فرورفتگی نوک سینه و درمان آن/ انواع فرورفتگی نوک پستان + عکس

 فرورفتگی نوک سینه
مشکلی که بیشتر خانم ها با آن روبرو هستند مشکل فرورفتگی نوک سینه میباشد که علت فرورفتگی نوک سینه کوتاهی مجرای شیردهی می باشد مسیر این مجرا از دیواره قفسه سینه می باشد و تا نوک پستان ادامه دارد. در ادامه به بررسی انواع فرورفتگی نوک سینه و درمان فرورفتگی نوک سینه خواهیم پرداخت.

انواع فرورفتگی نوک پستان

نوع اول : در این نوع سینه ها که نوک آن ها به سمت داخل می باشد با کشیدن یا نیشگون آرام نوک پستان بیرون می آید و تا مدتی نیزبیرون می ماند
نوع دوم : در این نوع سینه ها نوک سینه داخل می باشد و به سختی بیرون می آید و سرعت برگشت پذیری آن سریع می باشد
نوع سوم : در این نوع پستان ها نوک آنها به هیچ وجه بصورت فیزیکی که خود فرد بتواند این کار را انجام دهد بیرون نمی آید
حدود ۱۰الی ۲۰ درصد از بانوان دارای نوک سینه فرورفته هستند که وجود این مسئله کاملا طبیعی می باشد و فرد دچار مشکل نخواهد شد . حال اگر فرد بخواهد نوک سینه فرو رفته را برطرف کند و آن را بصورت برجسته در بیاورد راه حل های درمانی برای این کار وجود دارد که باعث زیبایی نوک پستانها میشود

درمان فرورفتگی نوک سینه

برای فرورفتگی نوک پستان از نوع اول که بصورت فیزیکی به راحتی نوک سینه به بیرون می آید میتوان با آب گرم دستهایتان را بشویید و حالا نوک پستان را برای مدت چند دقیقه نوازش کنید این کار را چندین بار تکرار کنید و در طولانی مدت مشکل برطرف خواهد شد.
برای فرورفتگی نوک سینه از نوع دوم با استفاده از قیف پستان که میتوانید آن را از داروخانه ها تهیه نمایید میتوان مشکل را برطرف نمود این قیف که جنس آن از پلاستیک می باشد بطور معمول برای مادران شیرده استفاده می شود و نحوه عملکرد آن بدین صورت می باشد که روی پستان قرار میگیرد و سبب میشود که نوک پستان تحریک شود و بیرون بیاید لازم به ذکر می باشد که این روش را بیش از ۶ هفته ادامه ندهید.البته در مورد نوع اول هم میتوان از این روش استفاده نمود .
برای فرورفتگی نوک پستان از نوع سوم تنها راه حل ، جراحی فرورفتگی نوک سینه می باشد این جراحی به روش های مختلفی صورت میگیرد که در معمولی ترین این روش ها ، پزشک در دو طرف پستان برشی کوچک ایجاد میکند و برخی از بافتهای نگه دارنده و مجری شیری را قطع خواهد کرد به دلیل اینکه نوک پستان آزاد شود و به سمت بیرون بیاید ، در برخی از موارد در این روش اختلالاتی در شیر دهی بوجود می آید .

منبع خبر : doctorebartar

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *