ايا نزدیکی در ماه آخر بارداری باعث پاره شدن كيسه اب ميشود؟!

نزدیکی در ماه آخر بارداری احتمال پاره شدن کیسه آب را در پی دارد. به گفته یک پزشک طب سنتی، حساس ترین ماه بارداری برای انجام عمل نزدیکی ، ۳ ماه اول بارداری و ماه آخر بارداری هستند. در سه ماهه اول بارداری به قول معروف هنوز جای بچه در رحم مادر محکم نشده است و انقباضات مکرر و شدید رحمی ممکن است حتی باعث سقط جنین بشود.

در ماه نهم بارداری هم که تکان های شدید وارده بر شکم و دهانه رحم ممکن است باعث پارگی کیسه آب و منجر به زایمان زودرس شود. پس آمیزش و نزدیکی با همسر حامله در ۳ ماه اول بارداری و نیز ماه آخر بارداری بایستی با احتیاط بیشتری صورت بگیرد؛ حتی به گفته همین پزشک طب سنتی، بهتر است از انجام عمل نزدیکی در ماه آخر بارداری خودداری شود.

ايا نزديكي باعث پاره شدن كيسه اب ميشود؟

آیا نزدیکی جنسی در هفته آخر بارداری خطرناک نیست؟
در صورت ایجاد مشکل و خطرناک بودن پزشک به شما اجازه نمی دهد نزدیکی کنید. نباید نگران باشید به جنین آسیبی برسد. در واقع آلت جنسی همسر شما به سر جنین نمی رسد (حتی اگر جنین در لگن قرار داشته باشد) و ارگاسم در این مرحله خطرناک نمی باشد. در واقع انقباض رحم و آزاد شدن اکسی توسین همراه با ارگاسم باعث می شود رحم برای زایمان آماده شود.

آیا نزدیکی در هفته آخر بارداری جالب است؟
در واقع بستگی به تعریف شما از جالب دارد. در واقع نزدیکی در آن حالت جالب است. در این زمان شکم شما سر راه است و سینه های شما بسیار حساس هستند و شما بزرگ تر از قبل هستید و در واقع خیلی جذاب نیستید. سعی کنید حالتی را انتخاب کنید که بتوان راحت تر نزدیکی داشت. سعی کنید زمان بیشتری با همسر خود بگذرانید و موقعیت و حالت مناسب را پیدا کنید.

آیا نزدیکی در هفته آخر بارداری متفاوت است؟
بله، اگر دهانه رحم برای زایمان آماده شده باشد، همسر شما در هنگام نزدیکی دهانه رحم را حس می کند و ممکن است لکه بینی خفیفی نیز مشاهده کنید زیرا دهانه رحم حساس و نرم شده است. خوب بودن نزدیکی در سه ماهه دوم بارداری بخاطر بی حس بودن شما است. در نهایت ترشحات واژن افزایش می یابد بنابراین بهتر است پیش از آن با همسر خود در این باره صحبت کنید.

آیا نزدیکی در هفته آخر باعث می شود درد زایمان شروع شود؟
شاید. اگر پزشک به شما نزدیکی را توصیه می کند زیرا هیچ کار دیگری نمی تواند به شما توصیه کند. اگر بدن شما و جنین و دهانه رحم آماده زایمان باشد، نزدیکی باعث می شود سرعت آن افزایش یابد. اما اگر هنوز دهانه رحم آماده زایمان نشده باشد، باید صبر کنید تا زمان آن فرا برسد و اگر در هفته چهل و دوم بارداری هیچ نشانی از درد زایمان مشاهده نکردید پزشک باید درد زایمان را در شما تحریک کند.
به یاد داشته باشید که هنگامی که جنین آماده زایمان است، چهار تا شش هفته پیش از توصیه پزشک برای نزدیکی جنسی می باشد. بنابراین سعی کنید زمان بیشتری با همسر خود باشید. زیرا نزدیکی در انتهای بارداری فرصتی است که دیگر به دست نخواهید آورد و اگر این نزدیکی باعث تولد فرزند شما نشود باعث می شود زمانی مناسب با همسر خود بگذرانید.

منبع خبر : مطلب تکمیلی از ooma

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *