فرق کمر درد پریود با بارداری

فرق کمر درد پریود با بارداری | آیا کمردرد نشانه بارداری است؟

آیا کمر درد نشانه حاملگی است؟

سلام چند روزی از زمان پریود من گذشته یه کمی زیر دلم تیر میکشه و کمردرد هم دارم. اکثر مواقع هنگام پریود فقط زیردلم و سینه هام و استخوان پاهام درد می گرفت. اما الان کمردرد هم دارم. آیا کمر درد نشانه بارداری است؟

آیا کمردرد نشانه بارداری است؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

کمر درد می تواند یکی از نشانه های حاملگی باشد اما عقب افتادن پریود دلیل محکمتری برای احتمال بارداری است. کمردرد به همراه دل پیچه شدید از علایم پیش از قاعدگی نیز هست. اما در اوایل بارداری کمردرد با دل پیچه کمتر مشاهده می شود. با توجه به اینکه پریودتان عقب افتاده می توانید از تست بیبی چک استفاده کنید یا آزمایش خون بتا بدهید.

 

فرق کمر درد پریود با بارداری

در زمان بارداری رباط های بدن نرم و کشیده تر میشوند تا شما را برای انجام یک وظیفه مهم آماده کند. در زمان بارداری روی مفاصل لگن و کمر فشار وارد میشود، که این خود دلیلی برای ایجاد حس کمردرد است. در پاسخ به این سوال که فرق کمر درد پریود با بارداری چیست؟، باید به شما بگوییم که کمرددرد دوره قاعدگی حداکثر چند روز قبل از قاعدگی شروع میشود و با تمام شدن دوره شما خاتمه می یابد. اما کمردرد های دوران بارداری ادامه دار است.

برای اینکه مطمئن شوید دلیل کمردرد شما قاعدگی ایست و یا بارداری باید سایر نشانه ها را هم زیر نظر بگیرید، که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

تفاوت علائم پریود و بارداری چیست؟

ایا کمردرد نشانه بارداری است/

فرق درد سینه در بارداری و قاعدگی

سندروم پیش قاعدگی:

در طول سندروم پیش قاعدگی، ورم و حساسیت سینه در نیمه دوم چرخه قاعدگی شما اتفاق می‌افتد. این حساسیت می‌تواند متعادل و یا شدید باشد و زمانی که به پریود نزدیک می‌شوید حساسیت به حداکثر شدت خود می‌رسد. فراموش نکنید زنان عموما در سال‌های فرزند آوری علائم شدیدتری را از درد سینه تجربه می‌کنند.
در این حالت بافت سینه به خصوص در نواحی بیرونی ممکن است ناهموار و سفت باشد. همچنین در سندروم پیش قاعدگی ممکن است احساس کنید سینه‌تان پر شده است و از حساسیت و درد شدید آن رنج ببرید. عموما این درد با کاهش سطح پروژسترون در طول پریود و یا بلافاصله پس از آن از بین می‌رود.

علایم بارداری:

سینه شما در اوایل دوره بارداری ممکن است احساس درد و حساسیت به لمس داشته باشد و احساس کنید که سنگین شده است. از آنجایی که سطح پروژسترون شما در پی بارداری افزایش می‌یابد ممکن است چنین دردی تا مدتی ادامه داشته باشد.

تفاوت خونریزی بارداری و قاعدگی

پیش قاعدگی:

به طور کلی در صورتی که مشکل شما پیش قاعدگی باشد نباید خونریزی داشته باشید، اما در صورتی که پریود شما آغاز شود خونریزی شدیدتر و سنگین‌تری را تا یک هفته تجربه خواهید کرد.

علایم بارداری:

برای برخی یکی از اولین علائم بارداری خونریزی آرام واژن است که عموما به رنگ صورتی و یا قهوه‌ای تیره نمایان می‌گردد. این نشانه عموما ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از لقاح اتفاق می‌افتد و آنقدر نیست که نوار بهداشتی و یا تامپون را پر کند. این نوع خونریزی عموما برای یک تا دو روز طول می‌کشد و بسیار کوتاه‌تر از یک پریود عادی است.

تغییرات روانی

پیش قاعدگی:

شما احتمالا در طول دوران پیش قاعدگی احساس بدخلقی و عصبانیت می‌کنید. همچنین ممکن است در این شرایط گاهی اوقات گریه کنید و مضطرب شوید. این علائم پس از آن که پریود شما آغاز شود از بین خواهد رفت.
ورزش و خواب می‌تواند در کنترل تغییرات روانی در دوره پیش قاعدگی به شما کمک کند. با این وجود اگر احساس ناراحتی، ناامیدی، کمبود انرژی و خستگی را برای دو هفته و یا بیشتر احساس کردید ممکن است دچار افسردگی شده باشید. در این شرایط بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

علایم بارداری:

اگر باردار باشید نیز ممکن است تغییرات روانی را تا زمان زایمان تجربه کنید. عموما افراد در دوران بارداری احساساتی، عصبانی و هیجان‌زده هستند. انتظار برای دیدن عضو جدید خانواده می‌تواند باعث شود لحظاتی عصبانی و ناراحت باشید و گاهی گریه کنید.
زمانی که صحبت از پیش قاعدگی می‌شود این علائم می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی باشد. از این رو، اگر نگران علائم افسردگی هستید و فکر می‌کنید به افسردگی رسیده‌اید حتما با پزشک خود مشورت کنید. برعکس در بارداری افسردگی طبیعی است و به راحتی می‌تواند درمان گردد.

خستگی

پیش قاعدگی:

خستگی و کسالت در دوران پیش قاعدگی با توجه به وجود مشکلاتی مانند کم خوابی عادی است. این علائم با آغاز پریود از بین می‌رود. همچنین به خاطر داشته باشید ورزش می‌تواند میزان خواب شما را بهبود بخشد و خستگیتان را کاهش دهد.

علایم بارداری:

زمانی که شما باردار هستید، افزایش سطح هورمون پروژسترون می‌تواند خستگی شما را به وجود آورد. این نوع خستگی می‌تواند در سه ماهه اول بارداری شما بیشتر دیده شود، اما می‌تواند تا پایان دوران بارداری شما نیز ادامه یابد. برای این که بتوانید بدنتان را با این موضوع سازگار کنید باید به اندازه کافی غذا بخورید و به خوبی بخوابید.

حالت تهوع

پیش قاعدگی:

اگر پریود شما رو به پایان باشد نباید تهوع و استفراغ را تجربه کنید، اما برخی ناراحتی‌های گوارشی مانند تهوع می‌تواند همراه با علائم سندروم پیش قاعدگی اتفاق بیفتد.

علایم بارداری:

تهوع بارداری یکی از قدیمی‌ترین و واضح‌ترین نشانه‌های بارداری در افراد است. این نوع تهوع از ماه دوم بارداری شما نمایان می‌شود. تهوع هم می‌تواند با استفراغ همراه باشد هم می‌تواند بدون استفراغ به وجود آید. با این حال باید بدانید که همه زنان این احساس تهوع را درک نمی‌کنند.

ولع و نفرت از غذا

پیش قاعدگی:

زمانی که شما درگیر پیش قاعدگی باشید متوجه خواهید شد که عادات غذاییتان دچار تغییر شده است. احتمالا در این حالت شما دچار ولع به شکلات، کربوهیدرات، قند، شیرینی و یا غذا‌های نمکی خواهید بود. میزان این تمایلات در زمان بارداری متفاوت از زمان قاعدگی هستند.

علایم بارداری:

در این بارداری ممکن است دچار تمایلات شدید غذایی شوید و یا از یک سری از غذا‌ها کاملا متنفر گردید. در این حالت شما ممکن است به بو‌ها و طعم‌های خاصی احساس نفرت داشته باشید. این نشانه تا پایان دوره بارداری شما ممکن است ادامه داشته باشد.

همچنین شما ممکن است دچار اختلال هرزه خواری شوید. در این بیماری شما به غذا‌هایی مانند یخ، خاک، رنگ و یا تکه‌ای از فلز و … روی می‌آورید که هیچ ارزش غذایی ندارند. اگر احساس کردید چنین تمایلی در شما وجود دارد با پزشک خود صحبت کنید.

آیا کمر درد نشانه حاملگی است

دلپیچه

پیش قاعدگی:

اگر شما دچار پیش قاعدگی باشید، ممکن است قاعدگی دردناک را تجربه کنید که در آن از ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت دچار دلپیچه می‌شوید. این درد احتمالا در طول پریود کاهش می‌یابد و در پایان آن از بین می‌رود.
دل‌درد‌های قاعدگی پس از اولین بارداری شما و به مرور با افزایش سن از بین می‌رود. با این حال برخی از خانم‌ها در زمانی که وارد یائسگی می‌شوند دل درد بیشتری را تجربه می‌کنند.

علایم بارداری:

در اوایل بارداری ممکن است شما دلپیچه‌های کم و یا متعادلی را تجربه کنید. شاید به نظر این دل درد‌ها مانند دلپیچه‌های عادی دوران پریود به نظر بیاید، اما این نوع درد در قسمت پایین شکم و در کمر بیشتر احساس می‌شود.
اگر شما سابقه سقط جنین داشته‌اید، این علائم را جدی بگیرید و اگر کاهش نیافتند با پزشک خود مشورت کنید. احتمالا شما برای چند هفته تا چند ماه در دوران بارداری دل درد را تجربه خواهید کرد، اما اگر می‌دانید که باردار هستید و این دل درد‌ها با هرگونه خونریزی همراه بود سریعا به پزشکتان مراجعه کنید.

نتیجه گیری
علائم مختص و عمومی پیش قاعدگی: عدم خونریزی و افزایش ناگهانی اشتها
علائم مختص و عمومی بارداری: خونریزی کم واژن، تهوع و استفراغ
علائم مشترک: درد سینه و دلپیچه
مهم است که دلایل ایجاد چنین علائمی را در بدن خود بدانید، اگر باردار باشید هرچه زودتر متوجه شوید و سریع‌تر اقدام به مراقبت از خود کنید. بهترین راه برای بیان تفاوت بین پیش قاعدگی و بارداری انجام تست بارداری است. همچنین وقتی علائم را بشناسید، می‌توانید تغییرات را در بدن خود متوجه شوید. در صورتی که دچار هر مشکل و یا سوالی شدید صبر نکنید و حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

منبع خبر : setare

اشتراک‌گذاری
42 نظر
  1. کمر درد می تواند یکی از نشانه های حاملگی باشد اما عقب افتادن پریود دلیل محکمتری برای احتمال بارداری است.⏬
    این نکته مهمه اما از کجا معلوم که درد عفونت کلیه نباشه؟ آیا متخصص اورولوژی باید تشخیص بده ؟…ممنون میشم ?

  2. درد کلیه با خوردن مایعات تحریک پذیره! شایدم کمردرد از سنگ کلیه باشه اونوقت آنتی بیوتیک و داروهایی از این دست میدن یا جراحی!

  3. سلام من یک هفته دیگه باید پریود بشم تمام علائم بارداری را دارم ولی چک بی بی منفی بود چه کار کنم ایا باردارم سه هفته از رابطه جنسیم میگذره

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  4. سلام من تقریبایه هفته بیشترازپریودیم می گذره البته چن ماهه که پریودی نامنظمی دارم چن بارحالت تهوع داشتم الانم دوروزه کمردردشدیددارم به طوری که نمیتونم ازجام بلندشم امروزبی بی چک دادم امامنفی شدآیاممکنه که من باردارباشم ؟؟؟؟؟

    1. سلام بهتر است صبر کنید اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد تست بارداری انجام بدهید.

  5. سلام من چند وقت از عادتم گذشته کمردرد شدید پاهام دلپیچه نفخ شدید دارم دوبار بی بی. چک زدم منفی بود. دیروز چند لکه دیدم ولی پریود نشدم چیکارکنم راهنمایم کنید

    1. سلام بهتر است برای اطمینان آزمایش خون انجام بدهید.

  6. من ۳ روز قبل از دوران پریودام نزدیکی داشتم. ولی ۳ روز بعدش پریود شدم. ایا امکان داره که حامله باشم؟؟؟ البته از قرص اچ دی ام استفاده کردم برای پیشگیری اضطراری

    1. خیر باردار نیستید.

  7. سلام.من دو ماه ازدواج کردم ماه اول ازدواجم دو بار پریود شدم.برای حاملگی هم جلوگیری نکردم.حالا باید اولین بار پریودی و ملاک قرار بدم یا بار دوم

    1. سلام باید آخرین پریود خود را ملاک قرار دهید .

  8. سلام من سوم بهمن پریود شدم و الان تقریبا ۶روز هست که از زمان پریود گذشته ایا امکان داره باردار باشم گاهی گرگرفتگی شدید دارم و درد خفیف در قسمت کمرم

    1. سلام بله بهتر است تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  9. سلام من ۱۵ برج ۱۱ پریود شدم بعد خوب شدنم نزدیکی داشتم و این مدت همش احساس خستگی شدید داشتم با سرگیجه..کمر درد هم دارم و الانم نزدیک پریود شدنم هست ایا من باردارم با این حالت هایی ک دارم
    و تا الان این حالت ها رو تجربه نکرده بودم

    1. سلام اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  10. سلام وقتتون بخیر من حالت تهوع کم دارم و گاهی درد خفیف در ناحیه کمرم چن روز پیش بیبی چک زدم منفی بود اما الان۱۰روزه پریود عقب افتاده ایا امکان داره باردار باشم؟

    1. سلام مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  11. سلام من ۲هفته ازپریودیم میگذره جندبارتست زدم منفی بوددرضمن من ازقرص کم کاری تروعیدمیخورم ولی کمردردوکمیم دل دردمیشم امکان داره حامله شده باشم

    1. سلام با توجه به منفی بودن تست بارداری شما احتمال بارداری ضعیف است.

  12. سلام من ۶روزه که پریودیم عقب افتاده پریروز تست زدم منفی بود ولی کمردرددارم وسینه هامم حساسن به لمس ودردمیکنن ممکنه حامله باشم؟

    1. سلام با توجه به منفی بودن تست بارداری شما بهتر است تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت مجدد تست بارداری انجام بدهید.

  13. من جمعه شب قرص مسکن واسه سر درد خوردم شنبه بیبی چک دادم مثبت بود باز یکشنبه بیبی چک دادم بازم مثبت بود آیا ممکنه واسه خوردن مسکن مثبت زده باشه.البته اینم بگم کمر درد شدید دارم

    1. خیر ربطی به مصرف قرص مسکن ندارد.

  14. آیا با مصرف قرص اورژانسی ۱۲ساعت بعد از رابطه پرخطر احتمال بارداری هست تو رو خدا کمکم کنید

  15. سلام حدود۱۳روز از آخرین تاریخ پریودیم میگذره دوبار بی بی چک زدم منفی بود الاندردزیر شکموکمردردو پادرد دارم سینه هامم سنگین شدن ولی حساس به درد نشدن بنظر شما علاءم بارداری هستش یا علاء کیست تخمدان

    1. سلام اگر جواب تست بی بی چک منفی است می تواند علت آن تنبلی تخمدان باشد.

  16. سلام وقتتون بخیر
    من ۷ ماه برای بارداری اقدام میکنم و این ماه لتروزول استفاده کردم الان دو روزه که از پریودم میگذره ولی از چند روز پیش درد شدید کمر دارم و ترشحات ابکی مانند ایا امکان بارداری وجود داره؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد بهتر است تست بارداری انجام بدهید.

  17. سلام.دکتر برام آمپول دور ناف تجویز کرد و گفت نزدیکی داشته باشم و ۱۴ روز بعد بی بی بزنم امروز اول پریودمه ولی خبری نیست درصورتی که همیشه دو روز جلو مینداخت.امروز بی بی زدم منفی ولی کمردرد خفیف موقع نشستن دارم و ترشحی ندارم علایمم مثل پریود نیس پریودی کمر درد با درد شکم بود ولی الان فقط کمر درد دارم.و چن روز پیش دوروز متوالی ترشح کم قهوه ای خیلی کم رنگ داشتم سوزش معده.الان منتظر پری باشم یا نی نی؟

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد تست بارداری انجام بدهید.

  18. من از پاکی ۵روزمی گذره ولی الان علایم پریود دارم کمردرد پاها م گرفته علتش چیه ممکنه باردار باشم

  19. در اوایل بارداری چه نشانه هایی در بدن ظاهر می شود؟
    ///نفخ کردن و باد کردن شکم:

    نوسانات هورمونی ممکن است قبل یا در دوران عادت ماهیانه، باعث پف و نفخ شکمتان شود.

    ///نوسانات خلقی:

    بعضی از هورمون های مخرب می توانند باعث تحریک پذیری و تحریک احساسات شما شوند.

    ///سردرد :

    بسیاری از زنان از میگرن قاعدگی شکایت دارند که آنها هم با هورمون مرتبط هستند. کمپرس یخ، داروهای ضد درد OTC و تمرینات آرام بخش ممکن است درد را کاهش دهند.

  20. باسلام.من چندمدته که پریودیم نامنظمه همیشه زودتراز اون زمان پریودمیشم براساس اخرین بارپریودی الان دوروزه اززمانش گذشته کمردرد وکلیه دردهم دارم ترشحات سفیدابکیم دارم دفعه ی قبل که پاک شدم سه روز بعدش رفتم سونوگرفتم تعدادفولیکولام پنج بود ایاباعلائم الان احتمال داره باردار باشم یا ن عفونته؟

    1. سلام بله بهتر است تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  21. سلام من تقریبا ۵ روز پیش لکه بینی داشتم و چند قطره خون که ۲روز بیشتر زمان نبرد الانم چند روز کمر درد وحشتناکی دارم وچندروز شکمم هم نفخ کرده چند روز به دوره ی پریودیم مونده احتمال داره باردار باشم ؟

    1. سلام بله اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت باید تست بارداری انجام بدهید.

  22. سلام من پریود هام نامنظم بود رفتم دکتر بهم آمپول پروژسترون داد و قرص دوفاستون منظم شد الان ۱۰روز از زمان پریودم میگذره، کمردرد خفیف، ترشح، ونفخ، گرگرفتگی، بدنم هعی گرم وسرد میشه بنظرتون ازعلائم بارداری باشه

    1. سلام بله باید تست بارداری انجام بدهید.

  23. سلام من این ماه مرتب نزدیکی داشتم الان یک هفته مونده به پریودیم به شدت کمر درد و زیر دلم درد میکنه خیلی هم حسه ضعف دارم بعد حس میکنم شکم و زیر دلم سفت شده یه بار بی بی زدم منفی بوده امکان داره باردار باشم؟

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  24. من به صورت طبیعی جلوگیری میکردم ولی دیگه قصد بچه دار شدن دارم.الان ۸روزه که فقط کمردرد دارم این علامت حاملگی می‌تونه باشه. هفته آینده هم وقت پریودیم هست.چه زمانی میتونم از بی بی چک استفاده کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *