خواص بومادران برای نوزاد و در بارداری و طرز تهیه دمنوش بومادران 

بومادران یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی است که خواص درمانی متنوعی دارد. هر کسی که به طب سنتی علاقمند باشد باید مقداری از آن را در خانه داشته باشد. این گیاه تقریباً در همه جا رشد می کند، نسبتاً ارزان است و به راحتی می توان آن را پیدا کرد. بومادران خاک های خشک و زهکشی شده و چمنزارهای باز با نور فراوان خورشید را ترجیح می دهد. بومادران گیاهی ملایم و در عین حال بسیار موثر برای باروری است. در این مقاله به خواص بومادران در بارداری می پردازیم.

مطالب پیشنهادی: دمنوشهای مفید برای معده درد/ چه غذاهایی برای معده ضرر دارد؟

خواص بومادران برای نوزاد و در بارداری

بومادران به چه شکل هایی مصرف می شود؟

بومادران به اشکال زیر در دسترس است:

  • گیاه تازه یا خشک
  • کپسول یا قرص
  • عصاره
  • خواص بومادران برای نوزدان
  • مزایای مصرف بومادران

بومادران گیاهی دارویی است که در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد. از کاربردهای مرسوم آن برای اسهال، نفخ، آسم، سرماخوردگی، آبریزش بینی، آرتروز، زخم ها، ترمیم پوست، اختلالات کبدی و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود اما شواهد علمی کاملی برای تایید این موارد وجود ندارد. جویدن برگهای تازه گیاه برای تسکین دندان در خوب است. در صنعت از بومادران در ساخت پاک کننده آرایش و شامپوها استفاده می شود. از برگ ها و گلهای آن در سالاد هم استفاده می شود.

خواص بومادران برای نوزاد

مصارف گوناگون بومادران

از بومادران برای ایجاد تعریق و جلوگیری از خونریزی زخم استفاده می شود. همچنین گزارش شده است که باعث کاهش خونریزی شدید قاعدگی و درد می شود. این گیاه دارویی برای تسکین بیماری های دستگاه گوارش، برای ترومبوزهای مغزی و عروق کرونر، برای کاهش فشار خون بالا، بهبود گردش خون و واریس استفاده شده است.

خواص بومادران در بارداری

بومادران خواص ضد اسپاسم دارد. برای درمان خونریزی شدید و دردهای شدید دیسمنوره و آندومیریوز استفاده می شود. از بومادران به عنوان محرک رحم برای تحریک قاعدگی، افزایش گردش خون در رحم و تقویت سلامت و عملکرد کلی آن استفاده می شود. این گیاه دارویی متعادل کننده هورمون ها برای درمان اختلال عملکرد تخمک گذاری استفاده می شود. همچنین از گیاهان تسکین دهنده گرفتگی های رحم است. از بومادران برای جلوگیری از خونریزی داخلی ناشی از فیبروم رحم، آندومتریوز و پارگی کیست تخمدان استفاده می شود. ماماها به طور سنتی از خواص بومادران در بارداری برای جلوگیری از خونریزی در هنگام سقط جنین یا پس از زایمان استفاده می شود. توانایی بومادران در جلوگیری از خونریزی شدید کاملاً مستند و بسیار شگفت انگیز است.

۱٫ خواص بومادران در بارداری و رفع احتقان لگنی

وقتی صحبت از احتقان لگنی می شود، بسیاری از زنان از مشکلات باروری رنج می برند. بیماری هایی مانند PCOS، آندومتریوز، فیبروم رحم و کیست تخمدان همگی حالت احتقان در نظر گرفته می شود. بومادران با افزایش گردش خون در اندام ها و بافت ها عمل می کند. همچنین به کاهش درد مرتبط با آندومتریوز، فیبروم رحم و کیست تخمدان کمک می کند.

خواص بومادران در بارداری

خواص بومادران برای نوزاد

هیچ چیزی بدتر از دیدن بیماری کودک نیست و تب شدید می تواند یکی از ترسناک ترین بیماری ها باشد. حتی بعضی از والدین از درمان های طبیعی برای رفع تب و عوارض جانبی نگران کننده آن کمک می گیرند. خوشبختانه مادر طبیعت آماده است تمام نیازهای ما برای سلامتی را برآورده کند. بومادران یکی از این گیاهان مفید است.

۱٫ بومادران و تب

بومادران برای برطرف کردن تب بسیار موثر است، اما برای کودکان و حتی نوزادان بی خطر است. شما می توانید نوزادان را با بومادران حمام کنید و شستشو دهید و برای کودکان بزرگتر می تواند دم نوش تهیه کنید. بومادران با باز کردن منافذ پوست باعث تعریق می شود، پس اگر دمای بدن کودک شما بالا می رود بدون اینکه عرق کند، استفاده از بومادران مفید خواهد بود.

آماده کردن دمنوش بومادران

برای کودکان بالای دوس سال، نصف قاشق چایخوری بومادران خشک را در یک فنجان آب جوش دم کنید. روی آن را بپوشانید و اجازه دهید گیاه ده دقیقه دم بکشد. آن را از صافی رد کنید و وقتی خنک شد به کودک بنوشانید. در عرض یک ساعت باید کودک عرق کند و حالش بهتر می شود. نباید عرق بومادران را به کودکان زیر دو سال بدهید. مصرف دمنوش یا ترکیبات بابونه برای مادران شیرده و زنان باردار ممنوع است.

هشدارها و احتیاط ها مصرف بومادران در بارداری و شیردهی

بومادران هنگام استفاده خوراکی در دوران بارداری، احتمالاً خطر دارد زیرا می تواند بر چرخه قاعدگی تاثیر بگذارد و باعث قاعدگی شود. زنان باردار نباید بومادران مصرف کنند. بومادران با شل کردن عضله های رحم می توان باعث سقط جنین شود. مطالعات محدودی در این زمینه روی موش ها انجام شده است که این مسئله را تایید می کند. در صورت شیردهی، اطلاعات قابل اتکایی درباره ایمنی مصرف بومادران وجود ندارد. بهتر است ریسک نکنید و از مصرف آن خودداری کنید.

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *