9 روش انتخاب کفش برای خانوم های باردار | 4 مشکل رایج که برای پاهای زنان باردار پیش می آید

۹ روش انتخاب کفش برای خانوم های باردار و ۴ مشکل رایج که برای پاهای زنان باردار پیش می آید

بارداری زمانی است که پاهای شما تحت فشار قرار دارند. همچنین زمانی است که پاهای شما متورم، پاشنه ها دچار درد و راه رفتن را برای شما سخت می کنند. بنابراین، انتخاب کفش مناسب در طی این دوره خیلی مهم است. این کار نه تنها به آرامش شما کمک می کند، بلکه برای کودک تان ایمنی به همراه دارد.

چرا انتخاب کفش در زمان بارداری مهم است؟

در زمان بارداری پاهای شما به دلیل اینکه باید وزن کل بدن که در زمان کوتاه افزایش پیدا کرده را تحمل کند، تحت فشار زیادی قرار می گیرند. “افزایش وزن” فیزیک بدن را نیز دچار تغییر می کند. همچنین این تغییر جاذبه مرکز بدن را هم دست خوش تغییر می کند و بر راه رفتن شما اثر می گذارد. نه تنها این تغییرات اتفاق می افتد، بلکه “افزایش وزن” فشار بر کمر، پاها و قوزک پاهای شما نیز وارد می کند. بنابراین، انتخاب کفش در طی دوره بارداری باید خیلی با دقت انجام شود.

مشکلاتی که ممکن است برای پاهایتان در پایان دوره بارداری با آنها مواجه شوید

مشکلاتی که ممکن است برای پاهایتان در پایان دوره بارداری با آنها مواجه شوید

ورم پاها

هرچقدر رحم بزرگ تر شود فشار به لگن ها وارد می کند و گردش خون در پاها آهسته تر انجام می شود. این مشکل باعث ورم پاها و قوزک می باشد. حالا پاهای شما بزرگ تر شده اند بنابراین شما به کفش های با سایز بزرگ تر نیاز خواهید داشت.

درد پاشنه پا

افزایش وزن بدن خیلی سریع اتفاق می افتد و پلانتار فاسیا (غلاف کفه پا) بیش از حد کشیده می شود. پلانتار فاسیا بافت های نواری شکلی است که از استخوان پاشنه تا انگشت های پا کشیده شده اند. این بافت ها به پا قوس می دهند که در هنگام راه رفتن یا دویدن شوک در بدن را کاهش دهند. زمانی که این بافت ها بیش از حد کشیده شوند و این پارگی برای مدت طولانی تکرار شود، باعث ورم پا خواهد شد، و این پارگی ها در نقطه اتصال استخوان های پاشنه در دراز مدت منجر به تشکیل خار های پاشنه و درد پاشنه خواهد شد. برای کاهش این مشکل کفش های با پاشنه های نرم انتخاب کنید تا فضای کافی برای انگشت های پاهای شما ایجاد کند. این کفش ها به نیافتادن و حفظ تعادل برای بدن شما کمک خواهند کرد.

رگ های واریسی

هنگامی که باردار هستید، میزان خونی که افزایش پیدا می کند به رگ های شما فشار وارد می کند. در همان زمان، رشد جنین نیز باعث می شود “رحم” رگ های درون لگن ها را تحت فشار قرار دهد و رگ ها را گشاد تر کند. شایع ترین آشکار سازی واریس این است که رگ ها را متورم، تیره و زیر پوست برجسته می کند. علاوه بر این، شما در پایان روز با تورم، سنگینی، درد و کمبود انرژی مواجه خواهید شد. برای کاهش این مشکل، کفش های پاشنه کوتاه تر بپوشید تا به ماهیچه ها برای بهتر کار کردن کمک کنند و جریان خون در پاها را افزایش دهند.

درد رباط

در زمان بارداری غلظت هورمون ریلکسین افزایش پیدا می کند و انعطاف پذیری کلاژن ها را بهبود می دهد. کلاژن به جنین کمک می کند که راحت تر از لگن عبور کند. با این حال، این تغییرات، رباط های درون لگن را تحت تاثیر قرار می دهد. برای کاهش خطر بینایی در رفتگی و جراحات به پاها صندل های تخت بپوشید.

معیارهای انتخاب کفش برای خانوم های باردار

معیارهای انتخاب کفش برای خانوم های باردار

کفش هایی که انتخاب می کنید نه تنها باید باعث راحتی شما شوند، بلکه باید به ثابت ماندن تمرکز بدن شما هم کمک کنند. در ادامه چند مورد وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

  1. کفشی هایی را انتخاب کنید که به راحتی بدون خم شدن آن را بپوشید. از ماه هفتم بارداری شما برای خم شدن و کفش پوشیدن مشکل خواهید داشت، چون رشد شکم شما شروع شده است. همچنین شما نباید کفش های بند دار انتخاب کنید.
  2. کفش های مناسب قوزک پا انتخاب کنید. در طی مرحله بارداری اگر کفش اشتباهی انتخاب کنید، قوزک پاهای شما متورم خواهند شد. اگر کفش های درستی انتخاب کنید، راه رفتن راحت تر خواهد شد.
  3. کفش های بزرگ تر از سایز اصلی پاهای تان انتخاب کنید. چون زمانی که باردار می شوید، پاهای شما دچار ورم خواهد شد. علاوه بر معیارهای بالا شما باید کفش هایی را انتخاب کنید که تا زمانی که برای مدت طولانی سر پا هستید راحت تر باشید.

راز انتخاب کفش برای خانوم های باردار

راز انتخاب کفش برای خانوم های باردار

  1. کفش های تخت را انتخاب کنید. اگر این مدل را دوست ندارید، کفش های با پاشنه کوتاه یا پهن را انتخاب کنید.
  2. کفش پاشنه پهن به شما کمک خواهد کرد وزن بدن را به طور مساوی روی پلانتار فاسیا پخش کند که این کار به کاهش درد پا کمک می کند. کفش های با پاشنه کوتاه تر خطر سر خوردن را کاهش می دهند.
  3. پاشنه های کفش نباید بیشتر از ۵ سانتی متر و نوک تیز باشند.
  4. اگر نمی توانید کفش هایی که پلانتار فاسیا را تقویت می کند را پیدا کنید، رویه و لایه های اضافی را بخرید.
  5. کفش های قابل تنفس بخرید تا پاها بو نگیرند. کفش های پارچه ای بهترین انتخاب هستند چون آنها عرق نمی کنند.
  6. چند جفت صندل پاشنه تخت بخرید؛ در این صورت انگشت ها آزاد و راحت خواهند بود.
  7. کفش های راحت و بدون بند انتخاب خوبی برای خانوم های باردار هستند، چون آنها شیک، راحت و پاشنه کوتاه هستند. کفش های راحت سبک موقع راه رفتن به پا آسیب نمی رسانند.
  8. اگر می خواهید ساده و استایل های راحت و شیک داشته باشید، صندل هم انتخاب خوبی خواهد بود.
  9. اگر برای مدت طولانی راه می روید، کتونی یا کفش های ورزشی هم انتخاب ایده آلی خواهند بود.

بهترین کفش برای خانوم های باردار

بهترین کفش برای خانوم های باردار

دو نوع کفش مناسب برای خانوم های باردار وجود دارد:

  • کفش های پاشنه کوتاه: کفش های پاشنه کوتاه انتخاب عالی هستند چون آنها خطر افتادن را کاهش می دهند و نیازی به خم کردن پاهای شما ندارند. زمانی که کفش های پاشنه کوتاه انتخاب می کنید کفش های را بخرید که بیشترین راحتی را برای قوزک پاهای شما ایجاد می کنند.
  • صندل ها یا پاپوش ها: اینها کفش هایی هستند که راحت بدون خم شدن پوشیده می شوند. با این حال، در فصل زمستان شما باید جوراب بپوشید. زمانی که در خانه هستید با پوشیدن صندل یا پاپوش احساس راحتی خواهید کرد.
اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *