اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان چقدر است؟!

بر اساس مطالعات انجام گرفته اندازه ی طبیعی آلت تناسلی مردان در حالت تحریک و نعوذ کامل ۱۴ تا ۱۵ سانتی متر است…

سؤالی که اغلب در ذهن جای دارد اندازه ی طبیعی آلت تناسلی مردانه است که این سؤال اغلب در نهایت، رفتاری غریب به طور ناخودآگاه ایجاد کرده و باعث وجود عقده های حقارت پنهان شده است.

اندازه ی طبیعی آلت تناسلی مرد آن چیزی است که بتواند عمل آمیزش را به راحتی انجام دهد و از هدر رفتن اسپرم جهت تولید مثل جلوگیری کند که این اندازه به توارث و انتقال ژنها بستگی دارد.

طول و قطر و یا اندازه ی این عضو به هیچ عنوان نقش تعیین کننده در ایجاد رضایت جنسی در فرد مقابل ندارد زیرا خود عضو تناسلی مؤنث و نیز عواطف رقیق و لطیفی که میان هر دو جنس می تواند وجود داشته باشد عامل اصلی در ایجاد رضایت جنسی است.

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان چقدر است؟

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان چقدر است؟

باید پذیرفت که در روابط جنسی کیفیت مطرح است و کمیت ارزش چندانی ندارد. براساس مطالعات انجام گرفته اندازه ی طبیعی عضو تناسلی مرد را در حالت تحریک کامل ۱۴ تا ۱۵ سانتی متر می دانند؛ طیف تغییرات شامل ۱۱ تا ۲۰ سانتی متر می باشد. زاویه ی آن در حالت تحریک کامل حدود ۲۴ درجه است که با طیف و زاویه ی عضو تناسلی مؤنث کاملا تطبیق دارد.

عمل انزال که بی شباهت به عمل پرتاب موشک نیست از یک سری مکانیسم های پیچیده تشکیل شده که دارای هم آهنگی زمانی بسیار دقیق است. زمانی که تحریک کامل عضو تناسلی مردانه به وقوع پیوست و عمل آمیزش انجام گرفت، گیرنده های حسی زیر عضو تناسلی مردانه به طور بایکوت قرار می گیرند.

کار آنها اندازه گیری فشار وارده، میزان اصطکاک، مقدار درجه ی حرارت و رطوبت محیطی است که این اطلاعات در رابطه با موقعیت موجود بطور مداوم به مراکز جنسی در بصل النخاع و مغز مخابره شده و باعث می گردد تا خون بیشتری وارد عضو شده حساسیت گیرنده های تماسی را افزایش و در نتیجه مقدار انرژی عصبی را به صورت انرژی پتانسیل در قسمت پایین بصل النخاع بالا می برد. با ادامه ی عمل آمیزش پیام های عصبی بی شماری بین عضو تناسلی و سیستم اعصاب مرکزی رد و بدل می شود.

سایر تحریکات که باعث افزایش این پیام ها می گردد، مانند تحریک جنس مخالف، در این بین قرار می گیرند. این تحریکات باعث تنش عصبی و در نهایت با افزایش این تنش عصبی، انفجار صورت می گیرد. در این حالت اورترا یا مجرای ادراری بسته شده تا از خروج تصادفی ادرار جلوگیری کند.

سپس ترشحات غده ی پروستات و غدد منی ساز و بیضه ها درجا با یکدیگر مخلوط و عضلات لگن خاصره ی منقبض شده تا دو عضو را در یک دیگر قفل کند. در زمان انزال مرد رابطه ی خودآگاه خود را با محیط اطراف از دست داده و ذهنش به طور کامل در اختیار قدرت انفجار قرار می گیرد.

این انفجار شش انقباض پیاپی به وجود می آورد و به صورت یک پمپ، مادهی منی را به بیرون پرتاپ می کند. کل این عمل حدودا در ظرف مدت ۱۰ ثانیه صورت می گیرد. در طی این عمل حدود ۷/۵ گرم منی که دارای پانصد هزار اسپرم است در محیط آبی پراکنده و شناور از بدن خارج می شود. از لحاظ تئوریک از هر ۲۸۸ بار آمیزش جنسی فقط یک بار آن منجر به حاملگی می گردد. به طور کلی منی ریخته شده در حدود ۳/۵ میلی لیتر و در هر میلی لیتر منی در حدود ۱۲۰ میلیون اسپرم وجود دارد.

بعد از عمل انزال، نعوظ به طور کامل و به سرعت ناپدید می گردد. گاهی حالت نعوظ ممکن است تا پنج دقیقه بعد از انزال نیز دوام آورد تا جاذبه ی زمین آن را در نهایت به پایین می کشد، در این حالت دریچه های تخلیه باز شده و خون به داخل شبکه مویرگی جریان یافته و عضو تناسلی حالت طبیعی خود را باز می یابد. 

بیضه ها دارای دو عمل اصلی هستند:

۱- تولید و ساخت اسپرم
۲- ایجاد هورمون تستوسترون یا هورمون جنسی مردانه که مسئول ایجاد قدرت آمیزش جنسی در مردان بوده و در دوران بلوغ باعث رشد و بزرگی عضو تناسلی مردانه و ظاهر شدن و روییدن مو و سایر تغییرات نرمال زمان بلوغ می شود. هرگونه آسیبی به این عضو اگر قبل از بلوغ باشد باعث عدم بروز تغییرات ثانویه در جنس نر می شود و در صورتی که بعد از بلوغ باشد مرد كما كان قادر به انجام آمیزش بوده ولی به مرور عضو تناسلی او کوچک شده و موی بدن ناپدید می شود و کم کم شخص توانایی جنسی را از دست داده و به طور کلی عقیم می شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *