عسل برای تقویت حافظه/ چگونه آن را مصرف کنیم؟!

اگر اخیرا فکر می‌کنید که چیز‌هایی را به سادگی فراموش می‌کنید و قادر به یاد آوری شان نیستید، دیگر می‌توانید از این مشکل رهایی یابید. زیرا از دیگر خواص درمانی عسل کمک به تقویت حافظه است. یک شیرین کننده طبیعی که می‌تواند حافظه کوتاه و بلند مدت را بهبود ببخشد.

نتایج یک پژوهش که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، حاکی از آن بود که به تعدادی از زنان یائسه به مدت ۱۶ هفته عسل داده شد. یافته‌ها تقویت حافظه کوتاه مدت و همچنین تقویت حافظه بلند مدت فوری آن‌ها را در مقایسه با زنانی که به درمان استروژن و پروژستون پرداختند، نشان داد.

برای تقویت حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت یا نیم ساعت قبل از خواب و یا سر صبحانه ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری عسل Tualang مصرف کنید.

عسل برای تقویت حافظه

عسل منبع غنی از قند‌های طبیعی است و حاوی ریبوفلاوین، آنتی اکسیدان‌ها و فلانوئید‌ها می‌باشد که برای سلامتی بسیار مفید هستند. عسل خامی که مواد افزودنی ندارد، دارای خواص قوی ضد باکتریایی، ضد عفونی کننده، آنتی اکسیدان و ضد قارچی است.

سایر مواد مغذی موجود در عسل عبارتند از، نیاسین، ویتامین‌های B۱۲، ویتامین C، کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر و منیزیم.

در حقیقت برای قرن‌ها است که عسل به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر زندگی تبدیل شده است. به ویژه برای مراقبت و تقویت سلامت بدن مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه و متخصصان زیبایی قرار گرفته است.

احتیاط
عسل خام نباید به نوزادانی که کمتر از ۱ سال دارند داده شود، زیرا می‌تواند سبب بوتولیسم شود.

در بزرگسالان علائم بوتولیسم درست مشابه مسمومیت غذایی از جمله تهوع، استفراغ و تب است. اگر عد از خوردن عسل چنین علائمی را پیدا کردید بهتر است فورا با پزضشک خود تماس بگیرید.

خواص درمانی عسل شامل موارد زیر می‌شوند که عبارتند از:

۱. بهبود بخشیدن به زخم‌ها
ایجاد زخم جزئی، ساییدگی یا بریدگی بر روی پوست یک مسئله رایج است. هنگامی که نیازمند یک درمان فوری برای زخم و برش‌های جزئی دارید کافی است کمی عسل به آن ناحیه بمالید.

عسل به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی شناخته می‌شود، و همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که ممکن است زخم‌ها را از بین ببرد و درمان را بهبود بخشد و در عین حال به کاهش درد و اندازه زخم نیز کمک کند.

علاوه بر این، عسل آنزیمی (گلوکز اکسیداز) دارد که پراکسید هیدروژن تولید می‌کند، این خاصیت به قابلیت عسل برای بهبود زخم می‌افزاید.

نتایج مطالعات (سال ۲۰۰۶) که در مجله بین المللی منتشر شده بود نشان می‌دهد که درمان زخم با عسل مسئله‌ای تایید شده است، زیرا عسل می‌تواند رشد بافت را تحریک کند.

علاوه بر این مشاهدات دیگر حاکی از آن هستند که با توجه به وجود آنتی اکسیدان و پراکسید هیدروژن موجود در عسل، احتمال کاهش خطر ابتلا به عفونت بسیار افزایش پیدا می‌کند.

برای درمان زخم با عسل لایه‌ای از عسل خالص – ترجیحا عسل پزشکی – را در محل زخم قرار دهید. در صورت نیاز محل زخم را با باند پوشش دهید و این عمل را چند بار در روز تکرار کنید.

۲. تسکین سوختگی‌های جزئی پوست
بسیاری از ما، هنگام کار در آشپزخانه سوختگی‌های جزئی را تجربه می‌کنیم. اگر در خانه یک شیشه عسل دارید، دیگر نگرانی وجود نخواهد داشت.

از دیگر خواص درمانی عسل استفاده از عسل برای درمان جای سوختگی روی پوست است.

عسل خام سبب تسکین و بهبودی پوست می‌شود و به درمان جای سوختگی روی پوست کمک می‌کند.

پژوهش‌ها در سال ۲۰۰۷ نشان می‌دهد که پانسمان عسل، درمان جای سوختگی روی پوست را در زمان کوتاه تری بهبود می‌بخشد و نتایج بهتری را از نظر اثر محل زخم نسبت به سولفادیازین نقره ایجاد می‌کند.

نحوه انجام کار:
• در ابتدا محل سوختگی را بلافاصله پس از سوختگی با آب خنک شستشو دهید.

• سپس مقداری عسل روز سوختگی جزئی بریزید.

• ناحیه آسیب دیده را با یک باند گازی بپوشانید.

• در صورت نیاز این عمل را تکرار کنید.

درمان‌های خانگی با استفاده از عسل طبیعی

۳. درمان سرفه و گلو درد
هنگامی که دچار گلو درد یا سرفه می‌شوید، به دارو‌های بدون نسخه نیازی نخواهید داشت. یک قاشق غذاخوری عسل می‌تواند علائم شما را تسکین دهد. حتی سازمان بهداشت جهانی و آکادمی اطفال آمریکا، عسل را به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان سرفه معرفی می‌کند.

عسل به عنوان یک ماده سرکوب کننده سرفه عمل می‌کند و مخاط راه گلوی را پاک می‌کند و درد گلوی را نیز تسکین می‌دهد.

نتایج حاصل از یک پژوهش در سال ۲۰۱۴ حاکی از آن است که مصرف تقریبا دوز ۲.۵ میلی لیتر عسل قبل از خواب برای کودکان بزر‌تر از ۱ سال و افراد بزرگسال، سبب کاهش چشمگیری از سرفه شدید در اثر عفونت‌های تنفسی فوقانی، نسبت به دارو‌های مصرفی دکسترومتورفان و دیفن هیدرامین می‌شود.

به منظور درمان سرفه با عسل نوشیدن یک فنجان شیر گرم یا چای گیاهی با یک قاشق غذاخوری عسل، دو بار در روز، بسیار عالی است.

۴. درمان پسوریازیس
پسوریازیس نوعی مشکل شایع پوستی است که سبب ایجاد قرمزی، تاول، خارش و حتی ضایعاتی بر روی پوست می‌شود.

برای رهایی فوری از علائم تحریک کننده پسوریازیس، همیشه می‌توانید به به عسل اعتماد کنید.

عسل لایه‌ای مرطوب کننده و محافظ روی پوست ایجاد کرده و پسوریازیس را التیام می‌بخشد. علاوه بر این، عسل حاوی ترکیبات ضد التهابی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

نتایج یک مطتالعه در سال ۲۰۰۳ که در مجله تغذیه منتشر شده نشان می‌داد، عسل می‌تواند اثر مشابه کرم‌های آبرسان را در کنترل مشکل پسوریازیس داشته باشد. کاربرد موضعی عسل طبیعی و ترکیب آن با روغن زیتون به میزان یکسان می‌تواند در کنترل مشکل پوستی پسوریازیس موثر باشد. به منظور درمان اجازه دهید تا حدود ۳۰ دقیقه روی پوست بماند سپس آن را بشویید.

برای درمان پسوریازیس، عسل را ۱ یا ۲ بار در روز استفاده کنید.

۵. تقویت حافظه
اگر اخیرا فکر می‌کنید که چیز‌هایی را به سادگی فراموش می‌کنید و قادر به یاد آوری شان نیستید، دیگر می‌توانید از این مشکل رهایی یابید. زیرا از دیگر خواص درمانی عسل کمک به تقویت حافظه است. یک شیرین کننده طبیعی که می‌تواند حافظه کوتاه و بلند مدت را بهبود ببخشد.

نتایج یک پژوهش که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، حاکی از آن بود که به تعدادی از زنان یائسه به مدت ۱۶ هفته عسل داده شد. یافته‌ها تقویت حافظه کوتاه مدت و همچنین تقویت حافظه بلند مدت فوری آن‌ها را در مقایسه با زنانی که به درمان استروژن و پروژستون پرداختند، نشان داد.

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد که نشان می‌داد که علت بهبود تقویت حافظه پس از استفاده از عسل Tualang به دلیل بهبود قابل ملاحظه مورفولوژی مغز و افزایش سیستم کولینرژیک مغز می‌باشد که احتمالا به کاهش آسیب اکسیداتیو مغزی کمک می‌کند.

برای تقویت حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت یا نیم ساعت قبل از خواب و یا سر صبحانه ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری عسل Tualang مصرف کنید.

۶. درمان مشکلات دستگاه گوارش و زخم معده با عسل
پژوهش‌ها نشان می‌دهند که یکی از علت‌های ریفلاکس معده می‌تواند به دلیل آسیب دیدن سلول‌های دستگاه گوارش ناشی از وجود رادیکال‌های آزاد باشد. مصرف عسل می‌تواند نقش اساسی را در اینجا ایفا کند، زیرا رادیکال‌های آزاد را کنترل می‌کند.

عسل طبیعی یک منبع ارزشمند از آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد که سبب نابود کردن رادیکال‌های آزاد داخل سلول‌های بدن می‌شوند و از این طریق می‌تواند کمک چشمگیری به درمان رفلاکس ناشی از رادیکال‌ها کند.

عسل طبیعی دارای آنزیم‌های دیاستاز، مالتاز و لیپاز می‌شود که به عنوان یک کاتالیزور در فرآیند هضم مواد غذایی در معده موثر عمل می‌کنند. به خصوص برای تجزیه کربوهیدرات‌ها و قند‌ها به معده کمک می‌کنند. درمان زخم معده با عسل نیز از جمله استفاده‌های عسل است.

عسل طبیعی به لطف خواص ضد باکتری قوی، سبب مهار رشد باکتری هلیکوباکتر پیلوری شده و سبب از بین رفتن آن از پوشش معده می‌شود.

همچنین عسل مقدار کمی پراکسید هیدروژن تولید می‌کند که در درمان بیماری‌های معده مانند گاستریت موثر است.

جهت بهره وری از درمان زخم معده با عسل، ۱ قاشق غذاخوری عسل محلی خالص یا مانوکا در روز استفاده کنید.

۷. مقابله با بی خوابی
از مشکلات بی خوابی یا آپنه در خواب رنج می‌برید و می‌خواهید بدون استفاده از قرص این مسئله را درمان کنید، بهترین درمان طبیعی مصرف عسل است که به شما کمک می‌کند تا بهتر بخوابید.

عسل کیفیت خواب شما را تقویت می‌کند و بهبود می‌بخشد و این تنها نتیجه تولید گلیکوژن کافی برای کبد است. این بدین معنا خواهد بود که هنگامی که قبل از رفتن به رختخواب عسل می‌خورید، گلیکوژن کبد شما تامین می‌شود و مغز دیگر به جستجوی سوخت اضطراری که می‌تواند منجر به اختلال خواب شود، نمی‌پردازد.

از سویی دیگر عسل سبب تحریک آزاد سازی انسولین و ورود راحت‌تر آمینواسید تریپتوفان به مغز می‌شود. این عمل به آزاد شدن ملاتونین در مغز کمک می‌کند. ملاتونین یک هورمون ضروری برای داشتن خوابی راحت است.

در مورد آپنه خواب، عسل به کاهش تورم در ناحیه گلو و راه‌های تنفسی شودو علاوه بر این به جلوگیری از خر و پف که یکی از علائم شایع آپنه است کمک کند.

قبل از رفتن به رختخواب، کافی است یک فنجان چای گیاهی یا شیر گرم با یک قاشق چای خوری عسل بنوشید.

۸. درمان آلرژی فصلی
در صورتی که مستعد ابتلا به آلرژی فصلی هستید که سبب خارش و آبریزش چشم، آبریزش بینی، گلو درد، سرفه، سردرد و مشکل تنفس می‌شود، از عسل محلی طبیعی استفاده کنید.

سایر خواص درمانی عسل استفاده از آن به عنوان یک درمان طبیعی خوب برای آلرژی فصلی است. مصرف عسل محلی به طور منظم به شما کمک می‌کند که نسبت به گرده‌ها ایمنی بالاتری داشته باشید.

نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۱۱ در آرشیو بین المللی آلرژی و ایمونولوژی نشان داد که بیماران مبتلا به آلرژی ناشی از دانه‌های گرده، با استفاده از عسل خام، به میزان قابل توجهی کنترل بیشتری نسبت به دارو‌های معمول، بر علائم آلرژی خود دارند.

با مصرف هر روزه چند قاشق چای خوری عسل محلی از بروز آلرژی فصلی پیشگیری کنید.

۹. تقویت سلامت مو
عسل می‌تواند به عنوان یک تقویت کننده مو مورد استفاده قرار بگیرد و برای مو‌ها بسیار مفید باشد.

یک خاصیت عسل برای مو، مرطوب کنندگی و آنتی اکسیدانی آن است که سبب نرم شدن مو‌ها می‌شود و از شکننده شدن آن‌ها جلوگیری می‌کندو رشد مو را بهبود می‌بخشد.

عسل همچنین به عنوان یک پاک کننده پوستی عمل می‌کند و سطح pH پوست سر را متعادل نگه می‌دارد.

دیگر خاصیت عسل برای مو اثرات درمانی و پیشگیرانه عسل خام در درماتیت سبورئیک و ریزش مو است. بعد از شامپو زدن، نوک مو‌های تان را با کمی عسل پوشش دهید و بگذارید برای چند دقیقه روی مو‌های تان باقی بماند. سپس مو‌های تان را بشویید.

این کار را هر بار پس از شامپو زدن تکرار کنید و انجام دهید تا نرم و صاف شوند.

یک روش دیگر این است که ۱ قاشق چای خوری عسل را به ۱ بطری آب اضافه کنید و پس از شستن مو‌های تان از آن استفاده کنید و اجازه دهید مو‌های تان به طور طبیعی خشک شود.

به منظور جلوگیری از ریزش مو، دو قاشق غذا خوری عسل و پیاز را مخلوط کنید و از آن برای ماساژ سر و ریشه مو استفاده کنید. اجازه دهید این مخلوط به مدت ۳۰ دقیقه روی سرتان باقی بماند و سپس آن را بشویید.

این روش را دو بار در هفته استفاده کنید تا نتایج مطلوبی را به دست آورید.

منبع خبر : برگرفته از fararu

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *