دلیل اثر نکردن قرص سایتوتک

علت خونریزی نکردن بعد از قرص سایتوتک

در صورت خونریزی نکردن بعد از قرص سایتوتک حتما هزینه لازم را جهت انجام غربالگری بايد در نظر داشته باشید چون قرص ممکن است معلوليت ايجاد کند .

سلام. تو رو خدا جواب مارو بدین به دلیل مشکلات وحشتناکی که داریم؛ خانمم مجبور شد تو هفته ۶ بارداری از سایوتیک استفاده کنه ۴ تا مصرف کردن ۲ تا واژینال، نیم ساعت بعدش ۲ تا دیگه واژینال ولی فقط درد شکم داشت و خونریزی انجام نشد ۳بار ترشحات سیاه رنگ داشت الان میخواستم بدونم علت اثر نکردن قرص میزوپروستول چیه و ما چیکار باید کنیم میگه زیر شکمم مثل قلب میزنه درد داره.

آیا با مصرف این قرص های سایتوتک میشه جنین رو نگه داشت؟ یا دوباره مصرق کنه بخدا این ۴ تا قرص رو هم وسیله خونه فروختیم تهیه کردیم تو شرایط بدی هستیم شاید بخاطر سقط عمدی جواب مارو نمیدین یا خیلیا بگن چقد بی رحم و نامرد هستیم ولی جای ما نیستین وقتی نون شب نداریم بخوریم وقتی یه سرما خوردگی کوچیک نمیتونیم بریم دکتر چجوری میتونیم از پس ی بچه ای ک خدا خودش میدونه ک چقدر دوسش داریم رو بخوریم و مجبور شدیم این کارو بکنیم. باور کنید پول ویزیت دکتر نداریم امیدمون شمایید حداقل راهنمایی کنید.

علت اثر نکردن قرص میزوپروستول

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام بهتر بود اگر قصد بارداری نداشتید یک روش جلوگیری مطمئن برای پیشگیری از بارداری انتخاب می کردید به هر حال این طور نیست که با مصرف شیاف های سایتوتک صد در صد سقط صورت بگیرد با توجه به عوارض سقط بهتر است به فکر حفظ جنین باشید باید برای اطمینان از سلامت جنین همسر شما سونوگرافی انجام بدهد.

با مصرف قرص سیتوتک ممکن است بارداری شما خاتمه پیدا نکند و شما همچنان حامله باشید در اینصورت باید به سراغ کورتاژ بروید. زیرا سیتوتک در کودک متولد نشده تأثیر دارد. سایتوتک نیز مانند هر دارویی دیگر ممکن است درمان را کامل نکند و شما باید همیشه این موضوع را در خاطر داشته باشید. وهمچنین در صورت موثر نبودن باعث نقص هنگام تولد شود یا فقط باعث سقط جنین جزئی می شود که منجر به خونریزی شود. قرص میزوپروستول می تواند به پارگی رحم منجر شود که می تواند کشنده باشد. توصیه اکیدا است که قرص ها را تحت نظر پزشک مصرف کنید.

اثر نکردن قرص سایتوتک

علائم ادامه بارداری بعد از مصرف قرص سایتوتک:

اگرعلائم بارداری مانند تهوع، نفخ و یا حساسیت پستان، معمولا در یک یا دو هفته پس از سقط جنین باقی ماند شما هنوز هم ممکن است باردار باشید.

عوارض جانبی میزوپروستول یا سایتوتک

۱. تب و لرز:

شایع بوده اما گذراست. دمای بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد در صورت استفاده از دوز های بالاتر از ۸۰۰ با فواصل کوتاهتر و در روش زیر زبانی یا خوراکی بروز می کند. تب را مي توان با تب بر هاي رايج و خنک کردن بدن کنترل نمود.

۲. عوارض گوارشی:

تهوع، استفراغ، اسهال حدود ۳۵ درصد موارد بروز می کند. اسهال ؛ شایع ترین عارضه بوده معمولا خفیف و در طول یک روز خود به خود محدود می گردد. استفراغ؛ در کمتر از ۶ ساعت فروکش می کند.

۳. دل درد و دل پیچه:

دل درد (cramp ) معمولا در ساعات اولیه (بعضی مواقع به فاصله ۱۰ دقیقه ) شروع می شود. برای کاهش NSAID درمان مناسبی است بدون اینکه اثر بخشی قرص را کم کند.

نکته : معمولا در زنان جوان تر و یا کسانی که دوز های متعدد دریافت می کنند مسکن بیشتری مورد نیاز است .

۴. تحریک بیش از حد رحم و پارگی رحم در دوز های بالا

۵. انومالی های جنین:

آنومالی های جنینی متفاوتی به دنبال مصرف نا موفق قرص جهت ختم بارداری گزارش شده است. اما شایع ترین ها سندرم Mobius است که شامل عدم تکامل اعصاب مغزی ۶ و ۷ بوده که منجر به اختلالات صورت و حرکت چشم ها می شود. نقص اندام های فوقانی و تحتانی، عدم وجود انگشتان –کلامب فوت و در مواردی نقص تکامل در اعصاب مغزی ۱۲-۱۱-۹-۸-۵-۳ می شود.

نکته: به تمامی افرادی که مصرف قرص را به عنوان ختم بارداری انتخاب می کنند طی مشاوره گفته می شود که در صورت عدم موفقیت در ختم بارداری حتما هزینه لازم را جهت انجام غربالگری بايد داشته باشند چون قرص معلوليت ايجاد مي کند.

جمع بندی : در جوامعی که امکان دسترسی به سیستم های خدمات بهداشتی –درمانی محدود است، استفاده از میزوپروستول می تواند مرگ و میر مادران را به میزان قابل توجهی کم کند. اما باید به خاطر داشت که قرص داروی قوی بوده، با اطلاعات کامل باید تجويز شود جهت جلوگيري از مصرف نادرست ان با توجه به اطلاعات مبتني بر شواهد مناسب ترين دوز را انتخاب کرد.

پیگیری های لازم بعد از سقط جنین با سایتوتک

۱. ۲۴ ساعت بعد از شروع خونریزی، سونوگرافی درخواست گردد تا از دفع – ناقص – یا باقی ماندن حاملگی با وجود خونریزی اطمینان حاصل گردد.

در صورت دفع ناقص:

Tab metergen عدد هر ۱۲ ساعت

Tab ferrous sulfa

Cap cephalexin ۵۰۰

۲. در صورت دفع ناقص: تا دو هفته به بیمار فرصت می دهیم، دوباره سونوگرافی در خواست می نمائیم.

۳. در صورت عدم فعالیت قلب جنین می توان دوباره دوز میزوپروستول را تکرار کرد یا از مترژن استفاده نمود (۲هفته بعد سونوگرافی)

۴. کنترل وضعیت خونریزی، خونریزی ایجاد شده ۱۶-۹ روز طول می کشد.

در صورتیکه خونریزی جاری پس از دو تا سه ساعت کم نگردد و بیشتر از سه نوار بهداشتی در ساعت مصرف گردد خونریزی سنگین محسوب می شود. احساس سر گيجه مي تواند علامت از دست رفتن خون زياد باشد که بسيار خطرناک مي باشد و مراجعه به بيمارستان را مي طلبد.

چرا بعد از مصرف سایتوتک خونریزی نکردم

چه مدت خونریزی پس از سقط جنین طبیعی است؟

بعد از سقط به طور معمول خونریزی واژینال برای حدود دو هفته تجربه می شود. خونریزی باید همراه دفع لخته خون باشد و کمی سنگین تر از دوره معمول قاعدگی. ولی اگر بیش ازین زمان طول کشید حتما بقایای جفتی در رحم باقی مانده که باید بررسی و جدی گرفته شود .

در صورت مصرف قرص سایتوتک چه زمانی باید نگران باشم؟

داشتن یک خونریزی سنگین که درد شکم و گرفتگی عضلات و ترشحات بد بو باشد اینها نشانه هایی ازیک عفونت است که بزرگترین نگرانی پس از سقط جنین هستند. خطر اصلی عفونت درمان نشده شانس داشتن بیماری التهابی لگن است. بیماری التهابی لگن باعث التهاب و عفونت دستگاه تناسلی از جمله لوله های فالوپ، تخمدان، رحم و دیواره شکم است.  اگر عفونت درمان نشود می تواند منجر به حاملگی خارج رحمی در آینده و یا ناباروری شود. بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به عفونت مشاوره با پزشکتان است. مشاوره اصلی برای کاهش خطر ابتلا به عفونت جلوگیری از گذاشتن تامپون پس از سقط جنین استفاده از پد بهداشتی و جلوگیری از داشتن رابطه جنسی حداقل دو هفته پس از سقط جنین.

چه مدت دوره قاعدگی پس از سقط جنین شروع میشود؟

درهر زن منحصر به فرد است و لی به طور معمول بین ۳ تا ۶ هفته پس از سقط جنین دوره قاعدگی شروع می شود.با این حال اگر شما هنوز هم دچار علائم بارداری و یا دوره خود را تا بعد از چهار هفته آغاز نشده است، شما باید یک تست حاملگی بدهید.

اشتراک‌گذاری
112 نظر
  1. ,قرص را همسرممصرف کرد بعد از مرحله دوم واژینال به خونریزی شدید افتاد و مقدار زیادی خون همراه با لخته های خون بزرگ و یادی از ایشان خارج شد ولی بعداز یک روز خونریزی قطع شد .حال بعد از گذشت یک هفته دوباره میگوید که حامله است چنین سقط نشده است چطور چنین چیزی ممکن است پس اولخته خونها بانکه های بزرگ چه بوده آیا چنین چیزی ممکن است لطفا جواب من را بدهید. متشکرم

  2. با سلام…بنده ۱۱ روز پیش از ۸ عدد قرص سایتوتک برای سقط جنین ۵هفته که قلب نداشت استفاده کردم علیرقم خونریزی و دفع لخته ولی با دادن سونو بارداریم ادامه داره الان جنین۶هفته شه برای بار دوم می خوام از همون تعداد قرص استفاده کنم می خواستم ببینم درصد موفقیت چقدر و عوارضی برای استفاده دوباره داره یا نه و امکان داره دوباره موفق نباشه سقتم در ضمن من به خاطر وضعیت جسمانیم مجبور به سقتم لطفا راهنماییم کنید لطفا……..

  3. همسر من در هفته هفتم بارداریست.چ زمانی برای مصرف این قرص بهتر جواب میدهد؟یعنی امکان صدرصد سقط جنین با این قرص امکان پذیر است؟

    1. سلام . جواب سنوگرافي احتمال دوقولو بودن جنين و نشون ميده . خواستم بدونم خوردن سايتوتك در اين صورت هم براي سقط جنين جواب نيده ؟

  4. سلام امروز همسر من که تو هفته ی هفتم بارداری هست، ۶قرص سایتوتک مصرف کرد و از یکساعت بعدش خونریزی با تهوع شدید داره بدلیل مهاجرت بچه رو نمیخواستیم اما نمیدونم حکمت خدا چیه که چندساعت بعد بهمون اطلاع دادن ویزامون درومده.الان اصلا امکانش هست که پیشگیری کنیمو جنین رو نگه داریم از طرفی درصورت مثبت بودن سونوگرافی امکان سالم بودن جنین هست؟؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام باید اول اورژانسی سونوگرافی انجام شود اگر وضعیت جنین نرمال بود زیر نظر پزشک باید همسر شما شیاف پروژسترون استفاده کند.

  5. سلام وقت بخیر.من ۱۶سالمه و عقد کرده هستم دیروز متوجه شدم باردارم ازمایش دادم دکترم رفتم دکتر قرص سایتوتک بهم داد و مصرف کردم اما امروز که دکتر رفتم گفت دهانه رحمت باز نشده خونریزی شدید ندارم در حد کمه دیروز خیلی حالم بد بود استفراغ و اسهال داشتم و دل درد توروخدا کمکم کنید.

  6. سلام وقت بخیر.من۱۶سالمه عقد کرده هستم دیروز متوجه شدم باردارم و ازمایش دادم و دکتر قرص سایتوتک بهم داد مصرف کردم حالت های بدی بهم دست داد حالت تهوع اسهال دل درد اما اصلا خونریزی شدیدی نداشتم در حد خیلی کم بود امروزم دکتر رفتم دکتر گفت دهانه رحمت بستس باز نشد امروزم نمیدونم چیکار کنم توروخدا کمکم کنید

  7. سلام خسته نباشید.من ۱۶سالمه عقد کرده هستم دیروز متوجه شدم باردارم و ازمایش دادم دکتر رفتم دکتر قرص سایتوتک بهم داد اما اثری نداشت فقط حالت تهوع و اسهال و دل درد داشتم امروز که دکتر رفتم دکتر گفت دهانه رحم بستس خونریزی شدیدی ندارم فقط وقتی دستشویی میرم در حد کم خونریزی دارم نمیدونم چیکار کنم توروخدا تورو جون بچه هاتون کمکم کنید خانوادم نمیدونن نمیخوام متوجه بشن کمک کنید.

    1. سلام خوبید الان چکار کردی منم شرایط شمارو دارم

    2. سلام من الان دقیقا شرایطم مثل شماست،ممکنه بگید چه اتفاقی براتون افتاد بعدش؟

  8. سلام من الان عقدی هستم ۴ماه دارم اما دخول نداشتم ابروم در خطره چکار کنم کمک لطفا قرص اثر میکنه

  9. سلام دوستان من یک بسته اضافه قرص سایتوتک دارم.کسی نمیخواد؟۳۵۰ گرفتم اصلیش هم هست.خواستید شماره بذارید

    1. من لازم دارم قیمتش چنده

  10. آیا بعد از مصرف ساستوتک امکان این هست تا چند ماه در رابطه ارگاسم صورت نگیره یا تاثیر بر ارسگام دارد یا نه؟

  11. من درهفته ۷باراری بودم وقرص سایتوتک مصرف کردم ۴۰۰در واژینال وپنج تا در دهان الان دوروزه وروز اول کمی خونریزی ودیگر خونریزی نداشتم نمیدونم باید چیکارکنم از دم کرده های مختلف استفاده میکنم ولی هنوز خونریزی نکردم لطفا جواب بدید

  12. سلام. من ۲۰ روز پیش. ۲۰ فروردین تو هفته ی ۴ با سایتوتک سقط کردم. ۱۲ ساعت خونریزی داشتم. یه روز قطع شد و بعد باز بصورت کم شروع شد. تا ۲هفته بعد ترشحات خونی داشتم و الان بعد از حدود ۲۰ روز از روز سقط گاهی ترشحات کدر دارم. و سینه هام سفت شده و دست که میزنم درد داره. ممکنه با وجود اون همه خون ریزی سقط نشده باشه؟!

  13. منم همین شرایط دارم تو ۴هفتگی استفاده کردم خونریزی نکردم الان تو ۹هفتگی هم استفداه کردم بازم خونریزی نکردم نمیدونم چی باید بکنم .تو اینترنت خوندم با غربالگری مشخص میشه که سالمه یا نه اگر سالم بود نگه میدارم

  14. سلام، من با خوردن جوشانده زعفران جعفري تخم گيشنيز و اناناس قصد به سقط داشتم كه انجام نشد. الان دوماهه هستم خواستم بدونم ممكنه براي بچه مشكلي پيش اومده باشه يعني ناقص شده باشه؟
    ممنون از پاسخگويي

    1. سلام نگران نباشید خیر این مواد غذایی باعث نقص عضو در جنین نمی شوند.

  15. سلام هشت روزازوقت پريودم گذشته بودتست كردم مثبت اومدقرص سايتوتك استفاده كردم چهارروزخونريزي كردم والان شانزده روزمي گذره هنوزنوك سينه هام دردميكنه واحساس سنگيني دررحم مي كنم ودورنافم سفت شده احتمال داره باردارباشم اگرباردارباشم قرص خطري نداره

  16. سلام خسته نباشيد همسر من در هفته ي دو ال سه بارداري بود كه متوجه شديم باردار هستش به دليل شرايط بد اقتصادي تصميم گرفتيم كه از قرص سايتوتك با دوز ٢٠٠ استقاده بكنيم كه ٨عدد استفاده كرد ٤عدد زير زباني و ٤عدد واژينال البته در دو بخش با فاصله ي زماني ٢ ساعت يعني ٤تا ٤تا همون روز خونريزي و لخته داشتن از فردا كمتر شد و پس فردا قطع شد در صورتي بايد ٩تا١٦روز خونريزي طول ميكشيد
    مي خواستم ببينم كه چيكار بكنيم ؟
    دوباره استفاده كنيم جواب ميده ؟
    يا بايد از چي استفاده كنيم؟
    امكان داره افتاده باشه با توجه به اينكه خيلي زمان خونريزي كم بوده؟
    اگر نيوفتاده باشه چاره چي هستش؟
    واقعيت تو شرايط سختي هستيم ممنون ميشم كه راهنمايي بكنيد

    1. من قرصی روسراغ دارم بهترازمیزوپروستول

  17. سلام من توی ابتدای ۶ هفتگی ۲ تا قرص میزوپروستول خوردم اسهال و خونریزی شدید داشتم اما جنین سقط نشد ضمنا اون موقع جنین در سونوگرافی دیده نشد الان بعد از یه هفته سونو دادم جنین دیده شد و قلبش هم تشکیل شده ایا قرص باعث معلولیت در جنین شده ؟

    1. سلام نگران نباشید اگر مشکلی وجود داشته باشد داخل سونوگرافی رویت می شود.

  18. سلام من ۱۹ سالمه یک ماهه عروسی کردم و امذوز فهمیدم ۲۰ روزه حاملم الان شیش تا قرص سایتوتک استفاده کردم و سه تاش زیر زبونی سه تاش واژن.بافاصله ۱ ساعت.اما هنوز اتفاقی نیوغتاده.کی اثر میکنه؟چکار کنم؟

  19. سلام من دوماهو نیم پیش با سیتوتک سقط داشتم الان دوباره حاملم و قصد دارم مجددا سقطش کنم.آیا باعث میشه ک من دیگه بچه دار نشم؟خطرش تا چه حدیه؟

    1. سلام بله یکی از عوارض سقط نازایی است ممکن است دچار نازایی شوید بنابراین بهتر است به فکر حفظ بارداری خود باشید.

  20. سلام، قرص سیتو تک رو از کجا میشه تهیه کرد؟

  21. سلام منو خانومم یه بارداری ناخواسته داریم. یبار از قرص میزوپرسترول استفاده کردیم اما دکتر گفته بخشی از جنین باقی مونده. گفته دوباره استفاده کنید هرچهارساعت یکی زیر زبون یکی واژینال.
    هفته چهارم هست بارداری. روشی واسه جواب گرفتن بهترکه جنین دفع بشه وجود داره؟

  22. سلام وقتتون بخیر. ببخشید من قرص برای بقایای جنین استفاده کردم الان ۶ ساعت شد اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده. حتی ۱ قطره خون هم نیومد. نگرانم کسی اطلاعاتی داره باید تا کی صبر کنم خونریزی شروع بشه

  23. سلام من ۲۱ سالمه هفته ۱۸ یا ۱۹ بارداری هستم میخوام سقط کنم‌.میخواستم مطمئن شم با قرص سایتوتک سقط میشه یا باید کورتاژ بشم.در ضمن دو روزه مقداره زیادی اسپرین مصرف کردم به همراه تخم شوید.خیلی نگرانم اگه امکانش هست کمکم کنید

    1. عزبزم چیکار کردی منم شرایط شمارو دارم به منم بگو لطفا

    2. منم شرایط شما رو دارم سقط کردی کمکم کن

  24. سلام .در هفته ی چهار بارداری از پنج عدد قرص سایتوتک با دوز ۲۰۰گرم استفاده کردم..الان پس از گڌشت دوهفته فقط لکه بینی دارم.ویه لخته به اندازه یه بند انگشت هم دفع شد ..آیا سقط انجام شده یا نه..لطفا راهنماییم کنید؟دوتا بچه دارم و دیگه شرایط یه بچه دیگه ندارم

  25. سلام بالاخره چکار کردید.جنین نگه داشتید یا نه؟؟

  26. سلام وقتتون بخیر من دیشب ۴ عدد قرص استفاده کردم بعد ۵ ساعت لخته ازم دفع میشد یعد چند ساعت بعدش باز لخته های زیادی دفع شد
    ک بعد اون دردم تموم شده و دیگ خونریزی ندارم ولی من خوندم ک تا ۲هفته خونریزی باید باشه
    احتمالش هست نیوفتاده باشه؟؟؟؟؟؟؟

    1. منم شرایط شمارو دارم دقیقا

  27. سلام خانم ها در صورت مشاوره و راهنمایی در‌مورد سقط میتونید با این شماره تماس تماس بگیرید

    1. سلام لطفا راهنمايي كنيد من قرص سايتوتك استفاده كردم اتفاقينيافتاد يك روز خونريزي سيا رنك داشتم بدون لخته .جه كار كنم

    2. چه شماره ای ؟ لازم دارم به مشاوره ای که سریع جواب بده

  28. سلام من ۵قرص سايتوتك استفاده كردم يك روز خونريزي سياه رنك داشتم البته زياد هم نبود ولي در طول روز خونريزي داشتم ديكه بعد باك شدم سقط صورت نكرفته درسته .حالا تورو خدا كمكم كنيد جه كار كنم

  29. سلام من هفته ی هفتم هستم آیا میتونم از قرص سایتوتک استفاده کنم؟ و اینکه نشانه ی سقط چی هست خونریزی شدید یا لخته

  30. سلام خسته نباشین ببخشین این قرصاحتما تاثیردارن؟

  31. سلام من هفته ٦ بارداري هستم سيأتونك و تهيه كردم ولي با خوندن كمكهايي كه ديگران بعد از استفاده ازتون خواستن مردد شدم و نخوردم ايا سقط صد در صد انجام ميشه؟ لطفا راهنمايي كنيد

  32. سلام من عرض ۳ سال دوبار تو دوران عقد حامله شدم هر دوبار با قرص سقط کردم…الان یک ساله قرص ال دی استفاده میکنم و سیکلم هم مرتبه.الان برای بارداری مشکلی ندارم؟امکان داره به جنین اسیبی ببینه؟یا امکان داره باردار نشم؟

    1. سلام بهتر است اول برای بارداری اقدام کنید .

  33. من ۱۹ سالمه یه ماهه حامله م ولی امروز رفتم سقط کردم با میزوپروسترول و یکی زیر زبونی ولی نه خونریزی دارم و ن درد باید چیکار کنم تورو خدا کمک کنید

  34. سلام من دو روز بعد پریودیم آزمایش دادم‌مثبت و ۷۵ بود بلافاصله در دومرحله ب فاصله سه روز سایتوتک مصرف کردم
    الان سونو دادم ۹ هفتست و صدای قلبش هم شنیدم ممکنه سالم نباشه؟

    1. سلام نگران نباشید جنین شما مشکلی ندارد .

  35. سلام
    من یه هفته از پریودیم گذشته و بیبی چک نشون داد باردارم ولی سونو نکردم قرص سایتو تک دوتا دوتا بصورت واژینال استفاده کردم ۶ عدد هر ۱۲ ساعت، که هربار یه قرص سالم خارج میشد بعد چندساعت و یکم ترشحات سیاه مانند و ترشحات موکوسی و چندلخته کوچیک خارج شد و تمام اصلا خونریزی و اینا نداشتم
    من دوتا بچه دارم و اصلا نمیخوام دیگه باردار شم
    میخواستم یه راهنمایی بفرمایید این قرصها زیر زبانی مصرف شن بهتره؟ یا کورتاژ کنم؟ و اون ترشحات چی بودن؟
    خیلی ممنونم ازتون

  36. آخه چرا کسی که ميخواد خدا بهش نميده واونی که نمیخواد زرت وزرت حامله ميشه، قربون حکمت خدا برم,

  37. سلام من تقریبا ۴ هفته ام است سه قرص میزوپروستول زیرزبانی و۳تا واژن استفاده کردم و الان دوروز میگذره هیچ علایم سقط خونریزی ودل دردندارم فقط یکبار ترشح قهوه ای خیلی کم چیکار کنم سقط کنم خیلی از عوارض دارو بر بچه میترسم

  38. سلام یه ساعته ازقرص ساتوتک استفاده کردم،یکی زیرزبونی بقیه واژینال،اماهیچ اتفاقی نیفتاده تاالان.درضمن ۸هفته بودم.میشه بگین بایدچیکارکنم؟

  39. سلام
    من توو هفته پنجم از قرص سایتوک ۴ تا واژینال و دو تا زیر زبونی البته دوتا واژینال و یه زیر زبونی همزمان دوساعت بعد هم تکرار فقط چند قطره خون اومد البته کلی هم دمکرده زعفران و آویشن و پونه و خوردم ولی اتفاقی نیافتاد بجز چند قطره تیره رنگ،الان منصرف شدم توو سونو گفت ضربان ضعیف وجود داره اما همه منو میترسونن که بعد ناقص باشه ایا تست غربالگری همه چیزو نشون میده؟

    1. سلام نگران نباشید از طریق انجام غربالگری مرحله اول و انجام سونوی آنومالی اگر مشکل جدی وجود داشته باشد مشخص می شود.

  40. قرص سايتوتك و از كجا ميشه تهيه كرد؟و اينكه صد در صد باعث سقط جنين ميشه؟

  41. سلام من با ساک حاملگی ۷میل قرص سایتوتک نه تا استفاده کردم دو تا زیر زبونی دو تا واژینال دو ساعت بعد یه زیر زبونی یه واژینال دوباره دو ساعت بعد یه واژینال یه زیر زبونی دوباره دو ساعت بعد یه زیر زبونی ده امی را نخوردم یه تیکه با مقداری آب و یه طناب خونی ازم دفع شد دردش کم شد بعد الانم شر و شر خون میاد هر بار میرم دستشویی قرص را هم پانصد هزار تومان برند فایزر خریدم

  42. سلام من ۴سال پیش سقط جنین باقرض داشتم الان حدودا دوماهه که برای بارذاری اقدام کردم ولی هنوزحامله نشدم ممکنه بخاطرسقطی که داشتم دیگه باردارنشم یادچارمشکل شده باشم؟

    1. سلام بله می تواند سقط های عمدی عوارض به دنبال داشته باشند اما تا ۶ ماه دیگر برای باردار شدن زمان دارید.

      1. سلام من ديشب با سايتوتك سقط انجام دادم همزمان ي دونه زير زبان ي دونه شيافت نيم ساعت بعد تكرار كردم نيم ساعت بعد ي دونه زير زبان دو تا شياف كردم و نيم ساعت بعد تكرار كردم .جنين بين ٣الي٤هفته هست .درد داشتم اما فقط چند قطره اب خون اومد ممكن هست سقط نشده باشه؟خواهش ميكنم جواب بديد

  43. سلام من از قرص گلندین استفاده کردم وسقط جنین انجام شد میخواستم بدونم تا کی عوارض این قرص تو بدن می مونه چون پشمون شدم میخوام دوباره باردار شم

  44. سلام‌
    من هفته ۱۴ هستم . ۶ تا قرص سایتوتک ۲تا۲تا هر سه ساعت به صورت واژینال استفاده کردم برای سقط. فقط درد شدید داشتم و بعد از دو سه ساعتی آب زیادی ازم خارج شد که حس کردم کیسه آب جنین پاره شده چون دمای بدنم به شدت بالا رفته بود ، بعد از نیم ساعت هم فقط یه لخته بزرگ ازم خارج شد، دیگه حتی یذره خونریزی هم نداشتم، میخواستم بدونم باید چیکار کنم ? سقط انجام شده کامل؟ یا باید بازم قرص استفاده کنم ؟ تو رو خدا راهنماییم کنید ؟ این پاره شدن کیسه آب سقط رو بهتر انجام میده با دوباره استفاده کردن قرص یا نه ؟؟؟؟

  45. سلام ببخشید من ی بچه یک ساله دارم سزارینی دوباره باردار شدم میخوام سقط کنم
    این قرص سایتوتک برا بچه شیر خوار ضرر داره؟؟

  46. سلام من از,یه دونه قرص سایتوتک واژینال استفاده کردم بیشتر نداشتم هیچ علایمی ندارم فقط یکم لرز کردم الان چندساعته بنظرتون چیکار کنم من دارم از همسرم جدا میشم میخوام سقط کنم توروخدا کمکم کنید

  47. سلام من تو هفته پنجم بودم دو روز پیش قرص سایتوتک مصرف کردم دو تا واژینال و دو تا زیر زبان بعد نیم ساعت دوباره یکی واژیبال و یکی زیر زبان استفاده کردم و بعد ۵ساعت خونریزی شدید داشتم و دو تا لخته خون بزرگ اومد بیرون و دیگه صبحش خونریزی نداشتم و دردی هم ندارم و خونریزی قطع شده سقط ناقص اتفاق افتاده ؟ باید چیکار کنم ؟ خواهش میکنم جواب بدین خیلی نگرانم

    1. سلام چیشد ،سقط کردید؟چون من الان شرایط سما را دارم?

  48. سلام خوبین یکی پیدابشه جواب منو بده من هفته هفتم هستم تا الان دوباراقدام مصرف قرص وشیافت برای سقط کردم دفعه اول اصلا خونریزی نداستم دفعه دوم هم یک روز خیلی کم .الان نمیدونم چیکارکنم بچه رو نمیخوام اما همچنان احساس میکنم قلبش میزنه دنبال یه راه حل هستم واسه ازبین بردنش

  49. سلام .جواب سنوگرافي احتمال دوقولو بودن جنين و نشون ميده ، خواستم بدونم مصرف سايتوتك براي سقط جنين جواب ميده ؟

  50. سلام من در هفته پنجم بارداری ۸ قرص سایتوتک زیر زبانی و ۲ واژینال انجام دادم خونریزی بسیار کم در حد چند لکه داشتم و بعد از یک هفته از این اتفاق سونوگرافی دارم و جنین دارای ضربان قلب و در کاویته رحم هست آیا من میتونم نگه دارم یا باید حتما سقط و انجام بدم ؟

    1. سلام جنین شما سالم است و نیازی به انجام سقط نیست.

  51. با سلام بنده در هفته شش بارداری سه تا قرص میزوپروستول زیرزبانی و شش عدد واژینال به فاصله هر ۴ساعت استفاده کردم لخته زیادی ازم دفع شد ولی فقط یه روز خونریزی داشتم مجددا سونو انجام دادم دکتر گفت جنینیت قلبش داره میزنه.ایا به نظرتون واسه جنین مشکلی پیش اومده چون میگن باعث انومالی هایی میشه که حتی ممکنه در غربالگری و سونو انومالی نیز نشون نده؟؟؟تو رو خدا جواب بدین

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد.

  52. سلام بعد از مصرف ۴ عدد قرص سایتوتک زیر زبانی و دو عدد واژینال جنین سقط نشد رفتم سونو گفتند جنین ضربان داره و سالمه خواهش میکنم راهی برام نشون بدین که بدونم بچم از هر نظر سالمه تا این استرس و عذاب وجدانم کم شه سونو سه بعدی نشون میده یا نه… خواهش میکنم کمکم کنید

  53. سلام من تو هفته ۵ بارداری هستم از قرص سایتوتک استفاده کردم
    تا ۱۲ ساعت ۸ تاشو مصرف کردم
    و اتفاقی نیفتاد از شب تا صبح
    صبح سه تا لخته ازم خارج شد این برای سقط کافی بوده?

  54. سلام دوستان من پارسال ناخواسته حامله شدم و تو هفته ۶ بارداری از ۵ تا قرص زیرزبانی به فاصله ۴۵ دقیقه میزوپروستول استفاده کردم بعد از اخرین قرص یه لیوان دم کرده اویشن خوردن بعد لکه بینی شروع شد بعدشم چند بار ازم لخته خارج شد و جنین سقط شد الانم یکسال میگذره و هیچ مشکلی ندارم فقط سعی کنید بعد از سقط حتما استراحت کنید و غذاهایی که گرم مزاج هست بخورید تا کاملا لکه بینی تموم بشه

  55. سلام من هفته ۴ بارداری ۱ قرص زیرزبونی گزاشتم
    ۲ تا داخل واژن ک گزاشتم ۲ تاش افتاد کلا، سونو رفتم ساک حاملگی بود ولی رحمم پر خون و حاملگی های ریسک گزارش داد اگه بچه بمونه مشکلی براش پیش میاد
    میشه راهنمایی کنین؟؟

    1. سلام اگر ضربان قلب جنین رویت شود خیر احتمال مشکل جدی ضعیف است.

  56. سلام هفته ۱۹بارداریم از۳ماه پیش شوهرم طلاق داد رفت دنبال یه زن دیگه کاش همون موقع مینداختم ولی ترسیدم الان گناه داره دنیا اومدنش مث این دختر دیگم بدبخت میشه کمکم کنید چیکا کنم

  57. سلام ۹روز از تاریخ پریدیم گذشته بود بیبی جک مثبت در آمد دو تا قرص سایکوتک ۲۰۰ داخلی گذاشتم خونریزی چند ساعت بعد شروع شد دردهای شبیه زایمان دو روز خونریزی داشتم البته زیاد نبودند مدت یک هفته دیگه حالتهای بارداری مثل درد سینه ها و پر رنگ شدن ادرار نداشتم بعد یک هفته سونوگرافی ساک جنین به همراه جنین سالم و مایع زرد رنگ با ضربان ۱۲۰رو تشخیص داد خیلی نگرانم دفع نشده آسیب جسمی یا ذهنی دیده باشه
    ترسیدم دوباره قرض استفاده کنم آسیب برس ونه اما دفع نشه
    برای اطمینان از سالم بودنش
    باید هر سه مرحله غربالگری رو انجام بدم؟
    مرکز معتبر تهران یا تبریز کجاست؟
    و یک سوال دیگه کدوم آسیب ها رو پزشک قانونی حکم سقط میده؟
    خیلی نگرانم لطفا سریع تر پاسخ بدین
    با تشکر

    1. سلام نگران نباشید اگر مشکلی ایجاد می شد جنین ضربان قلب نداشت با توجه به اینکه ضربان قلب جنین رویت شده است احتمال مشکل جدی ضعیف است برای اطمینان می توانید علاوه بر انجام غربالگری مرحله اول جنین بین هفته ۱۶ تا ۱۷ بارداری سونوگرافی سه بعدی انجام بدهید

    2. سلام.بچتون بدنیا اومد سالمه؟من الان شرایط شمارو دارم

  58. پیرو مطلب قبلی وقتی خونریزی شروع شد دو تا قرص دیدم که افتادن نگرانیم ااز اینکه علائم باراداری اللز نظر من(رنگ ادرار و درد سینه ها )وجود نداشت از آسیب به چشم ها صورت یا مغزش میترسم لطفا راهنمایی کنید

  59. سلام من تو هفته ۷ بارداری بودم قرص استفاده کردم و چند بار لخته ی خون دیدم وبعد ز ترشحات صورتی رنگ حدود ۸ روز دیگه هیچ خونریزی نداشتم. رفتم سونوگرافی ضربان نداره و آون کیسه خالی ولی گفتن که باید کورتاژ کنم

  60. سلام من۳ماه پیش باقرص سایتوتک سقط داشتم الان باز باردارشدم چندروز پیش ۱۳تا قرص سایتوتک خوردم اما یه لکه خون هم نیومد حالا چکارکنم.چی استفاده کنم که بیوفته۲تا بچه کوچیک دارم اصلا شرایطشو ندارم نگه دارم.توروخدا کمکم کنید

    1. سلام اینکه در فاصله کوتاه چند بار باردار می شوید نشان دهنده آن است که جلوگیری ندارید سقط عوارض زیادی دارد بهتر است در زمان زایمان خود لوله های خود را ببندید .

  61. در هفته ۷ پنج عدد قرص زیر زبانی سایتوتک مصرف کردم در هفته ۱۱ سونو دادم جنین هنوز در رحمم بود و حالا در هفته ۱۶ هستم و فقط یکبار دیگه سونو از جایی مطمئن دادم و فرمودن چنینی مشکلی نداره خیلی استرس دارم لطفا راهنمایی فرمائید.چکار کنم خیالم راحت بشه که جنین خدای ناخواسته مشکلی نداره.
    سپاس بی کران

  62. با سلام من چهار قرص را به صورت خوراکی مصرف کردم و چند ساعت بعد خونریزیم شروع شد و در روز اول لخته های بسیاری هم دفع کردم و دوهفته خونریزی سبکتر و لکه بینی داشتم. الآن بعد ۵ هفته که از مصرفم گذشته هنوز پریود نشدم و احساس میکنم هنوز حاملم نمیتونم آزمایش بدم و یا سونوگرافی برم راه دیگری برای تشخیص و یا اطمینان از سقط وجود داره؟؟؟ میتونم برای اطمینان دوباره قرص مصرف کنم؟؟؟

    1. سلام خیر راهی ندارد باید سونوگرافی انجام بدهید.

  63. سلام،من ۲۷ اسفند برای سونو غربالگری که رفتم،مشخص شد که جنین ضربان قلب نداره و با تجویز دکتر میزوپروستول مصرف کردم و جنین سقط شد اما در سونوی بعد از یقط که دادم ، مشخص شده که بقایای سقط به مقدار ۸×۱۲ میلی متر در رحمم باقی مانده،دکتر شش عدد قرص میزوپروستول برای بقایا برای تجویز کرده،آیا با این مقدار بقایا پریود نمی شوم که امکان دفع بقایا با پریود بعد از سقط وجود داشته باشه؟

    1. سلام سایز بقایا ی مانده کوچک است احتمال دفع آن با خون ریزی پریود وجود دارد.

  64. سلام من یه دختر ۷ماهه دارم سزارین شدم
    دوباره ناخواسته باردارشدم بار اول ۴تا قرص سایتوتک استفاده کردم فقط ترشحات قهوه ای داشتم و بعد دوروز قرص ازم دفع شد
    سه روز بعد ۴تا قرص استفاده کردم همون اتفاق افتاد الان واقعا بچه رو نمیخوام چیکار کنم سقط بشه آیا باید دوباره قرص استفاده کنم؟

  65. سلام من توعغدم ابروم درخطره از سایتوتک استفاده کردم دوتا وازینال ک بعدشیش ساعت رفتم دستشویی بایکم خون افتادن پایین چهارتاهم زیرزبونی چکارکنم لکه بینی فقط دارم

  66. سلام ،خسته نباشید،من هفته دهم بارداری هستم ،بخاطر مشکلات زندگیم نمیتونم بچه رو نگه دارم،دو سه هفته ی پیش دو تا قرص وازینال گذاشتم ،یکی دو ساعت لخته خون دیدم البته ن خیلی ،فرداش هم ی لخته خون ب اندازه بند انگشت دیدم،اما سقط انجام نشد،یکی دو هفته بعد رفتم سونو مشخص شد ک جنین سقط نشده و قلبش هم میزنه،اما نگرانم از اینکه ممکنه خدایی نکرده،مشکلی برای جنین پیش اومده باشه؟تورو خدا کمکم کنین

    1. سلام با توجه به اینکه قلب جنین ضربان دارد خیر مشکل جدی وجود ندارد.

  67. سلام خواهش میکنم جواب بدیدمن دوتابچه کوچیک دارم میخوام سقط انجام بدم بااستفاده ازقرص سایتوتک توروخداطریقه شودرست بهم بگید..وضعیت مالی مون هم خیلی بده نمیتونم نگهش دارم توروخدا جواب بدید

  68. سلام لطفا جواب بدین من هفته ی شش بارداری ام از قرص سایتوتک استفاده کردم ۴تا واژن ۲ تا زیر زبان بعلاوه دم کرده زعفران و آویشن حتی یه لک نیومده الان چند ساعتی میگذره هیچ خبری نیست ناگفته نماند پرش و بلند کردن اجسام سنگین هم داشتم خودم دلم نمیخواد برای بچم اتفاقی بیوفته شوهرم نمیخواد اگه خبری نشد تا کی صبر کنم؟ چند درصد احتمال ناقصی جنین هست؟؟؟

    1. سلام سقط عوارض زیادی برای شما دارد بهتر است به فکر حفظ بارداری خود باشید.

  69. سلام من درهفته ۳بارداری بودم وقرص سایتوتک مصرف کردم ۳در واژینال و۲ تا در دهان بفاصله هر نیم ساعت یکی..الان دوروزه، روز اول کمی خونریزی ویه لخته خیلی بزرگ وقتی امد احساس زایمان بهم دست داد.تو لخته زائده سفیدرنگ بود.. دیگر خونریزی نداشتم نمیدونم باید چیکارکنم از دم کرده های مختلف استفاده میکنم ولی هنوز خونریزی نکردم یدختر ۱ساله هم دارم شیر میدم بهش تاثیری روش نداره..لطفا جواب بدید.خواهش میکنم.التماس میکنم جواب بدین…???????????

    1. سلام سقط عوارض زیادی دارد این دارو ضرر دارد نباید دیگر از این دارو استفاده کنید.

  70. سلام من درهفته سوم بارداری هفتاشیافت استفاده کردم نه لک داشتم نه خونریزی بعدش عذاب وجدان داغونم کردتصمیم گرفتم نگه دارم سونوگرافی و هام خوب بودازمایش انتیم گفت هرمون بدن مادرخیلی بالاست بچه پایین الان ازمایش ژنتیک دادم توچهارماهم خیلی استرس دارم که بچه مشکلی داشته باشه به نظرتون احتمالش هست مشکل داشته باشه قلب وحرکتش خوب بود

    1. سلام خیر نگران نباشید احتمال آن ضعیف است .

  71. سلام
    من هفته هفتم بارداریمه
    دو آمپول پروستاگلاندین و چهار تا قرص سایتوتک به فاصله ۴۵دقیقه واژینال گذاشتم بعد دوساعت پشیمون شدم و با فشار آب شلنگ قرص ها رو از واژینال بیرون آوردم خونریزی هم نکردم الان میترسم بچم عقب مانده بشه چکار کنم
    همه سونوها هم یا تعطیلند یا نوبت ندارند

  72. سلام و وقت بخیر.
    همسر برادرم باردار بودن و متاسفانه در هفته ۱۲__۱۳ بارداری که برای غربالگری اولیه رفتن، متوجه شدن جنین مرده و قلبش نمیزنه اما ایشون هیچ علائم درد یا خونریزی نداشتن و گفته شد که دوهفته است جنین مرده.
    با تجویز پزشک ۴قرص میزوپروستول ۲۰۰ واژینال در اورژانس بیمارستان براشون انجام دادن. بعد از الان ۸ ساعت فقط کمی درد شکمی دارن و هیچ خونریزی نداشتن.
    سوالم اینه مدت زمان تاثیر این دارو چقدر هست تا جنین مرده کاملا سقط بشن؟ در اورژانس به ما گفتن هرچقدر درد داشتن باید تحمل کنن و مُسَکِن استفاده نکنن ولی در سرچ اينترنتی نوشته شده مصرف ایبوپروفن مانعی ندارد! الان اگر درد تشدید شود میشود با نميشود مسکن مصرف کنن؟

    با سپاس

  73. سلام من ۱۷ ام باید پریود میشدم اما متوجه شدم که باردارم قرص سایتوتک رو چجوری باید مصرف کنم توروخدا راهنماییم کنید خیلی واجبه.طریقه مصرفشو بلد نیستم

  74. سلام وقت بخیر
    من هفته۶بارداریم و۱۰تاقرص سایتوتک تهیه کردم میشه بگین چجوری مصرف کنم تاکامل بیفته تازه نگرانی سقط ناقص وایناشنباشم
    اگه مشاوره پولی هست بفرمایین خواهش میکنم

  75. دوستان من ۶عدد قرص سایتوتک اصل دارم خودم ۴تاشو مصرف کردم وکارام انجام شده به مابقیش احتیاج ندارم اگر کسی نیاز داشت تماس بگیره قیمت کمتر از اونی که خریدم میدم

  76. شماره تلفنم جهت خرید ۶عدد قرص سایتوتک اصل
    ۰۹۳۷۲۵۵۲۸۷۲

  77. باسلام ببخشید من درهفته۴ قرص سایتوتیک مصرف کردم اما جز گرفتگی ودرد اثری نداشت نه لک نه خون والان هفته۵ رفتم سونو همه چیز خوب بود ممکنه بچم درآینده ناقص بشه?

  78. دوستان من چند روز پیش سقط داشتم چون خیلی دنبال داروی اصلی بودم بالاخره ی آدم معتبر پیدا کردم که ازشون خریدم و چون راضی بودم و اذیت نشدم بهشون قول دادم به هر کس که نیاز داشته باشه معرفیشون میکنم قیمتشون خیلی منصفانه س و تا لحظه آخر همراهی میکنن ۰۹۱۳۰۸۱۲۰۸۵شمارشونه واتساپ پیام بدین راهنمایی میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *