احتمال خطا در تشخیص جنسیت جنین/ ممکنه سونوگرافی اشتباه کنه؟

آیا امکان دارد جواب سونوگرافی اشتباه باشد؟ آیا نگران اشتباه بودن سونوگرافی در تشخیص جنسیت جنین هستید؟ سونوگرافی که در اواسط بارداری انجام می شود برای تعیین جنسیت جنین می باشد.
آیا ممکن است تشخیص سونوگرافی در تعیین جنسیت جنین اشتباه باشد؟ بله.
آیا این اشتباه زیاد پیش می آید؟ در واقع جواب درستی نمی توان به این سوال داد زیرا مدرکی وجود ندارد.
اشتباه چگونه اتفاق می افتد؟ به مثال های زیر توجه کنید:

زود انجام دادن سونوگرافی برای تشخیص جنسیت جنین

بهترین زمان برای تعیین جنسیت جنین بین هفته هجدهم بارداری تا هفته بیستم بارداری است. سونوگرافی پیش از این تاریخ لزوما بر اساس دستگاه تناسلی نمی باشد.

تجهیزات سونوگرافی

تمام دستگاه های سونوگرافی مشابه نیستند. در واقع برخی دستگاه ها قدیمی تر هستند و تصویری خوب ارائه نمی کنند.

همکاری نکردن جنین در هنگام سونوگرافی

برخی مادرها معتقدند جنین دوست ندارد خود را به سونوگرافر نشان دهد. اگر این اتفاق بیفتد تصاویری مناسب از جنین گرفته نمی شود و به راحتی نمی توان جنسیت جنین را تعیین کرد.
همچنین در صورتی که جنین پاهایش را گره کرده باشد و دستش نزدیک اندام تناسلی باشد نمی توان جنسیت او را تعیین کرد.

تجربه در انجام سونوگرافی

حتما شنیده اید که گاهی جنین دختر با جنین پسر اشتباه گرفته می شود زیرا وسط پاها بند ناف دیده می شود و با دستگاه تناسلی مردانه اشتباه گرفته می شود. در واقع این مسئله به تجربه سونوگرافر بستگی دارد که اشتباه نکند.
گاهی سونوگرافر با تجربه نیز اشتباه می کند اما خیلی کم پیش می آید.

وزن مادر در هنگام سونوگرافی

هر چقدر شما سنگین ترین باشید تصاویر سونوگرافی کیفیت کمتری دارند. در این وضعیت سونوگرافی کار سختی است. این مسئله همراه با فاکتورهای دیگر در تشخیص نادرست جنسیت تاثیر می گذارد بنابراین باید به آزمایشات دیگر اعتماد کنید.
سعی کنید زمان سونوگرافی را خیلی زود نگذارید. ممکن است اطلاعاتی دریافت کنید که اصلا درست نباشد. درباره تجهیزات و تجربه سونوگرافر بپرسید. برخی سونوگرافرها به شما پیشنهاد می کنند پیش از سونوگرافی یک فنجان نوشیدنی شیرین گاز دار بدون کافئین بخورید تا جنین فعال تر شود.

چه زمانی در سونوگرافی در تشخیص جنسیت جنین اشتباه اتفاق می افتد؟

می توانید ناراحتی و شوکی که والدین پس از اشتباه بودن جنسیت جنین وارد می شود را تصور کنید. زمان لازم است تا فرد حالت روحی خود را بازیابد.
مطالعات نشان می دهد هر قدر زودتر اشتباه تشخیص جنسیت مشخص شود راحت تر پذیرفته می شود.
در واقع مادر از این که فرزندش تغییر جنسیت داده ناراحت نیست ناراحتی او به خاطر نقشه ها و آرزوهای نه ماهه او برای فرزندش بوده است که همه تغییر می کنند.
برخی مادرها پس از شنیدن خبر اشتباه بودن جنسیت جنین می خندند و آن را فراموش می کنند. بهتر است به خود سخت نگیرید. 

منبع خبر : ooma

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. آیا جواب سونوگرافی اشتباه هم می شود؟؟؟
    عوامل متعددی روی جواب سونوگرافی تعیین جنسیت جنین اثر گذارند . این عوامل عبارتند از:

    ۱٫ زمان بندی نادرست:

    بهترین زمان انجام سونوگرافی تعیین جنسیت ۱۸ تا ۲۰ هفتگی است. در قبل از این هفته به علت کوچکی و یا بعد از این هفته به علت کم شدن فضای داخل رحم ممکن است سونوگرافی جنسیت جنین را اشتباه تشخیص دهد.

    ۲٫ تجهیزات:

    قدیمی بودن و بی کیفیت بودن دستگاه سونو گرافی می تواند روی تصویر و در نتیجه گزارش سونوگرافی اثر منفی داشته باشد.

    ۳٫ وضعیت قرار گیری جنین:

    قرار گرفتن جنین در وضعیت بریچ تعیین جنسیت را با مشکلات فراوانی روبرو می کند و ممکن است تعیین جنسیت امکان پذیر نشود.

    ۴٫ وزن مادر:

    هر چه اضافه وزن مادر بالا باشد به دلیل پایین آمدن کیفیت تصویر سونوگرافی جنسیت جنین مشخص نمی باشد.

    ۵٫ تجربه:

    تعیین جنسیت آنقدرها هم ساده نیست و سونولوژیست های ماهر اشتباه کمتری در تعیین جنسیت جنین دارند.

  2. هنگامی که شما به شدت دوست دارید دختردار شوید، و فهمید که پسر دارید یا برعکس، نتیجه می تواند غم، ناامیدی و حتی اندوه باشد. گاهی اوقات به عنوان ناامیدی جنسیتی خوانده می شود، بسیاری از والدینی که از جنسیت فرزندشان ناراحت هستند، قلب خود را آرام نگه می دارند. آنها ممکن است از واکنش خود احساس شرم کنند. هر والدینی یک کودک سالم می خواهد، اما آنها همچنین کودکانی را می خواهند که ایده های خاصی برای موفقیت آنها باشد، مانند این که امیدوار باشند فرزندشان از هوش بالایی برخوردار باشد، خوش تیپ یا زیبا یا یک انسان بالاتر از حد متوسط ​​باشد.

    در کنار همین مضمون، برخی والدین نیز به طور خاص به یک پسر یا دختر امیدوار هستند. هر والدینی برای کودک خود آرزوهایی دارد، حتی اگر فرزندانشان به آنها گوش ندهند. وقتی تعیین جنسیت فرزند را قبل از تولد می فهمید و این جوابی نیست که به آن امید دارید، احساس ناامیدی ممکن است قوی تر یا سخت تر باشد. آنها با هیجان داشتن یک کودک جدید تندرست شاد نمی شوند. با این وجود، حتی اگر منتظر روز تولد باشید تا جنسیت فرزند خود را متوجه شوید، می توانید ناامیدی جنسیتی را تجربه کنید. یک مزیت احتمالی برای متوجه شدن زودتر از موعد این است که اگر می دانید از اخبار مربوط به یک جنسیت یا جنسیتی دیگر ناراحت می شوید، می توانید قبل از رسیدن کودک از مشاوره حرفه ای کمک کنید تا از این طریق بر روی ترس و احساسات خود کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *