دارچین و خونریزی قاعدگی

آیا دارچین قاعده آور است؟! | گیاهان قاعده آور اورژانسی!

دارچین از دیرباز برای زیادشدن و بازیافتن نیروی جنسی و باز شدن قاعدگی کاربرد داشته است، پس می توان گفت که دارچین قاعده آور است و از آن بعنوان یک قاعده آور اورژانسی یاد میشود. دارچین کلیه را گرم می کند و ضعف کمر و پاها را از بین می برد و کم خونی را درمان می کند.

به علاوه اینکه، دارچین حاوی ترکیبی به نام هیدروکسی­کالکون است که سطح انسولین را متوازن می­کند، بنابراین درمان طبیعی مناسبی برای پریود نامنظم ناشی از عدم توازن قند خون می­باشد.

اثر گرم‌کنندگی پودر دارچین برای رفع پرای گرفتگی‌های قاعدگی استفاده میشود، و هیدروکسی کالکون موجود در آن نیز به تنظیم میزان انسولین کمک می‌کند. نصف قاشق چایخوری پودر دارچین بردارید و آن را به یک لیوان شیر اضافه کنید. این ترکیب را به صورت روزانه به مدت چند هفته بنوشید.

علاوه بر این، شما می‌توانید چای دارچین نیز بنوشید، پودر دارچین را روی نان تست‌تان بپاشید، یا مرتبا چوب دارچین بجوید.

دارچین، سرشار از پلی فنول هست که قند خون بالا یا نامتعادل را تنظیم می‌کند. قند خون ثابت، تمایل بدن به غذا را کاهش می‌دهد و همین، نشان دهنده خواص دارچین برای کاهش وزن هست.

همچنین برای رفع دردهای عضلانی بسیار نافع است و جدیدا در آمریکای شمالی و کانادا کرمهایی به بازار آمده که دارای دارچین است و برای رفع درد به کار می رود.از این گیاه برای رفع سوءهاضمه، به ویژه در مواردی که با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشکن استفاده می شود. همچنین به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومی بدن و همچنین بندآورنده خون کاربرد دارد.

دارچین رگها را باز می کند و اثر خوبی در گردش خون دارد. دارچین معده را تمیز و آرام و قوی می کند. بنابراین اگر ناراحتی معده دارید حتما از دارچین استفاده کنید.

آیا دارچین قاعده آور است؟،گیاهان قاعده آور قوی و سریع، آیا زرشک قاعده آور است؟، قاعده آور اورژانسی، گیاهان قاعده آور فوری، قرص قاعده آور سریع ، گیاه قاعده آور خیلی قوی، اسم قرص قاعده آور، آیا آویشن قاعده آور است؟ ، ایا بادرنجبویه قاعده اور است

تسکین درد قاعدگی با دارچین

یكی از بهترین ادویه‌های گیاهی برای روزهای اول عادت ماهانه دارچین است. دمنوش تهیه شده از دارچین می‌تواند علاوه بر كاهش دردهای قاعدگی توان بدنی شما را افزایش دهد. برای تهیه این دمنوش می‌توانید از پودر دارچین و چوب آن استفاده كنید. اگر به چوب دارچین دسترسی دارید بهتر است دمنوش‌تان را با آن تهیه كنید. ۲ تا ۳ چوب دارچین را درون یك لیوان آب جوش بگذارید و سر لیوان را با نعلبكی ببندید.

اجازه دهید دارچین به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش بماند تا دم بكشد سپس چوب‌ دارچین را از لیوان خارج كرده و دمنوش را میل كنید. نوشیدن ۲ لیوان دمنوش دارچین و خوردن غذاهایی با طبع گرم مانند كاچی می‌تواند بهترین انتخاب برای نخستین روز قاعدگی باشد نکته ی مهمی است.

اکثر متخصصین زنان و زایمان توصیه می کنند زنان باردار از مصرف دارچین و فراورده های آن در طول دوران بارداری، خودداری نمایند. چرا که مصرف زیاد آن می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

آیا دارچین باعث پریودی میشود؟

بر اساس طب سنتی چین، دارچین می­تواند بدن را گرم کند. بنابراین، می­تواند پریود را تنظیم کند و دردهای انقباضی ناشی از «رحم سرد» را کاهش دهد.دارچین همچنین می­تواند باعث افزایش پروژسترون شود، پس اگر پریود نامنظم به دلیل کمبود پروژسترون باشد، به رفع آن کمک می­کند.

گیاهان قاعده آور اورژانسی

تاخیر قاعدگی در بانوان یک مشکل اساسی به شمار می آید که سبب نگرانی های وجود بارداری در زنان می شود اما با استفاده از چند گیاه قاعده آور بعد از اطمینان از عدم بارداری می توان استفاده و این مشکل را رفع کرد.

از پیاز خوراکی خام و تخم آن می توانید برای این امر استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه از این گیاه سبب افزایش ترشح صفرا و کاهش قند خون در فرد می گردد.

از جوشانده برگ و گیاه ثوم می توان در درمان تاخیر قاعدگی استفاده کرد.

برای درمان قاعدگی از ریشه خوراکی موسیر هم می توان بهره برد.

گیاه افسنتین را می توان هم به شکل شیاف در آورد و از راه واژینال از آن استفاده کرد و هم به شکل دم کرده آن مصرف کرد. در نظر داشته باشید که تخم، گل، برگ و شاخه این گیاه قابل استفاده می باشد. در حالی که می خواهید از این گیاه به شکل شیاف استفاده کنید، آن را با عسل مخلوط نمایید.

برای درمان تاخیر پریودی از دانه و برگ و تخم شنبلیله مصرف کنید. شما می توانید هم به صورت خوردن برگ خام و هم دم کرده دانه و تخم این گیاه قاعده آور مصرف نمایید.

از دانه نخود به صورت خام و پخته و خیسانده آن و حتی آبی که نخود را در آن خوابانده اید هم می توانید برای این کار استفاده کنید.

برگ و ریشه گیاه رزماری را بجوشانید و به عنوان یک درمان برای تاخیر و قطع قاعدگی خود از آن استفاده کنید.

پیاز ریشه سوسن سفید و یا زنبق را دم کنید و از محلول به دست آمده برای برطرف کردن تاخیر پریودی خود بنوشید.

از برگ ها و تخم گیاه گزنه هم می توانید به شکل جوشانده آن و هم به شکل شیاف واژینال استفاده کنید. ذکر این نکته در این قسمت حائز اهمیت است که، استفاده بیش از اندازه در خوردن گزنه می تواند موجب خونریزی بیش از حد و قطع ادرار گردد. و اگر می خواهید از این گیاه به صورت شیاف مصرف کنید دو گرم از این گیاه را به همراه دو گرم مرمکی مخلوط و بعد استعمال را انجام دهید.

نوشیدن جوشانده دانه انیسون نیز یکی از راه های درمان با گیاه قاعده آور می باشد.

گل بابونه را دم کنید و بنوشید اما در نظر داشته باشید که تاثیر آهن را کم می کند و به همراه داروهای ضد انعقاد نباید مصرف شود.

تخم، گل و برگ گیاه بادرنجبوبه را یا دم کنید و بنوشید و یا آن را در آب خیس نمایید و در همان آب بعد از صاف کردن بنشینید و در نظر داشته باشید که مصرف این گیاه با دوز بالای داروهای تروئیدی تداخل دارد.

تره را یا به شکل خام بخورید و یا تخم آن را دم کنید و از آن استفاده نمایید.

ریشه و تخم کرفس را دم کنید و بنوشید و به یاد داشته باشید که در حین مصرف این محلول در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

انواع کلم ها نیز قاعده آور هستند و شما می توانید از برگ و ریشه و تخم آنها به این منظور بهره ببرید. در این درمان شما می توانید از جوشانده برگ و شکوفه کلم، دم کرده تخم کلم و یا به شکل شیاف واژینال از آن استفاده کنید.

از مغز دانه کرچک و روغن دانه آن نیز به عنوان یک گیاه قاعده آور مصرف می شود.

شب بو نیز یک گیاه درمانی برای درمان عقب افتادگی پریودی در بانوان است که می توان از جوشانده تخم و ریشه، آب برگ های تازه و یا به شکل شیاف واژینال از آن استفاده کرد.

دم کرده دارچین هم در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.

از میوه فلفل سیاه هم در درمان تاخیر پریودی در بانوان می توان استفاده کرد.

نوشیدن آب پخته لوبیا قرمز هم به عنوان یک درمان خانگی در این زمینه کاربرد دارد.

از بادام تلخ به شکل شیاف واژینال می توانم در درمان تاخیر قاعدگی مصرف نمود.

گفته شده است که از عرق بهار نارنج هم در این زمینه می توان استفاده کرد.

از دم کرده ریشه و تخم رازیانه و خوردن تازه آن هم در درمان خانگی عقب افتادن پریودی استفاده کنید.

هشت تا ده گرم تخم پونجه را دم کنید و از آن برای این منظور استفاده نمایید.

از بذر و ریشه گیاه سنبل هم به صورت واژینال می توان مصرف کرد.

از دم کرده شبت هم برای درمان خانگی در این باره می توان استفاده کرد اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه از این گیاه باعث کاهش بینایی می گردد.

استفاده از بخور و خوردن تخم سیاه دانه و همچنین مصرف شیاف واژینال سیاه دانه نیز یک درمان موثر در این مقوله می باشد.

گیاه آویشن نیز یک گیاه قاعده آور تلقی می شود که به شکل خوراکی و دم کرده می توان از آن مصرف کرد اما استفاده بیش از اندازه از این گیاه به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

زرشک+قاعده آور

زرشک یکی از محبوب ترین خوراکی‌های افرادی است به مزه های ترش علاقه دارن. این میوه مملو از ویتامین «ث» بوده و برای مصرف آن برای درمان سرما خوردگی به شدت توصیه میشود، اما در مصرف زرشک باید دقت کرد زیرا که مصرف بیش از اندازه آن می تواند دردسرساز باشد، زرشک قاعده آور است و می‌تواند باعث سقط جنین نیز بشود.

 درمان عقب افتادن قاعدگی با گیاهان

از دم کرده تخم شاهی هم برای درمان دیر شدن پریودی می توان بهره برد.

شیاف واژینال و دم کرده تخم زردک از گیاهان قاعده آور قوی محسوب می شوند.

دم کرده گل همیشه بهار هم یک قاعده ور طبیعی محسوب می شود.

از دم کرده و خیسانده گلرنگ نیز می توان برای اتفاق افتادن پریودی بهره گرفت.

عرق زنیان هم قاعده آور است و هم شیر افزا می باشد.

جوشانده ریشه درخت مو نیز یک درمان طبیعی برای پریودی می باشد.

زعفران نیز به صورت دم کرده آن یک درمان مفید در زمینه دیر شدن پریودی می تواند باشد که مورد استفاده قرار می گیرد.

تمام گیاهان ذکر شده در این متن را می توانید از عطاری ها تهیه نمایید و از مسئولین آنجا طرز تهیه و شکل و مدت استفاده از هر کدام از این گیاهان را جویا شوید و به درستی از آنها مصرف نمایید تا نتیجه بگیرید.

اشتراک‌گذاری
13 نظر
  1. سلام خانم دکتر خوبین من چند ماه پیش که نزدیکی داشتم فقط منع یکم داخل پاهام ریخته شد من چون ترسیدم که داخل هم بره قرص اورژانسی لوونورژسترول در فاصله یکی صبح یکی هم فرداش انداختم درست یه هفته بعدش پریود شدم حالت تهوع سردرد هم نداشتم تیر ماه ولی ماه بعدش از ۸ماه پریود شدم تا۲۷مرداد لکه بینی و پریودداشتم این ماه که شهریور هستش هنوز خبری از پریودشدن نیستش میشه راهنمایی ام کنید بایدچکارکنم از عوارص قرص که اینجوری پریود شدنم منظم نیستش یا چی شده

    1. سلام مشکل شما از عوارض مصرف قرص اورژانسی است .

  2. سلام ببخشید من اردیبهشت ماه پریود شدم ولی این ماه هنوز نشدم حدودده روز میگذره..ولی تقریبا توی فروردین ماه امپول تستوسترون زدم اونم فقط یکی ایا ممکنه دلیلش این باشه

    1. سلام بله ممکن است تاثیر بگذارد.

      1. سلام من چهار ماه هست که پروید نشدم و باید بگم مجردم و از ابتدا پریود نا منظم داشتم ولی نه تا این اندازه دیر
        میخواستم بدونم چیکار کنم که پریود بشم؟

  3. سلام .من با نامزدم رابطه داشتم سه شنبه هفته پیش .بعد سه ساعت بعد ۴تا قرص hd خوردم .بعد فردا ۳تا بعدش. ۱دونه از جمعه دیگه قرص نخوردم تا الان می خواستم ببینم امکان بارداری هست یا نه

    1. سلام اگر تا سه هفته بعد از مصرف قرص جلوگیری به روش اورژانسی پریود نشدید آن وقت باید پیگیری نمایید.

  4. سلام
    من دستگاه آی یو دی دارم و به خاطر کیست قرص ال دی دکتر تجویز کرد. دو بسته قرص ال دی مصرف کردم و کیستم که برطرف شد دیگه نخوردم. الان دو ماهه پریود نشدم.بیبی تست دادم منفی بود. ۸ تا قرص ال دی خوردم و مصرفشو قطع کردم ولی دو هفته س هنوز پریود نشدم. دلیلش چیه؟ باید چیکار کنم پریود شم؟

    1. سلام باید از نظر هورمونی بررسی شوید.

  5. سلام خانم دکتر من تقریبا دو شهریور پریود شدم الانم هشت روز گذشته چیکار کنم تا پریود بشم

    1. سلام باید اول تست بارداری انجام بدهید.

  6. سلام خانم دکتر من میخام ماه بعد اسفند زود پریود شم تا عید تموم کنم چیکار کنم

  7. سلام ببخشید من حدود ۴ روز پیش نزدیکی داستم لطور سطحی احساس میکنم پیشاب نامزدم با مجرای واژنم تماس پیدا کرد بلافاصله ۲ ساعت بعد پریود شدم ولی ترشح قهوه ای رنگ به مقدار زیاد خونه که اومدم قرص ال دی رو شروع کردم به خوردن. که پریودم ۲ روز بعدش قطع شد. امروز هم به شدت حالت تهوع دارم از صبح بارداری ممکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *