جیغ کشیدن در دوران بارداری

 جیغ کشیدن در بارداری برای جنین ضرر داره؟!

سلام من هفته ۳۰ بارداری هستم در دوره بارداری بسیار حساس و زودرنج شدم و وقتی مسئله ای خلاف میلم هست جیغ می کشم و عصبانی میشم اما بعدش پشیمون میشم. مخصوصاً الان که به هفته های آخر بارداری نزدیک میشم احساس میکنم این حساسیت بیشتر شده. نگران تاثیرات منفی تاثیر جیغ مادر بر جنین هستم، آیا واقعا جیغ کشیدن و عصبانیت روی جنین تاثیر منفی می زاره؟؟

عوارض جیغ کشیدن در بارداری

پاسخ مشاور نی نی نما:

جیغ کشیدن در بارداری و عصبانیت و استرس و ناراحتی و کلاً حالات روحی مادر بر جنین تاثیر می گذارد و احساسات مادر، چه منفی و چه مثبت به جنین منتقل می شود. استرس و عصبانیت باعث زایمان زودرس و کم وزنی جنین و ترسو شدن و بیش فعالی و اختلالات روانی کودک در آینده می شود. هورمونهای بارداری، شرایط فیزیکی مادر و اختلالات خواب، بعلاوه عوامل محیطی از دلایل حساسیت و عصبانیت شماست. اما شدت آن را باید کنترل کنید.

مطلب پیشنهادی: مشاجره در بارداری | تاثير عصبانيت روی جنين!

آیا جیغ زدن باعث سقط جنین میشود؟

نتایج تحقیقات علمی نشان داده است که اضطراب و نگرانی مادر در دوران بارداری می تواند انتشار برخی مواد شیمیایی در جریان خون مادر شود که این مواد از طریق جفت طی مدت زمانی کوتاهی به نوزاد منتقل میشود، از همین رو خشمگین بودن و ناراحتی مادر در بلند مدت می تواند اثرات منفی جبران ناپذیری بر روی جنین بگذرد و در برخی مواقع می تواند منجر به زایمان زودرس و یا ایجاد مشکل در روند زایمان شود. در این زمینه لازم است بدانید که یکی از اصلی ترین ترین دلایل مرگ جنین خشم و ناراحتی بیش از اندازه مادر است.

روش های جلوگیری از عصبی شدن در بارداری

  • باید سعی کنید خودتان را در شرایط استرس زا قرار ندهید؛
  • شنیدن موسیقی ملایم
  • پیاده روی
  • تنفس عمیق
  • افکار مثبت و عبادت می تواند به آرامش شما کمک کند
  • نقش اطرافیان بویژه همسر نیز در این میان بسیار مهم است.
  • از خوردن نوشیدنیهای کافئین دار پرهیز کنید.
  • داشتن رژیم غذایی سالم سرشار از میوه و سبزی‌های تازه، پروتئین گیاهی و حیوانی کم چرب، مواد لبنی، خوراک‌های دریایی، دانه‌های آجیل، آووکادو و روغن زیتون به کاهش اضطراب و ترشح هورمون‌های استرس در بدن کمک می‌کند.
اشتراک‌گذاری
4 نظر
  1. دوستات؛ نمیخوام خوندن این تحقیق برا شما استرس بیاره یا بترسید در کمال آرامش بخونید:
    پژوهش‌ها نشان می‌دهد سطوح بالای استرس در زمان بارداری نه تنها روی جنین تاثیرهای جبران‌ناپذیری دارد، بلكه منجر به بروز مشكلات جدی‌تری مانند ترس و شب‌ادراری و مشكلاتی در حرف زدن در دوره كودكی می‌شود.
    استرس ممكن است روی رشد مغز و سیستم ایمنی كودك نیز تاثیر بگذارد.اختلال‌هایی در ساختمان و عملكرد مغز این نوزادان در آینده به‌وجود می‌آید كه با اسكیزوفرنی مرتبط است و به ‌نظر می‌رسد شروع این تغییرات از مراحل اولیه تكامل نوزاد است.

    با تشکر

  2. جلوی استرس رو میشه پیشاپیش هم گرفت.من در بارداری شاغل بودم از قبل برنامه‌ریزی کردم تا در زمان مرخصی بابت كار خود نگرانی نداشته باشم.
    وقتی دیدم که دارم افسردده میشم جملات مثبت را هر روز تکرار میکردم . روانشناسی رو رها نمیکردم…

    ?❤?

    1. سلام من ۲۳ هفته هستم امروز خلییبی جیغ کشیدم آیا مشکلی برایه پچه نمیاد

  3. برخی از مادران تصور می کنند که عصبی شدن در دوران بارداری می تواند نشان دهنده پسر بودن جنین باشد. اما این ادعا هیچگونه پشتوانه علمی ندارد و درحقیقت بر اساس این باور عمومی در بین مادرها و مادربزرگ ها شهرت پیدا کرده است که باتوجه به اینکه مردان خلق و خوی تندتری دارند، شاید در شکم داشتن جنین پسر سبب تندخویی مادر شود. اما مطالعات علمی در این زمینه نشانه می دهد که عصبی شدن در بارداری و جنسیت جنین هیچ ارتباط معنا داری با هم ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *