بررسی نشانه های دختر باردار بودن؛ مقایسه "خرافه و علم" درباره علائم دختر داشتن

علائم بارداری دختر؛ مقایسه “خرافه و علم” درباره علائم دختر بودن جنین

امیدوار هستید که مادر یک دختر یا پدر یک دختر شوید؟ بر اساس خرافه های قدیمی، این علائم بارداری ممکن است به معنای شانس داشتن شما باشد. اما آیا آنها قابل اعتماد هستند؟ ما با پزشک مشورت کردیم تا نظر متخصص را در این خصوص مطلع شویم. از زمانی که باردار شده اید متوجه دیدن علائم دختر داشتن شده اید، اما احتمالا باید به هر علامت و نشانه ای که می بینید، توجه کرده تا ببینید که آیا سرنخی در مورد جنسیت کودک به شما می دهد. اگرچه این کار سرگرم کننده است، اما اکثر کارشناسان قبول دارند که اکثر خرافه هایی که وجود دارند، حقیقت چندانی ندارند. اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید سعی کنید تا جنسیت کودک را حدس بزنید! در اینجا، برخی از محبوب ترین راه ها را بر اساس خرافه ها برای شما توضیح دادیم تا مشخص شود که آیا یک دختر باردار هستید. اما یک قدم جلوتر رفته و با یک متخصص مشورت کردیم تا نظر شما را جلب کند. به خواندن این متن ادامه دهید تا مشخص شود که آیا خرافه های مربوط به جنسیت برای شما به نفع داشتن فرزند دختر است یا پسر!

خرافه می گوید که شما در صورت وجود موارد زیر، فرزند دختر دارید

خرافه می گوید که شما در صورت وجود موارد زیر، فرزند دختر دارید

برآمدگی شکم تان بلند است

آیا برآمدگی شکمتان بلند است؟ خرافه می گوید که ای بدان معنا است که فرزندتان دختر است.

حقیقت: برآمدگی بالای شکم بیشتر به مفهوم افزایش میزان بد هضمی غذا است، به جای اینکه نشان دهنده جسنیت کودک باشد. کامله فیلیپس، پزشک و دارای برد تخصصی مشاوره و متخصص زنان و زایمان در «بهداشت زنان کالا» واقع در نیویورک می گوید: «برآمدگی شکم بالاتر می تواند در اثر گرفتگی کمی از عضلات این ناحیه رخ دهد، اما بدان معنا نیست که فرزندتان دختر است». وی در ادامه می گوید: «این مساله واقعا به پوزیشن قرارگیری کودک و تعداد نوزادانی که قبلا داشته اید، بستگی دارد و این در درجه اول به ظاهر شکم و رحم مادر و همچنین نحوه تحمل وزن او در بارداری بستگی دارد».

شریک زندگی تان در حال افزایش وزن است

اگر همسرتان دقیقا همراه با شما در حال افزایش وزن است، خرافه می گوید که شانس زیادی وجود دارد که فرزندتان دختر باشد.

حقیقت: اگرچه دکتر فیلیپس اعتراف می کند که «وزن پدر» یک مساله واقعی است، اما او هیچ ارتباطی بین افزایش وزن پدر و جنسیت نوزاد ندیده است.

شما آکنه دوران بارداری دارید

مانند دوره دبیرستان شده اید! اگر پوست تان دیوانه وار شروع به بیرون زدن آکنه کرده است، ممکن است که دختر باردار باشید. حداقل این باور رایج است: «دختر زیبایی مادر را می دزدد».

حقیقت: دکتر فیلیپس دریافت که این خرافه نیز اشتباه است. اغلب مقصر چیزهایی مانند آکنه و افزایش وزن را فرزند دختر می دانند، اما در حقیقت هر دو این موارد بدون توجه به جنسیت بچه، در بارداری شایع هستند.

حالت تهوع صبح گاهی تان شدید است

آیا فرزند دختر می تواند باعث حالت تهوع صبح گاهی بیشتر شود؟ کیت میدلتون و امی شومر که دو مادر فرزند پسر هستند از «استفراغ شدید حاملگی» رنج می بردند، احتمالا باید بگویم که جواب خیر است. با این وجود، این باور غلط همچنان پابرجاست.

حقیقت: در اینجا حقیقتی وجود ندارد. در واقع، مطالعات اخیر حاکی از آن است که زنانی که حالت تهوع بیشتری در دوران بارداری دارند، با احتمال بیشتری فرزند پسر خواهند داشت.

هوس خوردن چیزهای شیرین می کنید

این قافیه چگونه پیش می رود؟ شیرینی و ادویه و همه چیز خوب- چیزی که یک دختر بچه شیرین از آن ساخته شده است. اگر هوس بارداری تان با این مضمون مطابقت دارد، این احتمال وجود دارد که فرزندتان دختر باشد، در حالی که هوس غذاهای شور یا تند ممکن است بیشتر نشان دهنده یک پسر باشد.

حقیقت: بر اساس گفته های دکتر فیلیپس، هیچ حقیقت صحیحی در مورد این باور غلط شایع وجود ندارد. می می گوید: «اغلب گفته می شود که هوس چیزهای شیرین کردن نشان دهنده این است که فرزند دختر در راه دارید. این مساله با بسیاری از انجمن های فرهنگی با داشتن «دختر شیرین» سازگار است. با این وجود، هیچ ارتباط مستقیمی بین هوس غذاهای شیرین کردن و جنسیت کودک وجود ندارد».

ادرارتان زرد فسفری است

بسیاری از آزمایشات تعیین جنسیت خانگی وجود دارند که ادعا می کنند جنسیت کودکتان به این مساله بستگی دارد که چگونه ادرار تان به مواد مختلف واکنش نشان می دهد. و یک خرافه وجود دارد که نشان می دهد رنگ روشن تر ادرار به معنی این است که فرزند دختر به دنیا خواهید آورد.

حقیقت: دکتر فیلیپ می گوید: «ادرار در طول روز متفاوت است و و بیش از همه، ارتباط بیشتری با هیدراتاسیون، عفونت، ویتامین ها و رژیم غذایی دارد». وی در ادامه می گوید: «هیچ ارتباطی بین ادرار و جنسیت کودک وجود ندارد».

ضربان قلب کودک بالا است

اگر این شانس را داشته اید که صدای ضربان قلب کودک را بشنوید، می دانید که چقدر فوق العاده است. اما آیا این می تواند سرنخی برای جنسیت کودک باشد؟ خرافه ها می گویند که جنین های پسر اغلب ضربان قلبی با ۱۴۰ ضربان در دقیقه یا کمتر دارند، در حالیکه ضربان قلب دختران کمی سریع تر است، ۱۴۰ ضربان در دقیقه یا بالاتر است.

حقیقت: اگرچه برخی از منابع احساس می کنند که ممکن است این خرافه تعیین جنسیت تا حدی حقیقت داشته باشد، اما مطالعات اخیر نتوانستند که یک پیوند قطعی بین آنها پیدا کنند.

علم می گوید که شما در صورت وجود موارد زیر، فرزند دختر دارید

علم می گوید که شما در صورت وجود موارد زیر، فرزند دختر دارید

ما متوجه شده ایم که شما در حد مرگ می خواهید جنسیت فرزند خود را بدانید. اما خرافه های شایع را کنار بگذارید، و چند روش عملی بخوانید تا به طور قطعی بیابید که آیا در انتظار یک فرزند دختر هستید یا یک پسر:

  • غربالگری NIPT: در حدود هفته ۱۰ بارداری، یک غربال گری ژنتیک جامع انجام می شود: آزمایش پیش از تولد غیر تهاجمی (NIPT). این یک آزمایش خون برای غربالگری هر گونه ناهنجاری در جنین است. جنسیت کودک نیز در گزارش آزمایشی که از طرف پزشک است، درج شده است، پس اگر نمی خواهید جنسیت کودک را بدانید، حتما اجازه دهید تا پزشک قبل از گزارش این را بداند.
  • سونوگرافی NT: آیا نمی خواهید غربال گری ژنتیکی انجام دهید؟ شانس دیگر شما برای دانستن جنسیت کودک، «سونوگرافی فضای شفاف پشت گردن» (NT) است که در هفته ۱۲ بارداری انجام می شود. این سونوگرافی کاملا ساده است (این آزمایش اغلب همراه با آزمایش خون NIPT انجام می شود) که نشانگر های مختلف سندروم داون، تریزومی ۱۳، تریزومی ۱۸ و سایر ناهنجاری های کرومزومی را نشان می دهد. اگرچه هفته ۱۲ بارداری برای تعیین جنسیت کودک کمی زود است، اما اکنون این فناوری می تواند شفاف سازی کند.
  • سونوگرافی میانه بارداری: اگر تصمیم گرفتید که غربالگری NIPT را انجام ندهید (و بسیاری از زوجین این کار را می کنند!)، در این صورت محبور هستید که تا اواسط بارداری تان صبر کنید تا جنسیت کودک را بدانید. سونوگرافی اواسط بارداری بین هفته های ۱۸ تا ۲۲ بارداری شما اتفاق می افتد. در این سونوگرافی می توانید هر اینچ از کودک در حال رشد خود را ببینید. و در اکثر موارد، می توانید جنسیت کودک را تشخیص دهید.
اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *