احتمال بارداری با کاندوم سالم

احتمال بارداری با کاندوم سالم هم وجود داره؟!

سلام من ۱۳ روز پیش با همسرم رابطه محافظت شده با کاندوم داشتیم. الان ۸ روزه پریودم عقب افتاده و امشب سردرد و سرگیجه داشتم و بالایی دمای بدن و درد شکم آیا باردارم؟ احتمال بارداری با کاندوم سالم هم وجود داره؟! تورو خدا جواب بدید خیلی ضروریه ممنونم

احتمال بارداری با کاندوم سالم

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام اگر کاندوم پارگی نداشته و سوراخ نبوده و به درستی از آن استفاده شده باشد احتمال بارداری وجود ندارد. بهتر است صبر کنید اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

اگر از کاندوم سالم به درستی استفاده شود می تواند تا ۹۸% از بارداری جلوگیری کند، پس در صورت استفاده درست احتمال بارداری با کاندوم تنها ۲ درصد است. برای اطمینان از پیشگیری از بارداری می توانید علاوه بر اینکه از کاندوم استفاده می کنید از سایر روش های جلوگیری مانند خوردن قرص های ضد باداری، و یا iud نیز استفاده کنید.  برای پیشگیری از بارداری کاندوم های مردانه موثرتر اند. زیراکه کاندوم های مردانه تا ۸۲% و کاندوم های زنانه ۷۹% از بارداری جلوگیری می کنند.

مطلب پیشنهادی: اگر کاندوم پاره شود برای جلوگیری از بارداری چه کنیم؟!

از کجا بفهمیم کاندوم سالم است؟

  • قبل از باز کردن بسته کاندوم فشار کمی به بسته آن وارد کنید، در صورت سالم بودن کاندوم حالت بالشتی دارد و مقداری هوا در درون بسته احساس می کنید. در صورت مبحوس نبودن هوا در بسته می توان به پاره بودن آن شک کرد.
  •  به تاریخ انقضای کاندوم توجه کنید، استفاده از کاندوم های تاریخ گذشته احتمال بارداری را افزایش می دهد.
  • اگر کاندوم تغییر رنگ داده است و یا حالت چسبناکی به خود گرفته از استفاده از آن صرف نظر کنید.
  • اگر کاندم خشک شده است از آن استفاده نکنید.
  • در هنگام باز کردن کاندوم به ظاهر و کیفیت آن توجه کنید اگر پاره و یا سوراخ شده است و یا آنکه جلد آن مخدوش شده است، از کاندوم دیگری استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: آیا کاندوم تاریخ مصرف دارد؟ | خطر کاندوم تاریخ گذشته!

از کچا بفهمیم کاندوم سالم است؟

 

۱۵ نکته مهم درباره طریقه استفاده درست از کاندوم

  1.  هنگام استفاده از کاندوم خیلی آهسته آن را از لبه تعیین شده برای باز کردن بسته بندی باز کنید. برای باز کردن دقت داشته باشید که به سطح خارجی کاندوم با ناخن آسیبی وارد نکنید.
  2. پشت و روی کاندوم رو تعیین کنید. برای استفاده از کاندوم و آلوده نکردن پشت کاندوم به ترشحات آلت تناسلی، می‌بایست قبل از پوشیدن کاندوم پشت و روی آن را مشخص کنید. برای این کار کافی است تا چند سانتی‌متر از کاندوم را باز کنید تا پشت و روی آن مشخص شود.
  3. سر نگهدارنده‌ی منی در قسمت انتهایی کاندوم را بگیرید.
  4. با دست دیگر با دقت و به آرامی و بدون تماس ناخن با سطح کاندوم، آن را به روی آلت تناسلی خود که در حالت نعوظ قرار دارد بکشید.
  5. بعد از انزال سریعا آلت خود را از واژن شریک جنسی خود خارج کنید. مراقب باشید که کاندوم از روی آلت شما بیرون نیاید.
  6. انتهای کاندوم را گره بزنید تا از خروج مایع منی از داخل آن جلوگیری کنید. در زمان استفاده از کاندوم باید دقت کرد که کاندوم سوراخ نباشد.
  7. در مورد طریقه استفاده از کاندوم مردانه باید تاکید شود که استفاده از کاندوم مردانه باید پیش از شروع نزدیکی آغاز شود زیرا ترشحاتی که مردان پیش از انزال کامل دارند، ممکن است حاوی ویروس‌هایی نظیر اچ‌آی‌وی باشد و باعث سرایت بیماری گردد.
  8. در مواردی که بیم بیماری نیست برای کاهش احتمال بارداری ناخواسته باید از تماس با ترشحات پیش از انزال کامل جلوگیری کرد چون احتمال وجود اسپرم در آن‌ها صفر نیست.
  9. کاندوم را باید بر روی آلت در حال نعوظ (راست شده) کشید و از آن طوری استفاده کرد که فضای خالی کوچکی در انتهای آن باقی بماند تا در زمان انزال مایع منی در آن جمع شود.
  10. نکته ای که در هنگام استفاده از کاندوم باید به آن دقت نمود این است که کاندوم باید تمامی طول آلت مردانه را تا ته بپوشاند.
  11. بلافاصله پس از انزال، در حالی که آلت هنوز در حالت نعوظ قرار دارد، باید نزدیکی را خاتمه داد و کاندوم مردانه را درآورد. خروج بایستی با گرفتن لبه کاندوم صورت گیرد تا از سر خوردن کاندوم و نشت منی جلوگیری شود.
  12. هر کاندوم مردانه را باید تنها یک بار استفاده کرد و پس از مصرف از بین برد.
  13. در زمان استفاده از کاندوم باید دقت کرد که کاندوم سوراخ نباشد و یا در اثر تماس با ناخن یا اجسام دیگر پاره نشود. هم‌چنین قبل از استفاده از کاندوم باید به تاریخ پایان مصرف آن توجه کرد و از استفاده از کاندوم‌های شکننده و چسبناک که احتمال پاره شدن دارند خودداری کرد. باید آن را از حرارت، نور و رطوبت دور نگه داشت زیرا این عوامل احتمال پارگی یا سوراخ شدن آن را افزایش می‌دهد.
  14. در صورت پاره شدن کاندوم مردانه در حین مقاربت، باید مقاربت را بلافاصله متوقف کرده و از کاندوم جدیدی استفاده نمود. هم‌چنین ممکن است استفاده از روش‌های دیگر پیش گیری از بارداری در این موارد ضروری باشد.
  15. در هنگام استفاده از کاندوم باید دقت نمود که کاندوم نباید با مواد چرب (مانند وازلین) آغشته شود چون این مواد باعث صدمه به آن و از بین رفتن خاصیت پیش گیری کننده کاندوم می‌شوند. در زمان استفاده از کاندوم برای لیز کردن آن می‌توان از ژل‌های روان‌کننده (لوبریکانت) مبتنی بر آب که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند استفاده کرد.
اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *