تنگی نفس در اوایل بارداری و جنسیت جنین!

ماه دوم بارداری هستم و هنگام فعالیت نفس کم میارم و تنگی نفس می گیرم. ممکنه نشانه جنسیت جنین دختر باشه؟؟

تنگی نفس در اوایل بارداری و جنسیت جنین ارتباطی از نظر علمی و پزشکی ندارند.

در طول بارداری، میزان هوایی که به ریه‌ها وارد و از آن خارج می‌شود، به دو دلیل به میزان ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. هر دم حجم بیشتری هوا را وارد می‌کند و سرعت تنفس هم کمی افزایش می‌یابد. با افزایش رحم، فضا برای حرکت دیافراگم، محدود می‌شود. بنابراین، برخی از زنان احساس مشکل در نفس عمیق کشیدن می‌کنند. حتی بدون انجام فعالیت جسمی، این تغییرات ممکن است باعث تنگی نفس یا احساس کمبود هوا شود. انجام فعالیت‌های جسمی ممکن است این علائم را تشدید کند.

به طور کلی، زنان باردار دارای سطح اکسیژن خون بیشتری هستند. مطالعات نشان داده‌اند که زنان باردار در زمان استراحت اکسیژن بیشتری مصرف می‌کنند. این مسئله به نظر نمی‌رسد بر مقدار اکسیژن موجود برای ورزش یا سایر کارهای فیزیکی در دوران بارداری تأثیر داشته باشد.

میزان متابولیسم پایه یا در حال استراحت، مقدار انرژی که بدن هنگام استراحت مصرف می‌کند، در طول بارداری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. این میزان توسط مقدار اکسیژن مورد استفاده در طول دوره‌های استراحت اندازه‌گیری می‌شود. این نکته کمک می‌کند مقدار انرژی مصرفی برای حفظ وزن تخمین زده شود. تغییر در سرعت سوخت و ساز بدن بیانگر نیاز به افزایش مصرف کالری در دوران بارداری است. بدن یک زن باردار به آرامی نیازهای انرژی خود برای کمک به تغییرات، تغذیه و رشد مادر و نوزاد را افزایش می‌دهد.

میزان متابولیسم به میزان قابل توجهی در طول بزرگ‌ترین مرحله رشد، یعنی در هفته پانزدهم بارداری افزایش می‌یابد. این افزایش میزان متابولیسم ممکن است زنان باردار را در معرض خطر بیشتر ابتلا به هیپوگلیسمی یا قند خون پایین قرار دهد. اگر چه میزان متابولیسم می‌تواند در طول حاملگی کمی کاهش یابد، اما در طول چند هفته پس از زایمان به اندازه دوران بارداری ثابت می‌ماند. این مدت زمان برای تولید شیر در زنان شیرده خواهد بود. 

منبع خبر : مطلب تکمیلی از دیجی مگ

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *