از چه نوار بهداشتی استفاده کنیم؟!

نوار بهداشتی مناسب شما کدام است؟ از چه نوار بهداشتی استفاده کنیم؟

خرید نوار بهداشتی به الگوی خونریزی قاعدگی شما و ترجیح شخصیتان و حساسیت شما بستگی دارد. اگر برای خرید نوار بهداشتی از فروشگاه راحت نیستید، می توانید نمونه مورد نظر خود را به صورت آنلاین تهیه کنید. همچنین می توانید اطلاعات بیشتری در مورد انواع پدها بیاموزید و به این ترتیب در مورد مناسبترین گزینه برای خود تصمیم گیری کنید.

بطور مثال نوار بهداشتی مشبک به علت جذب بالایی که دارد بسیار مورد توجه است و بانوان زیادی از نوار بهداشتی مشبک استفاده می کنندنوار بهداشتی مشبک به علت استفاده موادی که در آن است جذب را بالا برده و برای مدت زیادی قابل استفاده است؛ و یا نوار بهداشتی های پنبه ای و مصنوعی که در داروخانه و لوازم بهداشتی ها نیز یافت میشود، برای بانوان با پوست حساس توصیه میشود و یا در آخرین روزهای عادت ماهیانه می توانید از پدهای کوچک که مخصوص لکه بینی هستند استفاده کنید.

از چه نوار بهداشتی استفاده کنیم

۶ نوع پد بهداشتی (نوارهای بهداشتی) و کاربرد آنها
نوارهای بهداشتی به عنوان پدهای بهداشتی یا پد شناخته می شوند. آنها در اشکال، اندازه ها، ضخامت و جنس های مختلفی هستند، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهترین است و نیاز شما را برآورده می کند. در زیر شش نوع پد اصلی که در یک فروشگاه مشاهده می شود ارائه شده است.

۱٫ پنتی لاینر (نوار بهداشتی روزانه)
پنتی لاینر، نازک ترین انواع نوار بهداشتی در دسترس است. آنها می توانند کوتاه و نازک باشند تا روی لباس زیر بچسبند، یا به اندازه کافی بلند و کشیده باشند تابتوانند کل ناحیه تحتاتی را بپوشاند. پنتی لاینرها به طور معمول دارای یک لایه نازک از چسب در قسمت زیرین هستند که باعث ماندن در محلی باشند که قرار می دهید.

این نوارهای بهداشتی روزانه دارای مواد بدون بو هستند. در حالی که وجود بوی متفاوت یا قوی تر واژن در طی دوره قاعدگی کاملاً طبیعی است، برخی از شرکت ها این مسئله را درک کرده که این موضوع می تواند برای بعضی زنان ناراحت کننده باشد و محصولاتی با رایحه های لطیف ارائه می کنند. پنتی لاینر یا نوار جذاب بهترین گزینه برای روزهایی است که لکه بینی کمی را تجربه می کنید و می خواهید هنگام استفاده از تامپون و کاپ قاعدگی احساس محافظت بیشتری داشته باشید.

۲٫ نوار بهداشتی برای جریان منظم یا متوسط
اینها رایج ترین انواع پد هستند که در فروشگاه ها وجود دارند. برای اکثر برندها، پدهای معمولی با یک کیسه صورتی مشخص شده اند تا پیدا کردن آن راحت تر باشد. یک پد معمولی اغلب به اندازه پنتی لاینترها هستند، اما ضخیم تر هستند تا خون بیشتری را در خود جذب کنند. مانند نوارهای جاذب روزانه دارای یک لایه نازک از چسب در قسمت زیر هستند، اگرچه چسب آن کمی قوی تر است تا پد در جای خود ثابت باشد. بعضی از شرکت ها، پدهای معمولی معطر ارائه می دهند اما به اندازه معطری پنتی لاینرها نیستند. پدهای معمولی برای روزهایی که خون ریزی شدید ندارید، بهتر است. این پدها همچنین ممکن است برای خانم هایی که ترجیح می دهد صرفنظر از میزان جریان خون، پدها را به طور منظم عوض کنند مناسب باشد.

۳٫ نوار بهداشتی برای خونریزی شدید
پدهای بهداشتی برای جریان سنگین یا شدید خونریزی مانند پدهای معمولی یا پدهای شبانه نیستند. برخی برندها ممکن کمی بلندتر از نمونه های معمولی باشند و به طور کلی همیشه ضخیم تر از پدهای عادی هستند. این پدها می توانند کمی حجیم باشند، بنابراین بهتر است آنها را با لباس های گشاد بپوشید. بسیاری از مارک های پد برای خونریزی های سنگین، علاوه بر چسب زیرین دارای بال در طرفین هستند. این بال ها فقط برای این هستند که پد روی شورت شما بهتر بچسبد و جابجا نشود. بعضی از برندها با اضافه کردن قابلیت جذب روی این بال ها، به محافظت بیشتر کمک می کنند.

۴٫ نوار بهداشتی های شبانه
پدهای شبانه ضخیم ترین نمونه ها هستند و بیشترین حفاظت را ارائه می دهند. این امر به این دلیل است که تولید کنندگان درک می کنند که شما نمی خواهید در طول شب اقدام به تعویض پد کنید، پس به حفاظت بیشتری نیاز دارید تا بتوانید آرام بخوابید. این نوع پد به طور کلی بسیار کشیده و عریض است تا جایی که ممکن است تمام قسمت داخلی شورت شما را بپوشاند. بیشتر پدهای شبانه بسیار ضخیم هستند و بال های چسبنده هم دارند. پدهای شبانه را می توان در هر ساعت از روز بپوشید، البته نامیدن آنها به عنوان پد شبانه به خاطر جذب فوق العاده ای است که دارند و محافظت بیشتری نسبت به سایر پدها ارائه می دهند.

۵٫ نوار بهداشتی های پنبه ارگانیک
اغلب پدها از پنبه های سفید شده صنعتی ساخته می شوند و دارای ژل مخصوصی برای جذب خون و ترشح هستند. اما اگر محصولات طبیعی را ترجیح می دهید یا به لاتکس حساسیت دارید، پدهای پنبه ای ارگانیک برای خونریزی های سبک، متوسط یا سنگین در دسترس هستند. یافتن این محصولات بهداشتی کمی دشوارتر از پدهای معمولی است، اما هزینه آنها تقریباً یکسان است، بنابراین نگران صرف هزینه بیشتر برای آنها نباشید.

۶٫ پدهای قابل شستشو یا قابل استفاده مجدد
استفاده از این پدها ممکن است خیلی عجیب یا ناخوشایند به نظر برسد، اما این نمونه ها گزینه هایی عالی سازگار با محیط زیست هستند. هر پد قابل شستشو از مواد نرم و محکم با شکافی برای قرار دادن آستر جاذب ساخته شده است. بسیاری از برندها اجازه قرار دادن چندین آستر را می دهند، بنابراین می تواند سطح حفاظت را به اندازه مورد نیاز تنظیم کنید. آنها را می توان به طور معمول مثل پدهای عادی تعویض کرد و هنگامی که بیرون از منزل هستند در یک کیسه مناسب نگه دارید.

هر چند وقت یکبار باید پد بهداشتی را عوض کنم؟
بسیار مهم است و هرگز نباید در مورد آن تنبلی کنید. پدها را هر چهار تا شش ساعت تعویض کنید. در روزهایی که خون ریزی شدیدتر است، ممکن است نیاز به تغییر بیشتری داشته باشید. برای روزهای سبک تر، بهتر است بجای استفاده از یک پد برای مدت طولانی، از پدهای نازک تر، یا نوارهای جاذب روزانه بهره ببرید.

چطور می توان یک نوار بهداشتی را دور انداخت؟
هرگز سعی نکنید یک پد بهداشتی را در توالت بیندازید. باید آن را به خوبی بسته بندی کرده و در سطل زباله انداخته شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *