رفع موهای زائد در بارداری/ بهترین روش کدام است؟/ مصرف کرمهای موبر در بارداری

برایِ رهایی از شرِ‌ این مو‌ها (به صورتِ ایمن) می‌توانید از موچین، موم و یا تیغِ اصلاح استفاده نمایید. اما استفاده از پودر‌های دکلره و یا موبَر‌ها اصلاً توصیه نمی‌شود، زیرا موادِ موجود در این مواد ممکن است توسطِ پوست جذب شده و بر جنینِ در حالِ رشد تأثیر بگذارد. 

همچنین دارو‌هایی برایِ کاهشِ مو‌هایِ زائد در داروخانه‌ها موجود هستند که آن‌ها نیز توصیه نمی‌شوند، زیرا آن‌ها نیز دارایِ موادی هستند که تأثیرِ آن‌ها بر رویِ جنینِ در حالِ رشد آزمایش و بررسی نشده است؛ پس نباید از آن‌ها نیز استفاده شود. 

مرطوب کننده‌هایی که ادعا می‌کنند رشدِ موهایِ زائد را کاهش می‌دهند، بر پایه سویا هستند و این بدین معناست که آن‌ها دارایِ هورمون‌هایِ گیاهی‌اند. به همین دلیل برایِ احتیاط بهتر است از آن‌ها نیز استفاده نشود. 

لیزر و الکترولیز راه‌هایِ مؤثری برای از بین بردنِ دائمیِ مو‌هایِ زائدند و گفته شده است که استفاده از آن‌ها در دورانِ بارداری ایمن است. اگر قبل از بارداری نیز مو‌هایِ زائد امرِ ناراحت کننده‌ای برایِ شماست و می‌خواهید برایِ همیشه از دستشان خلاص شوید، این شیوه‌هایِ درمانی راه حل‌هایِ مؤثری هستند. اما این روش‌ها ممکن است دردناک باشند و شاید احساس کنید که اکنون که باردارید به اندازه کافی تحتِ فشار و ناراحتی هستید و همچنین در نظر بگیرید که این موهایِ زائدِ جدید دائمی نیستند. 

آخرین راهِ حل این است که صبور باشید. بر طبقِ گزارشِ انجمنِ متخصصان پوست آمریکا، این موهایِ زائد در طولِ ۶ ماه پس از زایمان‌تان از میان خواهند رفت.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. من بیشتر روشهای از بین بردن موهای اضافه را امتحان کردم هیچ کدوم به پای اصلاح با تیغ نمی رسه.

  2. خانم‌هاي باردار در مورد شيوه‌هاي مختلف رفع موهاي زايد سوالات رايجي دارند که به طور خلاصه به بررسي هر روش مي‌پردازيم تا در خلال اين بررسي، به آن سوالات پاسخ دهيم:
    • استفاده از کرم‌هاي موبر: استفاده از آنها در دوران بارداري اشکالي ندارد. کرم‌هاي موبر با سوزاندن ساقه مو آنها را از بين مي‌برند و برخي از انواع آنها نيز پوست را مرطوب مي‌کنند اما اگرپوست شما حساس است، ممکن است نسبت به اين کرم‌ها آلرژي پيدا کنيد و پوستتان ملتهب شود. براي جلوگيري از بروز اين اتفاق ابتدا مقداري از کرم را روي قسمتي از بازويتان بماليد و چند دقيقه صبر کنيد تا نتيجه را ببينيد.
    • اپيلاسيون: اگر در دوران بارداري مي‌خواهيد از موم استفاده کنيد، بهتر است منصرف شويد چون موم گرم سبب التهاب و آسيب به پوستتان مي‌شود.
    • اپيلاتورهاي برقي: اپيلاتورهاي برقي بهترين گزينه‌اند زيرا موها را از ريشه کنده و پوست را براي مدت طولاني پاک نگه مي‌دارند. تنها مشکل اين دستگاه‌ها اين است که گاهي سبب زيرپوستي شدن موها مي‌شوند. برخي از اين اپيلاتورها مجهز به دستگاه ماساژ هستند که درد را کاهش مي‌دهند. بهترين زمان اپيلاسيون با اپيلاتورها پس از حمام است که موها نرم‌تر و سست‌ترند. ضمنا روش تراشيدن مو با خودتراش‌هاي ايمن را هم فراموش نکنيد چون امروزه خودتراش‌هاي بسيار ايمني در بازار وجود دارند که مي‌توانند به رفع موقت موهاي زايد شما کمک کنند.
    • استفاده از ليزر: با اينکه از نظر علمي خطراتي در اين زمينه وجود ندارد اما استفاده از ليزر در دوران بارداري توصيه نمي‌شود. مي‌توانيد قبل از بارداري يا پس از آن براي از بين بردن دايمي موهاي زايد به پزشک مراجعه کرده و براي هميشه از شر موها خلاص شويد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *