ايا خود ارضايي در ازمايش مشخص ميشود

ايا خود ارضايي قابل تشخيص است؟ | علایم خودارضایی در چهره!

ايا خود ارضايي توسط دیگران قابل تشخيص است؟آيا خود ارضايي در ازمايش مشخص ميشود؟

سلام دختر ۲۵ ساله ای هستم متاسفانه ۶ ساله اعتیاد به خودارضایی پیدا کردم و در حال ترک هستم. مدام صورتمو تو آینه نگاه می کنم و ترس از این دارم که بقیه بفهمن که این مشکلو دارم. آيا خود ارضايي قابل تشخيص است؟، خودارضایی از روی صورت و چهره معلوم میشه؟؟

تشخیص خودارضایی از روی چهره

پاسخ مشاور نی نی نما:

خودارضایی از روی علایم فیزیکی به طور صد درصد قابل تشخیص نیست؛ مگر این که با ورود اشیا به واژن پارگی اتفاق افتاده باشد. اما گفته می شود خودارضایی، زیبایی چهره را کم می کند و سیاهی زیر چشم را تشدید می کند؛ اما برخی به اشتباه تیرگی ناحیه تناسلی را از عوارض خودارضایی می دانند که این باور درست نیست؛ عوارض خودارضایی که می تواند آن را برای دیگران قابل تشخیص بکند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لرزش دست
  2. از دست رفتن انرژی
  3. ضعف قوای جسمانی
  4. خستگی
  5. افسردگی
  6. خواب آلودگی
  7. احساس گناه
  8. انزوا
  9. بی حوصلگی
  10. گریز از جم
  11. عصبانیت و از کوره در رفتن

آيا خود ارضايي در آزمايش ادرار مشخص ميشود؟

جواب این سوال در یک کلمه خیر است. کسی نمی تواند از روس ازمایش ادرار و یا مدفوع به ایننکه ایا شما خودارضایی می کنید یا نه پی ببرد. بهتر است خود را نگران چنین موضوعاتی نکنید، زیراکه موضوعاتی از این باعث ایجاد اضطراب و استرس در شخص میشود. و یکی از دلایل اعتیاد به خودارضایی ، اضطراب است.

مطلب پیشنهادی: چه موقع خودارضایی یک مشکل محسوب می شود؟ روش های ترک خودارضایی کدام است؟

ايا خود ارضايي در ازمايش ادرار مشخص ميشود

علل خودارضایی دختران

علت های زیادی برای خودارضایی دختران در سن کم وجود دارد : مانند تجاوز جنسی در کودکی، کنجکاوی های هدایت نشده ، مشکلات روحی و …

خود ارضایی دختران و زنان عادتی که در زندگی خیلی خصوصی است و به سختی می توان آن را با شخصی در میان گذاشت. زنان و دختران تا جایی که می توانند نباید به این کار عادت کنند، چون ترک آن خیلی سخت است.

خود ارضایی دختران و زنان اکثرا برای فرار از استرس ،فشار عصبی، تنش روحی، روابط تیره و یا حتی مشکلات مالی انجام می شود. نتیجه خود ارضایی کوتاه مدت است و بعد از خود ارضایی فرد سریعا به وضعیت مشابه اولیه که باعث خود ارضایی شده بر می گردد.

علل ابتلا متاهلین به خودارضایی

در دختران خود ارضایی ممکن است با تخیلات جنسی، دیدن تصاویر و فیلم صورت گیرد که فرد با دیدن این تصاویر به هیجان می رسد و دچار خود ارضایی می شود.
اما از دلایل مهم خودارضایی در خانم های متاهل عدم رسیدن به ارضاء جنسی یا ارگاسم در یک رابطه جنسی طبیعی است. لذت نبردن ار رابطه جنسی طبیعی که خود آن دلایل بسیار زیادی از جمله نداشتن رابطه عاطفی خوب با همسر، ازدواجهای اجباری، تحت فشار قرار گرفتن جهت نزدیکی و غیره دارد. و همچنین عدم مهارت و اطلاع کافی همسر از چگونگی ارضاء شدن شریک جنسی اش میتواند عامل این عمل زشت شود.

زودانزالی مردان یکی از دلایل عمده خودارضایی زنان محسوب میباشد. وقتی مردی بدون معاشقه کافی و بدون به ارگاسم رساندن زن اقدام به دخول مینماید و سریع انزال میشود تکرار این اتفاق ناکامی زن را به دنبال دارد.

مهمترین عوارض جسمانی خودارضایی

  1. آسیب دیدن پرده بکارت
  2. ضعیف شدن قوای جنسی
  3. احساس درد در هنگام قاعدگی و بی نظمی آن
  4. اختلال در رشد سیستم عصبی مغز
  5. خستگی
  6. از دست دادن انرژی و سرزندگی و طراوت دخترانه
  7. کاهش قدرت حافظه
  8. عدم تمایل به جنس مخالف
  9. ناباروری (البته در شرایط حاد)
  10. رو به افول قرار گرفتن زیبایی و برق چشمان
  11. کاهش توانایی جذب جنس مخالف

(البته باید به این نکته توجه داشت که خود ارضایی در صورتی می تواند باعث پاره شدن پرده ی بکارت شود که همراه با اعمال فشار و تحریک شدید آلت تناسلی باشد وگرنه خود ارضایی بدون اعمال فشار و تحریک شدید -علی رغم وجود عوارض بسیار زیاد دیگر و احتمال آسیب رسیدن به پرده ی بکارت- باعث پاره شدن پرده ی بکارت نمی شود.)

شخصی که خود ارضایی می کند کم کم یک اندام زشت و نامتناسب پیدا میکند. کوچک شدن نامتناسب رانها و باسن و در دخترها بد شکل شدن فرم سینه و …. با توجه به ژنتیک و تعداد دفعات خودارضایی از دیگر عوارض خود ارضایی است.

خود ارضایی در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی ، روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود.

این فرد بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر خوب تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خود ارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.

یکی از مهمترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند بنابراین بایستی گفت ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.و گاهی متاسفانه خیانت ها ریشه در همین مساله دارد.

مطلب پیشنهادی: چگونه اعتیاد به خودارضایی را متوقف نماییم؟ آموزش روش های ترک خود ارضایی

شدت مراحل عوارض خودارضایی دختران

خودارضايي قابل تشخيص است!؟

مرحله‌ی مشکل‌ساز (Problematic)

در افرادی بروز می‌کند که روزانه بیش از یک یا دو بار استمنا می‌کنند. عوارض آن عبارتند از:

الف) خستگی و کوفتگی

ب) عدم تمرکز حواس

پ) ضعف حافظه

ت) استرس و اضطراب

۲- مرحله‌ی گرفتاری شدید (Severe)

در افرادی که در روز سه تا چهار بار استمنا می‌کنند پدیدار می‌شود. عوارض آن عبارتند از:

الف) خستگی و کوفتگی

ب) تغییرات سریع خلقی

ج) حساسیت بیش از حد و زود رنجی

د) کمردرد

ه) نازک شدن موها (به دلیل برهم خوردن نظم هورمونی)

و) ناتوانی جنسی زودرس در جوانی

ی) بی‌خوابی، بدخوابی و مشکلات مشابه آن‌ها

۳- مرحله‌ی گرفتاری بسیار شدید (Addictive)

در این حالت فرد روزانه حتی پنج بار خودارضایی می‌کند که عوارض بسیار شدیدتری در او ظهور می‌یابد:

الف) خستگی و کوفتگی

ب) ریزش شدید موها

ج) تار شدن دید چشم‌ها

د) وِز وِز گوش

ه) انزال زودرس و غیرارادی و خروج منی به صورت قطره قطره

و) درد کشاله‌ی ران و ناحیه‌ی تناسلی

ی) دردهای قولنجی در ناحیه‌ی لگن و استخوان دنبالچه

ترس از شکسته شدن خلوت، تنهایی محرکی مناسب برای خودارضایی

خودارضایی شرعا حرام است

همان طور که می دانید خود ارضایی یک گناه است ولی باید بدانید که این مسئله تنها در میان مسلمانان مطرح نمی شود و کشورهایی با ادیان غیر از اسلام هم به شدت از لحاظ علمی با این رفتار مخالف هستند. این گناه مستقیماً با جسم شما رابطه دارد و به همین دلیل روح شما را مورد حمله قرار می دهد.
پشیمانی و احساس پس از خود ارضایی زن و مرد ندارد و عملی کاملاً حرام است.

راههای ترک خودارضایی

  1. ورزش کردن
  2. آغاز یک دوره یادگیری و شرکت در کلاس های مورد علاقه
  3. نپوشیدن لباس های تنگ و جذب
  4. خواندن کتاب و مجله
  5. با خستگی کامل به رختخواب رفتن
  6. نماندن طولانی در حمام و زیر دوش
  7. تماشا کردن فیلم های شاد و طنز به جای فیلم های محرک
اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *