قرص ضد بارداری مارولون

قرص مارولین چیست؟ | قرص ضد بارداری مارولون و هرآنچه که در مورد آن میخواهید بدانید

دزوسپتیو (Desoceptive) با نام تجاری مارولون (Marvelon) یک نوع قرص پیشگیری از بارداری می باشد. این دارو ممکن است تحت نام های تجاری مختلف و یا در شکل های گوناگون در دسترس باشد٬ هر نام تجاری خاص از این دارو فقط برای شرایط شما و توسط پزشک تجویز می شود.

قرص مارولون

مارولون با مهار هورمونهاي گونـادوتروپين ( lh , fsh )، از تخمك گذاري جلوگيري مي نمايد. علاوه بر آن چسبندگي گــردن رحـم نيز افــزايش يافته كه اين مسئله بــاعث جلوگـيري از ورود اسپرم مي گردد .
اتنيل استراديول به سرعت ار دستگاه گــوارش جــذب شده و غـلظت سرمي آن ظرف ۱ الي ۲ ساعت به حداكثر مي رسد.
حدود ۹۸ – ۹۷ در صد آن به آلبومين پلاسما متصل ميگردد. عمدتاٌ در كبد متابوليزه شده از طريق صفرا و ادرار بصورت كونژوگه دفع مي شود . دزوژسترل نيز بسرعت و بـطور كــامل از دسـتگاه گــوارش جذب ميگردد و به متابوليت فعال خود ۳- كتو – دزوژسترل تبديل ميگردد.
بطور عمده ( ۹۵% – ۷۹% ) به آلبومين و گلوبولين باند شونده به هورمونهاي جنسي متصل شده نيمه عمر نهايي آن ۲۰ + ۳۸ ساعت مي باشد. دفع پروژستين ها عمدتاٌ كبدي است.

موارد مصرف قرص مارولین

  1. جلوگيري از بارداري
  2. درمان آکنه ولگاريس
  3. درمان آمنوره
  4. ديسمنوره
  5. هايپرمنوره و خونريزي غيرطبيعي رحم
  6. پيشگيري ودرمان اندومتريوزيس
  7. درمان يا درمان کمکي هيرسوتيسم
  8. هايپراندروژنيسم
  9. درمان پلي کيستيک تخمدان

موارد منع مصرف قرص مارولون

  • ترومبوفلبيت
  • ترمبوز يا اختلالات ترمبو آمبوليك
  • بيماريهاي عروقي- مـغزي
  • سكته قـلبي – نـارسايي قلبي
  • سرطان پستان يا احتمال ايجاد آن
  • سرطان آندومـتر يا نئوپلازي وابــسته به اســتروژن
  • تومور كبدي ( خوش خيم يا بد خيم )
  • بيماريهاي كولستاتيك كبدي
  • بارداري يا موارد مشـكوك به بارداري
  • حساسيت به هر يك از اجزاء دارو
  • خونروي غير طبيعي يا بدون تشخيص

هشدار ها و احتياط ها:

كشيدن سيگار، خطر بروز عوارض قلبي – عروقي اين دارو را افزايش مي دهد. اين خـطر با افزايش سن ( خصوصاٌ بالاتر از ۳۵ سال ) بيشتر ميگردد.
قبل از شروع مصرف، انجام بعضي تستها مانند سنجش فشار خون ، معاينه پستانها و نيز تست پاپ اسمير توصيه مي گردد .همچنين لازم است در طي مدت مـصرف اين دارو تستهاي مذكور ساليانه انجام گردند.

قرص مارولین

تداخلات دارویی قرص مارولون

ضد بارداريهاي ترکيبي خوراکي با بعضي از داروها من جمله استامينوفن- داروهاي آنتي کواگولانت –داروهاي ضد افسردگي سه حلقه اي-بنزوديازپين ها- بتابلاکرها-کافئين-کورتيکواستروئيدها- تئوفيلين-کلوفيبرات –ساليسيلات ها-انواع آنتي بيوتيک هاوباربيتورات ها تداخل دارند.

عوارض جانبي مارولین

  • تهوع و استفراغ
  • افزايش خطر ابتلا به ترمبوفلبيت
  • ترمبوز عروق كرونر و ترمبوز مغزي
  • افزايش فشار خون
  • بيماري كيسه صفرا
  • ميگرن
  • افسردگي
  • سردرد
  • راش
  • حـساس و دردنـاك شدن پستانها
  • بزرگ شدن پستانها
  • عدم تحمل به لنز هاي تماسي

دانستنی های لازم برای مصرف قرص مارولون

مصرف کننده محترم قرص ضد بارداري مارولون با داشتن دزوژسترل (پروژسترون نسل سوم وبسيار انتخابي براي گيرنده هاي پروژسترون) اين برتري را بر سايرداروهاي ضدبارداري رايج داراست که افزايش وزن وآکنه به همراه ندارد.
-در صورت فراموش کردن يک دوز بلافاصله آنرا مصرف کرده و از دوبرابر کردن دوز بعدي بپرهيزيد.
– در صورت فراموش کردن دو دوز, فقط دوز آخري را مصرف کرده و از دوبرابر کردن دوز بعدي بپرهيزيد.
-اگر از زمان مصرف آخرين دوز دارو بيش از ۱۲ ساعت گذشته باشد به مدت ۷ روز از يک روش ضد بارداري ديگر نيز استفاده کرده اگر اين ۷ روز مصادف با ۷ روز شروع خونريزي وقطع دارو بود, بليستر بعدي را شروع کنيد.

بسته بندي قرص مارولون

۲۱ قرص در هر بليستر .

چگونگي نگهداري: در مكان خشك و بدور از نور نگهداري گردد.

مزیتهای استفاده از مارولون:

۱) مارولون علاوه بر به وجود آوردن یک قاعدگی منظم (بدون لکه بینی)، مدت زمان و مقدار خونریزی را در زنان کاهش می­دهد و در نتیجه در کاهش و کنترل کم­خونی بسیار موثر است.

۲) مارولون عوارض شایع ضدبارداری­های ترکیبی خوراکی (شامل سردرد، تهوع و حساسیت سینه) را نسبت به ضدبارداریهای قدیمی­تر کاهش می­دهد. مطالعات بالینی ثابت کرده­ اند که پس از گذشت ۲ سال از شروع مصرف مارولون احتمال رخداد تهوع به ۲۵% و حساسیت سینه ­ها به ۱۰% اولیه (سطح عارضه در اولین دوره مصرف) می­رسد.

۳) مارولون علایم سندرم قبل از قاعدگی را بهبود می­بخشد. این سندرم شامل حساسیت سینه ­ها، نفخ شکم، سردرد، تغییرات رفتاری و دیگر علایم می­باشد. مطالعات بالینی ثابت کرده است که مارولون نسبت به دیگر ضدبارداریهای قدیمی­تر، بهبود موثرتری را در این علایم نشان می­دهد.

۴) مارولون برخلاف ضدبارداریهای خوراکی قدیمی هیچ اثری روی فشار خون ندارد و نیز دارای حداقل اثر روی متابولیسم کربوهیدارت­ها و فاقد اثری روی فشار خون ندارد و نیز دارای حداقل اثر روی متابولیسم کربوهیدراتها و فاقد اثر روی انسولین و گلوکزپلاسما می­باشد. علاوه بر این، مصرف مارولون در دراز مدت نسبت چربی مفید به چربی مضر را در خون افزایش می­دهد.

۵) مارولون به دلیل دارا بودن پروژسترون نسل سوم و بسیار انتخابی دزوژسترول ایجاد جوش صورت، پوست چرب و پرمویی نمی­کند و در بهبود، کنترل و درمان موارد مذکور موثر است.

آیا قرص مارولین چاق میکند؟

 مارولون برخلاف داروهای دیگر ضدبارداری هیچ اثری روی وزن مصرف­ کنندگان ندارد. مطالعات انجام گرفته در مورد تغییرات وزنی نشان می­دهد ۸۲% از مصرف­کنندگان مارولون پس از ۶ دوره هیچ تغییر وزنی قابل توجهی را نشان نداده ­اند.

قرص مارولون چه تفاوتي با Ld دارد؟ 

قرص مارولون و Ld هر دو داراي مقداري استروژن و مقداري پروژسترون هستند. استروژن اين دو قرص يکي است و مقدارش هم با هم مساوي است. آنچه در اين دو قرص با هم تفاوت دارد پروژسترون آنهاست. پروژسترون موجود در قرص مارولون نسبت به پروژسترون قرص Ld عوارض کمتري دارد. براي مثال، افزايش وزن که خانم‌ها هنگام مصرف قرص‌ها به‌طور مرتب از آن شاکي هستند با قرص مارولون بسيار کمتر است. تهوع و حساسيت سينه‌ها با مارولون کمتر است. آثار هورمون ضد هورمون مردانه در مارولون بيشتر است، در نتيجه موهاي زايد و جوش‌هاي صورت با مارولون بهتر مي‌شوند. براي اينکه قرص‌تان را عوض کنيد بايد با پزشک‌تان مشورت کنيد.

نحوی مصرف قرص مارولین

بسته های قرص ۲۱ روزه ( خوردن روزانه یك قرص تا ۲۱ روز سپس استراحت و نخوردن قرص تا ۷ روز و شروع بسته بعدی)

بسته های قرص ۲۸ روزه ( خوردن روزانه یك قرص تا ۲۱ روز، سپس خوردن روزی یك قرص یادآور تا ۷ روز و سپس شروع بسته های بعدی)

با پزشك خود در خصوص بهترین زمان شروع قرصها صحبت كند ( مشورت كنید) اولین روز شروع خونریزی ( انستورال پرید). به عنوان روز اول محسوب می شود. قرصها باید در یك زمان مشابه در هر روز خورده شود احتمال دارد وی یك روش كمكی دیگر مثل كاندوم های لاتكس ، كف یا ژل ضد اسپرم را در اولین نوبت استفاده از قرصها توصیه كند. بسیاری از زنان در طی سه ماهه اول استفاده از قرصها لكه بینی یا خونریزی ( به رنگ روشن) و یا احساس درد در شكم دارند، در این صورت شما نباید خوردن قرصها را متوقف كنید. چرا كه مشكل معمولاً خود بخود برطرف خواهد شد. در صورت عدم برطرف شدن این مشكل با پزشك خود مراجعه كنید .

حالت تهوع و استفراغ و یا اسهال و نیز مصرف داروهای آنتی بیوتیك اثر قرص را كم خواهد كرد. اگر شما یك داروی جدید را در حین مصرف این قرصها شروع می كنید باید با پزشك یا یك دكتر داروساز مشورت كنید تا اثر بخشی قرصها را تحت تاثیر قرار ندهد . استفاده از یك روش كمكی به صورت همزمان با قرصها مثل كاندومهای لاتكس ، كف یا ژل یا ضد اسپرم را با مشورت پزشكان انتخاب كنید .

بسیاری از چیزها كه فرد به آنها نیا ز دارد مثل وزن بدن، سایر شرایط دارویی و سایر داروها می تواند عملكرد و اثر قرص را تحت تاثیر قرار دهد، شما روش مورد استفاده خود را بدون مشورت با پزشك تغییر ندهید.

نكته حائز اهمیت این است كه شما این قرص را با تجویز پزشكان مصرف كنید. عدم مصرف صحیح قرصها در زمان مقرر ریسك حاملگی را بالا می برد در صورت فراموش كردن یك قرص به محض یادآوری، آن را بخورید و بقیه را در زمان معمول آن مصرف كنید. این بدان معناست كه ممكن است شما مجبور باشید دو قرص را یكجا بخورید.

اگر شما آن دو قرص را در روزیكه به یادآوردید مصرف كنید و در روز بعد نیز ۲ قرص دیگر را مصرف كنید، بقیه بسته را طبق روال معمول ادامه دهید و در صورت داشتن تماس جنسی در این مدت از یك روش كمكی دیگر تا ۷ روز پس از فراموشی استفاده كنید. درصورت استفاده قرص در یك شنبه بعد از شروع پریود فراموشی دو قرص در طی هفته سوم سیكل ماهانه ویا فراموشی سه قرص یا بیشتر در هر زمان از سیكل خوردن قرصها را تا یك شنبه قطع كنید، بقیه بسه را دور انداخته و بعد از ۷ روز استراحت بسته بعدی را شروع كنید. در صورت شروع كردن قرصها در اولین روز قاعدگی ( خونریزی) و فراموشی ۲ قرص در طی هفته سوم از سیكل ماهیانه یا سه قرص یا بیشتر در هر زمان از سیكل، بقیه قرصها را دور ریخته و بعد از هفت روز استراحت از یك بسته جدید استفاده از یك روش كمكی در صورت داشتن تماس جنسی در این روز ها تا هفت روز بعد از فراموشی قرصها شما احتمالاً در این ماه پریود نمی شوید، اگر ماه بعد نیز پریود (سیكل ماهیانه) رخ ندهد باید با پزشك مشورت كرد .

ترکیبات قرص مارولین

مارولون در بسته های ۲۱ روزه و ۲۸ روزه در دسترس می باشد.

بسته های قرص ۲۱ روزه ، هر قرص سفید دایره شكل تشكیل شده است از ۱۵% میلی گرم دایجسترول و ۰۳/۰ میلی گرم اتینل استرادیول ، محتویات غیر دارویی : دیزوكسید سیلیكن كلوئیدال ، هیدروكسی پروپیل متیل سلولز ، لاكتوز ، پلی اتیلین گلیكول ، پوویدن ، استارك ، اسید استریك ، دی اكسید تیتانیوم و ویتامین E

قرصهای مارولن ۲۸ روزه ( هر قرص سفید دایره شكل شامل : دیزوجسترول ۱۵/۰ میلی گرم و اتینیل استرادیول ۰۳/۰ میلی گرم، پلی اتیلن گلیكل ، پویدون ، استارك ، اسید استاریك ، دی اكسید تیتانیوم و ویتامین E

هر قرص سبز رنگ دایره شكل فقط حاوی محتویات غیر دارویی است و استروژن و پروژسترون ندارد و به جای ویتامین E، تالك در این قرصها وجود دارد .

قرص مارولون

قرص مارولون برای چه کسانی ضرر دارد؟

۱. بيماري ترمبوفليبيت يا اختلال ترمبوآمبوليك و يا سابقه آنها

۲. بيماريهاي اصلي عروقي و يا سابقه آنها

۳.سكته قلبي

۴. بيماري عروق كرونر و يا سابقه آن

۵. بيماري فعال كبدي

۵. تومورهاي خوش خيم يا بدخيم كبدي يا سابقه آن

۶. سرطان پستان يا احتمال يا سابقه آن

۷. تومورهاي وابسته به استروژن يا سابقه آن

۸. خونريزيهاي غير معمول از واژن

۹. هر ضايعه چشمي كه ناشي از ضايعه عروقي باشد مثل نقص نسبي يا كامل بينايي

۱۰. احتمال حاملگي

اشتراک‌گذاری
67 نظر
  1. داروی مارولین® همانند یاز در درمان آکنه، پر مویی و پوست چرب موءثر می باشد. همچنین این دارو فاقد عارضه افزایش وزن است. قیمت هر بسته ۲۱ عددی مارولین® ۵ هزار تومان می باشد

  2. مطالب خیلی عالی بود..
    ممنونم..

  3. سلام من از این قرص مدت ۶ ماه استفاده کردم.صبح ها یه مقدار حالت تهوع داشتم که با صبحانه خوردن رفع میشد.جالبه که من اضافه وزن داشتم زمان استفاده از این قرص وزنم ایده ال شد .فقط تنها مشکل من عصبی و زود رنج شدنم بود که مجبور شدم دیگه استفاده نکنم.

  4. بهترین قرص زدبارداری کدامه؟من تازه عروسم چه قرصی بخورم که دراز مدت به بدنم آسیب نرسانم؟قرص مارولین گیاهیه؟

    1. عرض سلام خدمت شما وقت بخیر
      معذرت میخوام کپسول اهن مصرف میکنم برای درمان کم خونی و ویتامین آ و دی و ای
      ایا با مصرف قرص ضد بارداری مشکلی نداره خانوم؟ ممنون میشم برای پاسخ گویی

      ببخشید بهتری زمان قرص ضدبارداری مارولین چه وقتی باش بهتره

  5. سلام .آیا این قرص رو برای درمان کیست حدود ۴۰٫۳۳ در تخمدان سمت چپ میشه استفاده کرد؟

  6. من آمپوا جلوگیری زدم. الان مریودهستم و برای رفتن به سفر زیارتی باید قطع شه.آیا این قرص پریودو قطع میکنه یاخیر

  7. سلام ، تقریبا ۱۴ روز هست ک قرص مارلون مصرف میکنم.
    دیشب مقداری خونریزی کردم ، و دیگه تا الان هیچ اثری نبوده .
    قرص ها رو ب طور مرتب استفاده کردم ،
    آیا خونریزی دیشب من آغاز پریودی بوده یا نشان از زخم میدهد ؟؟

    1. سلام خون ریزی شما نشانه شروع دوره پریود است .

  8. سلام من ماه پیش به دستور دکترم از روز هفتم پریود برای اولین بار شروع به خوردن دزوسپتیو کردم به نظر شما بهتر هست از اخرین قرصی که خوردم هفت روز فاصله بدم و بسته ی بعدی رو شروع کنم که این طوری میشه روز چارم پریودم یا اینکه از روز پنجم یا هفتم شروع کنم؟ با تشکر

    1. سلام باید بین بسته قرص ۷ روز فاصله گذاشته و از روز هشتم بسته قرص دوم را شروع به مصرف کنید.

  9. سلام خانوم های عزیز به هیچ وجه ازین قذص ها مصرف نکنین . بخاطر سه ماه مصرف مارولین ک ماهه اسیر یه بیماری سخت شدم که دلیلش مصرف این قرص هاست . امبولی ریه شایع شده که دلیلش قرص های ایرانی بی کیفیت هستن که با دوز های غیر اصولی تولید میشن . ریه هام رو تقریبا دارم از دست میدم و در یک قدمی مرگم … دوست دارم به همه ی زنای مثل خودم بگم مراقب خودتون باشین …

  10. سلام خسته نباشيد..شرمنده من سكس ازمقعدداشتم بعد ارضاشدن شوهرم مشاهده كردم حس كردم كمي از اسپرم خورده به دهانه واژنم اول پاك كردم بعدش شستم وهموم لحظه از قرص ضدبارداري مارولون استفاده كردم مدت ٣ روز ميخواستم ببينم چندروزبايد مصرف كنم و بايد پريودميشدم بامصرف قرص ها امكان داره تاخيربيفته زمان پريودم؟ لطفا كمك كنيد

  11. سلام. قرص دزوسپتیو سبز رنگ رو دکتر زنان ب علت کیست ۶۵سانتی ک در تخمدان داشتم تجویز کرد و ازاولین روز قاعدگی شروع ب مصرف بی وقفه کردم. و قرص آنتی اکسیدان رو هم ک قبلش مصرف داشتم فعلا قطع کردم تا اختلال نشن. از روز اول پریودی ک شروع کردم تا امروز تاریخ ۱۳ک میشه روز هشتم پریودیم، هنوزم کامل قاعدگیم تموم نشده و لکه و ترشح کم خون دارم. ایا طبیعیه؟ و ب زودی ازبین میره؟

    1. سلام بله طبیعی است جای نگرانی وجود ندارد.

  12. سلام خسنه نباشید
    به نظر شما روش حلوگیری آیودی بهتره
    یا از قرص های ضد بارداری مارلین استفاده کنیم
    لطفا میشه راهنمایم کنید

    1. سلام بستگی به وضعیت جسمانی و شرح حال شما دارد می توانید به نزدیکترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه نمایید تا شرح حال کاملی از شما گرفته وروش جلوگیری مناسبی به شما توصیه شود.

  13. سلام خسته نباشین من تا الان قرص روکین میخوردم حالا مارلین گرفتم چون داروخانه ها نداشتن روکین…
    آیا این قرص مارلین روی شیر تاثیر داره؟؟؟

    1. سلام از پایان ۶ ماهگی کودک خود می توانید از قرص جلوگیری استفاده نمایید بهتر است به صورت پیوسته به مدت طولانی از قرص های جلوگیری استفاده نکنید.

  14. من ۴ دوره قرص مارولین مصرف کردم .دوره پنجم رو یادم رفت از روز هشتم شروع کنم شب نهم یادم اومد و با دوتا قرص شروع کردم.آیا لازم امشب هم دوتا بخورم؟
    بعد از ۶ دوره چند دوره نباید قرص مصرف کرد؟

    1. از امشب شبی یک عدد از قرص مارولین استفاده کنید نیازی نیست شبی دو عدد از قرص مارولین استفاده کنید بهتر است دو تا سه دوره به بدن خود استراحت بدهید.

  15. سلام من لکه بینی شدید داشتم گفتن کیست۵ سانتیه. ۴ ماه ال دی مصرف کرده بودم بعد از دو ماه استراحت باز لک دیدم این بار برام دو ماه بوکین نوشت. آیا بوکین بهتره یا مارلین نازایی هم دارم. آگه امکان داشت یه نسخه از جواب رو ایمیل کنید دنیا دنیا ممنون میشم.

    1. سلام با توجه به اینکه ۴ ماه از قرص ال دی استفاده کرده اید بهتر است اول سونوگرافی انجام بدهید با توجه به اینکه قصد بارداری دارید استفاده از قرص جلوگیری به مدت طولانی توصیه نمی شود.

  16. سلام وقتتون بخیر. من تازه ازدواج کردم و از این ماه میخوام مصرف قرص رو شروع کنم. امروز روز ۶ ام پریود من هست ولی خونریزی من از روز سوم شروع شده و دو روز اول فقط لک بینی بوده. میخواستم بدونم از روز ۶ام میتونم بدون مراجعه به پزشک استفاده از مارولین رو شروع کنم؟

    1. سلام اگر پریود شما قطع نشده است یعنی خون ریزی دارید می توانید از امشب شروع به مصرف قرص جلوگیری کنید .

  17. با سلام من قرص مارولین رو برای ماه دوم دارم مصرف می کنم .شب هشتم بعداز اولین روز پریودم شروع کردم بسته جدید رو بعداز یک هفته مصرف یه شب قرص رو فراموش کردم.وقتی بیاد اوردم که نزدیک مصرف قرص بعدی بود.قرص همون شب رو فقط مصرف کردم .قبل هم نزدیکی نداشتم .حالا باید چکار کنم ؟
    تا چند روز باید رابطه محافظت شده داشته باشم؟

    1. سلام قرص فراموش شده را با قرص جدید همزمان مصرف کنید نیازی به داشتن رابطه محافظت شده نیست.

  18. سلام دوتا امپول پروژسترون زدم آیا قرص دزوسپتیو جلو پریود رو میگیره چون میخوام برم زیارت خواهش میکنم کامل راهنمایی کنیدبرا بدنم خیلی ضرر داره فایده ای داره قرص دزوسپتیو بخورم یا ن یا با زدن این امپول قرص جواب نمیده

  19. سلام قرص مارولون خارجی و ایرانی داره ؟

  20. سلام خسته نباشید.ببخشیدمن تازه میخام ازین قرص استفاده کنم ممنون میشم بهم بگین چجوری باید شروع ب مصرفش کنم

  21. سلام من تازه میخام از قرص مارولین استفاده کنم خوبه یانه از راهنماییتان متشکرم

    1. سلام می توانید به مدت محدود از این قرص استفاده کنید زیرا مصرف پیوسته و طولانی مدت قرص های جلوگیری توصیه نمی شود ‌.

  22. سلام ،پزشک من برای کیست اندومتریوز شش ماه مصرف قرص ضد بارداری تجویز کرده،بخاطر اینکه ال دی بهم نمیسازه یک ماهه قرص یاز مصرف میکنم متاسفانه صورتم لک اورده،بنظرتون قرص مارولون جایگزین کنم این مشکل حل میشه؟ متشکرم

    1. سلام همه قرص های ضد بارداری کم و بیش می توانند روی افراد عارضه ایجاد کنند اما به هر حال می توانید از دوره بعدی این قرص را تست کنید .

  23. سلام ! من به پرشک مراجعه کردم برای تنبلی تخمدان بهم قرص مارلین داده ، و گفتم از روز ۵پریود شروع کنم ،حالا پریود نمیشه اما ۲روز خون‌ریزی داشتم ،آیا پریود محسوب میشه ؟؟؟

    1. سلام بله پریود شما محسوب می شود .

  24. سلام خسته نباشید.من دوره قبل از قرص مارولین استفاده کردم.ایا واسه دوره جدید هم باید مارولین استفاده کنم یا میشه از انواع دیگه مثل روکین هم استفاده کرد؟

    1. سلام بله می توانید از قرص روکین استفاده کنید.

  25. سلام من فردا روزه اول پریودیم هست ولی مسافرم و نمیخوام پریود بشم.ایا خوردن قرص مارلین از امروز تاثیر داره؟؟

  26. سلام و وقت بخیر
    من۲۲دی قرص اورژانس مصرف کردم و امروز روز ۷ ام بعد از پاک شدن پریودم هست .میخواستم قرص مارولین رو برای جلوگیری شروع کنم.آیا میتوانم از همین امشب مصرف رو شروع کنم یا حتما باید پریود بشم ؟

    1. سلام اگر نزدیکی بدون جلوگیری نداشته اید بله می توانید شروع به مصرف قرص مارولین کنید فقط یک هفته اول مصرف قرص جلوگیری باید حتما جلوگیری طبیعی نیز داشته باشید .

  27. سلام من سه ماهه روکین استفاده میکردم واین ماه مارلین استفاده کردم وبدجوری حالت تهوع دارم چیکارکنم

    1. سلام می توانید قرص خود را شب قبل از خواب به همراه داروی ضد تهوع استفاده کنید.

  28. سلام من برای جوشام دکترم این قرصو تجویز کرده بسته ی اول رو تا دوشب اول حالت تهوع داشتم پس از یک وقفه ی هفت روره بسته ی دومو شروع کردم ولی بعد از استفاده ی چهارتا از قرصا هنوزم حالت تهوعم قطع نشده بعد از خوردن قرص نزدیکای صبح حالت تهوع شدید و استفراغ دارم نمیخوام قرصو قطع کنم راهی بجز قرص ضدتهوع هست؟در ضمن من۲۰سالمه و بدنم خیلی ضعیفه وزنم۴۲امکانش هس بخاطر خورد و خوراک باشه؟

  29. سلام روزتون بخیر…من مشکل نامنظمی پریود داشتم که دکتربعداز آزمایش هورمون این قرص رو برام تجویزکرده…ولی فراموش کردم به دکتربگم که آسم دارم…آیامصرف این قرص مشکلی برام ایجادنمیکنه؟

    1. سلام مصرف یک دوره آن خیر مشکلی ندارد .

  30. سلام
    من قرص مارولین برای کیستم استفاده میکنم…
    این قرص مشکلی در بارداری ک ب وجود نمیاره!!؟
    منظورم سالهای آیندست

    1. سلام خیر مصرف یک تا سه دوره آن منعی ندارد .

  31. سلام خسته نباشید من برای دوره پنجم هست که از این قرص استفاده میکنم اما سه چهار روز بعد از اتمام پریودی فراموش کردم یک شب قرصم رو بخورم ولی فردا شبش هر دو رو با هم خوردم و دو روز بعد هم نزدیکی داشتم آیا نیاز به خوردن قرص اورژانسی هست؟ با تشکر

    1. سلام نگران نباشید خیر نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست .

  32. ممنون از شما دکتر گل و پیج خوبتون

  33. سلام من برای ریزش مو دکتر قرص مارولین رو برام تجویز کردم بسته اول رو استفاده کردم مشکلی نداشتم اما الان بسته دومم لکه بینی دارم هفته بعد میخوام برم کربلا چیکار باید بکنم به خوردنش ادامه بدم یا قطع کنم؟

    1. سلام شروع به مصرف قرص اچ دی کنید .

  34. سلام من پلی کیستیک دارم و دکتر برام قرص سیبل تجویز کرده ولی اصلا پیدا نمیکنم به نظر شما میتونم از مارولین استفاده کنم

    1. سلام بله می توانید از نوع دیگری از قرص جلوگیری استفاده کنید.

  35. سلام‌من از قرص‌مارولین استفاده میکنم این هفته ۲۱ عدد تموم‌میشه ولی عازم سفرم میتونم بلافاصله بسته بعدی رو شروع کنم که پرید نشم؟

    1. سلام ممکن است به لکه بینی بیافتید .

  36. سلام من ۳دوره هست قرص مارولین استفاده میکنم اما یک روز دوتا قرص انتی بیوتیک خورده بودم شب هم رابطه داشتیم بعد قرص مارولین واستفاده کردم ایا امکان وجود بارداری هست؟
    به خاطر خوردن دوتا قرص انتی بیوتیک

    1. سلام خیر احتمال بارداری ضعیف است.

  37. سلام وقتتون بخیر من میخوام مصرف قرص مارولین وقطع کنم ایا ممکن هست پریود بعدی دچار تاخیر بشم یانه؟
    قطع این قرص مشکلی به وجود نمیاره؟

    1. سلام بهتر است تا اتمام بسته قرص را مصرف کنید .

  38. سلام وقتتون بخیر من از روز پنج پریودی شروع به مصرف قرص مارولین کردم.بعد روز هفتم نزدیکی داشتیم برای همین نگران بودم همون لحظه دوتا قرص اچ دی استفاده کردم وچندساعت بعد طبق روال قرص مارولین خوردم.ایا مشکلی برای من ایجاد میکنه؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد .

  39. سلام‌من میخام‌برم‌مسافرت برا دوماه فقط میخام‌قرص استفاده کنم اگه بعد دوماه استفاده نکنم مشکلی پیش نمیاد؟

  40. باعرض سلام خدمت دکتر عزیز
    من از مجردی مشکل پریودی داشتم دائما یا لک یا پریودم الان ۷سال ازدواج کردم وبچه هم دارم ولی باز مشکلم ادامه داره چندسال که دائما قرص ضدبارداری میخورم تنها بخاطر تنظیم پریودم ایا راهی برای درمان وجود داره؟
    ممنون میشم اگه پاسخگو باشید?

  41. سلام من بعد ۴دوره پی درپی ولی بافاصله ی یماه قرص مارولین استفاده نکردم الان بعد یکماه ک گذشت باز شروع کردم روز ۵پریودیم میخام بدونم روز هفتم پریودیم نزدیکی داشته باشم مشکلی نیست؟؟؟

  42. لام من بعد ۴دوره پی درپی ولی بافاصله ی یماه قرص مارولین استفاده نکردم الان بعد یکماه ک گذشت باز شروع کردم روز ۵پریودیم میخام بدونم روز هفتم پریودیم نزدیکی داشته باشم مشکلی نیست؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *