آموزش تهیه پودر گوجه فرنگی با دستگاه خشک کن یا فر و استفاده های مختلف از آن

آموزش تهیه پودر گوجه فرنگی با دستگاه خشک کن یا فر و استفاده های مختلف از آن

دانستن طرز تهیه پودر گوجه فرنگی و استفاده از آن یکی از کلیدهای رسیدن به زمان و وقت و ارزش پول شما از گوجه فرنگی های موجود در باغ شما است. اگر تا به حال سالسا یا حتی کچاپ خانگی درست کرده اید، مثل من در اوایل امروز، احتمالاً به آن دسته از پوست های گوجه فرنگی، تخم ها و خمیر گوجه فرنگی نگاه کرده اید و فقط کمی احساس سو استفاده و هدر دادن آن را میکنید. خوب، دیگه بیشتر نه! به جای اینکه آن قسمت های گوجه فرنگی را از بین ببرید، آنها را به پودر گوجه فرنگی تبدیل کنید. به کنسرو یا درست کردن سالسای تازه علاقه ندارید؟ شما همچنین می توانید گوجه فرنگی های خوراکی یا چیزهایی را که به زودی خراب می شوند را تبدیل (هر لکه ی سیاه را جدا کنید) به پودر گوجه فرنگی کنید. اکنون لازم نیست برای استفاده نکردن به اندازه کافی سریع، از محصولات خود احساس گناه کنید.

طرز تهیه پودر گوجه فرنگی با دستگاه خشک کن یا فر

طرز تهیه پودر گوجه فرنگی با دستگاه خشک کن (دهیدراتور) یا فر

به طور حیرت انگیز آسان است.

مرحله ۱: پوست گوجه را آماده کنید

پوست گوجه را آماده کنید

پوست های گوجه فرنگی را با یک حوله تمیز خشک کنید و سپس آنها را روی یک سینی دهیدراتور (دستگاه خشک کن) [dehydrator] پراکنده کنید. اگر دهیدراتور ندارید، پوست آن را در یک لایه جداگانه روی یک ورقه پخت پخش کنید.

مرحله ۲: خمیر (خمیر کاغذ) را آماده کنید

خمیر (خمیر کاغذ) را آماده کنید

یک سینی دهیدراتور دیگر را با یک ورق رول میوه یا یک کاغذ پوست روغنی برش بزنید تا جا بگیرد. اگر دهیدراتور ندارید، یک ورقه پخت را با کاغذ перга یا یک ورقه پخت سیلیکونی خط کنید. خمیر گوجه فرنگی را بر روی ورقه با قاشق بریزید و با استفاده از یک قاشق چایخوری آن را بصورت نازک پخش کنید.

مرحله ۳: پوست ها را خشک کنید

دهیدراتور خود را به دمای ۱۳۵ درجه فارنهایت/۵۷ درجه سانتیگراد تنظیم کرده یا ورق های پخت را درون فر ۱۸۰ درجه فارنهایت/۸۲ درجه سانتیگراد قرار دهید و سینی ها را مرتباً چک کنید. برای دهیدراتورها، شما می خواهید هر ساعت یا بیشتر به آن نگاه کنید و هر بار قفسه ها را بچرخانید. اگر از اجاق گاز استفاده می کنید، بعد از یک ساعت و دوباره هر ۳۰ دقیقه یا بیشتر آن را چک کنید. پوست ها معمولاً اول خشک می شوند -حدود ۴ ساعت در دهیدراتور،- یک ساعت یا دو ساعت بعد توسط خمیر دنبال می شوند.

مرحله ۴: پوست ها را خنک کنید

سینی ها را از دهیدراتور یا فر خارج کنید، اما پوست گوجه فرنگی ها را رها کنید و روی آنها را خمیر بکشید. بگذارید تا در حالت ایده آل یک شب خنک شوند تا کاملاً خنک شوند. انتظار شبانه باعث می شود هرگونه رطوبت باقیمانده تبخیر شود و پودر گوجه فرنگی شما را از جمع شدن در حین ذخیره نگه می دارد.

مرحله ۵: پوست ها را پودر کنید

پس از خنک شدن کامل، پوست را درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید و تا زمانی که پودر نشده به خرد کردن آنها ادامه دهید. آن را درون یک کاسه ریخته و استفاده از خمیر گوجه فرنگی را تکرار کنید. این دو را با هم ترکیب کرده و پودر را به ظروف نگهدارنده مهر و موم شده یا کیسه های کوچک از وسایل وکیوم منتقل کنید.

طرز استفاده از پودر گوجه فرنگی

طرز استفاده از پودر گوجه فرنگی

هنگامی که می دانید چگونه پودر گوجه فرنگی را درست کنید، آن را بسیار شگفت آور و همه کاره خواهید یافت. من اغلب آن را درون سوپ ها یا خورش ها می ریزم، آن را روی تخم مرغ ها می پاشم، و حتی از آن برای تزیین وینای گرت خانگی استفاده می کنم. در اینجا چند کاربرد دیگر برای آن ذکر شده است:

  • رب گوجه فرنگی: فقط به یک قاشق غذاخوری یا دو عدد رب گوجه فرنگی نیاز دارید؟ قوطی را باز نکنید. ۲ قسمت از پودر را با ۱ قسمت از آب مخلوط کنید تا به اندازه رب گوجه فرنگی که لازم دارید یا کمتر درست کنید.
  • سس گوجه فرنگی: پودر گوجه فرنگی ۱ قسمت را با ۶ قسمت آب ترکیب کنید تا سس گوجه فرنگی درست شود. برای تهیه معادل ۱۵ اونس (۴۲۵ گرم) می توانید از ۱/۳ فنجان پودر گوجه فرنگی و ۲ فنجان آب استفاده کنید.
  • آب گوجه: ۲ قاشق غذاخوری پودر گوجه فرنگی را با ۸ اونس (۲۲۵ گرم) آب سرد برای آب گوجه فرنگی تازه بدون سدیم های مضر و مواد نگهدارنده در فروشگاه ها، هم بزنید.
  • سوپ گوجه فرنگی فوری: ۲ قاشق غذاخوری پودر گوجه فرنگی را در ۸ اونس (۲۲۵ گرم) آب جوش بریزید. یک پیمانه پیاز و/یا پودر سیر را اضافه کنید و با نمک و فلفل آن را مخلوط کنید تا طعم آن به دست آید.
  • سس پیتزا: نصف فنجان پودر گوجه فرنگی و یک و نصف فنجان آب را در یک قابلمه مخلوط کنید. به جوش بیاورید، گرما (گاز) را کم کنید و در نصف قاشق چایخوری هر یک از پودر سیر، پونه کوهی و ریحان را به اضافه یک نوک نمک هم بزنید. ۱ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. از شکر برای مقابله با اسیدیته استفاده کنید و آن را بجوشانید تا سس غلیظ شود.

حالا که می دانید چگونه پودر گوجه فرنگی را درست کنید و از آن استفاده کنید، اجازه ندهید آن پوست ها و خمیرها یا گوجه فرنگی های خوراکی روی پیشخوان شما به هدر رود!

پودر گوجه فرنگی

پودر گوجه فرنگی

آن گوجه فرنگی های خیلی رسیده یا پوست و خمیر را که بعد از تهیه سالسا باقی مانده است، فراموش نکنید! آنها را به این پودر همه کاره تبدیل کنید که می توان از آن برای تهیه سس، سوپ و سایر دستور العمل های عالی استفاده کرد.

عناصر
  • پوسته های گوجه فرنگی و خمیر
دستورالعمل ها
  1. پوست را در یک حوله کاغذی بکشید تا رطوبت هرچه بیشتر آن از بین برود.
  2. پوست را روی یک سینی کم آب و بدون خمیر بر روی یک روکش شده با پوست قرار دهید. در صورت استفاده از اجاق گاز، روی ورق های پخت صاف پهن کنید.
  3. دهیدراتور (دستگاه خشک کن) خود را به ۱۳۵ درجه فارنهایت/۵۷ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. برای خشک کردن اجاق گاز، ورق ها را در وسط فر قرار داده و آن را روی ۱۸۰ درجه فارنهایت/۸۲ درجه سانتیگراد قرار دهید. هر ۳۰ دقیقه قفسه های کم آب یا ورق های پخته شده را بچرخانید.
  4. بگذارید کاملاً روی پیشخوان خنک شوند تا به دمای اتاق برسند. آنها را به یک مخلوط کن یا یک غذا ساز منتقل کنید و تا زمانی که پودر شود، روی HIGH (حالت زیاد) مخلوط کنید. در یک محفظه محکم هوا (یک ظرف مناسب) ذخیره کنید.
اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.