دو ماه بعد از سزارین حامله شدم!

سلام خانم دکتر من فقط ۲ ماه هست سزارین شدم اما دوباره حامله شدم.. دارم دیووونه میشم.. آخه شیر می دادم چرا حامله شدم؟؟ تخمک گذاری چند هفته بعد از سزارین اتفاق میفته مگه؟؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

شیردهی بطور صددرصدی از حاملگی جلوگیری نمی کند اما در اکثر مواقع تخمک گذاری را به تعویق می اندازد. بسیاری از حاملگی های ناخواسته در دوران شیردهی و چند ماه پس از زایمان اتفاق می افتد. بهتر بود یک روش پیشگیری مطمئنی انتخاب می کردید بطور مثال قرص مینی پیل را می توان بلافاصله پس از تولد نوزاد آغاز کرد و هیچ تاثیر سوئی بر شیردهی و نوزاد ندارد.

تخمک گذاری بعد از زایمان معمولاً در صورت شیردهی کامل (شیردهی در طول روز و حداقل ۳ تا ۴ نوبت در شب) تا ۳ ماه از بارداری پیشگیری می کند اما گاهاً ممکن است زودتر هم اتفاق بیفتد.

دو ماه بعد از سزارین حامله شدم

بسیاری از مردم بر این باورند که شیر دادن از بارداری زن جلوگیری می کند. اگرچه شیر دادن معمولا شروع تخمک گذاری و بنابراین، قاعدگی را به تأخیر می اندازد، برخی از خانم هایی که شیر می دهند، تخمک گذاری می کنند و مجددا باردار میشوند.

ممکن است در تمام مدتی که شیر می دهید، تخمک گذاری نکنید، یا ممکن است در حدود دو ماه بعد از زایمان مجددا آغاز شود و در صورتی که شیر ندهید، تخمک گذاری، به طور میانگین، ده هفته بعد از زایمان آغاز می شود. اگرچه گزارش شده است که بعد از چهار هفته نیز اتفاق می افتد.

اگر کمتر از ۲۸ روز شیر دهید، تخمک گذاری شما مشابه زمانی خواهد شد که در زنان غیر شیرده صورت می گیرد. بنابراین در نظر داشتن روش های جلوگیری قبل از شروع مجدد مقاربت حائز اهمیت است. اکثر خانم ها طیف گسترده ای برای انتخاب روش جلوگیری در اختیار دارند. ولی برخی از خانم ها شرایط پزشکی خاصی دارند که آنها را برای استفاده از روش های خاصی منع می کند. هنگام معاینه ی بعد از زایمان در مورد روش های ممکن برای خود، با پزشک خود مشورت کنید.

اشتراک‌گذاری
5 نظر
  1. وای با اون حال بخای خم و راست بشی هم به دستشویی و غذای نی نی برسی هم به کار خونه و شوهر و خودت?

  2. من یه مدت مراقب نبودم تازه فهمیدم تو شیردهی امکان بارداری دوقلویی خیلی بالاتره

  3. سختیش تو دو سه سال اوله بعدش رفته رفته خودشون یاد میگیرن و تو پیریمون عصای دستمون میشن.

  4. بله حتما ما خیلی تاج سر پدر و مادرمون شدیم اونا هم عصای کوریمون میشن.

  5. میشه تو خواب هرجایی رفت
    میشه تو خواب هرجایی رسید?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *