قد بچه به کی میره؟ پدر یا مادر؟!

قد بچه به پدر میره یا مادر؟

اگر قد شما کوتاه است یا اگر از قد خیلی بلند خود اعتراض دارید، پدر خود را سرزنش کنید. قد از پدر به ارث برده می شود.

طبق تحقیقات، پدر و مادر هر دو روی قد بچه تاثیر دارند، اما تاثیر پدر از مادر خیلی بیشتر است.

اگر پدر بلند قد باشد، احتمال زیادی وجود دارد که بچه هم بلند قد باشد، اما اگر مادر کوتاه قد باشد، بچه به اندازه پدرش بلند قد نمی شود، بلکه قد متوسطی خواهد داشت. اما به اندازه مادرش کوتاه قد نخواهد بود.

اگر پدر قد کوتاه باشد، بچه نیز کوتاه قد خواهد شد. قد یک خصیصه ژنتیکی است که بیشتر از پدر به ارث برده می شود.

قد بچه به کی میره؟!

ماجراجویی و ریسک کردن به پدر میره!
قدرت ماجراجویی و ریسک کردن از پدر به ارث می رسدآیا دیده اید عده از مردم به دنبال ماجراجویی هستند، خطر می کنند و خود را در موقعیت هایی قرار می دهند که یک انسان عاقل هرگز جرات انجام آن را ندارد؟

بله این یک خصیصه ارثی است. قدرت ماجراجویی و ریسک کردن از پدر به فرزند می رسد. دانشمندان کشف کرده اند که ژنی در بدن وجود دارد که اگر به شخص برسد، وی را وادار می کند که ماجراجویی کند و در کارهای خطرناک شرکت کند.

بنابراین اگر همسرتان اهل خطر است و با پسرتان زیاد به ماجراجویی و ریسک کردن می پردازد، بهتر است بجای مخالفت به جمع آنها بپیوندید و از این لحظات لذت ببرید؛ زیرا این یک خصیصه وراثتی است و از پدر به فرزند منتقل می شود.

 اثر انگشت بچه به پدر میره!
اثر انگشت از پدر به ارث می رسداثر انگشت یکی از منحصر به فردترین مشخصات فیزیکی یک شخص است. از خیلی وقت پیش از اثرانگشت شخص برای تایید هویت وی استفاده می شود. هیچ اثرانگشتی مشابه دیگری نیست، حتی اثرانگشت دوقلو ها متفاوت است.

وقتی بچه به دنیا می آید، با مجموعه اثر انگشت مختص به خود متولد می شوند. این اثرانگشت ژنتیکی بوده و پدر در آن نقش دارد. گرچه اثرانگشت بچه با پدر یکسان نیست، اما بعضی از حلقه ها و حاشیه های خطوط اثر انگشت پدر و فرزند مشابه است.

قلب بچه به پدر میره!
مشکلات قلبی از پدر به بچه ارث می رسدقلب بعد از مغز مهمترین ارگان بدن است. وظیفه قلب پمپ کردن خون در سراسر بدن است، کاری که بدون آن حیات غیر ممکن است. اما مشکلاتی ممکن است رخ دهد که در کار قلب مداخله کرده و نگذارند که قلب وظیفه خود را انجام دهد.

تحقیقات نشان داده است بخشی از مسائل منجر به مشکل قلبی توسط وراثت به شخص می رسد و از پدر خود به ارث می برد. محققان گزارش کرده اند که از هر ۵ مرد یکی دارای ژنی است که ریسک بیماری عروق کرونر را به میزان بالای ۵۰% افزایش می دهد. این ژن حاوی اطلاعات ژنتیکی است که از پدر به ارث برده می شود. بنابراین کسانی که به طور قومی در سنین جوانی سکته قلبی می کنند، بایستی پدر خود را سرزنش کنند.

سلامت روانی بچه به پدر میره!
ارث سلامت روانی از پدر استمشکلات سلامت روانی همیشه از چالش های بشر بوده است. تا به امروز دانشمندان تلاش زیادی کرده اند که علل مشکلات سلامت روانی را پیدا کنند.

گرچه بسیاری از علل مشکلات روانی هنوز ناشناخته است، اما بعضی شناسایی شده اند. مثلا محققان دریافته اند که بچه های پدران سالمند مبتلا به ADHD یا اسکیزوفرنی به احتمال چهار برابر بیشتر به این بیماری ها مبتلا می شوند.

مشخص شده همانطور که بشر به سن بالاتر می رسد، جهش هایی در DNA وی رخ می دهد که این ژن های جهش یافته را می تواند به بچه های خود منتقل کند و در آینده بچه ها دچار مشکلاتی شوند.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. واقعا علم ژنتیک را زیر سوال بردی ????
    همه چی به پدر میره مادر هم پشمکه
    نویسنده این مطلب به احتمال زیاد یک زن ستیز افراطی است که کلا با زن ها مشکل داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *