عکس گوشت اضافه بعد از زایمان طبیعی

برای گوشت اضافه جای بخیه زایمان طبیعی چه باید کرد؟

در زایمان طبیعی، لازم است که برای خارج شدن سر نوزاد، مقدار کمی از دهانه واژن شکافته شود. اگر اجازه دهیم این اتفاق به صورت طبیعی رخ دهد، ممکن است دهانه از چند قسمت و به صورت نامنظم پاره شود، برای جلوگیری از این اتفاق، ماما پس از بی‌حسی موضعی، قسمت پایین دهانه را شکاف کوچکی می‌دهد و پس از زایمان هم آن را با نخ جذبی بخیه می‌کند. گاهی این بخیه ها موجب ایجاد گوشت اضافه در محل بخیه می شوند. که در ادامه این مطلب دلیل ایجاد گوشت اضافی بخیه زایمان را بیان می کنیم و همچنین راهکارهای موجود برای از بین بردن گوشت اضافی بخیه زایمان را بررسی می کنیم.

گوشت اضافه جای بخیه زایمان طبیعی

بخیه های زایمان طبیعی در ناحیه ای دوخته می شوند که دقیقاً محل نشستن فرد هستند. این بخیه ها محلی برای رشد و پرورش میکروب ها و عفونت ها هستند، پس باید از آن ها به دقت مراقبت کنید. در ضمن گاهی اوقات ممکن است این بخیه ها دردناک باشند و حتی اجابت مجاز و توالت رفتن را برای مادر دشوار کنند.  گوشت اضافه نتیجه رشد بیش از حد بافت جای زخمی است که دور زخم ایجاد می شود. لب به لب دوخته نشدن محل یکی از عوامل ایجاد گوشت اضافه است.

وقتی پوست بریده می‌شود کلاژن‌ها برای اینکه بریدگی را بهبود ببخشند خیلی سریع شروع به ترمیم زخم می‌کنند اما میزان زیاد کلاژن باعث ایجاد گوشت اضافه و کلوئید روی زخم می‌شود اگر محل بریدگی آلوده باشد کلاژن‌ها به صورت کاملا سرگردان و بی قاعده پخش می‌شوند. ژنتیک نیز از عوامل اصلی انتقال پوست کلوئید ساز است .

و پوستهای تیره و همچنین پوستهایی که میزان ملانین (رنگدانه های پوست) آنها زیاد است هم در برابر کلوئید مقاومت کمتری دارند. کلوئید هرچند باعث آزار و بدشکلی پوست می‌شود اما چیز بدخیم و خطرناکی نیست. کلوئید را معمولا با تزریق آمپول کورتن و یا لیزر از بین می‌برند.

هورمون ها، مشکلات دستگاه ایمنی و عوامل ژنتیکی نیز احتمالا در ابتلا به این ضایعه پوستی نقش دارند. ژنتیک به این معناست که ضایعه پوستی از طریق کدهای مخصوصی که ژن نام دارد بین اعضای خانواده منتقل می شود. هر سلول از بدن شما شامل کروموزوم هایی است که از ژن های بسیاری ساخته شده اند.
عموما گوشت اضافه سه ماه پس از ایجاد آسیب اولیه پوست بوجود می آید، با این حال احتمال دارد این مدت تا یک سال طول بکشد. اولین چیزی که معمولا به آن توجه می کنید بافت جای زخم نرمی است که فراتر از محدوده آسیب اولیه در حال رشد هستند.

درمان گوشت اضافه واژن بعد از زایمان

اکر گوشت اضافه واژن بعد از زایمان طبیعی باعث اذیت شما می شود و یا مشکل زیبایی ایجاد می کند با مراجعه به جراح زیبایی زنان و متخصص زنان و زایمان می توانید با یک جراحی سبک و یا لیزر این بافت اضافه را بردارید و ترمیم کنید. برای درمان گوشت اضافه واژن بعد از زایمان طبیعی راه درمانی دیگری وجود ندارد و فقط شما میتوانید با استفاده از جراحی زیبایی آنرا درمان کنید.

مطلب پیشنهادی: نگران پاره شدن بخیه های زایمان طبیعی هستم!

عکس گوشت اضافه بخیه زایمان طبیعی

مطلب پیشنهادی: بخیه زایمان طبیعی چند روزه خوب میشه؟! | بخیه زایمان طبیعی چگونه است؟!

در زایمان طبیعی چند بخیه میخورد؟

روی سطح پوست پرینه ( ناحیه بین مهبل و مقعد ) هم چیزی حدود یک بند انگشت بخیه میخورد که جذبی است و ظرف چند روز ( بسته به پوست افراد ) جذب می شود و معمولاً ردی از آن نمی ماند. اپیزیوتمی ( برش پرینه ) در هنگام زایمان طبیعی برای این صورت میگیرد که احیانا به هنگام خروج نوزاد پارگی رخ ندهد، چون پارگی بدون برش، خیلی سخت تر جوش میخورد تا برش صاف.

اگر می خواهید تعداد بخیه در زایمان طبیعی کم شود

اگر بخواهید کمتر بخیه بخورید، ماساژ پرینه کمک میکند. کافی است در طول دوران بارداری، ناحیه پرینه را با کمی روغن زیتون چرب کنید و ماساژ دهید تا بافتش نرم تر شود. در زایمان فیزیولوژیک یا طبیعی ماما و پزشک منتظر می مانند تا بافت پرینه خودش کش بیاید یا منعطف شود تا دیگر نیازی به برش پرینه نباشد. بخیه های ناحیه پرینه چندان دردناک نیست چون از بی حسی استفاده می شود.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. سلام گشادی واژن رو چگونه میشود درمان کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *