خواص فلفل قرمز/ فلفل قرمز و لاغری/ مصرف فلفل قرمز در بارداری

فلفل قرمز یکی از محبوب ترین و تندترین فلفل های دنیا است. این فلفل از خانواده ی فلفل دلمه ای بوده و مقیاس تندی این فلفل بین ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار واحد میباشد. فلفل قرمز بطور کامل یا بصورت پودر شده بیشتر در نواحی جنوب غربی آمریکا و مکزیک استفاده میگردد. این فلفل بخشی از غذاهای بومی آمریکا محسوب شده و هزاران سال است که از آن بعنوان دارو استفاده میکنند. از این فلفل همچنین در طب چینی بسیار استفاده میگردد.

خواص فلفل قرمز

ترکیب اصلی این فلفل که آن را تند میکند ماده ی کپسایسین میباشد. در واقع بسیاری از خواص و فواید فلفل قرمز از وجود این ماده نشأت میگیرد.
فلفل قرمز همچنین دارای ویتامین های C ، A ، B۶ ، E ، پتاسیم ، منگنز ، مس ، آهن و فلانوئیدهای دیگر میباشد. وجود این مواد در کنار یکدیگر فلفل قرمز را به آنتی اکسیدانی بسیار قوی تبدیل کرده است. اگر این فلفل را بصورت منظم و مقدار کم مصرف کنید میتوانید به راحتی از فواید و خواص بسیار آن بهره مند گردید.

تسکین درد مفاصل و عضلات

کپسایسین موجود در فلفل قرمز آن را به یک داروی ضد التهاب تبدیل میکند که در کاهش درد و التهاب بسیار موثر است. این ماده همچنین از ارسال پیام های درد از مغر به اعضا جلوگیری میکند که باعث کاهش احساس درد میگردد. فلفل قرمز برای تسکین دردهای مفاصل و عضلات بسیار موثر میباشد.
مطالعاتی در سال ۲۰۱۱ نشان داده اند که کرم های حاوی کپساسین در مدیریت و کاهش درد موثر هستند.
با استفاده از فلفل قرمز میتوانید یک کرم ضد درد خانگی بسازید :
½ قاشق چایخوری از فلفل قرمز کوبیده شده را با ۲ تا ۳ قاشق چایخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل میکس کنید.
کرم را برروی مفاصل و عضلاتی که درد دارند بمالید
بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید
این روش را روزی یکبار تکرار کنید تا درد از بین برود
نکته : هرگز فلفل قرمز را برروی پوست زخم شده یا حساس نمالید.

جلوگیری از لخته شدن خون

همانطور که گفته بودیم کپسایسین فلفل قرمز آن را به آنتی اکسیدانی قوی تبدیل کرده است که این موضوع باعث گشاد شدن عروق خونی شده تا جریان خون در بدن به بهترین نحو انجام شود. جریان خون مناسب در بدن از لخته شدن خون جلوگیری میکند و خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش میدهد.
کپسایسین باعث کاهش یافتن تریگلیسیرید ها و لیپوپروتئین ها ( LDL یا همان کلسترول بد ) میشود که از اصلی ترین علل بیماری های قلبی میباشند.
½ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز را داخل ۱ فنجان آب گرم ریخته و هم بزنید.
۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب و ۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی را اضافه کرده و هم بزنید.
این نوشیدنی را روزی ۲ بار میل کنید.

خواص فلفل قرمز برای لاغری

این فلفل به علت تند بودن به کاهش اشتها کمک میکند ، این یعنی شما کالری کمتری را در طول روز مصرف میکنید و همین منجر به کاهش وزن شما میگردد. همچنین فلفل قرمز محرک متابولیسم است و به سوزاندن چربی های اضافه بدن کمک میکند. فلفل قرمز به جذب و هضم مواد غذایی نیز کمک میکند.
½ قاشق چایخوری فلف قرمز را به آبمیوه یا اسموتی خود که در کنار صبحانه میل میکنید اضافه کنید تا کالری بیشتری بسوزانید.

سم زدایی بدن

از خواص فلفل قرمز میتوان به سم زدایی اشاره کرد. این فلفل از بدن شما در مقابل بیماری ها محافظت میکند. سم زدایی فرآیندی است که به کبد و کیسه صفرای شما کمک میکند تا از شر سموم مضر در بدن خلاص شوند.
از آنجا که فلفل قرمز یک محرک گردش خون است ، دمای بدن شما را بالا میبرد که همین موضوع شروعی برای تحریک متابولیسم و سم زدایی بدن میباشد. همچنین این اتفاق غدد عرق را که یکی از عوامل مهم سم زدایی در بدن هستند را فعال میکند.
آب یک لیمو را گرفته و با ½ قاشق چایخوری فلفل قرمز به همراه مقداری عسل طبیعی در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. این نوشیدنی را به مدت یک هفته با شکم خالی مصرف کنید. به فاصله ی یک ماه دوباره این روند را تکرار کنید.
خواص فلفل قرمز در درمان گلو درد
فلفل قرمز برای بهبود گلو درد بسیار موثر است. ماده ی کپسایسین به تسکین التهاب و کنترل خلط بینی کمک میکند. همچنین این ماده در از بین بردن عفونت های میکروبی موثر است.
½ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز را در یک فنجان آب داغ حل کنید. این اکسیر تند را ۳ تا ۴ مرتبه در روز غرغره کنید تا درد گلو فروکش کند.
همچنین میتوانید ½ قاشق چایخوری پودر فلفل را به ۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی اضافه کرده و روزی چند مرتبه میل کنید.
توجه : درمان هایی که در این مقاله پیشنهاد شده برای کودکان توصیه نمیشوند.

جلوگیری از سرطان

فلفل قرمز میتواند به پیشگیری از ابتلا به سرطان های ریه ، کبد ، پروستات ، پستان و پوست کمک کند. این خاصیت باز هم با ماده ی کپسایسین موجود در فلفل قرمز ارتباط دارد که باعث میشود در فرآیندی به نام « apoptosis » سلول های سرطانی خودشان را از بین ببرند.
مطالعاتی در سال ۲۰۰۶ نشان داد که کپسایسین از رشد سلول های سرطان پروستات در حیوانات جلوگیری میکند. مطالعات دیگری در سال ۲۰۱۰ ثابت کرد که کپسایسین به از بین بردن سلول های سرطان سینه کمک میکند.
پیشنهاد میشود برای کاهش ریسک ابتلا به سرطان ، مقدار کمی از فلفل قرمز را به رژیم غذایی روزانه خود بیافزایید.

مصرف فلفل قرمز در بارداری و شیردهی

فلفل قرمز حاوی ویتامین C (دو برابر فلفل سبز)، ویتامین B6 و ویتامین A می باشد که هر سه در مقادیر متعارف برای بارداری مفید هستند.

به طور کلی در دوران بارداری از مصرف غذاهای خیلی تند، خیلی شور و خیلی شیرین باید پرهیز کرد.

مصرف ویتامین C در طول بارداری موجب رشد و ترمیم بافت های زن می شود و همچنین جذب آهن از غذاها را سریع تر می کند.

برهمین اساس است که اضافه کردن مقدار متعارف فلفل قرمز در برخی وعده های غذایی در طول بارداری توصیه شده است.

کودکان چند ماه پس از تولد به تدریج از رشد بهتری از دستگاه گوارش برخوردار شده و قدرت هضم این قبیل موادغذایی منتقل شده از شیر مادر را پیدا می کنند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.