درمان دل ضعفه در بارداری/ گرسنگی زیاد در اوایل بارداری

چرا این اتفاق می افتد:

– این روزها مهم نیست چقدر یا چگونه می خورید، گاهی شب و روز احساس گرسنگی می کنید. جای تعجب ندارد. موجودی کوچک در بدن شما در حال رشد است و نیازهای کالری او را شما برطرف می کند.

– اما این مسئله باعث نمی شود هر چیزی بخورید، در واقع شما برای خودتان و یک نوزاد کوچک غذا می خورید، نه یک بزرگسال دیگر – اما این مسئله دلیل گرسنگی شبانه را توصیف می کند.

– شما روزانه به ۳۰۰ کالری در بارداری نیاز دارید؛ در طول سه ماهه اول ممکن است به مقدار کمتری نیاز داشته باشید. با این حال، سوخت و ساز بدن موجب حالت تهوع و قاروقور کردن شکم می شود.

در مورد این مسئله چه کاری می توانید انجام دهید

– هیچ گاه با شکم گرسنه به بستر نروید. اگر گرسنه باشید، کودک نیز گرسنه می ماند. یخچال و کابینت را پر از میان وعده های سالم مانند پنیر، تخم مرغ آب پز، و میوه و سبزیجات تازه کنید.

– سعی کنید همه چیز را به صورت طبیعی بخورید: نان سبوس دار یا برنج قهوه ای را انتخاب کنید و میوه های تازه را به جای کنسرو میوه و شربت بخورید. چربی و شیرینی به مقدار کم بخورید.

– یک کاسه غلات با شیر، نان تست با کره بادام زمینی، و یا چند کراکر با پنیرمیان وعده های مناسبی هستند.

– به یاد داشته باشید مایعات زیاد بخورید تا بدن کم آب نشود. (اگر خیلی در طول شب دستشویی می روید سعی کنید صبح زود و شب پیش از خواب مایعات بخورید.)

– اگر از سوء هاضمه رنج می برید و یا سوزش معده دارید سعی کنید پرخوری نکنید.

منبع خبر : babycenter

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *