ایا ارضا شدن در پریودی باعث نازایی میشود؟

سلام ببخشید در دوران پریودی میل جنسی من زیاد میشه و خودارضایی می کنم و به ارگاسم هم می رسم. مجرد هستم و از این نگرانم که ایا ارضا شدن در پریودی باعث نازایی میشود یا نه؟

خیر ارگاسم و ارضا شدن در پریودی باعث نازایی نمی شود.

اما خود ارضایی در دوران پریود عوارضی دارد که به آن اشاره می شود:

در مورد عوارض خود ارضایی چه در دوران پریودی چه در غیر از دوران پریودی، نظرات و مطالب گوناگونی وجود دارد که ممکن است بروز آن‌ها برای هر فرد متفاوت باشد. از جمله این عوارض می‌توان موارد زیر را به عنوان کرد:
بروز سردرد
اختلالات و نوسانات روحی و روانی مانند اضطراب و دلهره، بی حوصلگی، عصبی شدن و گوشه گیری
ایجاد خستگی در بدن
به وجود آمدن حالت خواب آلودگی
ضعف حافظه
ضعف بینایی
ابتلا به درد در استخوان‌ها و کمر
پایین آمدن قوای جسمانی و ایمنی بدن
ناتوانی جنسی و باروری
ریزش موی سر
از دست رفتن تدریجی زیبایی چهره و اندام
ایجاد درد در کشاله ران

مهمترین عوارض خود ارضایی در دوران پریودی
خود ارضایی عملی است که ممکن است از نظر برخی افراد عوارض جمسمی چندانی در پی نداشته باشد، اما انجام دادن آن در طولانی مدت باعث به وجود آمدن مشکلات روحی و روانی در آینده خواهد شد. از جمله عوارض خودارضایی در دوران پریودی می‌توان موارد زیر را بر شمرد:

۱. ایجاد عفونت در دستگاه تناسلی
این موضوع به نوع خود ارضایی بستگی دارد. اگر خود ارضایی از طریق دستگاه‌های تناسلی خارجی انجام گرفته و فرد را به ارگاسم برساند مشکلی به وجود نخواهد آمد، اما اگر این عمل در دوران پریودی و از طریق دستگاه تناسلی داخلی انجام پذیرد به دلیل آنکه دهانه رحم در این دوران باز است، احتمال دارد باعث به وجود آمدن مشکلاتی از جمله عفونت در واژن و رحم شود.

۲. بی اختیاری در خروج ادرار
یکی از مهمترین عوارض خود ارضایی چه در زمان پریودی و چه غیر از آن، ضعف اندام‌های تناسلی بوده که در پی آن ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی همچون بی اختیاری در خارج شدن ادرار شود.

۳. آسیب به پرده بکارت
یکی دیگر از مشکلاتی که درباره خود ارضایی در دوران پریودی وجود دارد آن است که اگر این کار توسط دختران مجرد و از طریق مجرای واژن انجام شود احتمال دارد آسیب رسیدن به پرده بکارت را به دنبال داشته باشد.

۴. بروز خونریزی غیر طبیعی
خود ارضایی باعث رسیدن به ارگاسم می‌شود و ارگاسم نیز باعث به وجود آمدن انقباضات و انبساطاتی در دهانه رحم و خود رحم خواهد شد. از آنجایی که در دوران پریودی دیواره رحم در اثر انقباض و انبساط دچار تخریب و خونریزی می‌شود، بنابراین با افزایش به وجود آمدن حرکات رحم در اثر خود ارضایی، امکان افزایش خونریزی نیز بیشتر خواهد شد. این اتفاق باعث طولانی‌تر شدن زمان پریودی و همچنین در برخی موارد ایجاد لکه بینی پس از دوران پریودی نیز می‌شود.

۵. افزایش درد عادت ماهانه
اکثر زنان در دوران قاعدگی خود درد‌هایی را در نواحی شکم و لگن تجربه می‌کنند. از آن جایی که خود ارضایی سبب تحریک در نواحی تناسلی می‌شود، بنابراین به وجود آمدن و یا افزایش درد‌های پریودی یکی دیگر از عوارض خود ارضایی در دوران پریودی است.

منبع خبر : برگرفته از setare

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. سلام من در زمان پریوید خود ارضایی کردم چند بار انجام دادم
    ممکنه در اینده حامله نشم و نازا شده باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.