قرص لتروزول برای چی خوبه؟!

قرص لتروزول، یک داروی خوراکی است که برای درمان ناباروری استفاده می‌شود؛. قرص لتروزول به زنانی که با مصرف کلومیفن باردار نشده‌اند، توصیه می‌شود، در برخی مطالعات، لتروزول را اولین خط درمان ناباروری می‌دانند، لتروزول اغلب به عنوان داروی سرطان سینه معرفی شده است، اگر یک زن سرطان استروژنیک دارد، استفاده از دارو‌های باروری باعث تحریک کردن تخمدان‌ها و بالغ شدن تخمک می‌شود، دارو‌هایی که سطح استروژن را بالا می‌برد منجر به رشد سریع‌تر تومور می‌شود، قرص لتروزول بدون افزایش سطح استروژن باعث تحریک کردن تخمدان‌ها می‌شود، گاهی لتروزول همراه با کلومیفن مصرف می‌شود، قرص لتروزول داروی مناسب در بیماری‌های اول تخمدان، مسدود بودن لوله فالوپ و مشکل باروری در مرد نیست.

قرص لتروزول برای چی خوبه

مقدار و نحوه مصرف صحیح لتروزول
از آنجاییکه میزان مصرف داروی لتروزول در افراد مختلف متفاوت است باید حتما توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول به منظور درمان سرطان سینه مقدار ۲.۵ میلی‌گرم از این دارو یک بار در روز تجویز می‌شود. همچنین برای تحریک تخمک‌گذاری برای باردار شدن می‌بایست مصرف قرص لتروزول را از روز سوم پریود آغاز کرده و تا ۵ روز مصرف آن را ادامه دهید.

نکاتی که باید در ارتباط با مصرف لتروزول بدانید
در صورتیکه به سن یائسگی نرسیده‌اید این دارو را مصرف نکنید.
اگر باردار هستید نباید از این دارو استفاده کنید. در صورتیکه حتی قصد باردار شدن دارید باید در خصوص مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید.
در صورتیکه سابقه حساسیت دارویی داشته‌اید، قبل از مصرف لتروزول با پزشک در این رابطه صحبت کنید.
سعی کنید حداقل تا سه هفته پس از مصرف آخرین دوز این دارو باردار نشوید.
چنانچه مبتلا به بیماری‌های کبدی، بیماری‌های مرتبط با تراکم استخوان و یا کلسترول بالا هستید، قبل از مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.
اگر در دوران شیردهی به نوزاد خود به سر می‌برید درباره اینکه استفاده از داروی لتروزول به کودک شما آسیب می‌رساند یا خیر از پزشک سوال کنید.
این دارو را بیشتر از مقدار تجویز شده مصرف نکنید.
لتروزول را می‌توانید به همراه غذا و یا بدون آن مصرف کنید.
ممکن است طی مصرف این دارو نیاز داشته باشید آزمایش‌های مختلفی که پزشک برایتان تجویز می‌کند انجام دهید.
چنانچه مصرف یک نوبت از دارو را فراموش کردید و به زمان مصرف بعدی نزدیک بودید دوز فراموش شده را رها کرده و طبق برنامه مصرف دارو را ادامه دهید. هیچ گاه برای جبران نوبت فراموش‌شده میزان دارو را در نوبت بعدی افزایش ندهید.
ممکن است با مصرف این دارو برخی از واکنش‌های شما مختل شود. بنابراین تا مشخص شدن تاثیر دارو از رانندگی و سایر کارهایی که به هوشیاری نیاز دارد اجتناب کنید.
لتروزول می‌تواند به مایعات بدن بیمار (ادرار، مدفوع و یا استفراغ) منتقل شود. بنابراین حین تمیز کردن لباس‌های بیمار از دستکش استفاده کنید.
در صورتیکه با مصرف این دارو دچار مشکلات پوستی، دشواری تنفس یا تورم در صورت، دهان و یا گلو شدید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه کنید.
در مورد تمام داروهای فعلی خود و هر دارویی که قبل از این مصرف کرده‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.