درمان شل شدگی واژن یا سستی واژن با لیزر/ لیزر مونالیزا دردناک است؟!

لیزر مونالیزا چیست؟

لیزرمونالیزا از روش های لیزر درمانی برای پیش گیری و درمان آتروفی واژن (خشکی و رنگ پریدگی مخاط واژن) وتاثیرات پس از آن استفاده می شود.

بسیاری از خانم ها از چنین شرایطی در سنین یائسگی و پس از بچه دار شدن رنج می برند.

لیزر مونالیزا روشی درمانی برای جوان سازی دستگاه تناسلی و واژن طراحی شده است

و از موثرترین روش های درمانی لیزری واژن است که نیاز به جراحی زیبایی واژن و دارو ندارد.

لیزر مونالیزا و جوانسازی دستگاه تناسلی

یائسگی:

یائسگی یک حالت طبیعی است و به طور معمول برای خانم های بالای ۵۰ سال رخ خواهد داد. البته گاهی هم به علل مختلف زودتر رخ می دهد.

آتروفی ناحیه تناسلی:

طی یائسگی مسیر تناسلی بانوان در اثر کاهش تولید هورمون استروژن در معرض آتروفی قرار می گیرد.

با استفاده از لیزر واژینال می توان مواد غذایی مناسب را به صورت متوازن در اختیار غشای مخاطی قرار داد.

نشانه های آتروفی ناحیه تناسلی:

خشکی، درد و خونریزی حین مقاربت، سوزش و خارش واژن، تغییرات ظاهری، تغییر PH بافت،

افزایش احتمال رشد میکروبهای بیماریزا و قرار گرفتن در معرض عفونت ها.

تغییرات بافتی که در مسیر ادراری ( خشک و ملتهب شدن مجرا ) اتفاق می افتد باعث میشود که فرد احساس تکرار ادرار کند.

در اثر این تغییرات علاقه و تمایل خانم ها به مقاربت کم می شود و بر کیفیت زندگی و روابط زناشویی به شدت تاثیر می گذارد.

لیزر مونالیزا مناسب چه کسانی است؟

لیزر مونالیزا مناسب زنانی است که با آتروفی واژن به خاطر تغییرات هورمونی مواجه شده اند .

روش درمانی لیزر واژینال و لیزر مونالیزا مناسب افرادی است که روش های درمانی راحت تر و بدون آسیب کم تر را به روش های جراحی تنگ کردن واژن و درمان های دارویی ترجیح می دهند.

معمولاً تمام زنان در سنین یائسگی می توانند از لیزر مونالیزا برای تنگ کردن واژن استفاده کنند ،

با این حال پزشک متخصص شما باید قابلیت استفاده از این روش درمانی را برای شما بررسی کند.

آیا از لیزر واژینال و لیزر مونالیزا برای درمان شل شدگی و ایجاد تنگی واژن هم استفاده می شود؟

«شل شدن واژن یا سستی واژن» به دلیل رویدادهای طبیعی یا جراحت های وارد شده همچون به دنیا آوردن بچه یا شل شدن بافت واژن به علت فرآیند افزایش سن در افراد مشاهده می شود، در این موارد لیزر به کمک خانم ها می اید و جایگزین مناسب جراحی زیبایی واژن می باشد.

و درمان بدون دغدغه ای را به انها نوید می دهد.

ليزر واژینال اغلب به عنوان یک کار بدون درد مطرح است ، ولى در افراد خیلی حساس ممكن است احساس درد مبهمی داشته باشد که قابل مقايسه با درد پس از جراحى نيست .

برای بسیاری از بانوان هزینه لیزر واژینال و قیمت لیزر واژینال سوال مهمی است که می توان با تماس و پرس و جو هزینه ی دقیق آن را پرسید.

روش درمانی لیزر مونالیزا با به کار گیری گاز CO2 می باشد .

شل شدن واژن به خاطر از بین رفتن سفتی بافت غشای آن می باشد که لیزر درمان این را نیز امکان پذیر کرده است.تحولی که بر پروسه زندگی خانم ها تاثیرگذار است. 

لیزر واژینال و تنگ کردن لیزری واژن

مشکلات لیزر مونالیزا

روش درمانی لیزر مونالیزا به صورت سرپایی انجام می شود. در روش لیزر درمانی واژن مشکلات عمده و خطرناکی گزارش نشده است. برخی زنان که از روش درمانی لیزری واژن استفاده کرده اند عوارض جانبی موقت را گزارش داده اند که شامل اندکی قرمز شدن، التهاب و یا ورم در ناحیه واژن می باشد. اکثر این نشانه های گزارش شده در مدت کوتاهی از بین می روند. در روش درمانی لیزری واژینال هیچ مورد منع استفاده وجود ندارد مگر برای کسانی که به بیماری های سیستمیک شدید یا موضعی مبتلا هستند.

فواید لیزر مونالیزا

بیماری که از شل شدگی واژن رنج می برد هنگامی که تحت درمان لیزر مونالیزا تاچ قرار می گیرد معمولاً به علت بهبود فرم واژن از روابط جنسی و ارگاسم بهتری برخوردار می شود. روش درمانی لیزر واژینال فوایدی از جمله افزایش جریان خون ورودی به واژن ، کیفیت و کشش بافت واژن ، جوان سازی واژن را دارد. انجام این روش درمانی به کاهش عفونت های مرتبط با دستگاه تناسلی کمک می کند.
درمان با لیزر مونالیزا به نسبت ساده است و به چند دقیقه زمان نیاز دارد و بدون درد و عوارض جانبی است . در نهایت می تواند بافت واژن را به حالت محکم و انعطاف پذیر قبل بازگرداند و تاثیرات مثبتی بر کیفیت زندگی و روابط انسانی داشته باشد. بیمارانی که تحت لیزر درمانی قرار می‌گیرند، از استرس و فشارهای ناشی از بد فرمی واژن، دردناک شدن مقاربت جنسی، آتروفی واژن، خارش، خشکی، سوزش و عفونت‌های دستگاه تناسلی رهایی پیدا می‌کنند.

روشهای درمان آتروفی ناحیه تناسلی:
هورمون درمانی:

بعلت احتمال بروز سرطان این روش درمان با احتیاط بسیار زیادی صورت می گیرد. و از آنجا که این روش درمانی قطعی و دائمی نمی باشد فرد باید برای مدت زمان بسیار زیادی تحت تاثیر این نوع درمان قرار گیرد.

جراحی زیبایی واژن و تنگ کردن واژن :
اما جدیدترین و موثرترین درمان برای مشکلات در ناحیه ولو و واژن لیزر مونالیزا

تاچ می باشد که روشی امن و غیر تهاجمی می باشد، و منجر به بازسازی مخاط واژن بطور سرپایی می شود مزیت دیگر ان هزینه بسیار پایین نسبت به جراحی می باشد ، اما برای داشتن تنگترین واژن لازم است از تکنیک جراحی و لیزر با هم سود برد .

لیزر مونالیزا تاچ:

لیزر مونالیزا تاچ شگفت اورترین تکنولوژی لیزر دنیا می باشد که فیلد درمانی واژینال زنان را متحول کرده، و در بزرگترین و مطرح ترین مراکز تحقیقاتی پزشکی بین المللی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و نتایج درخشانی را به دنبال داشته است و مفتخر به دریافت بهترین تاییدیه های پزشکی از جمله(اف دی ای امریکا) FDA است. مونالیزا روشی کاملاً سالم و بدون عارضه برای درمان آتروفی واژن و عمل های زیبایی و جوان سازی دستگاه تناسلی زنان است. 

مقایسه بین درمان تنگ کردن لیزری واژن با جراحی زیبایی واژن :

در مقایسه روش جراحی با تنگ کردن لیزری واژن به چند نکته باید توجه شود:

در روش جراحی و روش لیزری در هر دو امکان بازگشت به گشادگی واژن وجود دارد ولی باید توجه داشت که تروما و اسیب جراحی بسیار بیشتر است .

اقدام به جراحی زیبایی واژن برای تنگ کردن واژن محدودیت هایی برای زایمان طبیعی در آینده ایجاد می کند امادر روش تنگ کردن لیزری واژن ، تنگ کردن واژن در عمق انجام می شود و به ورودی واژن کاری ندارد.

و اما کاربردهای متنوع این دستگاه:
• رفع سوزش و خارش
• افزایش سفتی و مقاومت بافت
• رفع مشکلات و دردهای مقاربتی
• درمان بی اختیاری ادرار
• روشن کردن پوست
• کوچک کردن لابیا(لابیاپلاستی)
• زیبایی

عوارض لیزر واژن دقیقا می توان گفت که عارضه ای دیده نمی شود و تنهاتغییر شامل اندکی قرمز شدن و التهاب یا ورم در ناحیه واژن می باشد. 

لیزر موهای زائد واژن ، ليزر بيكيني و لیزر جوانسازی و ترمیم واژن همزمان با لیزر جوانسازی واژن امکان پذیر می باشد. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.