درمان سنتی کجی آلات تناسلی

درمان سنتی کجی آلات تناسلی | درمان کجی آلت تناسلی بدون عمل ممکن است؟!

کجی آلت تناسلی در مردان یکی از شایع ترین اختلالات می باشد. برای درمان کجی آلات تناسلی باید درباره روش های تشخیص و علل ایجاد آن شناخت داشت. آلت تناسلی در حالت طبیعی دارای بافت هایی می باشد که قابلیت انبساط دارند، در صورتی که عروق و شریان بافتها نتوانند گشاد شوند، باعث کجی آلت تناسلی مرد می شود. سفت شدن و افزایش میزان بافت های فیبری باعث انحراف آلت تناسلی می شود. این انحراف در زمان نعوظ مرد اتفاق می افتد.

درمان کجی آلات تناسلی بدون عمل

درمان کجی آلت تناسلی بدون عمل در بیمارانی توصیه می شود که در مراحل اولیه و در فاز حاد بیماری هستند. این داروها شامل انواع خوراکی و تزریقی میباشد. درمانهای غیر جراحی میتوانند نعوظ دردناک را اصلاح کنند ولی تصحیح واقعی کجی آلت فقط در روش جراحی امکان پذیر است.

مطلب پیشنهادی: معرفی روش های طبیعی و تضمین شده برای بزرگ کردن آلت تناسلی

 

علل کجی آلت تناسلی

۱٫ ژنتیکی

در برخی مردان انحراف آلت تناسلی از بدو تولد وجود دارد. در این حالت اجسام غاری قرینه نبوده و یکی از سیلندرها کوچک می باشد که معمولا انحنای کمی داشته و روابط جنسی را دچار مشکل نمی کند.

۲٫ پیرونی یا پلاک آلت تناسلی

بیماری پیرونی یا پلاک آلت تناسلی یکی از رایج ترین بیماری ها در بین مردان مخصوصا افراد مسن (بالای ۵۰ سال) می باشد.در این بیماری بافت های سالم دچار التهاب و فرسودگی در قسمت تحتانی آلت تناسلی شده که باعث ایجاد کجی آلت تناسلی می شود .این بیماری بر اثر عواملی مانند بیماری قلبی، دیابت، فشار خون، اختلالات چربی، مصرف دخانیات ، گرفتگی عروق قلبی ایجاد می شود. این بیماری دارای علائمی به شرح ذیل می باشد:

  •  سفت شدن آلت تناسلی که در معاینه بوسیله پزشک مشخص می شود.
  •  احساس درد و سفتی در آلت تناسلی بخصوص در هنگام نعوظ که باعث کاهش میل جنسی در فرد می شود.
  •  در صورتی که انحنا در آلت تناسلی به ۳۰ درصد یا بیشتر برسد مشکلاتی را در روابط جنسی ایجاد می کند.

معمولا این بیماری با جراحی درمان می شود .در صورت حاد شدن بیماری و عدم درمان فرد به ناتوانی در روابط جنسی از جمله عدم دخول آلت تناسلی به واژن می شود.

۳٫ وارد شدن ضربه به آلت تناسلی

هر گونه ضربه و فشار باعث انحراف آلت تناسلی می شود. این اتفاق بیشتر در حین روابط جنسی اتفاق می افتد. با خم شدن و ایجاد فشار در حالت نعوظ می تواند باعث انحنا در آلت جنسی شود.

۴٫ هیپوسپادیاس

کوتاه بودن مجرای ادراری باعث می شود تا بافتهایی نوک آلت تناسلی (حشفه) را خم کرده و باعث انحراف آلت تناسلی شود. برای درمان این بیماری طی جراحی بافتهای به وجود آورنده انحراف حشفه را برداشته و مجدد بازسازی می کنند.

درمان کجی آلت تناسلی

در حالت کلی مواردی که انحراف کمی در آلت تناسلی مشاهده می شود به طوریکه در روابط جنسی خللی وارد نمی کند نیاز به درمان نداشته و به صورت خودکار خوب می شود. آلت تناسلی عضو حساس بدن بوده و با هر اقدام بی مورد جهت رفع انحراف آلت تناسلی مانند جراحی مشکلاتی در نعوظ و کوچک شدن آلت تناسلی را به همراه دارد.
مواردی که باید انحراف آلت تناسلی درمان شود:

۱٫ زمانی که انحراف آلت تناسلی به بالای ۳۰ درصد برسد.
۲٫ انحنا به گونه ای باشد که دخول در واژن صورت نگیرد.
۳٫ به هدف زیبایی ( بهتر است به این دلیل جراحی نکنید).

روش های درمان انحراف آلت تناسلی

درمان کجی آلات تناسلی بدون عمل

مطلب پیشنهادی: آیا متورم شدن و بیرون زدگی رگ های آلت تناسلی عادی است؟

۱٫ روش جراحی

انحراف آلت تناسلی را می توان با جراحی ترمیم کرد. برای عدم بازگشت انحراف و گسترش آن باید بعد از اتمام بیماری جراحی انجام شود. این جراحی را می توان با تکنیک هایی به شرح ذیل انجام داد:

الف. برداشتن بخشی از بافتهای اجسام غازی

در این جراحی دقت عمل بالا نیاز می باشد زیرا در صورت برش اشتباه باعث مشکلات عدید ه ای می شود. مثلا برش در تونیکا آلبوژینه ( لایه پوشاننده آلت تناسلی) با ایجاد نشت وریدی نعوظ را از بین می برد. در هر صورت بعد از این جراحی امکان مشکل در نعوظ وجود دارد.

ب. پیوند در بخش دارای انحنا

جراح لایه اجسام غاری را با توجه به میزان انحنا در آلت تناسلی چین می دهد تا انحراف رفع شود. زمان ریکاوری بعد از جراحی ۶ هفته می باشد مه فرد بعد از این مدت می تواند روابط جنسی داشته باشد.

ج. جراحی پلیکاسیون

این روش با ایجاد چندین بخیه کوچک در ناحیه تناسلی بدون برداشتن بافت از ناحیه سفت شده انحراف آن را درمان می کند. بعد از جراحی فقط از ارتفاع آلت تناسلی به طور نامحسوسی کم می شود. این روش تنها روش جراحی می باشد که امکان ناتوانی جنسی وجود ندارد. این روش به خاطر اینکه بدون برداشتن پلاک فیبری (در صورت برداشتن پلاک فیبری پنجری عروق اتفاق می افتد و در نعوظ مشکل پیش می آید.) این انحراف درمان می شود.

د. قرار دادن پروتز

برای درمان بیماری حاد پیرونی و انحراف پیچیده آلت تناسلی از پروتز در ناحیه دارای انحنا استفاده می شود.

۲٫ درمان سنتی کجی آلات تناسلی

درمان غیر جراحی در بیمارانی توصیه می شود که در مراحل اولیه ودر فاز حاد بیماری هستند .این داروها شامل انواع خوراکی و تزریقی میباشد. درمانهای غیر جراحی میتوانند نعوظ دردناک را اصلاح کنند ولی تصحیح واقعی کجی آلت فقط در روش جراحی امکان پذیر است.

درمان های خوراکی جهت تصحیح کجی آلت شامل ویتامین E، تاموکسی فیلین، کلشی سین میباشد. درمان تزریق کجی آلت شامل استرویید، وراپامیل، کلاژن می باشد.

زمانی که بیماری دارای علائم کمی بوده و بیماری تازه به وجود آمده از روش دارو درمانی برای درمان استفاده می شود. نوع مصرف این دارو به صورت خوراکی و تزریقی و موضعی می باشد. ترزیق در پلاک ها صورت می گیرد زیرا این پلاک ها هنوز نرم بوده و قابلیت جذب دارند. به این نکته باید توجه داشت که مصرف دارو بدون تجویز پزشک فرد را به عوارض جبران ناپذیری مبتلا می کند. دارو درمانی فقط برای بیماری انحراف تناسلی در مراحل ابتدایی موثر می باشد و برای بیماری در مرحله پیشرفته بی تاثیر می باشد و باید از جراحی برای درمان استفاده کرد.

نحوه انجام جراحی برای بر طرف کردن آلت تناسلی مردان

این جراحی به صورت سرپایی انجام می شود. در ابتدا فرد با بی حسی نخاعی آماده جراحی می کنند سپس نعوظ مصنوعی ایجاد می کنند. موقعیت انحنا آلت تناسلی را تعیین کرده و با تعدادی برش آن را اصلاح می کنند. این جراحی نیاز به بستری نداشته و همان روز بیمار مرخص می شود.

اقدامات قبل و بعد از جراحی انحراف آلت تناسلی

از بیمار خواسته می شود تا در حالت نعوظ عکسی گرفته شود و به پزشک ارائه دهد تا به بررسی دقیق محل انحنا و موقعیت دقیق آن بپردازد.
بعد از جراحی فرد نباید دچار نعوظ ، تحریک جنسی و روابط جنسی به مدت یک ماه شود. این مراقبت برای اینست تا محل بخیه به سرعت بهبود یابد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *