تخمک گذاری برای بارداری چه زمانی است؟!

تخمک گذاری برای بارداری چه زمانی اتفاق می افتد؟
 تخمک گذاری در حدود ۱۴ روز پس از اولین روز از قاعدگی شماست. اگر دوره ۳۲ روزه دارید احتمال تخمک گذاری شما در حدود روز هجدهم از دوره شماست.
 هر دوره از روز اول قاعدگی شروع میشود؛ برای اطمینان خاطر از وجود اسپرم در محل مناسب و در زمان مناسب، در حول و حوش زمان تخمک گذاری به دفعات مکرر آمیزش داشته باشید.
 از ۵ روز قبل از زمانی که انتظار تخمک‌گذاری دارید نزدیکی را شروع کرده و برای ۲ تا ۳ روز پس از تخمک گذاری ادامه بدهید.

تخمک گذاری برای بارداری چه زمانی است، زمان تخمک گذاری و احتمال بارداری

 برای بارداری چند وقت به چند وقت نزدیکی داشته باشیم؟
هر دو روز یکبار کافی است ولی در صورتی که همسر شما از اسپرم کافی و طبیعی برخوردار است چرا از آمیزش خودداری کنید! زمانی دکتر ها معتقد بودند آمیزش هر روزه تعداد اسپرم ها را کم می‌کند و باروری را کاهش می‌دهد؛ اما در مطالعات پزشکی بعدی مشخص شد این نظریه تنها در مردانی مصداق دارد که تعداد اسپرم های آنان کمتر از حد طبیعی است.

دمای پایه بدن را اندازه گیری کنید
برخی از خانمها متوجه شده‌اند با اندازه گرفتن دمای بدن خود به طور مداوم می‌توانند بسیار راحت‌تر زمان تخمک گذاری خود را مشخص کنند.
دمای بدن درست در زمان تخمک گذاری افزایش می یابد. برای این منظور هر روز صبح قبل از بلند شدن از تخت درجه حرارت خود را اندازه گیری کنید. (به طور زیر زبانی)
درجه حرارت بدن به طور خاص قبل از آزاد شدن هورمون محرک جسم زرد (LH) توسط غده هیپوفیز به پایین ترین حد خود می رسد، که باعث تخمک گذاری میشود.
دو روز پس از ترشح ناگهانی و شدید هورمون (LH) دمای بدن شما به طور بارزی افزایش می یابد. در حدود نیم تا یک درجه بالای خط مبنا – و بالا باقی می ماند تا قاعدگی انجام شود.
اگر باردار شوید دما بالا باقی می ماند شاید مایل باشید یک دماسنج مخصوص "دمای پایه بدن" برای این منظور بخرید که در تمام داروخانه ها فروخته می‌شود.
به خاطر داشته باشید افزایش دمای بدن شما نشان می دهد تخمک گذاری قبلا صورت گرفته است زمان تخمک گذاری شما را پیش بینی نخواهد کرد بلکه تخمک گذاری صورت گرفته و به شما نظری تقریبی درباره زمان وقوع تخمک گذاری در دوره خودتان می‌دهد.
خواندن علائم می‌تواند مشکل باشد زیرا تمام خانم‌ها از یک الگوی مشابه پیروی نمی کنند بعضی هرگز افت مشخصی را در دما نمی بینند و بعضی دیگر هرگز متوجه افزایش واضح آن نمی شوند.

استفاده از کیت پیش بینی تخمک گذاری
روش دیگر برای کنترل ترشح ناگهانی و شدید (LH) استفاده از یک کیت پیش بینی کننده زمان تخمک گذاری در خانه است. که مقدار هورمون ال اچ را در ادرار آزمایش می‌کند برخلاف دمای پایه بدن که پیش از این به آن اشاره کردیم ترشح ناگهانی و شدید ال اچ بر پیش‌بینی زمان وقوع تخمک گذاری در طی هر دوره موثر است.
یک تست مثبت برای هر دوره به شما می گوید در حال تخمک گذاری هستید و زمان آن چه موقع است؟ به طور کلی کیت ها بسیار دقیق و کارآمد است هستند اما اشکال اصلی قیمت آن است که کمی گران است.

استفاده از رویکردی موثر و شادی بخش
ریلکس و آرام باشید!

در اکثر موارد به والدین آینده توصیه شده است فقط آرام باشند و از فرآیند اقدام برای بارداری لذت ببرند. اگر این اتفاق نیفتاد زیاد مضطرب نشوید اغلب به بیماران خود میگوییم چند ماه قبل از برنامه‌ریزی جدی برای بارداری در مورد قطع جلوگیری فکر کنید بدین طریق میتوانید چند ماهی با خیال آسوده و بدون نگرانی در هر ماه که ممکن است باردار باشید و از داشتن آمیزش لذت ببرید و در صورتی که زودتر از برنامه باردار شدید از این رویداد خوشایند لذت ببرید!

می توانید برای بالا بردن احتمال بارداری اقداماتی انجام دهید:
– در صورتی که سیگار یا ماری جوانا می‌کشید ترک کنید.
– از مصرف ژل لوبریکانت یا سایر روغن های تجاری در طول آمیزش خودداری کنید زیرا ممکن است شامل مواد اسپرم کش باشد.
– مصرف کافئین را محدود کنید.
– نوشیدن بیش از ۳ فنجان قهوه در روز می تواند امکان بارداری شما را کاهش دهد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *