علائم لانه گزینی جنین/ خونریزی لانه گزینی چه زمانی اتفاق می افتد؟!

خونریزی لانه گزینی یکی از علائم اولیه بارداری در یک سوم خانم های باردار است. تخمک بارور به داخل لوله های رحم حرکت کرده و داخل رحم می شود، جایی که لقاح در پوشش داخلی رحم انجام می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد بافتی که اطراف تخمک وجود دارد باعث آسیب رساندن به رگ های خونی مادر در داخل رحم و خونریزی از دهانه رحم و واژن می شود. آموختن علائم خونریزی لانه گزینی به خانم ها کمک می کند زمان شروع بارداری را تشخیص دهند.

زمان لانه گزینی

این نوع خونریزی در بارداری معمولا بین ۶ تا ۱۲ روز بعد از نزدیکی جنسی و بارداری اتفاق می افتد. زمان نزدیکی جنسی خود را به یاد آورید. اگر بیش از یک ماه یا دو ماه گذشته است، بنابراین احتمال خونریزی لانه گزینی بسیار کم است.

از آنجایی که خونریزی لانه گزینی معمولا با خونریزی پریودی اشتباه گرفته میشود، برخی خانم ها هنگامی که متوجه بارداری می شوند بسیار شگفت زده می شوند.

هنگامی که پزشک متوجه بارداری شود، با استفاده از آزمایشات مختلف سن جنین را تشخیص می دهد.

بررسی رنگ و مقدار خونریزی

این روش به تشخیص خونریزی ناشی از لانه گزینی یا پریودی کمک می کند. خونریزی لانه گزینی خفیف تر و مقدار کمتری است. گاهی حتی به صورت لکه بینی است.

خونریزی لانه گزینی به صورت ترشحات صورتی یا قهوه ای روشن است. این خون معمولا تیره تر از خون پریودی است زیرا زمان بیشتری طول کشیده است از رحم به واژن برسد.

مقدار خونریزی لانه گزینی بسیار کمتر است و معمولا دو روز طول می کشد. در برخی خانم ها به صورت خونریزی پریودی سبک دیده می شود و باعث گیج شدن خانم می شود. در بیشتر خانم ها، خونریزی پریودی به رنگ قرمز است و پس از روز اول یا دوم شدیدتر می شود.

یکی از علائم لانه گزینی حالت تهوع است

وجود انقباض و گرفتگی عضله

خونریزی لانه گزینی معمولا با درد و گرفتگی عضله همراه است زیرا لقاح انجام شده و رحم در حال تغییر می باشد. اما گرفتگی ناشی از خونریزی لانه گزینی از گرفتگی ناشی از پریودی خفیف تر است.

اگر گرفتگی عضلات شکم افزایش یافت می تواند نشانه پریودی یا وجود مشکل در بارداری باشد. در برخی موارد، درد به دلیل بیماری مانند عفونت مثانه می باشد. علت عفونت مثانه در زنان در مقاله ای دیگر ذکر شده است.

هر دردی که نشانه پریودی نباشد و پس از دو روز به خودی خود آرام نشود باید به پزشک اطلاع داده شود. همچنین اگر علائم همراه با تب، خونریزی شدید و لرز باشد نیز باید به پزشک اطلاع داده شود.

علائم دیگر خونریزی لانه گزینی

حالت تهوع

بیشتر خانم های باردار در ابتدای بارداری حالت تهوع دارند. این احساس همراه با بیزاری از برخی بوها می باشد مانند بوی قهوه. همچنین استفراغ نیز نشانه بارداری است.

بررسی درد در سینه

درد و سوزش سینه علائم بارداری می باشند. در طول بارداری، سینه ها بزرگ می شوند و نوک سینه تیره تر می شود و رشد می کند. اما درد سینه از علائم پریودی نیز می باشد.

خستگی

خستگی یکی از علائم سه ماهه اول بارداری است. اگر به شکل عجیبی احساس خستگی می کنید و استراحت نیز خیلی به شما کمک نمی کند نشانه بارداری است.

تغییر عادات ادرار

اگر بیش از پیش ادرار می کنید و ناگهان دچار یبوست می شوید باردار هستید. راهکارهای رفع یبوست در بارداری در مقاله ای دیگر ذکر شده است.

تغییر حالت روحی

بارداری با تغییر هورمون ها همراه است که باعث تغییر اساسی در حالت روحی شما می شود. شما یک لحظه شاد هستید و لحظه بعد ناراحت هستید. همچنین تغییر حالت روحی از علائم پریودی نیز می باشد.

احساس سرگیجه

اگر ناگهان و بدون هیچ دلیلی دچار سرگیجه می شوید باردار هستید.

به پزشک مراجعه کنید

ممکن است تمام علائم گفته شده را تجربه کنید اما باردار نباشید. بهترین راه برای تعیین دلیل خونریزی مراجعه به پزشک متخصص زنان می باشد.

همچنین می توانید در منزل تست بارداری انجام دهید اما با مراجعه به پزشک متخصص زنان نتایج دقیق تری کسب می کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *