آیا استفاده از لوسین ها و دستگاه های برنزه کننده در دوران بارداری بی خطر است؟

آیا استفاده از لوسین ها و دستگاه های برنزه کننده در دوران بارداری بی خطر است؟

هم بله و هم خیر. اگر در دوران بارداری احساس جذابیت ندارید، ممکن است نگاهی به پوست آفتاب زده شده یا همان برنزه شده باعث شگفتی هایی برای عزت نفس شما شود. خبر خوب این است که مواد موجود در لوسیون های برنزه کننده، کرم ها و فوم ها بی ضرر هستند؛ بنابراین استفاده از آنها در دوران بارداری اشکالی ندارد. این محصولات در اصل رنگهایی هستند که روی سطح پوست شما باقی می مانند و به کودک در حال رشد شما آسیب نمی رسانند. و خود برنزه کننده ها در سالهای اخیر به طرز چشمگیری پیشرفت کرده اند.

قرار گرفتن در معرض اسپری برنز کننده در دوران بارداری

من توصیه می کنم که از قرار گرفتن در معرض اسپری برنز کننده در دوران بارداری خودداری کنید، زیرا در اثر استنشاق ممکن است بخار آئروسل برای ریه های شما ایمن نباشد و ضرر داشنه باشد. آنها حتی ممکن است وارد جریان خون شما شوند. این بدان معنی است که آنها به طور بالقوه می توانند روی کودک در حال رشد شما تأثیر بگذارند.

دراز کشیدن در دستگاه برنزه کننده در دوران بارداری شما

در مورد دستگاه های برنزه کردن، نگرانی های مختلفی برای شما و کودک وجود دارد. “دستگاه برنزه همان خطرات خورشید را ایجاد می کند. آنها تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) منتشر می کنند که باعث سرطان پوست می شود”. شخصی را که به شما این جملات را میگوید باور نکنید، زیرا دستگاه های برنزه فقط پرتوهای UVA ساطع می کنند، که برای سلامتی شما خطرناک نیستند. یک مطالعه نشان می دهد که استفاده و بازدید از دستگاه برنز کننده ۱۰ بار در سال می تواند شانس ابتلا به ملانوما -یکی از کشنده ترین انواع سرطان- را دو برابر کند. ملانوما تنها نوع سرطان گسترش یافته به جفت است که می تواند برای شما و کودک شما فاجعه بار باشد. دراز کشیدن در دستگاه برنزه کننده در دوران بارداری شما همچنین می تواند درجه حرارت بدن شما را به حدی برساند که ممکن است برای کودک شما خطرناک باشد؛ خصوصاً در سه ماهه اول شما.

داشتن درجه حرارت زیاد بدن در دوران بارداری

داشتن درجه حرارت زیاد بدن در دوران بارداری -یعنی بالاتر از ۳۸٫۸ درجه سلسیوس که می تواند در یک دستگاه برنزه، وان داغ یا سونا اتفاق بیفتد- با ناهنجاری های ستون فقرات در نوزادان در حال رشد همراه بوده است. و این نگرانی وجود دارد که دراز کشیدن طولانی مدت روی پشت شما می تواند جریان خون را در قلب شما و در نتیجه در کودک شما نیز محدود کند (اگر این اتفاق بیفتد، احساس سبك سری خواهید كرد).

یک نکته جدی برای برنزه کردن پوست در دوران بارداری

سرانجام، یک نکته جدی دیگر برای برنزه کردن پوست در دوران بارداری وجود دارد: زنان بارداری كه دارای پوست حساس هستند و خود را در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می دهند -خواه از دستگاه های برنزه یا خورشید- ممكن است بیشتر مستعد ابتلا به كلواسم باشند. شکافهایی که می توانند روی صورت و گاه بازوها در دوران بارداری ظاهر شوند

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.