آیا استفاده از روغن نارگیل به عنوان روان کننده آمیزشی (لوبریکانت) بی خطر است؟

آیا استفاده از روغن نارگیل به عنوان روان کننده جنسی (لوبریکانت) بی خطر است؟

فرقی نمی کنند کیفیت روابط جنسی شما چطور باشد، استفاده از روان کننده ها می تواند آن را کمی بهتر کند. در یک تحقیق در سال ۲۰۱۵، حدود ۳۰ درصد از زنانی که اخیراً رابطه جنسی داشتند، از تجربه درد در طول آن خبر دادند. استفاده از روان کننده ها نه تنها می تواند خشکی آزار دهنده واژن را رفع کند، بلکه می تواند میزان حساسیت و تحریک شما را در طول رابطه نیز بیشتر کند.

روان کننده ها باعث کاهش اصطکاک در دستگاه تناسلی شما می شوند. این می تواند در مواردی مفید باشد که بدن شما به خاطر پیری، داروها یا هورمون ها قادر به روانسازی طبیعی کافی نباشد.

در حالیکه انواع مختلفی از روان کننده های به این منظور طراحی شده اند، اگر می خواهید از مواد طبیعی و وفاقد مواد شیمیایی استفاده کنید می توانید روغن زیتون را انتخاب کنید.

روغن نارگیل همچنین به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی شناخته شده است، و این ویژگی آن را به یک روان کننده بسیار جذاب تبدیل می کند. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید آیا می توان به شکل بی خطر از روغن زیتون به عنوان روان کننده در طول رابطه جنسی استفاده کرد.

فواید شگفت انگیز روغن نارگیل برای رابطه جنسی

فواید شگفت انگیز روغن نارگیل برای رابطه جنسی

بر طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۴، روغن نارگیل از نظر بالینی برای استفاده ایمن و موثر به عنوان مرطوب کننده تایید شده است. خواص مرطوب کنندگی این محصول را تبدیل به یک روان کننده موثر می کند و امکان آمیزش طولانی مدت را فراهم می کند.

استفاده از روغن زیتون به خصوص برای زنانی می تواند مفید باشد که دوره یائسگی را پشت سر می گذارند. این افراد احتمالاً در یائسگی علائم زیر را تجربه می کنند و نیاز به استفاده از روان کننده در آنها بیشتر است:

  • خشکی واژن
  • درد هنگام رابطه جنسی
  • از بین رفتن بافت چربی، بوجود آمدن بافت نازک تر در اطراف پوست واژن

به طور خاص، لاغر شدن واژن می تواند در انجام مکرر رابطه جنسی تداخل ایجاد کند، بنابراین مهم است که با هر نوع درد مرتبط با رابطه جنسی مقابله شود.

برای مبتلایان به آلرژی یا حساسیت پوست، مواد طبیعی مانند روغن نارگیل بدون مواد شیمیایی و سموم اضافی، می تواند انتخاب جذاب تری به عنوان روان کننده باشد.

ممکن است شما بخواهید از روغن نارگیل تصفیه نشده استفاده کنید، زیرا روغن های تصفیه شده بیشتر فرآوری می شوند. روغن نارگیل تصفیه نشده، تحت فرآیند سفید کردن قرار نمی گیرد. علیرغم این مزایای احتمالی، تحقیقات بیشتر لازم است تا ببینیم استفاده از روغن نارگیل به عنوان روان کننده آمیزشی چطور می تواند برای شما و همسرتان مفید باشد.

مضرات احتمالی روغن نارگیل برای رابطه جنسی

خطرات کمی در رابطه با استفاده از روغن نارگیل به عنوان روان کننده وجود دارد که باید قبل استفاده از استفاده از آن در نظر بگیرید.

مضرات احتمالی روغن نارگیل برای رابطه جنسی

هیچ مطالعه ای علمی در مورد نحوه عملکرد روغن نارگیل به عنوان یک روان کننده وجود ندارد

هنوز بسیاری از ادعاهای مربوط به استفاده از روغن نارگیل به عنوان روان کننده اثبات نشده است، بنابراین مهم است که تا قبل از انجام تحقیقات بیشتر با احتیاط عمل کنید.

ممکن است کاندوم لاتکس را تضعیف کند

مطالعه انجام شده در سال ۱۹۸۹ نشان داده است که قرار گرفتن کاندوم ها لاتکس در معرض روغن های معدنی برای حداقل ۶۰ ثانیه می تواند کارایی آن را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. اگر از کاندوم های لاتکس استفاده می کنید، مهم است که از روان کننده های مبتنی بر آب یا سیلیکون ها استفاده کنید تا از خطرات جانبی در امان بمانید.

ممکن است باعث عفونت واژن شود

روغن نارگیل دارای pH بالایی است که آن را قلیایی می کند، در حالیکه pH طبیعی واژن اسیدی است. این ویژگی می تواند تعادل pH واژن شما را بهم بریزد. تغییر در تعادل pH ممکن است موجب عفونت های قارچی یا سایر عفونت های واژن شود.

اگر مستعد ابتلا به عفونت قارچی هستید، ممکن است بخواهید تا تکمیل مطالعات روی آن، از بکار بردن روغن نارگیل به عنوان روان کننده خودداری کنید.

روغن نارگیل می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند

اگرچه این اتفاق نادر است، اما روغن نارگیل می تواند یک واکنش آلرژیک ایجاد کند. چنانچه به روغن نارگیل حساسیت داشته باشید ممکن است علائم زیر را ببینید:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • کهیر
  • اگزما
  • اسهال
  • آنافلاکسی که یک فوریت پزشکی است

همچنین ممکن است روغن نارگیل یک واکنش آلرژیک موضعی ایجاد کند، که معمولاً منجر به علائم خفیف تر مانند بثورات پوستی یا تاول می شود.

می تواند ملافه های شما را لک کند

مثل بسیاری از روان کننده های مبتنی بر روغن، روغن نارگیل ممکن است ملافه های شما را لک کند. اگر ملافه های شما به خاطر استفاده از روان کننده های روغنی لک شده است، روی آن جوش شیرین بریزید و اجازه بدهید قبل از شستن یک ساعت روی آن بماند.

روغن نارگیل می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند

جمع بندی

ممکن است وسوسه شوید در طول رابطه جنسی از روغن نارگیل استفاده کنید، اما برای اینکه بدانید واقعاً چقدر بی خطر است، تحقیقات بیشتری لازم است. در این میان، برخی از این روان کننده های از لحاظ بی خطر بودن آزمایش شده اند که می توان آنها را به صورت آنلاین یا از فروشگاه ها تهیه کرد.

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *