نحوه اندازه گیری سایز سینه بند در دوران بارداری؛ آموزش پیدا کردن سایز مناسب سوتین در 3 بخش

روش اندازه گیری سایز سوتین در دوران بارداری

اندازه، شکل و ظاهر سینه ها در دوران بارداری تغییر می کند. با تغییر سینه ها، نه تنها آنها بزرگتر می‌شوند، بلکه سینه ها به دلیل تغییرات هورمونی که در طول دوران بارداری روی می‌دهد، حساس‌تر می‌شوند. انتخاب و پوشیدن سایز مناسب لباس زیر، نگه داشتن و راحتی مطلوب در طول دوران بارداری را تضمین می‌کند.

قسمت ۱: اندازه گیری زیر نیم تنه

اندازه گیری زیر نیم تنه سینه بند

۱٫ یک سینه بند بدون پد بپوشید. سینه بند بدون پد باید به راحتی و به درستی تنظیم شود. پوشیدن سینه بند فاقد پد هنگام اندازه گیری می تواند از اندازه گیری دقیق جلوگیری کند.

۲٫ اندازه نوار را پیدا کنید. متر را بردارید و آن را محکم دور بدن درست زیر سینه ها و زیر بغل قرار دهید. بازوها را تا حد ممکن به بدن نزدیک نگه دارید تا اندازه‌گیری دقیق از اندازه نوار را به دست آورید. اگر این کار برای شما دشوار است، از یک دوست بخواهید که کمک کند. در آینه نگاه کنید تا مطمئن شوید که نوار در امتداد کمر و سینه ها به موازات زمین قرار دارد.

  • شما نباید انگشت‌ها را زیر متر قرار دهید.

۳٫ اندازه را یادداشت کنید. برای به دست آوردن دقیق ترین اندازه نوار، عدد را تا نزدیکترین عدد کل دور گرد کنید و سپس پنج عدد اضافه کنید تا با پیشرفت بارداری، فضای افزایش اندازه نیم تنه فراهم شود. به عنوان مثال، اگر اندازه به دست آمده ۳۹٫۵ اینچ (۱۰۰٫۳ سانتی متر) باشد، به نزدیکترین عدد کل ۴۰ اینچ گرد کنید. اضافه کردن ۵ اینچ (۱۲٫۷ سانتی متر) به این معنی است که اندازه نوار ۴۵ اینچ (۱۱۴٫۳ سانتی متر) است.

قسمت ۲: اندازه گیری بالای نیم تنه

اندازه گیری بالای نیم تنه سینه بند

۱٫ متر را در حجیم ترین قسمت سینه های خود بگیرید. متر را بردارید و آن را محکم در برجسته ترین قسمت سینه ها، که معمولاً در اطراف نوک سینه است، دور بدن خود بگیرید. هر دو انتهای متر را در کنار سینه ها با یک دست نگه دارید. از دست دیگر خود برای جابجایی متر بین سینه‌ها برای اندازه‌گیری دقیق‌تر استفاده کنید. در حین اندازه گیری، بازوها را تا حد ممکن به بدن نزدیک کنید.

۲٫ اندازه را به اینچ (سانتی متر) یادداشت کنید. برای به دست آوردن اندازه دقیق کاپ، باید اندازه را به عدد کامل بعدی گرد کنید. به عنوان مثال، اگر عدد ثبت شده ۲۷٫۵ اینچ (۶۹٫۵ سانتی متر) باشد، اندازه کاپ ۲۸ اینچ (۷۱ سانتی متر) خواهد بود. اگر نمی توانید اندازه را مشاهده کنید، بخواهید کسی آن را برای شما بررسی کند تا مجبور به حرکت نباشید.

۳٫ اندازه کاپ سینه بند را محاسبه کنید. اندازه ای را که برای سایز نوار ثبت کرده اید، در نظر بگیرید و آن را از اندازه‌ ای که برای سایز کاپ دارید کم کنید. نتیجه را یادداشت کنید. نتیجه سایز سینه بند شماست. اختلاف ۱ اینچ (۲٫۵ سانتی متر) بین تمام اندازه های کاپ به استثنای کاپ A و کاپ AA وجود دارد؛ جایی که اختلاف ۱/۲ اینچ (۱٫۳ سانتی متر) وجود دارد.

  • سایز سینه بند: اختلاف ۰ تا ۱/۲ اینچ (۱٫۳ سانتی متر) کاپ AA است; ۱/۲ اینچ (۱٫۳ سانتی متر) تا ۱ اینچ (۲٫۵ سانتی متر) کاپ A است; ۲ اینچ (۵٫۱ سانتی متر) کاپ B است; ۳ اینچ (۷٫۶ سانتی متر) کاپ C است; ۴ اینچ (۱۰٫۲ سانتی متر) کاپ D است; ۵ اینچ (۱۲٫۷ سانتی متر) کاپ DD یا کاپ E است; ۶ اینچ (۱۵٫۲ سانتی متر) کاپ DDD یا کاپ F است; ۷ اینچ (۱۷٫۸ سانتی متر) کاپ G است; ۸ اینچ (۲۰٫۳ سانتی متر) کاپ H است; ۹ اینچ (۲۲٫۹ سانتی متر) کاپ I است; ۱۰ اینچ (۲۵٫۴ سانتی متر) کاپ J است.

۴٫ هر دو تا سه هفته در طول بارداری سینه ها را اندازه بگیرید. این کار را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که از سینه بند اندازه مناسب استفاده می کنید. در دوران بارداری سینه ها به سرعت رشد می کنند و ممکن است چندین بار نیاز به تغییر سایز سینه بند داشته باشید.

قسمت ۳: پوشیدن سینه بند

پوشیدن سینه بند در دوران بارداری

۱٫ سه سینه بند خریداری کنید. اگر در این فکر هستید که چه تعداد سینه بند برای خرید وجود دارد، سه مورد ایده‌آل است. این به شما امکان می دهد که یک سینه بند برای پوشیدن، یکی برای داشتن و دیگری شستشو داشته باشید. با این حال، این تعداد بسیار زیاد است اگر انتظار دارید چندین سینه بند در اندازه های مختلف در طول بارداری خود خریداری کنید.

  • همچنین انتخاب سینه بند در رنگ‌های مختلف برای پوشیدن با لباس‌های مختلف خوب است.

۲٫ از سینه بندهای فنری خودداری کنید. سینه بندهای فنری عمدتاً بی خطر هستند، اما در دوران بارداری می توانند مشکلی ایجاد کنند. اگر قصد شیردهی دارید، سینه بندهای فنری می توانند به بافت پستان فشار بیاورند، که مجاری شیر را مسدود می کند. این می تواند مانع از شیردهی شود و باعث عفونت سینه شود. در عوض، به دنبال سینه بندهایی باشید که کاپ های طراحی شده مطابق با سینه های شما دارد.

۳٫ اطمینان حاصل کنید که سینه بند راحت است. چندین مورد وجود دارد که باید هنگام استفاده از سینه بند، آنها را بررسی کنید. ابتدا بندها باید به راحتی بر روی شانه ها قرار گیرند. آنها نباید فرو شوند یا خیلی شل باشند. سینه ها نباید در کاپ ها خیلی کوچک یا فضای زیادی در کاپ ها داشت باشند. نوار باید درست در اطراف دنده ها قرار بگیرد. قسمت وسط سینه بند باید کاملا روی سینه قرار بگیرد.

  • اگر در ابتدا با بندها احساس راحتی نمی کنید، احتمالاً می توانید آنها را طوری تنظیم کنید تا اندازه مناسب را پیدا کنید.

۴٫ مراقبت مناسب از سینه بند. به درستی مراقبت کردن از سینه بند باعث افزایش عمر و انعطاف پذیری سینه بند می شود. بهترین روش برای شستن سینه بند در سینک با آب سرد و یک ماده شوینده ملایم است. اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، از آب سرد و در یک حالت ملایم استفاده کنید. آویزان کنید تا خشک شود. از خشک کن استفاده نکنید.

  • برخی از خانم ها هنگام پوشیدن آن در حمام، سینه بند خود را تمیز می کنند.
اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *