راهنمای مرحله به مرحله چگونگی ترسیم سگ برای کودک

راهنمای مرحله به مرحله چگونگی ترسیم سگ برای کودک

این سگ به طور خاص برای کودکان ترسیم می شود. آن سرشار از سرزندگی است. سگ می تواند بهترین همراه کودک در سال های رشد او باشد. سگ برای ما الهام بخش عشق، یادگیری و استقامت است. آنها هرگز تسلیم نمی شوند. سگ را به عنوان مثالی در نظر بگیرید تا به فرزند خود بیاموزید که هرگز از چیزی که دوست دارد، دست نکشد. اگر کودک شما سگ را دوست دارد و به نقاشی علاقه دارد، این متن لیست کاملی از آموزش نحوه ترسیم سگ برای کودکان ارائه می دهد.

آموزش نحوه ترسیم سگ برای کودکان

دستورالعمل های ترسیم به شرح زیر است:

  • سگ کارتونی
  • سگ واقعی
  • سگ نشسته
  • صورت سگ
  • سگ دراز کشیده
  • توله سگ زیبا
  • سگ بولداگ
  • سگ دالماسین (خال خالی)
  • خانه سگ

۱٫ نحوه ترسیم یک سگ کارتونی

سگ ها زیبا هستند. هیچ شکی در این زمینه وجود ندارد. اما می دانید که چه چیزی زیباتر است؟

البته که یک سگ کارتونی! بیایید با چند مرحله گام به گام ساده جهت ترسیم یک سگ کارتونی برای مبتدیان شروع کنیم.

لوازم مورد نیاز: مداد، پاک کن، کاغذ ترسیم، مداد رنگی، یا مداد شمعی

نحوه ترسیم:

۱٫ با کشیدن ۴ دایره کوچک و پیوسته در مرکز صفحه که کمی متمایل به سمت پایین صفحه است، شروع کنید. دایره ها باید اندازه مشابهی داشته باشند. اگر این مساله کمکی می کند، می توانید ابتدا خط مستقیمی ترسیم کرده و سپس دایره ها را رسم کنید.

۲٫ با کشیدن یک نیمه بیضی کوچک که از بین دو دایره اول شروع می شود و بین دایره های سوم و چهارم پایان می یابد، بدن سگ را درست کنید. از قسمت بالای بیضی به عنوان نقطه شروع، سر و بدن سگ آماده شده است.

۳٫ همانطور که خطوط کوچکی را در داخل چهار دایره پایه بکشید تا پنجه ها را تکمیل کنید. گوش ها را در قسمت سر و دم کوچک سگ را در انتهای عقب اضافه کنید.

۴٫ جزئیاتی مانند چشم، بینی و ابروها را بکشید.

نحوه ترسیم یک سگ کارتونی

۲٫ چگونه یک سگ واقعی بکشیم

آیا می خواهید یک سگ واقعی را بر روی کاغذ بکشید؟ در این آموزش، اجازه دهید تا یک سگ، و به طور دقیق یک سگ داکسهوند که واقعی و زنده به نظر می رسد را ترسیم کنیم.

لوازم مورد نیاز: مداد، پاک کن، کاغذ رسم، مداد رنگی یا مداد شعمی

نحوه ترسیم:

۱٫ با ترسیم خطوط خارجی بدن سگ شروع کنید. سگ داکسهوند دارای بدنی صاف و افقی است. بنابراین مواظب باشید تا او را بلندتر از اندازه ای که باید باشد، ترسیم نکنید.

۲٫ به آرامی قسمت پایه بدن را بکشید تا چهار دست و پا، شکم و پاهای عقب حیوان را ترسیم کنید. توجه کنید که پاهای این سگ بسیار کوتاه هستند، و باید به همین شکل ترسیم کنید تا واقعی به نظر برسند.

۳٫ در ادامه جزئیات را به نقاشی اضافه کنید. با کشیدن خطوط منحنی در بالای گردن، گوش ها را اضافه کنید.

۴٫ سگ داکسهوند در مقایسه با دیگر سگ ها دارای گوش های بزرگی است. یک خط کوچک در نزدیکی فک باید نشان دهنده دهان باشد و یک انحنا دیگر را در نزدیکی لبه فک که بینی را نشان می دهد، ترسیم کنید.

۵٫ چشم ها را ترسیم کرده و شروع به رنگ آمیزی سگ با رنگ های سیاه و قهوه ای کنید تا واقعی به نظر برسد.

چگونه یک سگ واقعی بکشیم

۳٫ چگونه یک سگ نشسته ترسیم کنید

یک سگ مطیع وقتی شما بگویید که بنشیند، این کار را انجام می دهد. در این آموزش نشان داده می شود که چگونه به راحتی یک سگ نشسته را ترسیم کنید.

لوازم مورد نیاز: مداد، پاک کن، کاغذ رسم، مداد رنگی یا مداد شمعی

نحوه ترسیم:

۱٫ یک دایره بکشید. سپس یک بیضی ترسیم کنید که با دایره هم پوشانی داشته باشد. خطوط را از قسمت پایین بیضی ادامه داده تا پاها را ترسیم کنید. ببینید که چگونه پنجه ها کمی به جلو متمرکز شده است. کمی از قسمت بالایی دایره را پاک کنید تا برای گوش ها فضا ایجاد شود. گوش ها را ترسیم کنید.

۲٫ بقیه بدن را ترسیم کنید تنها بخشی از بدن را ترسیم خواهیم کرد، چون سگ در حال نشستن است. همچنین پنجه عقب را ترسیم کنید. جزئیات دقیقه مانند خطوط کوچک و منحنی روی پنجه و پشت را فراموش نکنید.

۳٫ بخشی از دایره و بیضی را پاک کنید و اجازه دهید تا در انتها به هم پیوسته باقی بمانند و صورت و گردن را ترسیم کنید. قدم بعدی، اضافه کردن جزئیات به چشم است: چشم ها، بینی و زبان.

۴٫ جزئیات ظریف تر مانند خطوط روی پنجه را اضافه کنید. بخش کوچکی از بیضی در قسمت پایین را پاک کنید، پای سمت چپ را از ناحیه بدن ترسیم کنید. سگ نشسته آماده رنگ آمیزی است.

نحوه ترسیم صورت یک سگ

۴٫ نحوه ترسیم صورت یک سگ

آیا ترسیم سگ کامل نیاز به زحمت زیادی دارد؟ سعی کنید فقط صورت حیوان را ترسیم کنید. ساده است! اگر توانایی ترسیم با دست خوبی دارید، می توانید فقط در چند دقیقه صورت سگ را بکشید.

لوازم لازم: مداد، پاک کن، کاغذ ترسیم، مداد رنگی یا مداد شمعی.

طرز ترسیم:

۱٫ با ترسیم بیضی کمی گردتر شروع کنید. با کشیدن نیمه بیضی به عنوان پایه، بیضی را به سمت بالا بکشید. گوش را ترسیم کنید. توجه داشته باشید که گوش ها به اندازه صورت کودک بزرگ هستند.

۲٫ دو چشم کوچک به شکل تخم مرغ کشیده تا به قسمت بیضی شکل در بالا برسد. دو شکل گرد کوچک تر را در داخل ابروها بکشید.

۳٫ جزئیاتی مانند بینی، دهان، زبان و سه نقطه را در هر طرف بینی اضافه کنید.

۴٫ اجازه دهید تا با کشیدن کمان در قسمت بالا، سگ را کمی زیباتر ترسیم کنیم. هر طور که دوست دارید، آن را رنگ آمیزی کنید.

چگونه یک سگ دراز کشیده ترسیم کنید

۵٫ چگونه یک سگ دراز کشیده ترسیم کنید

آنها می گویند، اجازه دهید تا سگ دراز بکشد. سگ ها در هنگام دراز کشیدن، زیباترین هستند. این آموزش به کودکان می آموزد که چگونه سگ را در کمترین زمان ترسیم کنند.

لوازم مورد نیاز: مداد، پاک کن، کاغذ رسم، مداد رنگی یا مداد شمعی.

نحوه ترسیم:

۱٫ با کشیدن سر سگ شروع کنید. مرحله اول شامل ترسیم چندین ویژگی از جمله گوش ها و بینی است. برای ترسیم این سگ وقت صرف کنید. می توانید پاک کرده و مجددا امتحان کنید تا زمانی که شکل مناسب ترسیم شود.

۲٫ اکنون قسمتی از بدن را که خطوط منحنی هستند رسم کنید و در اینجا و آنجا کمی پر پیچ و خم محسوب می شوند. برای خطوطی جهت پنجه های عقبی تا شده، جزئیات را به تصویر اضافه کنید. خط دیگر خم شده و کمی منحنی در زیر صورت برای پیشانی مناسب است.

۳٫ در این مرحله، پنجه جلویی دیگر را اضافه می کنیم که سر سگ بر روی آن در حال استراحت است.

۴٫ ابرو و بینی را اضافه کنید. چشم ها (به صورت بسته) را اضافه کنید. سعی کنید تا شکل را شبیه به تصویر ترسیم کنید تا طبیعی به نظر برسد. مرحله نهایی ترسیم دم سگ است.

۵٫ ترسیم یک سگ در حال خواب می تواند پیچیده باشد. کودک خود را تشویق کنید که از دستی که نقاشی می کشد برای ترسیم سگ استفاده کند، و اگر تازه با طراحی و نقاشی آشنا شده است، او را تحت فشار قرار ندهید.

نحوه ترسیم توله سگ ناز

۶٫ نحوه ترسیم توله سگ ناز

اکنون که ترسیم سگ نشسته، خوابیده و سگ ایستاده به اتمام رسید، ترسیم گام به گام توله سگ را می آموزیم.

لوازم مورد نیاز: مداد، پاک کن، کاغذ رسم، مداد رنگی یا مداد شمعی.

نحوه ترسیم:

۱٫ اجازه دهید تا با ترسیم صورت سگ شروع کنیم. توجه کنید که یک سمت صورت دارای برجستگی است تا نشان دهنده چین های گونه چاق سگ باشد. گوش را نیز اضافه کنید.

۲٫ در مرحله بعدی، پاهای جلویی و نیم تنه را ترسیم کنید. با یک خط خمیده از چانه شروع کرده و تا پای جلو سمت چپ ادامه دهید. می توانید پای دیگر که از نیم تنه شروع می شود را مانند شکل ۶٫۲ ترسیم کنید.

۳٫ بدن سگ را امتداد دهید تا پشت سگ را رسم کنید یک خط منحنی از سمت چپ گوش شروع شده و پشت سگ را ترسیم می کند. آن را ادامه دهید تا دم سگ را بکشید. شکم و پاهای عقبی را مطابق با شکل ۶٫۳ ترسیم کنید.

۴٫ چشم، بینی و خط خمیده در صورت را برای دهان اضافه کنید و توله سگ جهت رنگ آمیزی آماده است.

طرز کشیدن یک بولداگ

۷٫ طرز کشیدن یک بولداگ

کشیدن یک سگ بولداگ به دلیل وجود چین های زیاد در بدن می تواند کار دشواری باشد! اما صبر کنید، با این مراحل ساده این کار را به یک عمل کمتر نگران کننده تبدیل می کنیم.

لوازم مورد نیاز: مداد، پاک کن، کاغذ رسم، مداد رنگی یا مداد شمعی.

نحوه ترسیم:

۱٫ با دست خود یک دایره ترسیم کنید. کمی در سمت راست دایره، یک دایره اندکی بزرگ تر بکشید. دایره دیگری بکشید، که برابر با اندازه دایره اول است.

۲٫ دایره را کم رنگ ترسیم کنید تا بعدا پاک نمایید. از دایره ها به عنوان پایه برای ترسیم بدن و پاها استفاده کنید.

۳٫ پاهای جلو را ترسیم کنید. جزئیاتی مانند چشم ها، بینی، زبان، گوش ها و دهان را اضافه کنید. قبل از انجام این کار، خطوط تلاقی با دایره را پاک کنید. این کار اضافه کردن جزئیات را ساده تر می کند.

۴٫ پاهای عقب را کشیده و دم سگ را اضافه کنید. دم سگ بولداگ کوچک و گرد است. خطوط کوچکی را بر روی بدن او اضافه کنید تا نشان دهنده جمع شدگی پوست باشد. اکنون خطوط کم رنگ را پاک کنید. همچنین برای راحتی می توانید این خطوط را قبل از مرحله ۵ پاک کنید.

۵٫ پس از اتمام این کار، می توانید سگ را به رنگ سیاه یا قهوه ای و سفید کنید.

چگونه یک سگ دالماسین ترسیم کنید

۸٫ چگونه یک سگ دالماسین ترسیم کنید

دالماسین یکی از محبوب ترین نژاد های سگ در جهان است، که به لطف لکه های سیاه بر روی پوست سفید سگ است. واقعیت جالب این است که سگ ها بدون خال متولد می شوند! آیا این را می دانستید؟ این نقاشی آسان دالماسین را بیاموزید.

لوازم مورد نیاز: مداد، پاک کن، کاغذ رسم، مداد رنگی یا مداد شمعی.

نحوه ترسیم:

۱٫ با کشیدن خطوط خارجی بدن سگ دالماسین شروع کنید. برای آسان کردن این کار برای کودکان، جهت ترسیم تنها از دایره و خطوط استفاده کردیم. برای ترسیم خطوط از یک مداد کم رنگ استفاده کنید، زیرا نیاز است تا بعدا این خطوط را پاک کنید.

۲٫ از دایره ها به عنوان مبنا استفاده کنید، بدن دالماسین را ترسیم کنید. همچنین چشم ها، ابروها، بینی و دهان را ترسیم کنید.

۳٫ از ناحیه بدن خطوط را به سمت پایین ادامه داده تا پاها را ترسیم کنید. این تصویر، شکل واضحی از پاهای جلو و پا عقب سمت چپ می دهد. تنها بخش کوچکی از پا عقب راست در نقاشی دیده می شود.

۴٫ دم را بکشید. پس از اتمام کار، خطوط پایه را جهت ترسیم بدن پاک کنید.

۵٫ همانطور که در شکل ۸٫۴ مشاهده می شود، خال هایی را بر روی بدن سگ اضافه کنید. می توانید به جای اینکه دقیقا خال ها را مانند تصویر بکشید، به کودک اجازه دهید تا خال ها را به صورت تصادفی ایجاد کند تا طبیعی به نظر برسد.

۶٫ خال ها را به رنگ سیاه کنید و بقیه را سفید بگذارید تا سگ دالماسین کشیده شود.

نحوه ترسیم یک خانه سگ

۹٫ نحوه ترسیم یک خانه سگ

خب، ما سگ داکسهوند، بولداگ، دالماسین و یک توله سگ لابرادور را ترسیم کردیم! همه چیزی که اکنون نیاز داریم، یک خانه شاد برای دوستان سگ است. این مرحله از آموزش، دقیقا همین کار را به کودک آموزش می دهد- نحوه ترسیم آسان خانه سگ.

لوازم مورد نیاز: مداد، پاک کن، کاغذ ترسیم، مداد رنگی یا مداد شمعی.

نحوه ترسیم:

۱٫ با کشیدن سقف خانه شروع کنید. یک مثلث (بدون قاعده) با استفاده از دست ترسیم کنید. از قسمت های انتهایی آن را به صورت خط صاف ادامه داده و یک مستطیل برای تکمیل سقف بکشید.

۲٫ از لبه ها خطوط را ادامه داده تا دیوارها را ترسیم کنید. از آنجا که این یک تصویر دو بعدی است، تنها می توان دو طرف از خانه سگ را مشاهده کرد. مشاهده کنید که خطوط برای دیوارهای جلویی صاف بوده و در قسمت پشتی کمی پر رنگ است.

۳٫ یک طاق (قوس) را ترسیم کنید تا نشان دهنده ورودی خانه سگ باشد. بعد ورودی را با برجسته کردن پایه خانه ترسیم کنید.

۴٫ حالا جزئیات طرح را برای نشان دادن کاشی یا تخته های چوبی اضافه کنید.

۵٫ طرح را در ارتفاعات جلوی خانه تکمیل کنید. آن را رنگ آمیزی کنید. با این آموزش ها، کودک دیگر سگ را به شکل یک چوب نمی کشد! وقتی یاد گرفت تا چگونه سگ را ترسیم کند، کودک می تواند کشیدن سایر حیوانات را با استفاده از تمرینات مشابهی در قسمت آموزش نقاشی سایر حیوانات بیاموزد. بنابراین، منتظر چی هستید؟ چند مداد و کاغذ تهیه کرده و شروع به ترسیم سگ مورد علاقه خود کنید. شاید حیوان خانگی خودتان را ترسیم کنید.

چگونگی ترسیم خانه سگ

آیا ترفند یا راهنمایی در مورد چگونگی ترسیم سگ در نظر دارید؟ آنها را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *