اگه قلب جنین تشکیل نشه خودش سقط میشه؟!

در صورتی که جنین مرده در رحم به مدت طولانی باقی بماند می تواند موجب عفونت های بسیار شدید شود. بعد از مردن جنین و یا نداشتن ضربان قلب جنین حتما برای دفع آن به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز داورهای مناسب جنین دفع شود…

 سلام من چند تا جا رفتم سونوگرافی گفتن هشت هفته قلب جنینم ایستاده و یا تشکیل نشده که ضربان داشته باشه. الان نه خونریزی دارم نه لک نه درد چکار کنم راحت و کامل بدون عوارض سقط، دفع و تخلیه بشه و بعدا به مشکل نخورم چون اولین بارداریم بود ۳۵سالمه بچه هم ندارم دارم میمیرم از ناراحتی ترو خدا بگید بهترین راه سقط که کمترین عوارضو داره چی هست؟

پاسخ مشاور:

سلام باید به بیمارستان مراجعه نمایید تا برای سقط جنین دارو تجویز شود. چون جنین مرده باعث ایجاد عفونت می شود.

 مصرف قرص سایتوتک برای سقط جنین
بهترین زمان برای سقط جنین با قرص سایتوتک را مصرف آن در هفته ۴ تا ۸ بارداری می‌دانند و تا ۹۸ درصد باعث سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری می‌شود. برخلاف تصور عموم هرچه سن بارداری بیشتر باشد این دارو اثردهی بهتری دارد. سایتوتک در بین هفته‌های ۴ تا ۵ بارداری اثردهی ۵۰ درصد دارد.
چنانچه هدف شما از مصرف این دارو سقط جنین است بهتر است قبل از هر اقدامی برای انجام این کار با عوارض و همچنین شرایط قانونی آن آشنا شوید.

مقدار و نحوه مصرف قرص سایتوتک
وقتی که از میزوپروستول برای سقط جنین استفاده می‌شود معمولا میفپریستون نیز همراه آن تجویز می‌شود؛ بنابراین ابتدا یک قرص ۲۰۰ میکروگرم مایفپریستون مصرف کرده و ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید. ممکن است پس از مصرف آن خونریزی خفیفی داشته باشید. بعد از ۲۴ ساعت و قبل از ۴۸ ساعت از ۴ قرص ۲۰۰ میکروگرم سایتوتک استفاده کنید.
دو روش برای استفاده از قرص سایتوتک وجود دارد: قرار دادن قرص در واژن یا در دهان بین گونه‌ها و فک که هر دو روش موثر است.

مصرف قرص سایتوتک از طریق واژن
ابتدا ادرار کنید و سپس دست‌ها را بشویید و دراز بکشید. با انگشت چهار قرص را در درون واژن قرار دهید. لازم نیست که قرص‌ها در محل خاصی قرار بگیرند، فقط تا آنجا که انگشتان با آنها در تماس هستند کافی است. در نهایت لازم است به مدت ۳۰ دقیقه دراز بکشید.

مصرف قرص سایتوتک از طریق دهان
قبل از هرچیز اندکی آب بنوشید تا دهانتان خیس شود. چهار قرص را بین گونه‌ها و دندان‌های پایین قرار دهید (دو قرص در هر طرف). قرص‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در این حالت نگهدارید. توجه داشته باشید که در مدت این ۳۰ دقیقه از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. در نهایت بعد از ۳۰ دقیقه، با آب باقیمانده قرص‌ها در دهان را میل کنید.
بعد از مصرف قرص‌ها تا ۲ هفته احتمال سقط شدن جنین هست، ولی بطور معمول در ۱۲ ساعت اول پس از مصرف قرص‌ها جنین سقط می‌شود.

توجه: در خانم‌هایی که سابقه سزارین دارند به هیچ عنوان خودسرانه استفاده نکنند چون احتمال پارگی رحم وجود دارد.

دیگر موارد استفاده از سایتوتک
همانطور که گفته شد از این قرص علاوه بر سقط جنین در مواردی چون القای زایمان و درمان خونریزی بعد از زایمان استفاده می‌شود و به همراه برخی دیگر از داروهای ضد التهابی مانند آسپرین برای درمان زخم معده به کار می‌رود. بنابراین اگر از این دارو در دروان بارداری برای درمان زخم معده استفاده کنید، ممکن است به جنین خود آسیب بزنید و از مصرف آن خودداری کنید. همچنین هنگام مصرف سایتوتک از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کرده و اگر قصد بارداری دارید باید حداقل یک ماه یا یک دوره کامل قاعدگی را پس از مصرف قرص پشت سر گذاشته باشید و سپس اقدام به بارداری کنید. این دارو به شیر مادر نیز منتقل می‌شود اما بعید به نظر می‌رسد که به نوزاد آسیب برساند با این حال حتما قبل از مصرف آن در دوران شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

نکاتی که در ارتباط با مصرف این دارو باید بدانید
-اگرعلائم بارداری مانند تهوع، نفخ و یا حساسیت پستان، معمولا در یک یا دو هفته پس از سقط جنین باقی ماند، شما هنوز هم ممکن است باردار باشید.
-معمولا ظرف یک تا دو ساعت، حالت گرفتگی و خونریزی ایجاد می‌شود. مقدار زیادی آب بنوشید و غذاهای مقوی میل کنید. دراز بکشید و استراحت کنید. می‌توانید برای کنترل درد از قرص ایبوبروفن استفاده کنید.
-چنانچه خونریزی شدیدی که داشته‌اید بعد از دو هفته کاهش نیافته است سریعا باید به پزشک مراجعه کنید.
-دو هفته بعد از حاملگی، آزمایش حاملگی به دلیل ماندن هورمون‌ها در بدن شما ممکن است مبثت باشد. اگر همچنان احساس می‌کنید که حامله هستید (حالت تهوع، خستگی، نرم شدن سینه و … دارید) به پزشک مراجعه کنید.
-در ۸۰٪ موارد با این داروها سقط کامل صورت نمی‌گیرد و ممکن است شما مجبور به کورتاژ یا ساکشن شوید. چون باقی ماندن بقایای جفتی اجتناب ناپذیراست و ابن بقایای جفتی ممکن است باعث عفونت رحمی یا خونریزی منجر به مرگ شود.

-گاهی ممکن است حاملگی شما خارج از رحم باشد پس تا وقتی جواب آزمایش خون شما مثبت شد سریع اقدام به تهیه دارو نکنید، چون استفاده از داروهای سقط جنین ممکن است باعث پارگی لوله رحمی یا دهانه رحمی که نطفه به آن چسبیده و در نهایت مرگ شود.

-معمولا ۴ تا ۶ هفته بعد از سقط جنین قاعدگی به روال خود بازمی‌گردد و مادر می‌تواند دوباره باردار شود.
در نهایت اینکه پیش از هر اقدامی برای سقط جنین خوب فکر کرده و اطلاعات کامل در این مورد به دست آورید، با اقدام عجولانه و ناآگاهانه ممکن است سلامتی خود را به خطر بیاندازید یا اینکه به خاطر از بین بردن جنین‌تان احساس پشیمانی کنید. همچنین حتما با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت نموده تا از خطرات و عوارض سقط جنین پیشگیری کنید.  

در صورتی که جنین مرده در رحم به مدت طولانی باقی بماند می تواند موجب عفونت های بسیار شدید شود.بعد از مردن جنین حتما برای دفع آن به پزشک مراجعه کند تا با تجویز داورهای مناسب جنین دفع شود.

یکی از روش های قابل استفاده برای سقط جنین و دفع جنین مرده ساکشن می باشد که باید زیر نظر پزشک مجرب و با نامه ی پزشکی انجام شود.

ساکشن در صورتی که درست انجام نشود می تواند عوارض زیادی داشته باشد روش ساکشن به نام‌های دیگری مانند ساکشن آسپیراسیون، کورتاژ با ساکشن، یا آسپیراسیون واکیوم نیز خوانده می‌شود.
پزشک برای تسکین درد، آرام بخش تجویز می کند .عمل ساکشن بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد.
در این روش دهانه رحم به صورت موضعی بی حس می شود و دستگاهی را وارد رحم می کنند که این دستگاه اسپکولوم نام دارد.این دستگاه به صورت تا شده وارد رحم می شود و سپس در رحم باز می شود و با دستگاه تناکولوم و میله‌های جاذب متصل به دستگاه ساکشن، مکش جفت و جنین انجام می‌شود.

جنین بدون قلب چگونه سقط می شود؟
توجه داشته باشید که سقط جنین و دفع جنین مرده باید کاملا زیر نظر پزشک و با نامه های معتبر پزشکی و مجوز پزشکی انجام شود. در غیر این صورت کاری غیرقانونی و جرم محسوب می شود.

عوارض سقط جنین با روش ساکشن
گرفتگی
تهوع
تعریق
احساس ضعف
خونریزی سنگین و یا طولانی مدت
لخته شدن خون
آسیب به گردن رحم
سوراخ شدن رحم

خونریزی بعد از ساکشن جنین تا طول می کشد؟
خونریزی بعد از ساکشن به مدت دو هفته به طول می انجامد و تا دو هفته خونریزی طبیعی می باشد در چند روز اول بعد از سقط خونریزی خفیف است اما به مرور بیشتر می شود.خونریزی خیلی شدید بعد از سقط با ساکشن بسیار کم پیش می آید اما در صورتی که خونریزی غیر طبیعی داشتید حتما به پزشک مراجعه شود.

خونریزی بعد از ساکشن جنین برای مدت ۲ هفته طبیعی است. در چند روز اول بعد از سقط جنین، خونریزی سبک است، اما بعد از چند روز خونریزی سنگین‌تر شده و گرفتگی عضلات شدیدتر می‌شوند. خونریزی غیر طبیعی واژینال بعد از ساکشن جنین نادر است و این عارضه در کمتر از ۱ درصد از زنان پس از سقط جنین دیده می‌شود. احتمال لخته شدن خون در داخل رحم پس از ساکشن جنین بسیار زیاد است؛ در موارد بسیار نادر نیز، رحم ممکن است توسط یک ابزار جراحی سوراخ شود و یا دهانه رحم در اثر ساکشن جنین پاره شود.

منبع خبر : مطلب تکمیلی از setare،banotv

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *