بوتاکس مو؛ نحوه عملکرد، هزینه، مدت ماندگاری، خطرات و مقایسه آن با "کراتینه مو"

بوتاکس مو؛ نحوه عملکرد، هزینه، مدت ماندگاری، خطرات و مقایسه آن با “کراتینه مو”

وقتی به چین و چروک هایتان فکر می کنید احتمالا به فکر انجام سم بوتولینوم (botulinumtoxin) یا بوتاکس می افتید؛ یک روش درمانی رایج که بعضی از افراد برای رفع چین و چروک ها از آن استفاده می کنند. اما بوتاکس مو چیست؟ با افزایش سن، “موهای سر” هم مانند پوست دچار تغییر می شوند. یعنی موها کم حجم و انعطاف پذیری خود را از دست می دهند. محصولات جدید مو با عنوان بوتاکس به بازار عرضه شده اند چون آنها می توانند به پر کردن، نرمی، و وزی و خشکی کمتر مو مو کمک کنند.

آیا بوتاکس مو دارای مواد بوتاکس است؟

بوتاکس مو حاوی ماده سم بوتولینوم نیست؛ ماده ای که جز ترکیبات اصلی بوتاکس است. فقط اسم این روش براساس نحوه عملکرد محصول انتخاب شده است. همانطور که بوتاکس باعث نرم شدن عضلات و صاف شدن پوست می شود، “بوتاکس مو” هم با پر کردن هر یک از فیبرهای مو به پر شدن حجم مو و صافی آن کمک می کند.

نحوه عملکرد بوتاکس مو

بوتاکس مو دقیقا یک روش درمانی با رطوبت رسانی عمیق است که فیبرهای مو را با فیلرهایی مانند کراتین پر می کند. با این روش درمانی هر تار موی شکنده ی نازک پر می شود تا به مو ظاهر پر حجم تر و درخشان تر بدهد. ترکیبات موجود در آن، بسته به نوع محصول متفاوت است. محصول L’Oreal Professional’s Fiberceutic، از ترکیباتی به نام Intra-Cylane برای پر کردن تارهای مو استفاده می کند که موها را انعطاف پذیر تر و نرم تر می کند. یک محصول پر طرفدار دیگر برای بوتاکس مو Majestic است که ادعا می کند بطور انحصاری از ترکیبات زیر استفاده می کند:

  • روغن خاویار
  • پپتید BONT-L
  • ویتامین B5
  • ویتامین های E
  • ترکیب کلاژن، که “بوتاکس مو” را به یک محصول درمانی تبدیل می کند

نحوه عملکرد بوتاکس مو

چه افرادی می توانند از بوتاکس مو استفاده کنند؟

اگر هر یک از موارد زیر را دارید، استفاده از بوتاکس مو برای شما مناسب است:

  • مو خوره
  • موهای خیلی نازک، کم حجم یا کدر
  • موهای آسیب دیده
  • موهای وز و خشک
  • اگر می خواهید موهای صاف داشته باشید

به طور کلی، بوتاکس مو برای هر نوع مویی بی خطر محسوب می شود.

در زمان انجام بوتاکس مو چه اتفاقی رخ می دهد؟

در روش بوتاکس مو هیچ تزریقی انجام نمی شود. در عوض، بوتاکس مو یک مواد حالت دهنده ای است که مستقیما روی تارهای مو گذاشته می شود. می توانید برای انجام کار به سالن آرایشی مراجعه کنید یا محصولات بوتاکس را برای انجام کار در خانه خریداری کنید. درمان با شامپو کردن مو ها برای بازکردن کوتیکول های مو و آماده سازی تارها برای تغییر حالت آنها اغاز می شود. بعد از آن محصول را با ماساژ دادن از ریشه تا انتهای مو روی آنها قرار می دهند. بعد اجازه می دهند این مواد برای مدتی که معمولا ۲۰ تا ۹۰ دقیقه است روی موی نم دار باقی بماند. ممکن است بعضی از آرایشگرها قبل از خشک و صاف کردن مو با اتوی صاف، مواد را از روی مو بشورند. ممکن است آرایشگرهای دیگر درحالیکه مواد بوتاکس روی موها هست آنها را خشک و صاف کنند تا کمک کنند که مواد بیشتر به تارهای موی شما نفوذ پیدا کند. نتیجه عملکرد بوتاکس را بلافاصله بعد از خشک شدن موهای تان خواهید دید.

هزینه بوتاکس مو

هزینه بوتاکس مو از حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار یا بیشتر متغیر است و به خرید محصول برای استفاده در خانه یا انجام کار در سالن آرایشی بستگی دارد. همچنین قیمت ها بسته به محل زندگی خیلی متفاوت هستند. اگر می خواهید بوتاکس مو در سالن آرایشی انجام دهید، قبل از تعیین وقت هزینه کار را از آنها بپرسید.

تاثیر بوتاکس مو چقدر است؟

تاثیر بوتاکس مو چقدر است؟

در حال حاضر، بوتاکس مو یک روش پرطرفدار است و نمونه های خانگی زیادی برای این کار وجود دارد که ادعا می کنند واقعی و موثر هستند. البته تشخیص کارکرد خوب و موثر و کیفیت بالای محصولات کار آسانی نیست. بهترین کار برای گرفتن نتیجه مطلوب این است که به سالن آرایشی معتبر مراجعه کنید و از آرایشگر درباره محصولات مختلف مشاوره بگیرید. آرایشگرها محصولات خود را از فروشندگان معتبر خریداری می کنند؛ پس آنها می دانند که بهترین محصولات را از کدام فروشنده معتبر بخرند و در این زمینه به شما کمک می کنند. انتظار می رود تاثیر بوتاکس مو حداقل بین ۲ تا ۴ ماه باشد؛ اگرچه زمان دقیق آن برای هر فرد متفاوت خواهد بود. توصیه می شود که برای ماندگاری نتیجه کار از شامپو های حاوی سولفات کمتر یا بدون سولفات استفاده کنید.

آیا بوتاکس مو بی ضرر است؟

این مواد برای استفاده بی خطر محسوب می شوند. اگر چه مانند هر نوع روش درمانی برای مو خطر تحریک پوستی یا واکنش های آلرژیک برای این روش هم وجود دارد. برای کاهش خطرات عوارض جانبی آسیب زا نباید مواد بوتاکس با پوست شما تماس داشته باشند.

مقایسه بوتاکس مو با کراتینه مو

درمان کراتینه یک روش شیمیایی است که اغلب حاوی فرمالدئید می باشد. از فرمالدئید برای “محکم” یا “فریز” کردن تارهای مو برای اینکه در حالت صاف بمانند و به حفظ نرمی آنها کمک کند، استفاده می شود. اگرچه وجود فرمالدئید به دلیل سرطان زا بودن باعث بروز نگرانی هایی می شود اما این ماده نتیجه ماندگارتری برای محصول بهمراه دارد. معمولا، خرید محصولات کراتین برای مصرف خانگی کمی ارزان تر خواهد بود و هزینه آنها بین ۷۰ تا ۱۰۰ دلار است؛ اما ممکن است هزینه انجام این کار در سالن آرایشی بیشتر از ۱۵۰ دلار باشد. به عبارت دیگر، بوتاکس فقط یک درمان حالت دهندگی مو است و از محرک های شیمیایی برای کارایی آن استفاده نمی شود. روش بوتاکس مو حاوی هیچ ماده فرمالدئید نیست.

مقایسه بوتاکس مو با کراتینه مو

نتیجه

اگر به دنبال روشی برای صاف، پر حجم و درخشان کردن موهایتان هستید، روش بوتاکس مو می تواند خیلی موثر باشد. برای گرفتن نتیجه بهتر، خود را برای پرداخت هزینه و مراجعه به سالن آرایشی معتبر اماده کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.