فواید محصولات ارگانیک؛ 7 دلیل برای تغییر هر چه سریعتر رژیم غذاییتان به محصولات ارگانیک

فواید محصولات ارگانیک؛ ۷ دلیل مهم برای تغییر سریع رژیم غذایی به محصولات ارگانیک

آنها می گویند که در سراسر جهان غذای سالم رو به افزایش است و با توجه به محبوبیت محصولات ارگانیک، این امر به راحتی قابل تشخیص است. اما منظور از ارگانیک بودن چیست؟ غذاهای ارگانیک آنهایی هستند که به طور طبیعی رشد می کنند؛ بدون استفاده از اصلاح کننده های ژنتیکی، سموم دفع آفات و کودهای مصنوعی. همه چیز برای محصولات ارگانیک طبیعی است. اگر هنوز هم رژیم غذایی خود را به ارگانیک تغییر نداده اید، در اینجا ۷ دلیل برای تغییر هرچه سریع تر ذکر شده است.

۷ دلیل برای تغییر به یک رژیم غذایی کاملاً ارگانیک

7 دلیل برای تغییر به یک رژیم غذایی کاملاً ارگانیک

۱٫ سازگار با محیط زیست

از آنجا که مواد غذایی ارگانیک از کودهای مصنوعی یا سموم دفع آفات استفاده نمی کنند، برای محیط زیست بهتر هستند. از خاک مورد استفاده برای کشت ارگانیک می توان برای مدت طولانی استفاده کرد؛ بدون اینکه تأثیر آن بسیار مضر باشد. همچنین روش های کشاورزی ارگانیک از فرسایش خاک جلوگیری می کنند و آلودگی محیط را به حداقل می رسانند.

۲٫ غذاهای سالم تر

محصولاتی که رشد ارگانیک دارند مواد مغذی بیشتری در آنها برای تغذیه بدن وجود دارد. به علت روش های رشد میوه ها، سبزیجات و سایر فرآورده هایی که از طریق روشهای ارگانیک صورت میگرند، غذاهایی با رشد های ارگانیک برای بدن از غذاهایی با رشد های تجاری بهتر هستند.

۳٫ مزه

انتخاب تفاوت ها بین محصولات ارگانیک و غیر ارگانیک از طریق مزه آن ها آسانتر است. بدیهی است که غذاهای ارگانیک نسبت به سایر همتایان تجاری خود خوش طعم ترند.

۴٫ جلوگیری از بروز مشکلات در نوزادان

کودکان خردسال باید از مصرف مواد غذایی انبوه خودداری کنند. در حقیقت در صورت امکان، زنان باردار فقط باید رژیم غذایی ای برای غذاهای ارگانیک داشته باشند. سموم دفع آفات که حتی بعد از شستشوی آنها به غذاها چسبیده اند، می توانند باعث اختلال در یادگیری، ضریب هوشی پایین، و مشکلات رشد در جنین شوند.

۵٫ بهتر بودن برای حیوانات و حیات وحش محلی

حتی دام های رشد یافته ارگانیک نسبت به همتایان تجاری خود زندگی بهتری دارند. آنها دارای خوراک چمن طبیعی و فضای بیشتر برای زندگی هستند و بهتر مراقبت می شوند.

۶٫ کمک به اقتصاد محلی

خرید مواد غذایی ارگانیک به معنای کمک به کشاورزان کوچک است. مزارع ارگانیک به طور معمول از نظر اندازه کوچک هستند، که توسط یک کشاورز که از تمام محصولات خود مراقبت میکند اداره میشود. آنها قطعاً اعضای محلی جامعه هستند، بنابراین هنگام خرید ارگانیک به اقتصاد محلی خود کمک می کنید.

۷٫ خودداری از ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی

(ارگانیسم اصلاح شده ژنتیکی هر ارگانیسمی است که مواد ژنتیکی آن با استفاده از تکنیک های مهندسی ژنتیک تغییر یافته است.) یکی از مهمترین دلایلی که اکثر مردم در سراسر جهان برای عوض کردن غذاهای خود به غذاهای ارگانیک ذکر می کنند، این است که می خواهند از داشتن چیزی (غذایی) که مهندسی ژنتیکی شده است یا  ارگانیسم اصلاح شده دارد جلوگیری کنند. خرید مواد غذایی ارگانیک تنها راه اطمینان از عدم مصرف هیچ گونه مواد غذایی ترا ریخته (GMO) در رژیم غذایی است زیرا غذاهای GMO نیازی به برچسب زدن (لِیبِل) ندارند. با این حال، غذاهای ارگانیک نمی توانند حاوی GMO باشند، بنابراین می توانید هنگام خرید ارگانیک مطمئن باشید که زندگی بدون ترا ریخته (GMO) را تجربه می کنید.

تفاوت بین غذاهای ارگانیک و تولید انبوه

در حالی که ممکن است تفاوت کمی بین هزینه غذاهای ارگانیک و تولید انبوه وجود داشته باشد، اما مزایایی که از غذاهای ارگانیک دریافت می کنید بیش از این تفاوت قیمت است. اگر توانایی پرداخت هزینه های غذاهای ارگانیک را دارید، نباید در ذهن خود برای دفعه دیگر که قصد خرید مواد غذایی را دارید تردید داشته باشید. اگر به فکر محیط زیست نیستید و اینکار را برای آن انجام نمیدهید، دفعه دیگر که قصد خرید مواد غذایی خود را دارید در مورد سلامتی خود و سلامتی خانواده خود فکر کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *