عوارض خودارضايي در دوران بارداری

عوارض خودارضايي در دوران بارداری

هفته ۱۶ بارداری هستم چند بار خود ارضایی کردم برای جنین خطری داره؟! نگرانم، آيا خودارضايي باعث سقط جنين ميشود؟، عوارض خودارضایی در دوران بارداری چیست؟

خودارضایی در دوران بارداری

پاسخ مشاور:

هر گاه صحبت از خودارضایی میشود، همیشه مردان و بخصوص نوجوانان مورد توجه قرار می گیرند، اما باید بدانید که خودارضایی در خانم ها نیز رایج است و حتی برخی از خانم ها در دوران بارداری نیز خودارضایی می کنند. دوران بارداری شرایط خاص خود را دارد، مادران باردار در این دوران نیازهای مختلفی دارند، که این شامل نیاز های جنسی آنها نیز میشود و این امری است کاملا طبیعی. پس بهتر است خجالت در این زمینه را کنار بگذارید و سعی کنید بیشتر در این باره بخوانید و از بوجود آوردن دل نگرانی های اضافی در این دوره خودداری کنید.

در این زمینه بیشتر بدانید: آیا خودارضایی پس از ازدواج امری طبیعی است؟

چرا زنان در دوران بارداری خودارضایی می کنند؟

در دوران بارداری سطح هورمون های استروژن و پروژسترون در بدن زن باردار افزایش پیدا می کند و این عاملی برای افزایش میل جنسی در آنها میشود و از طرفی ممکن است تغییرات ظاهری مانند بزرگ شدن شکم و یا ورم دست و پا در ماه های آخر و…..  که در دوران بارداری برای خانم باردار بوجود می آید مانع از این میشود که مانند قبل رابطه برقرار کنند و نتوانند از پوزیشن جنسی مورد علاقه خود، لذت ببرند. عامل دیگری که مانع از برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری میشود، حس ترس از آسیب رساندن به جنین بر اثر رابطه جنسی در طرفین رابطه است که گاه داشتن این احساس درست و گاهی نیز اشتباه است. در نتیجه خواسته و یا ناخواسته باید قبول کنیم که خودارضایی در دوران بارداری موضوعی کاملا طبیعی است.

مطلب مرتبط: علایم خودارضایی در چهره!

بیان یک حقیقت در مورد خودارضایی در دوران بارداری

استرس و اضطراب خود می تواند ریشه انجام خودارضایی در دوران بارداری باشد. و خود ارضایی در بارداری اگر به ارگاسم ختم شود می تواند این تنش ها را کم کند و تاثیر مثبت داشته باشد. البته شما در این رابطه باید از عوارض خودارضایی در دوران بارداری نیز مطلع شوید. و به خواندن این یک جمله بسنده نکنید.

خودارضايي در ماه هفتم بارداري

آيا خودارضايي باعث سقط جنين ميشود؟

دفعات زیاد ارگاسم چه در اثر تماس جنسی و چه در اثر خودارضایی باشد، می تواند باعث زایمان زودرس شود. اگر دفعات آن زیاد نباشد مشکلی برای بارداری ایجاد نمی کند. اما خودارضایی افراطی باعث انقباضات رحمی شده و در نتیجه احتمال زایمان زودرس و سقط جنین را افزایش می دهد. بهتر است برای جلوگیری از بروز این اتفاقات از ادامه این کار خودداری کنید.

اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید: تاثیرخودارضایی بر جنین | عوارض خودارضايی در بارداری!

عوارض خودارضایی در بارداری

خود ارضایی در بارداری اثرات روحی و روانی منفی دارد و باعث دلهره و اضطراب و ضعف اعصاب و افسردگی و کج خلقی می شود. و این حالات روحی روانی جنین را ناآرام می کند. بنابراین به هیچ عنوان در بارداری توصیه نمی شود. اگر مشکل خاصی ندارید و پزشک تان به شما اجازه داده اند می توانید نزدیکی با همسرتان داشته باشید ولی به شرطی که تهدید خاصی در بارداری نداشته باشید.

در اثر خودارضایی در دوران بارداری ممکن است کمی گرفتگی عضلانی احساس شود. این گرفتگی ممکن است در نواحی رحمی شدید باشد ، در صورتی این گرفتگی ها با خروج مایعی اب مانند و یا خون همراه بود، باید به پزشک مراجعه کنید.

نکته: این مطلب سعی کرده تا حدی از لحاظ پزشکی به موضوع خودارضایی در بارداری بپردازد و در مورد عقاید مذهبی شما در این زمینه صحبتی به میان نیاورده است.

اشتراک‌گذاری
23 نظر
  1. سلام خواهش میکنم کمکم کنید من در هفته ۳۱ م بارداریم هستم در طول بارداری چند بار خودارضایی داشتم معمولا ماهی یه بار آیا برای جنین خطری داره؟خیلی نگرانم انقدر خودم را سرزنش میکنم که حد نداره تو رو خدا جواب بدید

    1. سلام نگران نباشید اما از این به بعد این کار را انجام ندهید و سعی کنید با همسر خود رابطه جنسی داشته باشید.

  2. سلام خسته نباشیدـ.لطفاکمکم کنید
    من توماه۴بارداری هستم وچندباری خودارضایی داشتم میخواستم بدونم این کارتوبارداری واسه جنین خطری ایجادمیکنه یانه؟؟!!

    1. سلام اگر بواسطه همسر خود تحریک شوید .

  3. سلام من تو هفته ۹بارداری ام چندباری خودارضای داشتم ایا برای جنین خطر داره خیلی نگرانم

    1. سلام باید توسط همسر خود تحریک شوید خود ارضایی هم از لحاظ شرعی وهم از لحاظ پزشکی منع شده است نگران نباشید اگر تکرار نشود مشکلی به وجود نمی آید.

  4. سلام من الان درهفته دهم بارداریم هستم تقریبا از بچگیم به خودارضایی عادت داشتم و اصلا نمیتونم ترکش کنم خیلی هم نگران بچم هستم امروز هم دوبار خودارضایی کردم توروخدا کمکم کنین خیلی میترسم

    1. سلام باید توسط همسر خود تحریک شوید نگران نباشید از این به بعد این کار را ترک کنید بهتر است با روانشناس در رابطه با این موضوع وترک آن مشورت داشته باشید.

  5. سلام من در ماه نهم بارداری هستم و چندبار خودارضایی کردم میخواستم بدونم خطری برای جنین دارد یا ن

    1. سلام شما بهتر است از همسر خود درخواست داشته باشید تا شما را تحریک کند این کار هم از نظر پزشکی وهم از نظر شرعی منع شده است .

  6. سلام من توهفته دهم بارداری هستم ماهی یک بار یا دو بار خو ارضایی میکنم میشه بگید چطوری میتونم ترکش کنم.ممنون واقعا سایتتون عالیه

    1. سلام باید با همسرتان رابطه داشته باشید با توجه به اینکه باردار هستید و خود ارضایی هم از نظر پزشکی وهم از نظر شرعی منع شده است بهتر است این کار را ترک نمایید می توانید با یک روانشناس نیز مشورت داشته باشید.

  7. سلام خستع نباشید
    من تازگی مجبور بع سقط شدم..
    و چن روز بعد از سقطم خودارضایی کردم
    خطری یا مشکلی واسم دارع؟؟؟

  8. سلام ببخشید من یک خانم هستم قبل و بعداز ازدواج خودارضایی میکردم الان چند وقتیه که اقدام به بارداری کردم اما باردار نشدم میشه کمکم کنید خیلی حالم خرابه

  9. من توهفته هشتم بارداریمم خودارضایی کردم الان خیلی پشیمونم بایدچیکارکنم کمکم کنید

  10. خودارضایی مخصوصا در سه ماهه اول بارداری بسیار خطرناک است و باعث سقط جنین می شود

  11. سلام اگه میشه جوابمو بدین من تو بارداری خودارضایی کردم.خیلی خطرناکه ؟واسه من و جنین ضرر داره ؟استرس دارم

    1. سلام اگر ادامه ندهید و آن را ترک کنید احتمال عوارض آن کاهش می یابد .

  12. سلام من در هفته هفتم بارداری هستم ومتاسفانه خود ارضایی کردم بعد از خود ارصایی کمی لکه بینی داشتم ایا ممکنه جنین سقط شده باشه لطفا جوابمو بدید خیلی نگرانم

  13. سلام من هفته بیست وچهارم هستم یکبار خودارزایی داشتم اصلا نفهمیدم چی شد ?تورو خدا کمکم کنید بچم چیزیش نشه عذاب وجدان گرفتم واز خودم وبچم خجالت کشیدم

  14. سلام من هفته ششم بارداریم خودارضایی داشتم الان خونریزی شدیددارم رفتم سونوگفت ساک تشکیل شده میترسم ککم کنیداحتمال سقط هست

    1. سلام با توجه به عوارض آن باید ترک کنید و تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  15. سلام من هفته ششم بارداریم خودارضایی داشتم الان خونریزی شدیددارم رفتم سونوگفت ساک تشکیل شده میترسم ککم کنیداحتمال سقط هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.