آیا ممکنه روز تخمک گذاری بچه دختر بشه؟!

ممکن است با آمیزش در روز تخمک گذاری جنسیت بچه دختر بشود. اما هرچه رابطه زناشویی از روز تخمک گذاری فاصله داشته باشد احتمال دختر شدن جنین بیشتر است…

گفته می شود هرچه رابطه جنسی به منظور بارداری، نزدیک به روز تخمک گذاری باشد احتمال پسر دار شدن جنین بیشتر است و و هرچه رابطه زناشویی از روز تخمک گذاری فاصله داشته باشد (مثلاً ۳ روز) احتمال دختر شدن جنین بیشتر است؛ البته این موضوع قطعی و ۱۰۰ درصد نیست و ممکن است با آمیزش در روز تخمک گذاری جنسیت بچه دختر بشود.

عوامل متعددی در دختر یا پسر شدن جنین نقش دارد. زمان آمیزش با توجه به روز تخمک گذاری، میزان PH رحم در حین لقاح و تغذیه قبل از بارداری سه عامل موثر در تعیین جنسیت قبل از حاملگی است.

چیکار کنم بچم دختر بشه؟

۱- PH رحم:

اسپرم مرد (كروموزوم y‌) در محيط قليائي بهتر زنده مي ماند، ازطرفي محيط رحم در زمان تخمك گذاري (۱۴ سيكل ماهانه ۲۸ روزه) داراي PH بالا و قليائي است و در صورتي كه لقاح در اين روز صورت گيرد به احتمال زياد جنين تولد يافته پسر خواهد بود و در بقيه اوقات چون PH دهانه رحم پايين و اسيدي است كرموزوم X بيشتر زنده مانده و احتمال دختر شدن جنين بيشتر است.

۲- زمان آميزش با توجه به روز تخمک گذاری:

خانمها هر ماه در اواسط سيکل خود يک يا چند تخمک که از نظر کروموزومی فقط X هستند توليد می کنند و در مقابل آقايان دارای دو نوع اسپرم حاوی کروموزومهای جنسی Xو Y هستند در واقع اين مرد است که جنسيت سلول تخم را تعيين می کند به شکلی که اگر تخمکی که حاوی کروموزوم جنسی X است با اسپرم حاوی کروموزوم جنسی Y لقاح يابد سلول تخم مذکر شده و اگر تخمکX با اسپرم حاوی X لقاح يابد سلول تخم مذکر می شود.

اگر آميزش در حوالی زمان تخمک گذاری صورت گيرد ، پسر بدنيا خواهد آمد چرا که در زمان تخمک گذاری ترشحات دهانه رحم از هميشه قليايي تر و رقيق تر است و ارتجاع پذير تر است و حرکت اسپرمهایY را بسيار سهل و آسان می کنداما اگر مقاربت ۳ تا ۴ روز بعد يا قبل از تخمک گذاری اتفاق بيفتد شانس پسر شدن بشدت کاهش می يابد و احتمال دختر زياد می شود.

۳- رژيم غذايي و جنسيت جنين:

دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص و درست به زوج‌های جوان کمک می‌کند بتوانند جنسیت کودک خود را تا حد زیادی پیش از بارداری تعیین کنند. به عنوان مثال، مصرف غذاهایی که منابع غنی از دو ماده معدنی کلسیم و منگنز هستند مثل سبزیجات سبز رنگ پیش از باردار شدن، احتمال به دنیا آوردن فرزند دختر را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر زنانی که بیشتر از خوراکی‌های حاوی پتاسیم و سدیم مثل موز و سیب زمینی استفاده کرده بودند، احتمال پسرزایی بیشتری داشتند؛ البته این مورد دوم هنوز به طور جداگانه مورد آزمایش قرار نگرفته است.

این متخصصان معتقدند که دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص و درست به زوج‌های جوان کمک می‌کند که جنسیت کودک خود را تا حد زیادی بتوانند تعیین کنند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این رژیم غذایی باید چندین هفته پیش از باردار شدن به کار گرفته شود. این متخصصان برای دستیابی به نتایج فوق مدت ۵ سال روی ۱۷۲ زوج آزمایش کردند که تمایل داشتند فرزند دختر داشته باشند.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. زمانی که درجه حرارت بدن بالا است و رابطه جنسی برقرار میکنید, زمانی که تخمک گذاری به اوج خود رسیده، احتمال دختر بودن فرزند بالا میرود.این روش باور دارد با داشتن رابطه جنسی که یک روز قبل از به اوج رسیدن دمای بدن شانس داشتن فرزند دختر بیشتر میشود، و اسپرم X شانس بیشتری برای جفت شدن با تخمک خواهد داشت ،برای داشتن فرزند پسر، بعد از کاهش دمای بدن رابطه برقرار شود.البته برخی دانشمندان بر این باورند که زمانبندی رابطه جنسی جنسیت را مشخص نمیکند.

  2. یکی دیگر از باورهای رایج این است که قبل از بارداری میزان استرس شما می تواند در تعیین جنسیت فرزند شما نقش داشته باشد. و با کمال تعجب، مطالعات علمی همبستگی بین این دو واقعیت را پیدا کرده اند. یک مطالعه نشان داد که زنانی که سطح کورتیزول بالاتری دارند – هورمون استرس- احتمال بیشتری برای داشتن یک دختر دارند. با این حال، دلیل این هنوز کشف نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *