زمان سونوگرافی بعد از سقط

چند روز بعد از سقط برم سونوگرافی؟

سلام ۱۹سال سن دارم در آخرای ماه دوم حاملگی به وسیله قرص و شیاف سقط کردم خون ریزی شدید داشتم بعدم یه تیکه گوشت شبیه به کیسه ازم خارج شد و بعد تا یک هفته خون ریزی داشتم و بعد عفونت شدید گرفتم آیا سقط کامل انجام دادم یا ممکنه بقایای حاملگی در رحمم وجود داشته باشه؟ زمان سونوگرافی بعد از سقط بهتر است چه موقع باشد؟، آیا دفع گوشت بعد از سقط، نشانه کامل شدن سقط است؟

زمان سونوگرافی بعد از سقط

پاسخ
سلام لطفاً یک سونوگرافی واژینال انجام دهید اگر رحم پاک بود سقط کامل انجام شده است.

پاسخ توسط پزشکان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا

مطلب پیشنهادی: ۱۵ عوارض سقط جنین که هیچ کس در مورد آنها صحبت نمی کند

دفع گوشت بعد از سقط

در صورت خونریزی غیرعادی و دفع گوشت بعد از سقط برای اطمینان باید سونوگرافی واژینال انجام داد و بهترین کار این است که با پزشک متخصص در این زمینه مشورت شود. گاهی ممکن است بعد از سقط در اولین قاعدگی ریزش مخاط آندومتر به صورت کامل صورت گیرد که دفع لخته هم به این دلیل است، لذا باید سونگرافی انجام شود.

سقط جنین چگونه تشخیص داده و درمان می شود؟

پزشک متخصص زنان برای حصول اطمینان از سقط جنین، سونوگرافی برای مادر می نویسد. اگر جنین کاملا از رحم مادر خارج شده باشد، معمولا کار دیگری انجام نمی گیرد. اما معمولا رحم کاملا تخلیه نمی شود و نیاز به کورتاژ دارد. در فرایند کورتاژ تمام بقایای جنین از بدن مادر خارج می شود.
اگر علایم سقط در مادری دیده شود، ولی سقط تایید نگردد، بری چند روز استراحت کامل برایش تجویز می شود و باید در بیمارستان تحت نظر پزشک متخصص بستری شود.
اگر زنی دو بار پشت سر هم سابقه سقط داشته باشد ، باید از نظر ژنتیکی و خونی مورد آزمایش واقع شود. این آزمایش ها علل دقیق سقط های او را مشخص خواهد کرد.

اگر سونوگرافی سقط جنین را درست تشخیص ندهد، چه باید کرد؟

برای آنکه از تشخیص اشتباه جلوگیری شود، معمولا پزشکان از روش های خاصی استفاده  می کنند. در انجمن تخصصی کانادا توصیه کارشناسان این است که برای تشخیص بهتر از سونوگرافی ترانس واژینال استفاده کنند تا موارد زیر محرز شود:

  1. در جنین بزرگتر از ۵ میلی متر، ضربان وجود نداشته باشد.
  2. ساک حاملگی از ۸ میلی متر بزرگتر باشد و کیسه زرده ایی نباشد.
  3. ساک حاملگی از ۱۶ میلی متر بزرگتر باشد و جنینی در آن وجود نداشته باشد.

اگر این احتمال وجود داشت که اولین سونوگرافی بعد از سقط، درست تشخیص نداده باشد. در هفته بعد سونوگرافی دوباره تکرار میشود. در طول این هفته ممکن است شما علائم سقط جنین را مشاهده کنید.

چند روز بعد از سقط برم سونوگرافی؟

از کجا مادر متوجه می شود که جنین سقط شده است؟

لکه بینی و ناراحتی از علایم شایع بعد از سقط جنین می باشد. اگر علایمی مانند خونریزی شدید، تب، لرز و یا درد داشتید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید. این علائم می توانند به خاطر عفونت هم باشند.

مطلب پیشنهادی: ۱۸ روش طبیعی و خانگی کاملا موثر برای سقط جنین در مراحل اولیه بارداری

چه مدت بعد از سقط می توان دوباره باردار شد؟

فردی که سقط جنین داشته، می تواند بعد از یک سیکل قاعدگی دوباره باردار شود. شروع این سیکل در زنی که قبلا قاعدگی منظم داشته، ۴ تا ۶ هفته بعد از سقط کامل است.
در طول بارداری بدن زن هورمونی به نام HCG ترشح می کند که مانع ترشح هورمون های غده هیپوفیز می شود. غده هیپوفیز سبب تحریک فرایند تخمک گذاری در بدن می شود. هورمون HCG در طول سقط جنین کاهش می یابد. معمولا این هورمون ۲ هفته پس از سقط جنین به مقدار قبل از بارداری می رسد. اگر فرد بعد از سقط، خونریزی طولانی مدت نداشته باشد، حدود ۴ هفته بعد از سقط تخمک گذاری انجام می شود.
پس می توان نتیجه گرفت که کسی که سقط داشته، نباید از بچه دار شدن ناامید شود. آمارها نشان می‌دهند که حدود ۸۰ درصد زوج ها بدون پیشگیری، ظرف یکسال پس از سقط می توانند صاحب فرزند شوند.

“اگر پس از سقط، خونریزی طولانی مدت وجود داشت و هورمون HCG پایین نیامد، می تواند به دلیل باقی ماندن مقداری از جنین در داخل رحم مادر باشد و ممکن است در حین عمل کورتاژ، رحم کاملا تخلیه نشده باشد”

خیلی از پزشکان معتقدند که پس از سقط، زن باید برای تشخیص زمان تخمک گذاری اش به مواردی از قبیل ترشحات رحم و دمای بدن خود توجه کند.

آیا می توان از سقط جنین پیشگیری کرد؟

اگر فردی چندین سقط متوالی داشته باشد، باید علل آن را بررسی کند. اگر مشکلات کروموزومی علت سقط بوده، باید با متخصصان علم ژنتیک، مشاوره کند.
اگر رحم مشکل ساختاری دارد، می توان با عمل جراحی آن را برطرف نمود.
اگر مشکل فرد، بیماری هایی نظیر دیابت و اختلال تیروئید است، می توان با کنترل آنها، شانس سقط جنین را در حاملگی بعدی پایین آورد.
در افرادی که دچار بیماری نقص سیستم ایمنی هستند، مانند لوپوس، محققان در حال بررسی یک سری دارو هستند تا افراد مبتلا بتوانند بارداری موفقی داشته باشند.

این مطالب بدین معنی است که باید ریشه مشکلات سقط جنین را شناخت و نسبت به رفع آنها اقدام کرد، اگر چه نمی توان هیچ راه حلی را ضمانت کرد. به هر حال با بررسی این مشکلات می توان شانس بارداری موفق را بالا برد.

محاسبه خطر سقط جنین

سن نقش مهمی در محاسبه میزان خطر سقط جنین دارد. تحقیقات در این زمینه نشان داده است که میزان خطر سقط جنین با بالا رفتن سن تغییرات قابل ملاحظه ایی می کند. کالج تخصصی زنان و زایمان آمریکا خطر سقط جنین را برای زنان را با توجه به سن آنها دسته بندی کرده است.

  • برای سنین ۲۰-۳۰ سال ۱۷%
  • برای زنان با سن ۳۰-۳۵ سال ۲۰%
  • برای خانم های ۳۰-۴۰ سال ۴۰%
  • و برای سنین بالای ۴۵ سال تا ۸۰% تخمین زده شده است.
اشتراک‌گذاری
313 نظر
  1. در هر کشور مباحث مذهبی و قومی قابل توجهی درباره سقط جنین غیر قانونی یا عمدی وجود دارد و در اکثر قوم ها و مذاهب از جمله دین اسلام انجام سقط جنین عمدی حرام می باشد.

    روشهای تشخیص سقط جنین چیست؟

    شایعترین علامت و نشانه سقط جنین وجود خونریزی واژینال می باشد.

    خونریزی واژینال در زنان باردار در اوایل حاملگی ۴ علت شناخته شده دارد که عبارتند از :

    ۱- بچه انداختن یا سقط جنین
    ۲- حاملگی خارج رحمی
    ۳- بیماری جفت ( بچه خوره یا مول)
    ۴- ضایعه بافت دهانه رحم یا مهبل

    بروز هرگونه خونریزی واژینال در زنان باردار غیر طبیعی است و بایستی علت خونریزی واژینال توسط پزشک یا ماما بررسی شود ولی در اکثر موارد خونریزی در سه ماهه اول حاملگی نشان دهنده سقط جنین می باشد .

    بر حسب نوع سقط جنین علائم ایجاد شده متفاوت است بطوریكه :

    در تهدید به سقط مقدار خونریزی واژینال بسیار کم و حتی در حد لکه بینی می باشد .
    در سقط ناقص یا غیر قابل اجتناب خونریزی واژینال اغلب زیاد و دردهای انقباضی در زیر شکم همراه با انقباضات رحمی وجود دارد . ممکن است مقداری از محصولات حاملگی دفع شوند.

    در سقط کامل خونریزی واژینال زن باردار زیاد و محتویات رحم کاملا” خارج می شود.
    در سقط عفونی که اغلب بعد از سقط جنین ناقص یا دستکاری رحم تحت شرایط غیر بهداشتی رخ می دهد علاوه بر درد و خونریزی بسیار شدید ، تب و ترشح بدبو نیز وجود داشته و ممکن است علائم شوک عفونی نیز بروز کند.

    در سقط فراموش شده به دلیل مرگ جنین ، جفت فعالیت خود را از دست داده و بنابر این علائم حاملگی نظیر ویار حاملگی ، تغییر رنگ نوک پستان ها و … از بین می رود. علاوه بر این زن باردار احساس سنگینی در لگن کرده و رشد رحم او متوقف می شود. ترشحات مهبلی در این نوع سقط جنین اکثرا” آبکی و قهوه ای رنگ ( به رنگ خون مانده ) می باشد.

    در سقط مکرر مهمترین علامت وجود خونریزی و خارج شدن محصولات حاملگی سه بار یا بیشتر در سه بارداری می باشد.

    برای زن بارداری که دچار علائم سقط جنین شده است چه کار می توان کرد؟

    در صورت وجود هر گونه خونریزی واژینال در دوران بارداری فورا” زن باردار را نزد پزشک ببرید.
    در صورت وجود لکه بینی بدون درد با پزشک وی مشورت کنید .
    در صورت توصیه پزشک به استراحت در منزل به محض افزایش میزان خونریزی یا ادامه خونریزی پس از استراحت ، زن باردار را به بیمارستان ببرید.
    در صورت وجود خونریزی همراه با درد و حساسیت شكمی حتما” زن باردار را به بیمارستان ببرید.

    خانمی که علائم بروز سقط جنین را دارد پس از مراجعه به پزشک بهتر است استراحت در بستر داشته و با آنها مشاوره انجام شود.
    در صورتیكه گروه خون مادر منفی است بایستی پس از سقط جهت تزریق آمپول روگام با پزشک مشورت شده و اقدام لازم انجام شود.

  2. با سلام میشه راهنماییم کنین من یک هفته پیش سقط جنین با قرص داشتم ۱روز هم خونروزی ب همراه لخته داشتم بعد از چند روز هم لکه بینی داشتم ایا بنظرتون جنین سقط شده یا نه بخاطر نامزد بودنم سقط کردم

    1. سلام شما بهتره با مشورت پزشکتان سونوگرافی انجام بدید.

  3. سلام من قرص سايتوتك استفاده كردم يك تكه لخته سفت از من دفع شد مقدار خونريزي من زياد نبود الانم خونريزي ام كم است ميخواستم بدونم سقط انجام شده يا نه؟؟؟ با تشكر

    1. سلام باید زیر نظر پزشک معالج خود باشید و سونوگرافی انجام بدهید.

  4. سلام من يك بسته قرص سيتوتك مصرف كردم يك لخته دفع شد و بعد خونريزي كمي داشتم ميخواستم بدونم سقط انجام شده يا خير؟

  5. سلام من در ماه دو حاملگی از ٦عدد قرص سایتوتک استفاده کردم ٣تا بصورت واژینال ٣عدد هم زیر زبانی در ٢ساعت بعد با تحرک زیاد خونریزی شروع شد و اسهال و دردهای کمر و شکمی چندین مرتبه لخته های خونی از من دفع شد و خونریزی تا شب شدید و همراه با درد بود و تا فردای انروز کم شد و به لکه تبدیل شد. در لخته های خونی خبری از جفت و اینا نبود یعنی نمیدونم دقیقا چی باید خارج میشد که مطمین شم سقط انجام شده. میترسم به کورتاژ برسه. چون اولین حاملگیم بوده و هنوز بچه ندارم ولی بدلایلی باید اینو سقط کنم. میترسم که سقط نشده باشه و جنین سالم باشه و اجازه کورتاژ قانونی بهم ندن چیکار کنم. تو رو خدا زاهنمایی کنید که دوباره قرص سایتوتک مصرف کنم یا الان بعد ٢روز اول برم سونو.

    1. سلام باید سونو گرافی انجام بدهید.

  6. من درهفته ی ششم قرص سایتوتک استفاده کردم.به خونریزی افتادم.لخته های خون ازم دفع شد ویه تیکه سفیدرنگ مثل گوشت مرغ،یه روز گذشته ومن همچنان خونریزی مثل پریوددارم همراه با دردکم زیرشکم،ازکجا بدونم سقطم کامل شده یانه؟چه چیزایی باید دفع بشه؟ ادم ازکجا تشخیص بده که اونی که افتاده جنین بوده یانه؟از رو ظاهرش قابل تشخیصه؟منظورم اینه که میگن توهفته ی ششم جنین خیلی ریزه واندازه ی عدسه ادم میتونه ظاهرا تشخیصش بده؟من با دکترم هم تماس گرفتم یه قرص برای بعدازسایتوتک بهم داد گفت فعلا اونارو بخورم وسونو لازم نیست،فقط میخوام مطمئن بشم از سقطم؟؟؟

    1. عزیزم از روی خون ریزی و دفع لخته وگوشت نمیشه گفت سقط کامل بوده یا نه بهتره عجله نداشته باشید چند روز صبر کنید بعد با مشورت پزشکتون سونوگرافی انجام بدید جای نگرانی ندارد فقط از طریق سونوگرافی قابل تشخیص میباشد.

  7. نرگس السادات محمدی پاسخ

    سلام
    من ۴هفته دارم میخوام به دلایلی سقط کتم،یه بچه دارم یکی دیگه هم میخوام ولی حالا نه،دوباره باردارمیشم؟واینکه قرص بهتره یا ساکشن،اخه خیلی میترسم،چون احتمالل پارگی رحم وجود داره،لطفا راهنماییم کنین،شنبه بایدبرم دکتر،میخوام تا قبلش تصمیم بگیرم.ممنون

    1. سلام سقط عوارض خیلی زیادی دارد من اصلا توصیه به سقط نمیکنم متاسفانه بعضی از پزشکان به خاطر پول این کار رو انجام می دهند اما در رابطه با عوارض آن هیچ صحبتی نمیکنند. بودند خانمهایی که شرایط شما را داشتند و سقط کردند اما الان دچار نازائی شدند زیرا عوارض سقط بالاست اگر به فکر سلامتی خود هستید این کار را انجام ندهید.

  8. سلام من سقط با قرص انجام دادم تو هفته ۸بارداری که فقط لخته خون اومد و بعد ۲۰روز سونو دادم. هنوز کامل سقط انجام نشده بود بعد جگر گوسفند و گرمی خوردم به خونریزی شدید افتادم همراه با درد که ۲زایده بزرگتر از بند انگشت مثل جگر سفید دفع شد همزاه با لخته های خون الان خونریزی کم شده. مطمینم که کامل دفع شده بنظرتون لازمه سونو مجدد بدم و اینکه میتونم اینو پریودی محسوب کنم و ال دی بخورم. لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. سلام بهتره با پزشکی که دستور سقط را به شما داده مشورت نمایید.

  9. سلام من با قرص در منزل سقط کردم با درد و خونریزی و دو تکه گوشتی بزرگ اومد بیرون الان بعد ۲روز خونریزی با کمر درد دارم یعنی هنوز مونده… میترسم به کورتاژ برسه. آیا خونریزی و کمردرد بعد سقط طبیعیه تا چند روز ادامه داره تو رو خدا راهنماییم کنین ممنون

    1. سلام سقط عوارض زیادی دارد بهتره اگر قصد بارداری ندارید جلوگیری داشته باشید تا این همه مشکلات پیش نیاید سقط شما غیر قانونی بوده.

  10. سلام خدمت مشاور محترم. من سقط داشتم و مطمینم که کامل سقط شده ولی دکتر واسم سونوگرافی واژینال نوشته که میترسم انجام بدم. آزمایش تیتراژ هم نوشته آیا در آزمایش مشخص میشه اگه بقایا مونده باشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید و اینکه واسه عفونت سفکسیم بخورم کافیه.

    1. سلام دوست عزیز بعد از سقط نیازی به انجام آزمایش بتا نیست فقط باید سونوگرافی انجام دهید بستگی داره چه نوع عفونتی باشه.

  11. سلام من با قرص سقط داشتم. ۲هفته از سقط کاملم میگذره. سونو دادم گفت بقایا نداری. هنوز لکه بینی قهوه ای دارم.ممکنه عفونت داشته باشم. ترشح ندارم. ولی گاهی تخمدانهام درد میگیره.
    پریود بعدیم کی هست. واینکه ایا الان میتونم ال دی بخورم. ممنون

    1. سلام سیکل بعدی، پریود بعدی شما خواهد بود میتوانید از قرص ال دی هم استفاده نمایید.

  12. بإسلام من چندروز پيش بهم استرس وارد شد يك لخته خون اندازه يك كف دست از من دفع شد چهارماهم هست پريوديم عقب افتاده قبل از دفع لخته ضربان قلبو تپش قلب داشتم و تب ولرز شديد و اينكه بعداز يك روز به حمام رفتم و يه لخته خون كوچيك از من دفع شد اي چند روزم همش خونريزي دارم با درد در قسمت كمر و دلم سونوگرافي دادم گفتن آثاري ديده نميشه قبل از سونو دكتر بهم گفت جنين داشتي شش هفته بودي ميخواستم ببينم پزشكم چطور فهميده كه من تو هفته ششم بودم وايا جنين قلب داشته يا نه وگفت سقط كامل داشتي أيا در سونوگرافي چيزي مشخص ميكنه اگه من سقط كامل داشتم يا نه هيچي نشون نميده ميخوام مطمئن بشم كه جنين بوده يا نه

    1. سلام شما باید در زمان تاخیر قاعدگی آزمایش بارداری می دادید الان که در سونوگرافی به گفته خود شما آثاری از بارداری نشان نداده پس نمیشود به طور قطعی گفت شما باردار بودید یا نه باید حتما آزمایش میدادید.

  13. با سلام من خونریزی داشتم بتام ۸۳ بود سه روز بعدش ۲۳۰ شده بود در سونو هیچی دیده نشده بود شایدم زود سونودادم خونریزیم قطع شده بود دکتر شیاف پروژسترون داد چند روز مصرف کردم یک روز یه لخته خون از من خارج شد یه روز هم یه جسم کوچک که نفهمیدم جی بود دفع شد الان علایم حاملگیم کم شده حتی بیبی چک امتحان کردم منفی شده بود علت چی میتونه باشه ایا سقط کردم چطور میشه تشخیص بدم سقط بوده یا سقط کامل بوده؟ با سونو شکمی قابل تشخیصه اخه از واژینال میترسم

    1. سلام دوست عزیز شما نیازی به انجام سونو ندارید زیرا بتای شما زیر ۱۰۰۰ بوده و در سونو چیزی دیده نمیشود شما باید ۳ روز دیگر آزمایش بتای خود را مجدد تکرار کنید.

  14. سلام نزدیک ۳۵روز از پریودیم گذشته بود تست دادم مثبت بود با استفاده از قرص تو خوته یقط کردم یه لخته تقریبا کوچک اومد بیرون با لخته های سیاه دوروز پیش اتفاق افتاد الان خونریزی دارم مثل پریود از کجا بدونم کامل سقط شده یا نه

    1. سلام بهتره با پزشکی که به شما داروی سقط را داده است مشورت نمایید.

  15. سلام من توی هفته سوم بارداری با شش تا قرص سقط کردم خونریزیم خیلی خیلی کم بود بعد از یک هفته رفتم سونو گفت بچه و جفت و همه چیز هنوز مونده فقط رشدش متوقف شده دوباره یک هفته دیگه رفتم سونو گفت بچه رشد کرده حدود پنج میل، الان دکترم گفت بازم باید تا هفته هشتم صبر کنم. ایا ممکنه قرصا باعث بشه که قلبش تشکیل نشه یا اینکه بچه ناقص بشه، خیلی پشیمونم از کارم. چون بچه کوچیک داشتم سقط کردم

    1. سلام شما باید صبر کنید بعد مجدد سونوگرافی انجام بدهید بهتره بین ۷ تا ۸ هفتگی این سونوگرافی را انجام بدید تا وضعیت شما مشخص شود.

  16. سلام تو هفته ٥ با يه بسته سايتوتك سقط داشتم و در كل خونريزي زيادي نداشتم.
    دو روز بعد رفتم سونو گفت بقايا دارم به اندازه ٢٥cc .
    ميتونم دباره سايتوتك مصرف كنم تا بقيه هم دفع شه؟ احتمالش هست چون زود رفتم سونو اينجوري نشون داده؟
    ايا اين اندازه خودش دفع ميشه يا بايد كورتاژ شم؟
    ممنون

    1. سلام بهتره با پزشکی که برای شما قرص سایتوتک تجویز کرده است مشورت نمایید.

  17. سلام من تو هفته پنج بارداری بودم بعد دوازده تا سیتوتک مصرف کردم هم واژینالی هم زیر زبانی الان چهار روز فقط خونریزی دارم بعضی وقتها زیاد میشه بعضی وقتها هم خیلی کم در روز اول خونریزی همراه با لکه های خون یک چیز سفید رنگ گلوله ای هم دیدم حالا میخواستم بدونم سقط انجام شده یا نه ممنون

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدید.

    2. فک کنم اون چیز سفیدی ک دیدی قرصی بوده ک داخل واژن گزاشتی چون منم دیدم همچین چیزیو و قرص بود

  18. سلام من تو دو ماهه اول بارداربودم برا سقط از داروی ساتوک استفاده کردم بعد ۱۵ ساعت ی خونریزی خفیف شدم ولی بعد ۴۸ ساعت هنوز هیچ خونریزی ندارم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز این طور نیست که حتما بعد از استفاده از داروهای سایتوتک سقط جنین صورت بگیرد اگر به خون ریزی نیافتادید ممکن است سقط صورت نگرفته باشد این نکته را هم در نظر داشته باشید استفاده زیاد از داروهای سایتوتک ممکن است باعث خون ریزی های شدید و در نهایت موجب پارگی رحم شود.

  19. سلام من در سه ماهگی سقط با قرص داشتم دوتا قرص واژینال و ۵تازیرزبونی بعد چند ساعت سقط انجام شد یعنی خودم جنین و دیدم و خونریزی شدید داشتم دو بار هم لخته خون های بزرگی دیدم …الان از کجا مطمعن شم سقط کامل بوده البته الان یک روز میگذره از سقط خونریزی مث پریودی دارم

    1. سلام صبر کنید خون ریزی شما که کم شد آن وقت سونوگرافی انجام بدهید.

  20. سلام من چندوقت پیش سقط داشتم رفتم سنو گفت دفع شده فقط ی تیکه از جفت مونده دارو بهم دادن مصرف کردم دوتا تیکه کوچیک شبیه جفت دفع شد بعدش لکه بینی خیلی کم و قهوه ای داشتم وبعدم پریودم کامل تموم شد.حالا بنظر شما دفع شده یا نه

    1. سلام بله دفع شده است.

  21. سلاممن ۸ اردیبهشت سقط طبیعی ۲/۵ ماهه داشتم رفتم سونو بقایا یکسانتی دارم قرص خوردم
    یکماه بعد پریود شدم خونریزی زیاد با لخته دارم تو رو خدا کمکم کنید من نمیخوام کورتاژ بشم سنم کمه بچه اولمه میترسم
    چیار کنم دفع بشه؟

    1. سلام نگران نباشید با توجه به مصرف قرص وخون ریزی شدید همراه با لخته شما بقایای یک سانتی دفع شده است جای نگرانی نیست.

  22. سلام من ۴روزپیش باقرص سقط جنین ۵هفته کردم بعداز۶ساعت تکه های سیاه ولخته لخته ازمن دفع شدبعداز۱۲ساعت شروع به خوردن ۷عدد قرص مترژن کردم امروزکه ۱۴ باشدسونددادم گفت هنوزکیسه مونده چکارکنم میشه سقط انجام نشده باشه

    1. سلام بله سقط کامل انجام نشده باید به پزشک مراجعه نمایید سقط عمدی عوارض زیادی دارد واین هم یکی از عوارض آن است.

  23. سلام من ٢٥ سالمه به دلايلي ميخوام سقط كنم ٥ هفته از بارداريم ميگذره بنظرتون با قرص ميتونم سقط كنم يانه من خيلي ميترسم ترخدا راهنماييم كنيد

    1. سلام دوست عزیز سقط عوارض زیادی دارد بهتر است به فکر سلامتی خود باشید وبارداری خود را حفظ کنید من انجام سقط را به علت عوارضی که دارد به شما توصیه نمی کنم موفق باشید.

    2. سلام ،منخواستم دیروز با قرص سقط کردم خیلی راحت دوسداری شماره بده تا راهنماییت کنم چجور استفاده کنی

    3. اره باقرص سایتوک

  24. سلام من ۲۷سالمه مشکل کم کاری تیروئید دارم دارو مصرف میکنم بعد یه سال اقدام،بازدار شدم،اما من عقب ننداختم و دقیق مثل پریود اول لک و بعد دو روز خونریزی و بعد لک در ۸روز داشتم سونو انجام دادم که بخاطر به کیست کوچک دکتر بهم ال دی داد و من ۹روز مصرف کردم،بخاطر علایم بارداریم ازمایش دادم مثبت بود،بعد دکتر گفتن باید آل دی و متفورمین رو که میخوردی قطع کنی،یه هفته بعد با اینکه شیاف استفاده میکردم لک دیدم و ازمایش دادم بتام۷۵۰بود و تو این یه هفته اخر۲۰۰تا رفته بود بالا،وبستری شدم چون بنام خودش میومد پایین گفتن نیازی به دارو نیست الان بتام بعد۲۰ روز و آزمایشهای مکرر بتا ۱۲هست،ایا نیازی هست که سونو بدم؟چون بتام زیر ۱۵۰۰بود اصلا جنین دیده نشد

    1. سلام اگر به خون ریزی افتادید خیر نیازی به انجام سونو گرافی نیست.

  25. سلام خسته نباشید من در هفته چهارم بارداری با قرص سقط داشتم بعد سونو متوجه شدم ک بافت ۲میلی متری باقی مونده میخواستم بپرسم نیاز به کورتاژ است یا قرص؟یا اینکه خودش میافته؟درضمن هنوز درد شکمی و لک بینی خفیف دارم

    1. سلام ممنون. نیازی به انجام کورتاژ نمی باشد.

  26. سلام میشه راهنمایی کنید اولین بارداریم بود تقریبا نزدیک پنج ماه سندرم ترنر داشت بهم مجوز ندادند مجبور شدم غیر قانونی سقط کنم زایمان طبیعی داشتم با استفاده از آمپول عضلانی الان هشت روز میشه سونو دادم همه چی خوب بود فقط ضخامت اندومتر ۱۰ میلی بود دکتر بهم قرص داد تا یک هفته خون داشتم اما الان فقط لکه قهوا دارم میترسم کوتاژ کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید

    1. سلام باید زیر نظر پزشک معالج خود باشید اگر بقایای حاملگی مانده باشد وبا مصرف دارو دفع نشود در مرحله اخر باید کورتاژ کنید اما در سونوگرافی شما به بقایای بارداری اشاره ای نشده است نیازی به کورتاژ ندارید.

  27. با سلام
    هفته ى پنجم باردارى بودم كه بخاطر مسائلى مجبور شدم سقط كنم، ٨ تا قرص خوردم ديروز . بعد از ٥ ساعت افتادم سرخونريزى، لخته هاى سياه دفع شد ازم تا شب دل درد داشتم كه هنوز لخته ى اصل كارى نيومده بود باز دو تا ديگه گذاشتم مرتب خونريزى دارم ولى درد نه. حالا نميدونم سقط انجام شده يانه، چه مدت بگذره برم سونو؟

    1. سلام زمانی که خون ریزی شما کم شود و تبدیل به لکه بینی شود میتوانید سونوگرافی انجام بدهید.

  28. آيا در هفته نهم بارداري سقط با ساكشن امكان پذير است؟ يا حتما بايد كورتاژ انجام داد؟
    با استفاده از قرص سايتوتيك فقط خونريزي بسيار كم اتفاق افتاد..

    1. دوست عزیز سقط عمدی عوارض زیادی دارد بهتر است اگر به فکر سلامتی خود هستید بارداری خود را حفظ کنید.

  29. سلام من از نطر تاریخ پری باید الان هفته ۹ باشم اما سونو گفت هفته ۶ هستم الان سه روزه لکه بینی قهوه ای رنگ دارم خیلی کمه یعنی الان بچه داره سقط میشه دکتر گقت باید ۱۰ روز صبر کنم راهنمایی کنید چیکار کنم

    1. سلام نگران نباشید بهتره ۱۰ روز دیگر سونوی واژینال انجام بدهید و استراحت کافی داشته باشید فعلا نیازی به استفاده از دارو ندارید.

  30. سلام من اخرین تاریخ پریودیم ۲۴/۱بودبعدازمتوجه شدن بارداریم اقدام به سقط کردم بعدده تاقرص سایتوتک ۳تازیرزبونی ۷تاواژینال استفاده کردم بعدنیم ساعت افنادم به خونریزی شدید دوتالخته دفع شدبعدخونریزیم کم شد پیش دکتررفتم گفت سقط نشده دوباره برام داروگذاشت ۲تاواژینال ۲تازیرزبونی بعدبه خاطر خونریزی کش داری که داشتم قرص واژینال بعدچندساعت افتاده دوباره داروروتکرارکردم وبعددوباره واژینال افتادوجذب نمیشد بعددکترم گفت به خاطر اون چندتا زیرزبونی چندروزصبرکن بعدچندروزیکم خونریزیم شدید شد ودل دردخفیف داشتم وکمردرد شدید وبعدچندروزدکترسونونوشت رفتم گفت جنین دفع شده به اندازه دومیل بقایاداری که بااولین پریودی میفته ایابه نظرشما امکان داره سونواشتباه کرده باشه جنین سرجاش باشه یا مگه میشه بایه کم خونریزی دوتا لخته جنین دفع بشه خواهش میکنم جوابموبدین…

    1. سلام نگران نباشید جنین شما سقط شده است با پریود شدن بقایای دو میلی دفع میشود وجای نگرانی ندارد.

  31. سلام خسته نباشید من دوهفته پیش سقط داشتم تو این دوهفته خدنریزی شدید داشتم که الان کم شد ولی درد شکمم خیلی زیاده چون خارج کشور هستم امکان وقت گرفتن راحت برای سونوگرافی ندارم چطور مطمعن شم جنین خارج شده قرص باید مصرف کنم

  32. سلام خسته نباشید من یک هفتس سقط انجام دادم۱ ماهه باردار بودم خون ریزی همراه با لخته داشتم الان احساس میکنم ک اصلا سقط انجام نشده ضعف دارم و دل دردو کمر درد شدید مثل درد پریودی هنوز بعد از یه هفته خون ریزی دارم چیکار کنم برم سونو یا صبر کنم

  33. سلام من ۶هفته باردارم خون ریزی کردم دکترمنوفرستادسونوکه جوابش این بودکه نوشته بودساک بارداری پایین ترازجای که بایدباشه گفتن احتمال سقط هست الانم یه هفته ست خونریزیم قطع نشده خون ریزی همراه بالخته خون دارم میخاستم بدونم سقط شده یانه

  34. سلام وعرض ادب
    من درهفته نوزده ب دلیل مشکل انسفالی جنین دربیمارستان سقط قانونی انجام دادم بعداز پنج روز سونودادم بقایا مونده بود قرص گذاشتن یک تکه بزرگ گوشتی دفع شد دوباره سونودادم ۲۸میلی بقایا مونده بود گفتن باید کورتاژبشی .منم قبول نکردم امدم خانه با داروهای گیاهی بقایادفع شدد.الان دوهفته کامل ازسقط میگذره و خون خیلی کم ولی رنگ روشن کمی خلط مانتدازم میاد درهربار دستشویی رفتن .آیا احتیاج به سونودارم ؟؟لطفا همین جا جوابم روبذارید .باتشکر.

  35. سلام.منپنچشنبه سقط جنین با سایتوتک داشتم.۴تا قرص گذاشتن که خونریزی خیلی کمی داشتم و بعدش یک لخته خون که تکه گوشتی اندازه ی گندم ازم دفع شد و دوروبرس خون داشت که ریش ریش مانن لود.بعد اون شب خونریزی کامل قط شد.ایا سقط انجام شده!؟بچه ب محاسبه ی خودم۱۹روزه بود اما هفته ی بارداری ۵بودم

    1. سلام شما برای اطمینان از انجام کامل سقط خود باید سونوگرافی انجام بدهید

  36. سلام.منپنچشنبه سقط جنین با سایتوتک داشتم.۴تا قرص گذاشتن که خونریزی خیلی کمی داشتم و بعدش یک لخته خون که تکه گوشتی اندازه ی گندم ازم دفع شد و دوروبرس خون داشت که ریش ریش مانن لود.بعد اون شب خونریزی کامل قط شد.ایا سقط انجام شده!؟بچه ب محاسبه ی خودم۱۹روزه بود اما هفته ی بارداری ۵بودم

  37. سلام خسته نباشید من بیست و یک سال دارم توی هفته ی ششم بارداری با قرص سایتوتک سقط کردم ولی بعد از سه هفته سونو گفت که بچه سرجاشه و فقط مرده . دکتر برام امپول متیل اروگونوین ده عدد تجویز کرد و هجده تا میزوپروستول که توی مدت سه روز مصرف کنم الان روز سومه توی روز اول لخته دیدم و یه تکه ی گوشتی خیلی قرمز و روز دوم هم یه تکه ی همون جنسی ولی اندازه ی بند انگشت . امروز فقط خونریزی خیلی کمی داشتم و دلدرد شدید دیگه چیزی خارج نشد ، شرایط سونو رفتن رو ندارم الان فقط میخوام بدونم با این مقدار کم خونریزی ممکنه هنوز چیزی مونده باشه ؟ اگه خونریزی کامل قطع شه نشونه ی این میتونه باشه که رحم تخلیه ی کامل شده؟

    1. سلام برای اطمینان باید حتما سونوگرافی انجام بدید

  38. سلام من در ۲ماهگی سقط داشتم با ۳تا زیرزبونی و ۱ واژینالی من ۲۰روز خونریزی و ۵ روز اکه داشتم که ۱۰ روز بعد سونو انجام دادم گفت چیزی نمونده ولی حس میکنم امده بالا جنبن چون من فقط یه سفیده دیدم و لخته های مداوم ولی کوچیک

    1. عزیزم در این سن بارداری معمولا بقایا باقی نمی مونه و کلا با خونریزی و بدون کورتاژ محتویات بارداری کامل خارج میشه

  39. سلام من در هفته ٦ به وسيله قرص سقط داشتم اول دل درد و بعد خونريزي و دفع ٣ تيكه بعد از سقط خونريزي مثل پرويود تا يك هفته داشتم الان از سفط ٣ هفته ميگذره وقت پريودم نيست اما از چند روز قبل بصورت لك خونريزي ميبينم فقط لك و ادرارم لخته نميبينم ممنون ميشم راهنماييم كنيد كه چي ميتونه باشه اين لكه بيني و چيكار بايد انجام بدم با تشكر ?

    1. سلام باید بعد از سقط سونوگرافی انجام بدهید .

  40. سلام من مشکل کم کاری تیروئید دارم در اوائل ماه دوم خونریزی شدید دغشتم دوباره ده روز بعداز خونریزی مرتب تیکه های قهوه ای سوخته کوچیک از بدنم خارج مییشه لطفا راهنمایم کنید

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید و اگر پزشک معالجتان صلاح دانستند برای شما دارو تجویز می کنند.

  41. سلام اگه سقط چند مدت پیش انجام شده باشه و سونو انجام نشده باشه که بقایای سقط مشخص بشه و پریودی های بعدی مرتب باشه آیا مشکلی برای بدن بوجود میاد ؟

    1. سلام خیر.

  42. سلام. من دیروز با دستور پزشک به دلیل توقف بارداری در ۶ هفته با قرص سقط داشتم. ۶قرص مصرف کردم. بعد از ۳ساعت خونریزی داشتم. اول یه لخته هلال مانند دفع شد بعد لخته های بزرگتر تا غروب درد خیلی خیلی شدید داشتم که بعد از دفع لخته ها کم شد. ساعت ۸ هم با خونریزی زیاد یکباره لخته اندازه کف دست خارج شد. الان خونریزی کم دارم. ایا مصرف انتی بیوتیک ضروری است؟ و ادامه خونریزی تا چه زمانی طبیعی است؟ دکتر برای هفته اینده دستور سونو دادند. چقدر احتمال باقی ماندن جفت وجود دارد؟ ممنونم از راهنمایی شما.

    1. سلام برای اطمینان از سقط خود باید سونوگرافی انجام بدهید اگر پزشک برای شما انتی بیوتیک تجویز کرده مصرف کنید.

  43. سلام روز خوش.مشاور گرامی.من در هفته ی ۸بارداری به صورت اتفاقی سقط داشتم حدود ۴۰روز خون ریزی شدید با لخته های خون و درد خیلی خفیفی با سرگیجه شدید داشتم سه روزی میشه که خون ریزیم نسبت به اوایل خیلی کمتر شدع.میخوام بدونم جنین به طور کلی سقط شدع؟سن خیلی کمی دارم میترسم کارم به کورتاژ برسه لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید و حتما هر روز از قرص آهن استفاده کنید.

  44. سلام.من پریروز تو هفته چهارم با دارو سقط داشتم..یه کیسه کوچیک پر آب اومد بیرون با چندتا لخته خون خیلی کوچیک..بعدش در حد یک نوار بهداشتی خونریزی داشتم..ولی سریع قطع شد ..الان هم نه درد دارم نه خونریزی نه هیچ مشکلی ! با توجه به خوندن مطالب احساس میکنم حالم زیادی حوبه و این طبیعی نیست..بنظر شما سقط کامل بوده؟

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود سونوگرافی انجام بدهید.

  45. سلام. من در هفته ششم بارداری با قرص سایوتیک سقط داشتم. یک لخته بزرگ به همراه چندین لخته کوچیک ازم دغع شد. یک هفته خونریزی داشتم.که الان قطع شده. چند روزه حالت تهوع دارم. چه دلیلی می تونه داشته باشه؟ الان می تونم از قرص میتیا ارگونوین استفاده کنم؟من در بارداری اولم حالت تعوع مدام داشتم . یعنی احتمال داره که سقط نشده باشه؟

    1. سلام باید اول سونوگرافی انجام بدهید.

    2. سلام میشه با یه قرص سقط انجام بشه چون ۵تاقرص گذاشتم ۴ تاشون افتاد

    3. سلام ببخشید مشکلت حل شد دلیل حالت تهولت چی بود چون منم این مشکل برام پیش اومده حیلی نگرانم

  46. سلام وخسته نباشید
    من سونو که انجام دادم گفت هفته ۴ و۵بارداری بودم ساک حاملگی تشکیل شده ولی با سونو اثری از قلب و ضربان قلب دیده نمیشد.با اسفاده از ۵قرص سایتوتک اقدام به سقط کردم که ۵ تا قرص رو به فاصله زمانی ۲ ساعت به ۲ساعت زیر زبان مصرف کردم و طی مصرف دلدرد داشتم بعد قرص ۴که مصرف کردم به خونریزی افتادم ویه لخته ازم دفع شدو خونریزی مثل زمان پریودی داشتم وتا شب کم وبعد قطع شد،میخواستم ببینم سقط انجام شده یانه؟

    1. سلام هفته ۴ و۵ بارداری فقط ساک حاملگی دیده می شود و حتی خود جنین هم دیده نمی شود وقلب جنین در هفته ۸ بارداری دیده میشود بهتر است به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

  47. سلام من در هفته۹ متوجه سقط فراموش شدم شدم و با ۳تا قرص میزوپروستیل زیرزبونی سقط کردم بعد از ۲هفته که برای اطمینان رفتم سونو دکتر گفت یه فیبروم داخل رحمه میخوام بدونم ممکنه این از بقایای بارداری باشه اخه فیبروم ک بی دلیل و یهو بوجود نمیاد توروخدا کمکم کنین دارم دق میکنم

    1. سلام داخل سونوگرافی فرق بقایای بارداری با فیبروم قابل تشخیص می باشد.

  48. سلام و سپاس، در هفته٦بارداري با سه قرص زيرزباني و چهارواژينال(نيم ساعت يكي) اقدام به سقط كردم، ٥ساعت بعد شروع دل درد كم باخونريزي در حد يك پد كه فقط يك لخته در حديك بند انگشت و بقيه مثل پريودي داشتم كه چند ساعت بعد قطع شد، يعني ممكنه با ٧تاقرص سقط نشده باشه و تاثير روي من نداشته باشه؟حتي حالت تهوع و اسهال هم نگرفتم در حاليكه دوستان با سه تا شديدا خونريزي و اسهال داشتن?! اگر بچه بمونه سالمه؟

    1. سلام صبر کنید اگر به خون ریزی نیافتادید یک هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید با توجه به اینکه سقط عوارض جانبی زیادی دارد نباید بیشتر از این مقدار دارو مصرف کنید خطرناک است.

  49. ممنونم از پاسخگوييتون، سه روز از استفاده قرص گذشته و لكه بيني قهوه اي دارم، الان يك ساعته تب و لرز خفيف دارم، از علاءم سقطه يا سرما خوردم؟ هيچ مشكل ديگه اي ندارم.لطفا اينم جواب بديد كه اگر بچه بمونه سالمه يا قرصها اثرات بدي روش دارن؟

    1. سلام از عوارض سقط میتونه باشه بله ممکن است جنین سالم باشد.

  50. درود بر شما و سپاس از توجه و پاسخگوييتون. با راهنماييهاي شما سونو رفتم و گفت از جفت و جنين خبري نيست وهمون يك بند انگشت لخته معمولي بوده و دفع شده!!! و فقط ديواره ٢٦ هست، تا پريوديت صبر كن يا روزي سه مترژن بخور تا ٢٠ عدد، بنظر شما كدوم كارو انجام بدم؟ سوال دوم؛ سيپروفلاكسين يا سفكسيم هم بخورم؟

    1. باید با تجویز پزشک معالج خود دارو مصرف کنید.

  51. در سنوی قبل از سقط جنین رحم بزرگتر از حد طبیعی و اکوی میومتریال طبیعی داشت این یعنی هیچ فیبرومی نبوده ولی سونوی بعد از سقط تشخیص فیبروم دادن یعنی فیبروم با هیچ چیز دیگه ای ممکن نیست که اشتباه بشه

    1. خیر نگران نباشید شما می توانید ۳ ماه بعد از سقط مجدد برای بارداری اقدام کنید.

  52. سلام خسته نباشید .من در هفته ۸ بارداری بودم و با ۶ تا قرص سقط داشتم .دوتا واژینال و یکی زیر زبونی .بعد از ۴ ساعت دل درد خیلی خیلی شدیدی گرفتم تا یک ساعت و بعد رفتم دستشویی ازم آب زیادی اومد و یذره لخته خون .و دل دردم افتاد و لرز شدیدی گرفتم .بعد از دو ساعت دوباره به دستشویی رفتم و لخته بسیار بزرگی و کلفتی از من خارج شد و چند تا شبیه به ریشه .و خونریزی شدید الان دو روزه سقط کردم و زیر شکمم هنوز درد دارد مانند درد پریودی .و طرف چپ شکمم هم درد میکنه گاهی اوقات .به نظر شما سقط جنین ایجاد شده ؟و کی باید برم سونو ؟و چه سونوایی باید انجام شه ؟خیلی ممنون میشم جواب بدید .روز خوش

    1. سلام میتوانید ۲ تا ۳ روز آینده سونوگرافی انجام بدهید.

  53. سلام من یک ماهه باردار بودم و با ۴تا قرص سایتو سقط کردم بعد ۲ ساعت به خونریزی خفیف افتادم که فقط یه لخته کوچیک ازم اومد به دلیل درد زیاد همون شب دکتر رفتم و سونو واژینال انجام دادم و در سونو هیچ علایمی از بچه نبود اما ازمایش خونم گفت باردارم به نظر شما ایا سونوواژینال ممکنه اشتباه بشه یا ازمایش خونم کمک کنید خواهشا من الان باید چیکار کنم

    1. سلام بعد از سقط نیازی به آزمایش خون نیست ملاک سونوگرافی است.

  54. با سلام من ۱۳ روز پیش با امپول سقط داشتم حاملگیم ۴۰ روز بود حدودا که با آزمابش خون مشخص شده بود سن بارداری.بعد آمپول ها من درد و خونریری داشتم لخته های بزرگ‌و کوچیک ازم دفع شد تا یک هفته. چند روزی هست خونریزیم مثل زمان پریودم هست .روز ۱۲ شهریور وقت سونو دارم به نظرتون دیر نیست؟دفع زیاد لخته نشاندهنده سقط هست؟

    1. سلام بهتر است هفته آینده سونو گرافی انجام بدهید.

  55. سلام من پنج هفته باردار بودم و سقط داشتم.اول خونریزی کم و بعد جنین و ناف افتاد و بعد خونریزی پریودی فردای بعد از دفع جنین دکتر سونو و آزمایش داد که سونو گفتند هیچ چیز تو رحم نیست بعد از سه روز آزمایش دادم بتا صد و هشتاد و نه بود و همان شب لخته خون بزرگ گوشت مانندی دفع شد و فردای آن روز خونریزی قطع شد.دکتر گفت بتا باید به صفر برسه و چون هنوز درد دارم مجددا آزمایش بده.مجددا کمی خونریزی کردم و قطع شد.یعنی هنوز چیزی تو رحمم هست؟دکتر هیچ دارویی نداده.اگر چیزی هست چی بخورم که دفع بشه.الان یک هفته گذشته از اولین روز خونریزی

    1. مجددا آزمایش دادم بتا شده ۵۸ باز دکتر گفت یک هفته دیگه آزمایش بده.دردم کمتر شده اما قطع نشده.چی کار کنم که کامل تخلیه بشه بتا به صفر برسه؟

      1. نیازی به ازمایش نیست باید سونوگرافی انجام بدهید.

  56. چرا مشاور پاسخ من رو نمیده.جواب همه همون روز داده شده اما من سه روزه سوال پرسیدم هنوز جوابی نگرفتم.لطفا پاسخ بدید

  57. سلام وخسته نباشيد با مصرف سايتوتك در هفته ١٨ جنين كامل دفع ميشود وقابل رويت است يا قرص باعث از هم گسيختگي جنين و سپس دفع ميشود؟

  58. سلام وقت بخیر.۲۹/۴/۹۶ آخرین پریودی بود ۱/۶/۹۶ رفتم سونو ساک حاملگی تشکیل شده بود اما جنین و صدای قلب مشخص نبود به توصیه دکتر که دو هفته دیگه سونو انجام بدم اومدم خونه و ده شهریور به دلیل بلند کردن بار سنگین دچار لکه بینی قهوه ای رنگ شدم و از روز بعدش خونریزی در حد پریودی با لخته های کوچیک وکم درد و درد زیاد زیر شکم دارم و دوباره رفتم سونو ۱۱ شهریور بازم همون ساک حاملگی بود مثل سونی قبل دکتر بهم گفت باید قرص پروستادین ۱میلی گرم مصرف کنی و بعد هم برم برای کورتاژ اما نرفتم به نظرتون چیکار کنم

    1. سلام باید از شیاف سایتوتک و قرصهای سقط آور زیر نظر پزشک استفاده کنید اگر بقایای بارداری مانده بود در مرحله آخر باید کورتاژ انجام شود فعلا نیازی به کورتاژ نیست.

  59. سلام من از اولین روز آخرین پریود م۴۳ روز هست که میگذرد با داروی گیاهی اقدام به سقط جنین کردم ۳روز پیش لکه قهوه ای تیره واز دیروز خونریزی در حد پریود و دل درد شدید و کمر درد دارم تو خونریزی لخته خون خیلی کم دیدم ولی مثل سقط قبلی مانند سیاهی گوسفند نبود ایا سقط انجام شده یا نه خواهش میکنم راهنمایی کنید

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  60. سلام . من تو ۶ هفته ۳ روز سونو انجام دادم گفتند ساک تشکیل شده و تو ۵ هفته و یک روز هست ولی جنین دیده نمیشه .دوهفته بعد دوباره سونو دادم گفتند گفتند تو ۵ هفته و نیم جنین نیست. دکتر گفت باید سقط شه. قرص هر شش ساعت یک زیر زبان خوردم کمی خونریزی داشتم که قطع شد. سونو دادم گفتند ساک و جنین موجوده ضربان قلب نیست و ساک چروکیدست.و ساک شش هفته و یک روز هست .دوباره قرص سه تا هر شش ساعت زیر زبان و یکی شیافت استفاده کردم دوباره خونریزی کمی داشتم ولی سقط نشده. با توجه به رشد ساک و تشکیل جنین احتمال سالم ماندن و رشد جنین وجود داره؟

    1. سلام احتمال آن ضعیف است اما میتوانید مجدد سونوگرافی واژینال انجام بدهید.

  61. با سلام. من هفته پنج بارداري سقط نا خواسته داشتم. تا چهار روز خونريزي و درد داشتم. الان بعد از پنج روز از شروع خونريزي درد شديد دارم با اينكه خونريزي قطع شده. ايا سقط كامل انجام شده؟ در سونو گرافي چيزي مشاهده نشده. احتمال داره بارداري خارج رحم باشه؟ عدد بتا موقع شروع خونريزي هفت بود كه به دو كاهش يافته.

    1. سلام خیر بارداری شما خارج رحم نبوده است .

  62. سلام خسته نباشید من ۱۹سال سن دارم و حدود یک هفته بعد از اتمام قاعدگیم عفونت قارچی گرفتم دکتر برای من شیاف کلوتریمازول و قرص مترونیدازول نوشت،بعد از اولین شبی ک شیاف رو استفاده کردم فرداش لکه بینی داشتم و درد شکم و دوروز بعد خونریزیم شدید شد ولی دل دردم کم کم خوب شد دکتر احتمال داد سقط جنین تو هفته اول دوم اتفاق افتاده،بعد از ۳روز من هنوزم خونریزی دارم باید چیکار کنم؟آیا سقط جنین بوده یا ن؟خودش دفع میشه؟

    1. سلام خیر سقط جنین نبوده است.

  63. ببخشیدمن تو اون یک هفته نزدیکی داشتم منتهی مراقب بودم مطمئنین سقط نبوده؟احتمالش هست چی باشه؟؟؟

  64. سلام خسته نباشید من حدودا دوهفتس ک قاعدگیم تموم شده ولی سه روز پیش بازخونریزیم شروع شد و خیلی هم شدید بود ولی فقط سه روز طول کشید وقتی ب دکتر مراجع کردم قرص کلرت رو تجویز کردن درصورتی ک این سه روز من بی علت خونریزی داشتم،سونو هم کردم تخمدان راس بزرگ تر از چپ بود و مایع لگنی هم ی مقدار ازاد بود،الان چیکار کنم؟کلرت واسه خونریزی های ناشناخته مگه تجویز میشه؟

    1. سلام این قرص برای قطع پریودی و منظم شدن پریودی شما تجویز شده است .

  65. سلام ۲۵ ساله در ۶ هفتگی با قرص سایتوتک شروع به خونریزی و دفع یک جسم مثل گوشت صورتی کردم یک هفته بعد رفتم سونوگرافی گفت ۱۴ میلی متر لخته و ۷ میلی متر بقایای بارداری هست گفتن صبر کنم و بعد ۱۸ روز از سقط از داروی گیاهی استفاده کردم همون شب از من لخته خون و یک تکه گوشت دیگه خارج شد . و بعد اون الان لکه بینی قهوه ای دارم .فعلا سونو اینجا وقت نداده بهم .توروخدا بگید الان تو چه مرحله ای هستم آیا سقط کامل شده

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید تا مشخص شود اما نگران نباشید به احتمال زیاد به شده است.

    2. سلام عزیزم میشه اسم داروی گیاهیتو بهم بگی

  66. با سلام.من چندروز پیش با قرص اقدام به سقط کردم که بعداز دوازده ساعت فقط یک گوشت سفید صورتی مشکی ازمن دفع شد.دیگه هیچ گونه خونریزی نداشتم.حالا بعداز دو سه روز مقداری لکه قهوهای از من دفع میشود.آیا من سقط کامل انجام داده ام یا امکان بارداری وجود دارد؟ممنون از پاسخگویی های شما

  67. سلام خسته نباشید من تازه هفت روزه ک شروع کردم ب خوردن قرص کلرت و این یکی دوروز هم بغیر از همون قرص از روش جلوگیری دیگه ای استفاده نکردم،احتمال بارداری هست؟اگر هست میتونم قرص اوراژنسی استفاده کنم؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  68. ببخشید کی پاسخ من رو میدین من خیلی عجله دارم

  69. سلام ببخشید قرص ضدبارداری کلرت رو ک دکتر داده واسه تخمدون ها رو هنگام شروع قاعدگی باید همچنان ادامه داد؟؟؟

    1. سلام سوال شما واضح نیست اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  70. با عرض ادب واحترام.
    ۲۶ سالمه و بعد از اینکه پریودی ام یه هفته عقب افتاد، با دوبار بی بی چک گذاشتن متوجه شدم که باردارم اما از همون اول لکه بینی داشتم. بخاطر داروهای ضد تشنجی که مصرف میکردم دکتر گفت به احتمال زیاد جنین سالم نمیمونه و سقط میشه. سونو داخلی که انجام دادم هیچ اثری از بچه تو رحمم نبود. دکترم گفت احتمال رو بر این میزارم که بچه ای بوده و سقط شده. واسم آزمایش تیتر بارداری نوشت بار اول ۲۱۴ بود بار دوم ۲۹۴ و بار سوم ۲۶۶. دکتر گفت بقایایی از جنین مونده و صبر کن خودش دفع میشه در حالی که تا حالا هیچ چیزی رو حس نکردم دفع شده باشه. الان سه هفته هست که میگذره از این جریان و من کلا تو این سه هفته خون ریزی دارم که رنگش تیره هست و بیشتر شده. دیشب شدید افتادم رو دل در سمت راستم که حتی غش هم کردم. از دیشب تا الان نه میتونم بشینم نه میتونم دستشویی کنم و نه میتونم بخندم چون زیر دلم شدید درد میگیره. به دکترم که گفتم گفت طبیعیه همه اینا علامت سقطه. اما من تا حالا چیزی از بدنم خارج نشده. میخواستم نظر شما رو بدونم که این علایم من به سقط بیشتر شبیه هست یا حاملگی خارج از رحم؟؟
    ممنون میشم راهنمایی ام کنید.

    1. سلام باید سونوگرافی واژینال انجام بدهید.

  71. سلام تورو خدا به من کمک کنید خیلی نگرانم من اویل هفته هشتم بارداری هستم برای سقط رفتم دیروز ساعت ۱۰ صبح سه تا انپول به من زدن ساعت ۱۲ چنداا قرص فکر کنم سایکوتک واژینال استفاده کردن برام و ساعت دو نیم پنج عصر و هفت و نیم عصر هر کدوم یک قرص سایکوتک زیر زبونم گذاشتم ولی خونریزی ندارم از دیروز عصر چند بار لک دیدم خون غلیظی بود وبی خونریزی پی در پی ندارم درد هم ندارم در حد ده دقیقه دیشب درد خفیف داشتم ولی الان ندارم
    نمیدونم چیشده و باید جکار کنم کمکم کنید لطفا

    1. سلام نگران نباشید اگر به خون ریزی نیافتادید کورتاژ انجام می شود.

  72. سلام تورو خدا به من کمک کنید خیلی نگرانم من اویل هفته هشتم بارداری هستم برای سقط رفتم دیروز ساعت ۱۰ صبح سه تا انپول به من زدن ساعت ۱۲ چنداا قرص فکر کنم سایکوتک واژینال استفاده کردن برام و ساعت دو نیم پنج عصر و هفت و نیم عصر هر کدوم یک قرص سایکوتک زیر زبونم گذاشتم ولی خونریزی ندارم از دیروز عصر چند بار لک دیدم خون غلیظی بود وبی خونریزی پی در پی ندارم درد هم ندارم در حد ده دقیقه دیشب درد خفیف داشتم ولی الان ندارم
    نمیدونم چیشده و باید جکار کنم کمکم کنید لطفا

  73. سلام من تو هفته ۵بارداری بودم که ۴تا ساایتوتک شیاف و ۲تا هم زیر زبونی گذاشتم بعد از ۴ روز با درد زیاد در ناحیه زیر شکم و کمر دو تا لخته خونی تقریبا بزرگ ازم دفع شد چند روز بعد هم دوتا لخته کوچک دفع شد میخواستم بدونم سقط کامل انجام شده یا نه؟ متاسفانه چون عید عروسیمه و الان تو عقدم این کارو انجام دادم

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  74. سلام.من هفته ۵بارداری به علت نزدیکی خونریزی داشتم البته چند ساعت طول کشید و درد شکم مانند پریود داشتم روز بعد تیکه گوشت سفید و قرمزی خارج شد ودیگه خونریزیم قطع شد رفتم سونو گفتن هنوز قلب نداره وفقط سال حاملگی دیده میشه باید ده روز دیگه تکرار بشه به نظرتون جنین سقط شده یا نه.خیلی نگرانم

    1. سلام خیر سقط نشده است باید ۱۰ روز دیگر سونو گرافی واژینال انجام بدهید.

  75. سلام خسته نباشید من ۱۸ روزه ک قرص های ضدبارداری مصرف میکنم ۳ روز دیگه مونده ک تموم بشه تو این مدت خیلی جوش زدم،سینه هام درد میکنه و بزرگ تر شده و گاهی حالت تهوع دارم میخواستم ببینم وقتی قرصم تموم شد همه این حالت ها برطرف میشه؟مخصوصا جوش های صورتم،بخاطر این قرص ها هم قاعدگیم ۹روز عقب افتاده وقتی قرص هام تموم بشه چقد طول میکشه تا پریود بشم؟

    1. سلام از ۳روز تا ۷ روز بعد از قطع قرص زمان دارید تا پریود شوید این علائم بعد از پریود شدن برطرف می شود .

  76. سلام
    من تو هفته پنجم نزدیک به ۱۰۰قرص میزوپروستول تو خونه مصرف کدم تا سقط کنم بعدش فقط خونریزی بدون لخته داشتم تست انجام دادم منفی نشون داد به نظرتون بقایا هنوز مونده تو شکمم.ایا بااین صد قرص احتمال نازایی دارم؟

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید .

  77. سلام خسته نباشید
    ببخشید من تیرماه هفته دهم بودم که جنین سقط شد دلیلشم گفتن معلوم نیست چون بچه اوله
    خونریزی داشتم رفتم اورژانس چون دکتر خودم. نبود بهم شیاف پروژسترون داد وقتی اونو گذاشتم پنج ساعت بعد درد اومد سراغم رفتم اورژانس گفت کاری نمیتونم بکنم واست چون سونوگرافی اون وقت شب نبود دوباری ک رفتم اورژانس دهنه رحمم بسته بود باره سوم که درده شدید اومد سراغم رفتم گفتن بفرستینش زایشگاه داره سقط میکنه بعدشم کورتاژ کردم چون بچه کامل سقط نشده بود
    من نمیخواستم سقط بشه اما گذاشتمش پای قسمت و حکمت
    حالا سوالم اینه من ک کورتاژ کردم ممکنه چیزه دیگه ای تو رحمم مونده باشه؟
    میتونم دوباره باردار بشم؟
    از اون موقع ک کورتاژ کردم دو هفته خونریزی داشتم بعد قطع شد الان سه بار قاعده شدم ولی باره اول نهم باره دوم دهم بار سوم دوازدهم
    طبیعیه؟

    1. سلام سیکل های قاعدگی شما طبیعی است وجای نگرانی ندارد ۳ ماه بعد از سقط می توانید مجدد برای بارداری اقدام کنید.

  78. سلام دوباره.البته تشکر از جوابتون.
    من یک سال پیش این سقط رو انجام داده بودم البته باید بگم که دوبار سقط کردم توسط قرص توی خونه.دفعه اول که قرص خوردم دوتا لخته خون اندازه کف دستم خارج شد ودفه دوم هم فقط خونریزی داشتم بعدازچندروز توسط تست فهمیدم که دیگه حامله نیستم.و سقط انجام شده.الان که یک سال گذشته اقدام به بارداری کردم ولی نشدم و دکترمیگه که تخمک گذاری ندارم.بنظرتون دیگه نمیتونم حامله بشم ؟بنظرتون نازاشدم؟یااحتمال دوباره حامله شدن را دارم؟لطفا ازتجربیات خودتون بگید که چه فکری میکنید بدون اینکه سونوگرافی انجام بدم میخام شما بهم بگید لطفا.بنظرتون بقایا هنوز توی شکمم مونده یانه؟چون هیچ درد و عفونتی احساس نمیکنم و نمیکردم ازهمون روزی که سقط انجام دادم.
    لطفا بگید چرا دفعه اول دوتا لخته خون اندازه کف دست خارج شد یعنی ممکنه دوقلو بوده باشه؟ممنون میشم اگه همه سوالهایم راجواب بدین.تشکرازشما
    اگه کسی هم نظری داره لطفا راهنمایی ام کنه

    1. اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته تا به پاسخ تمامی سوالات خود برسید سوالات شما خیلی زیاد است ونمی توان در قالب متن پاسخ آن را گنجانید.

  79. سلام.
    من تقریبا در طول دویاسه هفته ۱۰۰قرص راتو خونه خوردم تاسقط کنم یعنی بعدازدوهفته که تست نشون دادسقط انجام شده بازهم قرص استفاده کردم برای اطمینان بیشتر.به نظرشما ۱۰۰ عدد قرص خیلی زیادنیست ؟یعنی حداقل باید چندتا میخوردم بنظرتون؟
    راستی هردو دفعه سقط رو هم توی یک سال انجام دادم.

  80. سلام من حدودا نزدیک ۵ هفته باردار بودم اما با مشورت دکتر سقط کردم با قرض میزیپروستل و از ۲۶ ام مهر تا امروز خونریزی یا گاهی لک بینی دارم امروز ام که رفتم ازمایش بتا دادم گفت مشکوکه میخواستم بدونم این یعنی سقط انجام نشده؟؟یا برای اینکه هنوز خونریزی دارم جواب اینجوریه میشه راهنمایی کنین؟

    1. سلام نیازی به انجام آزمایش بتا نیست برای اطمینان از سقط کامل باید سونوگرافی انجام بدهید.

  81. سلام من هفته چهارم بارداریم سه تاقرص سایتوتک زیرزبونی گذاشتم درد زیزشکم داشتم اما خونریزی خیلی خفیف یکی دوبار داشتم دوروز بعد دوباره یه قرص زیر زبون گذاشتم سه تاهم واژینال نه خونریزی ونه و درد دارم علت چی میتونه باشه خیلی نگرانم جواب بدین لطفا ممنون.

  82. با سلام من بعد از ازمايش خون و بتا٢٠٠ بخاطر مشكلاتي مجبور به سقط شدم، ٢تا واژينال،و ب فاصله ١ساعت زير زبون ،در كل ٦عدد از قرص سايتوتك مصرف كردم بعد از مصرف حالتاي درد و لرزش و خونريزيم شروع شد ،در زمان خونريزي ٤،٥تا لخته بزرگ مثل يه تيكه جيگر ازم افتاد و همين…اما درد زير دلم اروم شد.
    خونريزيم زياد نيست،چه جوري ميتونم از سقط كامل مطمعن شم… ،لطفا راهنماييم بكنيد ممنون ميشم

  83. سلام من ۵روز از وقت پریودیم گذشته بود ۴تا قرص سانتوتک مصرف کردم بلافاصله خون ریزی داشتم یه لخته خون خارج شد با یه گوشت شبیه گوشت مرغ خیلی کوچک در حد ۵میلیمتر الان خیلی زیاد استرس دارم که افتاده یا نه ۴روزازخون روزیم میگذرهسینهام بدجور بزرگ شده و درد میکنه میخام بهم بگین کی باید سونو انجام بدم ببینم سقط شده یا نه

  84. سلام خسته نباشید من ی مدت پیش بین دودوره از قاعدگیم باز خونریزی پیدا کردم دکتر بهم قرص کلرت رو دادن وقتی تموم شد بعد از ۴روز پریود شدم و ۸ روزه تموم شد منتهی بعد از یک هفته از پاک شدنم چندقطره خون مشاهده کردم،بنظرتون چیکار کنم ک اینقدر نامنظم شده و اینکه من سونوگرافی هم رفتم فقط گفتن تخمدان راست بزرگتر از چپه و یکم مایع ازاد لگنی هم مشاهده شده

    1. سلام نگران نباشید با مصرف قرص پریود شما منظم می شود .

  85. سلام ببخشید قاعدگی من نامنظم بود و بیشتر از حد معمول پریود میشدم و چون قرص های کلرت و ال دی و اچ دی و اینها ب من نمیساخت دکتر ب من قرص دوفاستون رو دادن ک از روز دهم بعد از پریود شدن روزی ۲تا مصرف کنم تا ۴۰عدد تموم بشه،میخواستم عوارض قرص رو بدونم اینکه تهوع میگیرم یا ن و اینکه باعث جوش صورت میشه؟؟؟

    1. سلام این قرص در همه افراد حالت تهوع نمی دهد باید یک دوره مصرف کنید ببینید به بدن شما سازگاری دارد یا خیر در ضمن برای رفع حالت تهوع از قرص ویتامین ب۶ استفاده کنید.

  86. سلام من هفته پنج بارداری سقط کردم باقرص سایتوتک وتقریبا سه هفته خونریزی شدید بالخته داشتم الان لکه قهوه ای دارم دیروز سونوگرافی دادم که هنوزبقایا به اندازه ۱۳mm وجودداشت آیا بادارورفع میشه یاباید کورتاژ بشم توروخداجواب بدیدبهم

    1. سلام بله با دارو رفع می شود.

  87. سلام من اولین بارداریم بوددرهفته ۶بسقط طبیعی داشتم فقط یه هفته خونریزی اونم نه شدید داشتم یه تکه گوشت اندازه بندانگشت ازم خارج شددل درد وکمردهیچی ندارم ممکنه که چیزی نمونده باشه کی میتونم برای بارداری دوباره اقدام کنم من فکرمیکنم سونوواژینالی که قبلاانجام دادم باعث سقط شده امکان داره ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام بهتر است برای اطمینان بیشتر سونوگرافی انجام بدهید ۳ ماه دیگر می توانید مجدد برای بارداری اقدام کنید سونوگرافی واژینال باعث سقط نمی شود.

  88. قرص دوفاستون باعث جوش صورت میشه؟

  89. با سلام من یک ماهه پیش زتیمان زودرس داشتم ۶ ماهه. بعد دوهفته سنو رفتم گفتم تکه کوچیکی از بقای جفت مونده.دارو خوردم و داروی عطاری خونریزیمم بند اومده بود لک شده بود. یک هفته گذشت داروها رو قطع کردم افتادم رو خونریزی چندتا لخته کوچک افتاد بعد سنو دادم گفت چیزی نمونده وضخامن دیواره ۷ بود. الان یک هفته میگذره هی خونریزیم قطع میشه ولی تا پیاده روی برم یا چیز سنگین بلند کنم خونریزی میکنم باز قطع میشه.امکانش هست سنو اشتباه کنه و باز جفت مونده باشه؟ سنو شکمی بوده. با تشکر

    1. سلام خیر مشکلی نیست بهتر است از قرص آهن استفاده کنید و استراحت کافی داشته باشید.

  90. سلام. روز پریودم ۲۷ مهر بود. بعد از گذشت یک روز از پریود نشدنم آزمایش بتا دادم شد ۵۷. حاملگی ناخواسته با وجود داشتن بچه کوچیکم بود به خاطر همون تصمیم به سقط گرفته شد. یه قرص سایتوتک زیرزبانی و ۳ عدد واژینال به فاصله چهار ساعت استفاده شد. بعد از مصرف دو قرص درد شبیه زایمان داشتم و بلافاصله لکه بینی. ولی خونریزی شدید نداشتم. الانم درد شکمی شبیه پریود دارم و لکه بینی هنگام دفع ادار. اصلا خونریزی ندارم آیا جنین سقط شده یا نه؟

  91. باسلام من هفته ۷ بارداری هشتاد قرص زیر زبونی خوردم لخته های ریز وردست از آمد امروز کلا خونریزی قطع شده به نظرتان سقط کامل شده

  92. ببخشید جواب منو ندادید قرص دوفاستون هم همه ی عوارض قرص کلرت رو داره مثل جوش صورت؟؟؟

  93. سلام من ۲سال پیش سقط انجام دادم با قرص در ۱ماهو نیمی تیکه گوشت ازم خارج شد خونریزی داشتم هر دفعه همتیکه تیکه ازم میومد تا خون پریودیم صاف شد و هیچ اثاری ازجنین نبود ولی سنو انجام ندادم الان ممکنه بعد ۲سال ک سونو انجام دادم نشون بده ک سقط انجام دادم؟؟؟

    1. سلام خیر داخل سونوگرافی سقط ۲سال پیش شما مشخص نمی شود.

  94. در هفته نهم هستم به دلیل مشکلات زیادی که دارم ودو فرزند دارم نیاز به سقط دارم میشه راهنمایی کنید چه کار باید بکنم

  95. در هفتهی نهم هستم به دلیل مشکلات زیادی که دارم ودو فرزند دارم نیاز به سقط دارم میشه راهنمایی کنید چه کار باید بکنم

  96. سلام من زمانی ک ۵روز بود عقب انداخته بودم سه تا قرص سایتوک مصرف کردم که همراه با درد ولکه بینی بود سونو دادم ساک حاملگی رویت شدو لی به علت سن کم بارداری قلب نداشت ۱۰روز بعددوباره ۶تاسایتوک مصرف کردم که ابتدا خونریزی شدید داشتم ولی بعدقطع شد ومن لخته خون که مبنی برسقطباشه ندیدم .آیا من هنوز باردارم؟

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  97. با سلام در هفته ششم بارداری هستم ک ابتدا ده تا سایتوتک مصرف کردم دو ساعت خونریزی کردم اما بافت جنینی دفع نکردم. برای ساکشن رفتم که با دستگاه ساکشن رحمم رو تحریک به خونریزی کرد (یعنی جنین رو نکشید چون خیلی درد داشتم) و همزمان ۱۱ سایتوتک دیگه بهم داد اما باز هم خونریزی نکردم و من ناچارم مجددا برم و ساکشن کامل کنم اما سوال من اینه که چرا با ۲۱ شیاف هیچ اتفاقی برای من نیفتاد؟ هرکس رو میبینم با چهار پنج تا سایتوتک سقط کرده من باید چه کار کنم؟ واقعا از اکشن می ترسم

  98. با سلام در هفته ششم بارداری هستم ک ابتدا ده تا سایتوتک مصرف کردم دو ساعت خونریزی کردم اما بافت جنینی دفع نکردم. برای ساکشن رفتم که با دستگاه ساکشن رحمم رو تحریک به خونریزی کرد (یعنی جنین رو نکشید چون خیلی درد داشتم) و همزمان ۱۱ سایتوتک دیگه بهم داد اما باز هم خونریزی نکردم و من ناچارم مجددا برم و ساکشن کامل کنم اما سوال من اینه که چرا با ۲۱ شیاف هیچ اتفاقی برای من نیفتاد؟ هرکس رو میبینم با چهار پنج تا سایتوتک سقط کرده من باید چه کار کنم؟

    1. سلام اگر سقط شما عمدی بوده بهتر است با توجه به عوارض جانبی وزیاد سقط عمدی به فکر حفظ بارداری خود باشید .

  99. سلام با قرص سقط داشتم هفته ۵ بارداری رفتم سونو معتبر گفتن سقط شده اما مقدارزیادی از جفت یعنی ۵۸ میلی مونده چیکا. کنم کورتاژ میترسم سی زراینی هستم و از پاره شدن رحم و خونریزی میترسم دارو گیاهی میخورم امیدی ب دفع هست

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  100. سلام خدمت مشاور گل .من هفته ۱۴بارداریم بودم رفتم سنو ان تی بهم گفت بچه ات ایست قلبی کرده مرده باید سقط کنی رفتم عمل کورتاڗ انجام دادم باید تا چند ماه دیگه باردار نباشم ک دیگه این اتفاق نیوفته ..

  101. سلام خدمت مشاور گل .من هفته ۱۴بارداریم بودم رفتم سنو ان تی بهم گفت بچه ات ایست قلبی کرده مرده باید سقط کنی رفتم عمل کورتاڗ انجام دادم باید تا چند ماه دیگه باردار نباشم ک دیگه این اتفاق نیوفته ..

  102. سلام خسته نباشید نمیدونم سوالم مربوطه ب پیج یا نه ببخشید من گاهی چندروز قبل و حین زمان پریودیم سوزش و خارش میگیره واژنم و همیشه هم اینطور نمیشه،از نوار بهداشتی مشبک هم استفاده نمیکنم میشه بگید واسه کم کردن خارش و سوزشش تو پریودی چیکار کنم

    1. سلام نوع نوار بهداشتی خود را عوض کنید ممکن است به آن حساسیت داشته باشید وزود به زود باید نوار بهداشتی خود را عوض کنید .

  103. سلام ببخشید من در روز دوم پریودیم بودم ک دکتر ی بسته قرص فلوکونازول برای عفونت بهم دادن ک هر ۳ روز یکبار یک عدد مصرف کنم من همون اولی رو که خوردم خونریزیم ک زیاد بود یهو قطع شد و فقط لکه بینی دارم میشه بگید چیشده ک قطع شده؟و اینکه کامل دوره پریودم تموم شده یا ن

    1. سلام بله ممکن است از عوارض دارو باشد .

  104. سلام ببخشید من در روز دوم پریودیم بودم ک دکتر ی بسته قرص فلوکونازول برای عفونت بهم دادن ک هر ۳ روز یکبار یک عدد مصرف کنم من همون اولی رو که خوردم خونریزیم ک زیاد بود یهو قطع شد و فقط لکه بینی دارم میشه بگید چیشده ک قطع شده؟و اینکه کامل دوره پریودم تموم شده یا ن

  105. سلام خسته نباشين.من بعد استفاده از قرص سايتوتک درهفته ۶ بارداری با نظر پزشک سقط کردم روز اول ساک دفع شد بعد اون تا یک هفته خونریزی کم بعدش دوروز خونریزی شدید با لخته های بزرگ دفع کردم بازخونريزي خفیف داشتم الان بعد دوهفته امروز دفع لخته دارم آیا مشکل خاصی هست یا همون بقایای جنينه سونوگرافی هم رفتم گف ضخامت اندومتر۱۲ و ۳ میلی بقایا دیده ميشه البته سونوگرافی دوهفته قبل بود

    1. سلام بله ممکن است بقایای جنین بوده باشد.

  106. سلام درهفته ۷ بارداری بودم که تصمیم به سقط گرفتم با قرص سایتوتک مصرف کردم بعد خیلی هم خونریزی ولخته ازم خارج شد همون روز درد وتب داشتم روز بعدش تمام شد ولی الان سه هفته است خونریزی دارم ولی کمتر شده چکار کنم سقط شده ؟؟

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  107. با سلام
    دو هفته و دو روز است که سقط داشتم و فردای سقط سونو بقایای ۴۰*۲۰ میل نشان داد
    بعد از ۲ هفته و ۲ روز و مصرف یک عدد سایتوتک برای دفع بقایا به دستور پزشک, الان بقایای ۱۲*۷ میل دارم
    آیا این اندازه خیلی برزگ است؟ آیا با دارو دفع می شود یا حتما باید کورتاژ انجام شود؟
    آیا امکان دارد با پریودی بعدی خودش دفع شود؟
    بطور کلی حداکثر اندازه بقایا که نیازی به کورتاژ ندارد چقدر است؟

    1. سلام بله با دارو رفع می شود نیازی به انجام کورتاژ نیست.

  108. سلام من بااستفاده ازقرص سایتوتک در دوره ۴ماهگی سقط کردم الانم بعد یک روز خونریزی همراه با دردشکم دارم میخواستم ببینم سقط کامل انجام شده یا باید سونو بدم؟

    1. سلام باید سونو گرافی انجام بدهید ‌

  109. سلام.هفته ششم بارداری هستم.دوروز پیش سه تا زیر زبونی و شیش تا شیاف از قرص سایتوتک بدون تجویز کسی انجام دادم.الان ترشحات خمیر مانند دارم.امکان داره شیاف رو درست انجام نداده باشم؟

  110. سلام من دو ماه قبل برای سقط قرص سایتوتک مصرف کردم و بعدش سه هفته خونریزی داشتم و ماه بعدش هم پریود شدم امکانش هست که هنوز حامله باشم؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  111. سلام من ۱۲ آذر آخرین پریودم با سه روز تاخیر بود یک هفته بعد از پاک شدن دوباره پریود شدم که دردم شدید بود به بیمارستان مراجعه کردم بعد سونو گفتن شما پنج هفته و سه روز باردارید؛ هفته هفتم دوباره سونو داشتم و گفتن قلب بچه تشکیل شده و همه چیز نرمال هست اما از یکشنبه دوباره درد داشتم مثل پریودی در ابتدا لکه بینی قهوه ای و بعد رنگ قرمز ، دکتر گفت احتمال سقط هست دیروز سونو دادم و گفتن جنین قلبش نمیزنه و باید سقط کنید ؛ من چون ایران نیستم و زبانم در حد مکالمات پزشکی خوب نیست استرس شدیدی دارم گفتن یا دو‌هفته صب کن دوباره اسکن میشی ،یا قرص استفاده کنید یا جراحی و من قرص رو انتخاب کردم ،من بارداری اولم هست و‌خیلی میترسم از درد زیاد دیشبم دردم زیاد بود و دکترا بهم کدیین ۶۰ میلیگرم هر چهار ساعت دادن ،راهنماییم کنید لطفا آیا درد و خونریزیم شدید خواهد بود؟

  112. سلام
    من تو هفته ٧بهم گفتن ساك خاليه و بايد سقط كني
    منم چون مسافر بودم دكترم گفت برو بستري شو
    بعد از مصرف شياف دوساعت بعد خونريزيم شروع شد و لخته هاي بزرگ دفع ميشد
    بالاخره تا روز بعد منتظر شدم دفع نشد
    رفتم اتاق عمل دكترم گفت كه كورتاژت نميكنم با يه چيزي مثه موچين خارجش ميكنم
    بعد از اتاق عمل ديگه خونريزي زياد نداشتم.فقط در حد لكه. بعد شد لكه قهوه ايي
    بعد از يك هفته و ٥روز يه كم گرمي خوردم دوبار مثه پريودي ازم خون اومد بعد دوباره لكه
    بعد از دوهفته و ٥روز كامل تموم شد
    من عسلويه ساكنم واينجا اصلا دكتر و سونوگراف خوب نداره
    الان نميدونم كامل دفع شده يانه؟
    از ديروز با ادرار درد دارم
    و موقع نزديكي هم تخمدانام درد ميگيره

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  113. سلام خسته نباشيد من سه روز پيش با قرص كه ٧ تا زير زباني بود سقط كردم سونو نرفتم و فقط با ازمايش خون فهميدم كه حدودا ١٥تا٢٠ روزشه جنين و موقع سقط دوتا لخته كوچيك خون و از فرداش هم خونريزي شديد دارم بدون هيچ لخته خوني ميخواستم بدونم أيا سقط كامل انجام شده لطفا بهم جواب بدين ممنونم

  114. سلام من از قرص برای سقط استفاده کردم و بعد به من گفتن تا زمان عادتت ماهانه صبر کن تا بقایا هم خارج شود و از این قضیه ۲ ماه میگذره و عادت ماهانه من منظم است از بیبی چک هم استفاده کردم منفی بودهولی شکمم بزرگ شده. امکان داره همچنان باردار باشم؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  115. سلام…من جمعه با همسرم نزدیکی داشتم…با کاندوم جلوگیری کردیم اما بازم مشکوکم! میخوام بدونم بعد از چند روز میشه فهمید حامله ام یا نه؟ چطور میشه فهمید؟ و اینکه دیشب ی قرص اورزانسی خوردم برای احتیاط

  116. سلام خسته نباشید من نامزده ۱۵ بهمن سقط کردن ۵ هفته ام بود بخاط اینکه نامزدم مجبورم شدم سقط کنم بتا خونم ۱۷۸۳ بودم دکتر میگفت دو قلو ولی شرایطم جور نبود مجبور شدم سقط کنم خودم خیلی افسرده شدم ۴ قرض دکتر داد زیر زبونی خوردم نیم ساعت بد اسهال خیلی شدید سردرد سر گیجه بدنم یخ یخ بود بد یه لکه خیلی بزرگه اندازه کف دست جور ک اومدن پایین از بدنم حس کردم یه لکه گوشتم توش بود خیلی لخته بزرگی بود الان سه روز میگزره هنوزم خون ریزی دارم شدید میترسم چیزی مونده باشه داخل شکم به دکتر ک زنگ میزنم این قدر بداخلاق اصلا دلگرم نمکینه سونوگرافی یکشنه نوشته میترسم از نظر شما چیزی مونده

  117. سلام خسته نباشید من نامزده ۱۵ بهمن سقط کردن ۵ هفته ام بود بخاط اینکه نامزدم مجبورم شدم سقط کنم بتا خونم ۱۷۸۳ بودم دکتر میگفت دو قلو ولی شرایطم جور نبود مجبور شدم سقط کنم خودم خیلی افسرده شدم ۴ قرض دکتر داد زیر زبونی خوردم نیم ساعت بد اسهال خیلی شدید سردرد سر گیجه بدنم یخ یخ بود بد یه لکه خیلی بزرگه اندازه کف دست جور ک اومدن پایین از بدنم حس کردم یه لکه گوشتم توش بود خیلی لخته بزرگی بود الان سه روز میگزره هنوزم خون ریزی دارم شدید میترسم چیزی مونده باشه داخل شکم به دکتر ک زنگ میزنم این قدر بداخلاق اصلا دلگرم نمکینه سونوگرافی یکشنه نوشته میترسم از نظر شما چیزی مونده

  118. سلام.خسته نباشید. من ۳روز پیش آزمایش خون دادم بتام ۲۰۰بود و فهمیدم باردارم. بخاطر قرصهای اعصابی که مصرف میکنم نمیخوام فعلا بچه دار بشم. خواستن زیر نظر ماما سقط کنم ولی هزینش خیلی بالا بود و نتونستم پرداخت کنم. الان حدود ۵هفته بارداریمه. میتونم با استفاده از قرص خودم تو خونه این کارو انجام بدم‌؟ تورو خدا راهنمایی کنید.۲۶سالمه.اولین بارداریمه

    1. سلام با توجه به عوارض جانبی سقط بهتر است به فکر حفظ بارداری خود باشید.

  119. سلام.من هفته ۹ بارداری بودم ولی جنین ازهفته ۶به بعد رشد نکرده بود و ضربانش قطع شده بود
    شروع کردم به خوردن داروهای گیاهی
    اول لکه بینی داشتم بعد شد خونریزی
    یه شب دل درد وحشتناکی داشتم جوری که گریه میکردم از درد
    خونریزیمم شدید شد.ولخته های زیادی ازم اومد یه چیز بزرگی درحد۵سانت گرد و سفید ازم اومد
    بعدش دردم اروم شد و الان در حد پریودی خونریزی دارم
    یعنی جنین کامل سقط شده؟

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  120. سلام ممنون که پاسخ می‌دید، من الان دو ماه از بارداریم میگذره که یهو پریو شدم و خونریزی بسیار شدید همراه با دفع لخته های بسیار زیاد، خوب مطوینا سقط شده ولی بعد از گذشت حدود ۵ روز نمی‌دونم این دو روز تعطیل درد وحشتناکی زیر دلم دارم و البته خونریزی، فردا حتما میرم سونو ولی میخواستم نظر شما رو هم راجع به این دردها بدونم، ممنون

  121. سلام خسته نباشید ببخشید من حدودا یک هفته دیگه پریود میشم و متاسفانه ی سفر واسم پیش اومده ک تا یک هفته دیگه باید برم میخواستم پریود شدنم رو دوهفته عقب بندازم،چ قرصی رو با چ روشی مصرف کنم؟

  122. سلام من ۲ هفته ای میشه بامیسوپروستل سقط کردم ولی امشب لخته های خونه بزرگ داده دفع میشه خیلی ترسیدم چی کار کنم

  123. سلام
    من با قرص سقط انجام دادم یه لخته خیلی بزرگ اندازه کف دست خارج شد تا ۲ ساعت بعد خون ریزی داشتم بعد قطع شد و الان ۱ روز گذشته لک شدم باید چیکار کنم؟

  124. سلام عذر میخوام من یکی دوماهه ک بیشتر اوقات موقع نزدیکی سمت راست رحمم درد میگیره نمیدونم تخمدانمه یا ن
    میتونین راهنماییم مشکلم چیه؟

    1. سلام در زمان تخمک گذاری ویا پیش از قاعدگی این مسئله طبیعی است در غیر این زمان ها اگر درد دارید باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید.

  125. سلام خسته نباشید ببخشید ی سوال فوری داشتم
    من حدود یک هفته س ک مقداری درد در زیر شکمم سمت راست داشتم ک زیاد درد نمیکرد بعد یک هفته بدتر شده و لگنم هم درگیر شده و درد میکنه متاسفانه تا ۳ ۴روز اینده باتوجه به تعطیلات امکان دکتر رفتن نیست و با یکم گشت و گذار داخل اینترنت فکر کردم عفونت یا التهاب لگنه چون حدود ۸۰درصد علائمشو دارم و نوشته بود باید سریع به پزشک مراجعه کنن … تا اونموقع چیکار کنم؟هیچ کاری هست ک بتونم انجام بدم واسه جلوگیری از پیشرفت؟

  126. باعرض سلام.
    من۳بهمن آخرین تاریخ پریودم بود.۳اسفندآزمایش بارداری دادم مثبت بود.روز بعد خونریزی داشتم و شونو شکمی رفتم هیچ اثری از بارداری و سقط دکتر ندید.روز دوم خونریزی لخته سفید رنگ مثل چربی دفع کردم و۶روزه مثل پریود تمام شد .دوباره سونو شکمی رفتم که گفت نه اثری از بارداری هست و نه سقط و بقایاش.وبیبی چکم هم منفی شد.تیتربتاهم دادم منفی شد.اما بعد پاکی دردی بیشتر از پریودی داشتم به مدت دو روز.تقریباده روز بعد لرز گرفتم که بدنم و سرم به شدت درد میکرد.یک فروردین رانهای پام میگرفت که بعد پریود شدم و روز سوم یه چیزی شبیه لوبیا که سفت و سیاه بود و چیزی شبیه نخ یادم ازش آویزون بود دفع کردم.
    اگر این جنین بوده پس چرا تو سونوگرافی هیچ اثری نه از سقط بود و نه بارداری؟
    درضمن من ترشحات خاصی هم تو دوران پاکی نداشتم.
    میخوام دوباره اقدام به بارداری داشته باشم اما میترسم.
    ممنون میشم از راهنماییتون.

    1. سلام نگران نباشید ماه بعدی می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  127. سلام .من دو ماه پیش تو ۱۳ هفتگی بخاطربالانری پوچ و
    تحت نظر پزشک با قرص و شیاف سقط کردم ،سقطمم همراه بادرد و لخته های خون بزرگ و خونریزی زیاد بود بعد ازاون جلوگیری طبیعی انجام دادم و الان بعد سقطم دوبارپریود شدم پریودیم هم منظم هست میخوام بارداربشم بدون انجام سنو میتونم بفهمم که کاملا دفع شده تا بارداربشم؟

    1. سلام بله کاملا دفع شده می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  128. سلام .من دو ماه پیش تو ۱۳ هفتگی بخاطربالانری پوچ و
    تحت نظر پزشک با قرص و شیاف سقط کردم ،سقطمم همراه بادرد و لخته های خون بزرگ و خونریزی زیاد بود بعد ازاون جلوگیری طبیعی انجام دادم و الان بعد سقطم دوبارپریود شدم پریودیم هم منظم هست میخوام بارداربشم بدون انجام سنو میتونم بفهمم که کاملا دفع شده تا بارداربشم؟

  129. سلام روزبخير. من يك بسته قرص سايتوتك مصرف كردم ولي خونريزي نداشتم فقط لكه بيني داشتم دليلش چيه چيكاركنم

  130. باسلام
    در۴ ماهی تقریبا هفته ۱۷ و ۱۸ درد شدید شب تا صبح داشتم و در شب بعد در ۳ مرحله خروج لخته ای سفت تر از خون داشتم
    بعدش هم خونریزی در چند مرحله
    حالا احتمال آسیب به جنین چقدره؟

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  131. سلام من هم از قرص و هم از امپول استفاده کردم و هفته نه بارداریم همون روز چندین دفعه ازم لخته اومد ولی رفتم سونو گفت هنوز هست اچیکارکنم توروخدا راهنماییم کنین؟؟

  132. سلام من ۴هفته هست قرص سقط جنین استفاده کردم بعدچندساعت یک لخته خون خارج شد
    تادیروزرفتم سونوگرافی گفتن بارداری قلب
    بچه تشکیل شده
    گفتن بچه سالمه
    ایااحتمال هست بچه سالم باشه یان
    لطفاراهنماییم کنید

    1. سلام بله جنین سالم است .

  133. سلام وقت بخیر من دو هفته پیش به وسیله قرص سقط داشتم که هفته ی چهارم بارداریم بود بعد چهارتا قرص خونریزی خیلی شدیذ داشتم که همراه با دفع چند لخته بود فرداش سونوی واژینال دادم گفت چیزی باقی نمونده اما الان بعد دو هفته خونریزی شدید همراه با درد دارم دلیلش چی میتونه باشه خیلی نگرانم ایا ممکنه سقط نشده باشه؟؟

  134. سلام وقت بخیر من دو هفته پیش به وسیله قرص سقط داشتم که هفته ی چهارم بارداریم بود بعد چهارتا قرص خونریزی خیلی شدیذ داشتم که همراه با دفع چند لخته بود فرداش سونوی واژینال دادم گفت چیزی باقی نمونده اما الان بعد دو هفته خونریزی شدید همراه با درد دارم دلیلش چی میتونه باشه خیلی نگرانم ایا ممکنه سقط نشده باشه؟؟

    1. سلام دلیل خون ریزی شدید شما از عوارض مصرف داروهای سقط آور است .

  135. سلام خواهش میکنم کمکم کنید، بیست روز پیش یه رابطه ی بدون کاندوم داشتم و الان که موقع پریود هست چند روز عقب افتاد ،با درد زیرش و لکه خیلی کم، با خوردن مواد قاعده اور پریود شدم، تست هم استفاده کردم و جواب منفی بود
    اصلا نمیدونم باردار بودم یا نه، اگه بودم چیکار کنم کامل دفع بشه؟من دختر هستم و میترسم بکارتم اسیب ببینه،شرایط دکتر رفتن هم ندارم
    چی مصرف کنم که اگه باردار بودم جنین سه هفته ای کامل دفع بشه؟

  136. سلام تو را خدا منو راهنمایی کنید من ۳۳ روز پیش با امپول پروستادین سقط داشتم هقته ۸ بارداری بودم ۴روز اول خونریزیم کم بود با درد زیر شکم بعد از ۴روز خونریزیم شدید شد با درد شدید چند تا لخته ازم افتاد رفتم سونو گفت کامل سقط شده الان ۲۹ روزه که خونریزی شدید دارم دوباره رفتم سونو گفت کامل سقط شده فقط لخته خون داری بهم دارو داد ۳۰ تا مفنامیک اسید ۶ تا ازیترمایسن ۱۰ تا هم ترنسید گفت بخور اگه تا یک هفته خوب نشدی بیا آزمایش بتا بده دیروز بک هفته تموم شد داروها هم خوردم ولی خونریزیم قطع نشد دیشب سرم گیج رفت چشمام سیاه شد خوردم زمین پام شکست دیشب تا حالا خونریزیم شدیدتر شده دستشویی رفتن هم برام سخت شده تو را خدا اگه کسی میدونه با چه چیزی خونریزیم قطع میشه کمکم کنه

  137. سلام هفته ششم بارداريم بود ٢٦سالمه امروز با قرص سقط كردم اول درد خيلي شديد داشتم بعدشروع شد ب لخته اومدن بعد از چن ساعت بدون اينگه ببينم ي لخته خيلي بزرگ ازم دفع شد بعد اون دردم كم شد الانم لخته دارم بنظرتون جفتم افتاده يا ن لطفا راهنماييم كنيد

  138. سلام من ٤ سال پيش با امپول و قرص بچه سقط كردم ولي بعدش نرفتم سونوگرافي الان ميخوام بچه دار شم ميتريم بقاياي بچم هنوز مونده باشه تو رحمم چكار كنم؟؟ خيلي نگرانم

  139. سلام من ۱۹سالمه با قرص سقط کردم ولی بعد قرص ۶خون ریزی کردم بلافاصله چندتا تیکه گوشت مانند ازم خارج شد ولی دیگ خون ریزی نکردم یعنی سقط انجام نشده؟ لطفا کمکم کنید

  140. سلام من پنج هفته و پنج روز رفتن سونو گفتن جنین تشکیل نشده احتمال بارداری پوچ وجود داره یا نه؟

    1. سلام باید ۱۰ روز دیگر مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  141. سلام من خيلي اتفاقي توي چكاب متوحه شدم ٧ هفته است باردارم يه دفعه صداي ضربان قلب بچه رو گذاشت بشنوم دكتر سونوگرافي خيلي حالم بد شد چون شرايطم اصلا براي نگه داشتن بچه خوب نبود دو روز بعد با قرص سايتوتك اقدام كردم به سقط دو تا واژينال يكي زير زبوني كه بعد يك ساعت لرزش و خونريزي شروع شد به مصرف زير زبوني ادامه دادم قبل از مصرف قرص ٤ ام دو تا تيكه لخته دفن شد من هيچ كدوم از علايم دردناك و خونريزي شديد ديگران رو نداشتم هميشه در دوران پريود هم خونريزي من كم بود روز بعدش رفتم سونو گفت من بچه رو نميبينم اما بقايا حاملگي مطرح چون حاملگي اول بوده و من هم دانشجو هستم خيلي نگرانم از كورتاژ ميترسم ايا احتمال اش هست سونو گرافي اشتباه كرده باشه و بچه سر جاش باشه ؟

  142. سلام من خيلي اتفاقي توي چكاب متوحه شدم ٧ هفته است باردارم يه دفعه صداي ضربان قلب بچه رو گذاشت بشنوم دكتر سونوگرافي خيلي حالم بد شد چون شرايطم اصلا براي نگه داشتن بچه خوب نبود دو روز بعد با قرص سايتوتك اقدام كردم به سقط دو تا واژينال يكي زير زبوني كه بعد يك ساعت لرزش و خونريزي شروع شد به مصرف زير زبوني ادامه دادم قبل از مصرف قرص ٤ ام دو تا تيكه لخته دفن شد من هيچ كدوم از علايم دردناك و خونريزي شديد ديگران رو نداشتم هميشه در دوران پريود هم خونريزي من كم بود روز بعدش رفتم سونو گفت من بچه رو نميبينم اما بقايا حاملگي مطرح چون حاملگي اول بوده و من هم دانشجو هستم خيلي نگرانم از كورتاژ ميترسم ايا احتمال اش هست سونو گرافي اشتباه كرده باشه و بچه سر جاش باشه ؟

  143. سلام من هفت روز از موقع پریودیم میگذره وبی بی چک مثبت نشون داد خیلی کم رنگ.اما بعد از گذشت ۷روز پریود شدم درد شدید ولخته خون شبیه جگر قرمز.امکان داره حامله بوده باشم

    1. سلام نمی توان با تست بی بی چک صد در صد نظر قطعی داد .

  144. سلام خسته نباشید
    من پریودم حدود ۱۵روز عقب افتاد دوبار تست بی بی چک دادم هر دوبار مثبت بود ولی خط قرمز دومی کمرنگ بود
    پنج تا قرص سایتوتک استفاده کردم دوتا واژینال و سه تا زیر زبونی تب و لرز و درد زیر شکمی همشو داشتم بعد دوساتی خونریزیم شروع شد و دو سه بار لخته های خیلی بزرگی ازم دفع شد و همراهش لخته های کوچیکیم بود من دیروز سقط داشتم اما امروز نه خونریزی نه هیچی نداشتم میخاستم بدونم چن درصد احتمال داره سقط انجام شده باشه؟

  145. سلام روزتون بخیر
    من حدودا توی چهل روزگی با استفاده از امپول و پنج تا قرص که زیر زبونم گذاشتم سقط انجام دادم ولی فقط همون روز درد و خون ریزی و حالت تهو و علائم سقط رو داشتم و بعد از مصرف اخرین قرصم و بعد از این که سه تا لخته خون به اندازه دو بند انگشت از من خارج شد درد و خون ریزیم کم تر شد و روز بعدش دیگه درد نداشتم و خون ریزی خیلی کم شده بود . ممکنه که چیزی توی بدم باقی مونده باشه ؟ ویا کامل سقط نشده باشه ؟ لطفا راهنمایم کنین چه کاری باید انجام بدم .

  146. من ۱۸روز پیش با قرص سایتو تک سقط داشتم ولی همچنان یهذ خون قهوا های تکه تکه ازم دفع میشه علتش چیه ؟

    1. مشکل شما از عوارض سقط می باشد.

  147. سلام خسته نباشید من تو هفته ی پنجم بارداریم رفتم سونوگرافی و گفتن اندازه ی جنین به هفت هفته ای میخوره..دوروز پیش با قرص واژینال و زیر زبونی سقط داشتم دوتا لخته ی خیلی بزرگ ازم دفع شد که توی یکیشون کیسه آب کوچیکی به اندازه یک بند انگشت بودوداخلش مثل یه لخته کوچک خون بود..همونشب درد و خونریزی شدید داشتم و دوروزه خونریزی خیلی کمی دارم
    میخواستم بدونم بنظتون سقط شده؟؟؟چن روزدیگه نوبت سونو دارم اما خیلی نگرانم لطفا کمک کنید

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید تا بتوان نظر قطعی را داد.

  148. سلام سه روز پیش با قرص سایتوتک سقط انجام دادم ۵ هفته باردار بودم. دوتا واژن دوتا هم زیر زبون. خیلی کم خون ریزی کردم. بعد چها ساعت خونریزیم زیاد شد یک لخته خون اندازه یه کف دست دفع شد که بعد اون خونریزیم مثل وقتایی که پریود میشم شد تا دیشب که دوباره همین اتفاق افتاد هنوزم خونریزی دارم میخوام ببینم سقط شده؟

  149. سلام خسته نباشید،من۲۸سالمه،پریود قبلیم ۲۰اردیبهشت بود ک بااینکه همیشه پریود منظمی داشتم این بار ب لکه بینی افتادم لکه بینی روز دوازدهم قطع شد ونزدیکی داشتم ولی بعدش باز لکه بینی داشتم تا ۲۲خرداد رفتم دکتر ازمایش دادم باردار بودم دکتر گفتم بدلیل لکه بینی سقط میشه وداروی نداد روز بعدش خون ریزی شدید شد ویک لخته خون ازم خارج شد وخونریزی کم شد تبدیل شد ب لکه بینی دوهفته لکه بینی داشتم الان باز خون ریزیم مقداری زیاد شده ولخته های سیاه کوچیک خارج میشد یعنی سقط انجام شده یا نه دکتر برام سونو هم ننوشته،کی خون ریزی تموم میشه ایا طبیعیه؟؟

    1. سلام بهتر است برای اطمینان آزمایش خون انجام بدهید.

  150. باسلام وخسته نباشید من دو روز پیش با ۱۰ قرص سایتوتکت جنین ۴هفته ایم رو سقط کردم که بعدا قتا از قرصهای واژینال از رحمم خارج شد حین سقط هم چند لخته خون بزرگ ازم خارج شد الانم لکه بینی دارم ودردهای خفیف زیردل وکمردرد همراه با حالت تهوع
    میخوام بدونم علت این حالت تهوع میتونه نشانه ای بر سقط نشدن جنین باشه؟چون من هیچ ساک حامله ای ندیدم که دفع بشه

    1. سلام بله احتمال آن وجود دارد.

  151. تصویر ساک حاملگی فاقد فتال پل و‌کیسه‌زرد مشاهده شده که بر اساس MSDسن حاملگی معادل ۶هفته و ۳روز تخمین زده میشود کنترل سنوگرافی ۷تا ۱۰روز دیگر توصیه میشود
    نسج تروفوبلاستیک سیر کولار میباشد و کاملا هتروژن دارای کانون های هموژاریک کوچک متعدد میباشد
    جسم زرد به دیامتر ۳۰میلیمتر در سمت چپ (پرومیننت)دیده میشود
    طول سرویکس است که با توجه به سن حاملگی طبیعی است
    مایع ازاد در کلدوساک خلفی مشاهده نشد
    سلام خسته نیاشید لطفا میگید منظور چیه؟امروز سنوکرافی دادم خیلی میترسم تروخدا بگید ینی چی
    چندرصد احتمال بارداری پوچ هست؟

    1. احتمال بارداری پوچ وجود دارد اما برای اطمینان بهتر است ۱۰ روز دیگر مجدد سونوگرافی انجام بدهید تا نظر قطعی داده شود .

  152. سلام ممنون که به سوال ها پاسخ میدهید
    من تقریبا تو هفته چهارم با شش عدد سایتوتک اقدام به سقط کردم و تا شب همون روز لخته خون های خیلی بزرگی از من دفع شد یکیش قد یه تخم مرغ بود صبش خونریزیم قط شد‌الان دو هفته گذشته من دیروز سنوگرافی دادم هفته ششم گفتن یکم خونریزی اطراف ساک حاملگی هس و خبری از جنین نیست ولی ساکش هست
    ولی من با دکتر مطرح نکردم که قرص خوردم و به تجویز ایشون ده روز دیگه باید برم سنوگرافی مجدد
    به نظر شما جنین سقط شده و امکان تشکیل نشدنش هست یا خیر؟و اینکه من شیاف استفاده نکردم و با توجه به عدم سفت شدن در صورت تشخیص بارداری پوچ میتونم بدون‌کورتاژ باقی مانده بقایارو دفع کنم؟؟؟

    1. سلام تشخیص آن با پزشک معالج است.

  153. سلام خسته نباشید
    من ۲۱سالمه تو هفته پنجم خونریزی شدید دادم رفتم سنو گفتن جنین نیس ولی ساک حاملگی تشکیل شده دو هفته دیگه بیا ولی خودم مشکوک ب سقطم چون یکیش قد یه تخم مرغ بود فقط خون بود با درد زیاد
    قراره سه شنبه برم سنوگرافی دیروز درد خیلیییی وحشناکی داشتم و ی لخته ازم خارج شد
    عکسش رو اپلود کردم لطفا میشه نگاه کنین بگید این چیه هنوزم خیلی درد دارم روحیه م حسابی داغون شده ممنون میشم اگه جواب بدین
    http://s9.picofile.com/file/8331086276/C40DE4CD_BC21_4676_8C69_7ABC1166519D.jpeg

  154. باسلام.
    یه سوالی از خدمتتون داشتم .
    بعد از سقط تیتر بارداری مو چک کردم که به نصف مقدار قبل از سقط رسیده بود . اما دو سه روز بعد که دوباره چک کردم مجددا بالا رفته بود . علت این نوسان تیتر چی میتونه باشه ؟
    قبل از سقط تیترم ۴۸۰۰۰ بو د ۴ روز بعدش ۲۸۰۰۰ شد و دوباره انجام دادم ۴۴۰۰۰

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  155. سلام
    در ۱۶ هفته و ۵ روز به دلیل پاره شدن ناگهانی کیسه آب سقط داشتم . در بیمارستان سقط به طور کامل انجام شد . جنین و جفت به طور کامل دفع شد .
    تا ۹ روز خونریزی شدید داشتم ، دکتر رفتم مفنامیک اسید داد و سونو نوشت ، سونوگرافی انجام دادم نتیجش این بود ::
    _
    On sonography of the pelvic cavity (transabdominal approach using 3.5 MHz curved probe);
    ———-
    ——-
    ———-
    The uterus measures 104 x 76 x 60 mm and prominent in size. The endometrium is thick and heterogeneous and contain echogenou. heterogeneous lesion with maximum thickness about 21 mm, in favor of incomplete abortion and residual tissue. Both ovaries are of normal size and echopattern (RO= 24 x 21 mm , LO= 31 x 27 mm). No space-occupying lesion is present in the adnexa. There is not any free fluid in the pelvis.
    بعد از سونو در روز دهم خونریزی قطع شد ولی روز یازدهم خونریزی فوق العاده زیادی داشتم و لخته های خون بزرگ اندازه کف دست ازم دفع میشد و چند ساعتی فوق العاده شدید بود که نمیشد بشینی
    بعد از اون خونریزی تیره رنگ شدو کمتر
    الان دقیقا دو هفته گذشته
    این خونریزی تا کی ادامه داره ؟
    آیا با توجه به خونریزی لخته ای بعد از سونو امکان دفع کامل بوده یا نه ؟
    باید چکار کنم ؟

  156. من درهفته پنجم بارداری ناخواسته هستم هفته پیش سونوگرافی دادم نوشته بود چیزی شبیه ساک مانند به قطر ۴.۵ در اندومتر مشهوده بدونه جنین و کیسه زرده والبته رحمی پر از میوم .زمان سونوگرافی شکمی چهرهفته و ۵ روز بوده والبته توصیه به سونوگرافی وازینال شدم میشه لطفا راهنماییی کنید

    1. خیلی زود سونوگرافی انجام داده اید باید ۱۵ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  157. سلام خسته نباشید خیلی ممنون که به سوال ها باحوصله جواب میدید
    من در هفته ۷ سقط داشتم امروز رفتم سنوگرافی و این نتیجش بود
    رحم دارای اموی میومتریال هتروژن به ابعاد تقریبی ۳۹*۷۷ میلیمتر و خط اندومتر میانگین ۸میلیمتر و نامنظم میباشد (پست پارتوم)
    تصویر یک ناحیه میکسد اکو به ابعاد ۵*۸میلیمتر فاقد واسکولاریتی در یک سوم تحتاتی کانال اندومتر مشاهده شد ک مطرح کننده هماتوم در حال دفع می باشد
    در آدنکس دو طرف ضایعه سیستیک و یا سالید مشاهده نشد
    در صورت تداوم علائم و یا تغییر در الگوی خونریزی TVSتوضیه میشود.
    در ملدوساک خلفی مایع ازاد مشاهده نشد

    به نظر شما بقایا مونده و احتیاج به کورتاژ هست یا با پریود بعدی دفع میشه؟

    1. سلام با توجه به گزارش سونوگرافی انجام شده خیر نیازی به عمل کورتاژ نیست .

  158. باسلام خسته نباشید من تو هفته ۴ بارداری با ۵عدد قرص سایوتک ۳تا زیر زبونی و ۲تا واژینال سقط کردم بعد ۲ساعت خونریزی دوتا لخته خون داشتم ومثله پریودی خونریزی داشتم الان دوروزه میگذره ولی خیلی کم خونریزی دارم زیر شکمم تیر میکشه آیا ممکنه سقط نشده باشه بخدا خیلی پشیمونم قسم خوردم اگه سالم باشه نگهش دارم تخسیر من نبود به اجبار شوهرم بود توروخدا زود جوابمو بدید ممنون میشم

    1. سلام می توانید از شیاف پروژسترون استفاده کنید تا جنین سقط نشود.

  159. سلام خسته نباشید.من تو هفته ۴ بارداری با ۵تا قرص سایوتک سقط داشتم بعد دوساعت خونریزی دوتا لخته کوچیک ازم خارج شد بعدش مثله پریودی خونریزی داشتم ولان دورزه خیلی کم خونریزی دارم آیا ممکنه هنوز سقط نشده بخدا پشیمونم تخسیر شوهرم بود آخه یه بچه ۱۰ ماهه دارم توروخدا کمکم کنید

  160. سلام در ۱۶ هفته و ۵ روز به دلیل پاره شدن ناگهانی کیسه آب سقط داشتم . در بیمارستان سقط به طور کامل انجام شد . جنین و جفت به طور کامل دفع شد . تا ۹ روز خونریزی شدید داشتم ، دکتر رفتم مفنامیک اسید داد و سونو نوشت ، سونوگرافی انجام دادم نتیجش این بود :: _ On sonography of the pelvic cavity (transabdominal approach using 3.5 MHz curved probe); ———- ——- ———- The uterus measures 104 x 76 x 60 mm and prominent in size. The endometrium is thick and heterogeneous and contain echogenou. heterogeneous lesion with maximum thickness about 21 mm, in favor of incomplete abortion and residual tissue. Both ovaries are of normal size and echopattern (RO= 24 x 21 mm , LO= 31 x 27 mm). No space-occupying lesion is present in the adnexa. There is not any free fluid in the pelvis. بعد از سونو در روز دهم خونریزی قطع شد ولی روز یازدهم خونریزی فوق العاده زیادی داشتم و لخته های خون بزرگ اندازه کف دست ازم دفع میشد و چند ساعتی فوق العاده شدید بود که نمیشد بشینی بعد از اون خونریزی تیره رنگ شدو کمتر الان دقیقا ۲۸ روز از سقط گذشته و همچنان خونریزی دارم . این خونریزی تا کی ادامه داره ؟ و آیا طبیعی هست ؟ باید چکار کنم ؟

  161. یعنی میتونه سقط نشده باشه ؟

  162. سلام دیروز رفتم سنو آن تی گفت ضربان قلب جنین شنیده نمیشه تو هفته هشت بارداری،الان چکار باید بکنم،دکتر بهم گفت باید سقط کنی،تورو خدا راهنماییم کنید حاملگی اولم هس نمیدونم چکار کنم خیلی میترسم

  163. سلام وقت تون بخیر
    لطفا میشه منو راهنمای کنید
    من ۲۰روز قبل سقط داشتم و دکتر بهم گفت نیازی به عمل کورتاژ نیس چون چسبندگی رحم پیدا میکنی اماچندتا لخته هست
    من چنروز قبل نزدیکی داشتم امکانش هست با توجه به اینکه اون لخته ها هنوز دفع نشده و بعد از سقط اولین سیکل قاعدگی رو نداشتم دوباره باردار بشم؟چون گفتن شش ماه دیگه اقدام کن یکم میترسم ناخواسته الان باردار شم

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  164. سلام خسته نباشید
    ببخشید من یک هفته مونده به شروع پریودیم ازمایش بتا دادم مثبت بود و resultاون ۱۳۷ بود ،reference valueهم ۱۰_۵۰
    رفتم دکتر گفتن دوروز دیگه باز ازمایش بده این عدد ۱۳۷ باید بشه ۲۷۴تا۲۸۰
    بهم اسید فولیک و شیاف پروژسترون هم دادن
    جواب رو ک گرفتم بود ۷۹۸
    سوال کردم گفتن طبیعیه
    اولین روز از اخرین دوره پریودیم هم ۱۴تیر بود
    میخواستم ببینم عددش طبیعیه و مشکلی نداره؟
    ممنون

    1. سلام بله طبیعی است .

  165. سلام خسته نباشید من تو هفته چهارم بارداری هستم خونریزی ندارم ولی هنوز درد زیرشکم رو دارم گاهی وقتا،دکتر بهم ۵ تا شیاف پروژسترون هم دادن استفاده کردم کمتر شد درد هام ولی هنوز خوب نشده
    چیکار باید بکنم؟نکنه باید سقط کنم؟یا مشکلی دارم؟

    1. سلام دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید به علت تغییرات هورمونی در دوران بارداری و بزرگ شدن رحم می باشد و کاملا طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  166. سلام خسته نباشید
    ببخشید من باردارم و تاریخ اولین روز از اخرین قاعدگیم هم ۱۴تیر بوده،دکتر به من گفتن که ۸ هفتگی باید سونو شکمی انجام بدم و وقتی انجام دادم(۹۷/۶/۱۹) بهم گفتن ساک حاملگی ۷هفته تشکیل شده ولی ضربان قلب جنین شنیده نمیشه و رشد نکرده
    جواب رو که نشون دکتر دادم ازاونجایی که لکه بینی و خونریزی هم نداشتم گفتن ۲هفته بعد سونو رو تکرار میکنی(اوایل مهر) چون ممکنه به اصطلاح حاملگی اخر موعدی (یه همچین چیزی)باشه،که یا اونموقع جنین رشد خودش رو کرده و ضربان قلب شنیده میشه یا missed abrotion هست،اینو هم ذکر کنم که ازمایش های اول حاملگیم که شامل cbc,اوره،و….. بوده همه نرمال بوده میخواستم بدونم چقد باید امیدوار باشم؟علت های حاملگی پوچ چی میتونه باشه؟

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم طبق دستور پزشک معالج خود باید مجدد اوایل مهر ماه سونوگرافی انجام بدهید تا بتوان نظر قطعی را داد .

  167. سلام خسته نباشید من حدودا ۲ماهه بودم ک به دلیل تشکیل نشدن قلب و رشد نکردن بچه مجبور به سقط با ۷تا شیاف شدم بدون کورتاژ و الان حدود ۲هفته گذشته و خونریزی ندارم فقط یخورده لکه بینی قهوه ای رنگ دارم
    میخواستم بدونم از کی میتونم ورزش رو شروع کنم و چه نوع ورزشی؟

  168. سلام من دو روزه سقط با سایتوتک انجام دادم فقط خونریزی مثل پریودم دارم و هیچ لخته ای ندیدم میخواستم بدونم منتظر بمونم که لخته جنین خارج بشه یا بازم چیزی مصرف کنم که خونریزیم زیاد بشه و لخته جنین بیاد خارج بشه . ممنون از راهنماییتون

  169. سلام دکتر خسته نباشید من تو هفته ۹ جنینی که ۶هفته بیشتر رشد نداشت رو با قرص و شیاف سقط کردم و در سونوگرافی واژینال و شکمی هم چیزی نبود، ضخامت اندومتر هم ۱۰ ۱۱
    من حدودا ۷ روز خونریزی داشتم و بعد از اونم الان حدود ۳هفته س که لکه بینی قهوه ای دارم و یخوردم حالت چسبنده داره…میخواستم بدونم چیکار کنم که قطع بشه و اینکه پریود بعدی من چه موقه س با وجود یکماه که از سقطم گذشته
    ممنون

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  170. سلام خسته نباشید من تو هفته ششم با سایتوتک سقط انجام دادم و خداروشکر خارج رحمی نبود و بعد یکروز خونریزیم قطع شد ولی خودم مطمئنم که جفت یا ساک حاملگی هنوز دفع نشده و فقط جنین سقط شده
    به نظر شما میتونم دو هفته صبر کنم تا خودش دفع بشه یا بهتره برای دوره دوم سایتوتک استفاده بکنم؟

  171. سلام خسته باشیم من پنج روز پیش با چهار تا قرص زیر زبانی سقط داشتم که جنین شش هفته بود و قلب نداشت دو روز پیش رفتم اونو بقایا ۱۷ در ۱۰ میلیمتر بود ایا نیاز به کورتاژ هست

    1. سلام خیر نیازی به انجام کورتاژ نیست.

  172. سلام خسته نباشید
    خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم بکنید
    من در شش هفته با ده عدد قرص سایتوتک سقط انجام دادم در تاریخ ۲۷مهر ماه
    و تا یک هفته خونریزی داشتم بعد اون قط شد
    الان ۱۷روز از سقطم میگذره
    یکم ترشح قهوه ای مایل به زرد دارم ولی عفونی نیست
    امروز تیتر بتا دادم و عددش ۲۲بود گفتن خیلی ضعیفه
    ب نظر شما لازمه سنو گرافی بدم یا اگر بقایای مانده باشد با پریود بعدی دفع خواهد شد؟؟؟
    خیلی ممنون میشم دکتر اگه جواب بدید ?

    1. سلام بهتر است سونوگرافی انجام بدهید .

  173. سلام خسته نباشید …من هفته گذشته رفتم سونو واژینال …دکتر که برام حساب کرد سن حاملگی ۸ هفته بود ولی تو سونوگرافی ۴ هفته و ۵ روز نشون داد وگفت حاوی ساک حاملگی با yolk sacوفاقد fetal pol میباشد گفت هفته دیگه مجدد سونوگرافی تکرار بشه…ولی هفته بعدش دوروز خونریزی سیاه داشتم زیاد نبود ولی روز سوم زیاد شد با درد شکم و کمر..که شبش دوتا لخته گوشتی ازم دفع شد …یعنی سقط به طور کامل انجام شد؟بعدش دردم کم شد و خونریزی در حد پریود دارم …البته ۴ سال پیش هم همچین سقطی داشتم که دکتر گفت همش دفع شده چیزی نمونده تو رحم …چرا من تو هفته ۵ یا ۶ سقط میکنم با اینکه دکتر گفته مشکلی نداری فقط شوهرم یه کم ضعیفه و خودم گفته تنبلی تخمدان دارم …ولی با اولین دوره درمان با لتروزول باردار شدم ..ولی سقط میشن ؟

    1. سلام باید وضعیت اسپرم همسرتان بررسی شود وشما نیز از نظر غلظت خون بررسی شوید.

  174. سلام من دو هفته پیش سونو دادم و۴ هفته ام بود .هفته قبل یه کم لک سیاه دیدم رفتم دکتر گفت مشکلی نداره برام سونو نوشت همون روز رفتم گفت تو چهار هفته موندی و ساک بارداری چروکیده و فاقد جنین است دو روز بعد افتادم به خونریزی و درد پریود داشتم که با استراحت کم میشد هنوزهم ادامه داره برا چهارشنبه وقت سونو دارم اگه بارداری پوچ باشه و خودش دفع نشه چی کار باید بکنم بعد افتادن تیکه چه جوریه من الان فقط خونریزی دارم و البته درد .البته یه لخته خون اندازه ناخن کوچیک دستم داشتم لطفا راهنمایی کنید حالم بده ممنونم

    1. سلام اگر یک هفته دیگر به خون ریزی نیافتادید آن وقت سونوگرافی انجام بدهید تا بتوان نظر قطعی را داد.

  175. سلام خسته نباشيد …من پنج هفته پیش سقط عمدی داشتم و جنین دفع شد ولی جفت کامل خارج نشد از بتام ٣٤بود و من دیگه پیگیر سنو گرافی نشدم علائم حاملگیم هم از بین رفت بعد پنج هفته پریود شدن امروز
    میخاستم بدونم با توجه به اینکه پریودی اتفاق افتاد هنوز هم خطر باقی ماندن محصولات حاملگی در رحم وجود دارد یا سقط کامل است؟بی بی چک هم گذاشتم منفی شد
    ممنونم.

  176. سلام خسته نباشيد …من پنج هفته پیش سقط عمدی داشتم و جنین دفع شد ولی جفت کامل خارج نشد از بتام ٣٤بود و من دیگه پیگیر سنو گرافی نشدم علائم حاملگیم هم از بین رفت بعد پنج هفته پریود شدن امروز
    ‎میخاستم بدونم با توجه به اینکه پریودی اتفاق افتاد هنوز هم خطر باقی ماندن محصولات حاملگی در رحم وجود دارد یا سقط کامل است؟بی بی چک هم گذاشتم منفی شد
    ‎ممنونم.

  177. سلام من یک ماهه با قرص سقط کردم و هنوز پریود نشدم و بی بی چکمم +ثبت نشون میده میخواستم بدونم چرا بی بی چکم مثبت و پریودم نمیشم؟؟؟؟

    1. سلام بهتر است آزمایش بتا انجام بدهید.

  178. سلام خسته نباشید من حدو چهار یا پنج هفته باردار ناخواسته بودم و عمل سقط رو انجام دادم با ۷ عدد قرص ۴ تا زیر زبون دوتا واژینال … بعد از چند ساعت به خونریزی خفیفی افتادم و تیکه های بزرگ و کوچیکی دفع شد تا روز بعد و خونریزیم به لک تبدیل شد تا اینکه رفتم سونو جوابش همه چی رو نرمال طبیعی زده فقط نوشته در داخل اندومتر یک کانون سیستیک ۱۴ میلیمتریبا لومن دفورمه دیده میشود که مربوط به بقایا gsac به مدت ۵ هفته کنترل مجدد و بعد پزشک قرص متیل ارگونوین داد و الان بعد دوروز هنوز هیچ خبری نیس ایا کورتاژ لازم است و این چیزی که باقیمانده چی هست ؟

  179. با سلام.
    من حدود هفته۵بارداری بودم ک ۴تا قرص سایوتیک بصورت وازینال تو خونه گذاشتم دفعه اول ۲تا بعد یکساعت ۱ و یک ساعت بعد یکی..اخرین قرص ک گذاشتم خونریزیم شروع شد البته خونریزی اصلا شدید نبود به اندازه نصف روز خونریزی داشتم یه لکه قرمز گوشی ازم دفع شد و دیگه خونریزیم قطع شد الانم فقط لکه قهوه ای میبینم،میخاستم بدونم ایا سقط انجام شده یا نه؟و چرا اینقد زود خونریزیم قطع شده یعنی ممکنه دفع نشده باشه چون نه خونریزیم زیاد بود و زودی هم قطع شد.
    خواهشا راهنماییم کنین خیلی نگرانم

  180. من ۸ هفته بودم
    سقط توی خونه کردم سزارین ام دارم
    یه لخته سفت وسفید و لخته های خونی دیدم الان روز سومم خونریزی شب به عادت ماهواره درد ندارم
    بنظرتون سقط کامل شده؟

    1. باید سونوگرافی انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود

  181. سلام من بیست سالمه یک هفته پیش سقط جنین چهار هفته و پنج روز داشتم الان خونریزی ندارم فقط سونوگرافی گفته اندازه رحمم بزرگه ۴۰*۷۵ و ضخامت اندومتر ۸ میلی هست
    وضعیتم طبیعیه یا..؟؟

    1. سلام اگر اشاره ای به بقایا نشده خیر مشکلی ندارد.

  182. سلام ببخشید من تو هفته ۳ بارداریم ب قرص اقدام به سقط کردم حدود چهار ساعت بعد اخرین قرص خونریزی کمی داشتم و اینکه ی لخته سفت از رحمم خارج شد بنظرتون سقط کامل انجام شده خونریزی هنوز دارم ولی کمه به اندازه پریودیمه درد زیر شکمم دارم کمو بیش بنظرتون سقط انجام شده ؟

  183. سلام من الان ده هفتمه دوبار رفتم سونو جنین تو شش هفته مونده دکترم نوشت برم بستری شم واسه کورتاژ ولی من از کورتاژ میترسم همون شب خونريزم شروع شد منم یک لیوان خیلی بزرگ زعفرون دم کردم و خوردم تا ساعت ۲نيمه شب خونریزی داشتم متوسط ساعت دو نیمه شب خونريزيم زیاد شد با دفع دولخته بزرگ رفتم بیمارستان خواستن بسازیم کنن واسه کورتاژ من نموندم یه بارم تو بیمارستان یه لخته دفع کردم الان درد دل و کمرم خوب شده و کمی خونریزی دارم به نظرتون سقط انجام شده کی برم سونو۳×۳

    1. سلام نیازی به انجام کورتاژ نبوده است ۳ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  184. سلام من ۱۵ سال دارم نامزدم الان سونو گرفتم داخخل هفته ۷بارداری هستم میخوام سقط کنم چهار روزاست زعفران وجعفری میخورم تاثیری نکرده است قرص سایتوتک گرفتم طوری استفاده کنم

  185. سلام ببخشید من دیروز خیلی حالم بدشدسرگیجه وحس کردم سینه هام خالی شده وی حس خیسی داشتم رفتم نگاکردم دیدم خونه رفتم دکترگف ک بچت ۵هفتشه بعد امدم خونه اون حالت پریودیم بیشترشدو لخته میومد ودلدردوکمردردشدیدتاامروزصبح ی تیکه کوشت دیدم بالخته خون ب نظرتون چرا بچم افتاده

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی و آزمایشات لازم بررسی شود.

  186. سلام‌من ۳ ماه از سقط جنین با قرص سایوتیک میگذره سنو دادم گفت خارج شده یه تیکه سانتی کوچیک مانده ک گفت با مریودی خارج‌میشه ولی من هنوز خیلی خونریزی شدید دارم هر ده روز خون ریزی دارم انکار ماهی ۳ یا ۴ بار پریود میشم خون زیاد لخته ای کلا چند روز خون نمیاد باز شروع میشه حالا به نظرتون طبیعی یا خطری داره بعد سه ماه خون ریری شدید

    1. سلام خیر طبیعی نیست باید به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

  187. سلام من در هفته‌ی چهارم سقط داشتم چون سه تا دکتر رفتم و هر سه به من گفتن حاملگی پوچه و باید سقط انجام شه با مصرف قرص فقط تیکه های خیلی کوچیکی از بدنم خارج شد و تا دو روز خونریزی کم داشتم بعد از اون فقط لکه بینی بود مجدد سونو انگام دادم که دکترم گفت سقط کامل انجان نشده و ساک حاملگی هنوز هست به من گفتن چون پوچه احتمال زیاد سقط میشه فقط پیاده روی و ورزش کن تا سقط راحت تری داشته باشی من الان امشب توی اول هفته‌ی هفتم فک کنم سقطش کردم چون درد خیلی زیادی دارم و بالای دو بار لخته های خون بزرگ از بدنم خارج شده همراه با خونریزی زیاد؛ میخواستم بپرسم تا کی ادامه داره؟کی میتونم مجدد سونو بدم و اینکه بنظر شما کامل دفع شده؟
    ممنون از پاسخگویتون❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *