روروک برای چند ماهگی نوزاد است

روروک از چند ماهگی کودک باید استفاده شود؟ | تاثیر روروک بر ستون فقرات کودک

اگر قصد تهیه روروئک برای کودکتان دارید بهتر است کمی در رابطه با این تصمیمتان تجدید نظر کنید. اولین س.الی که در رابطه با خرید روروئک برای فرزندتان باید بپرسید این است که خرید روروئک باعث تقویت مهارت راه رفتن کودک شما می شود و یا او را ضعیف می کند و به کودک آسیب می رساند؟ ، اگر فکر می کنید مفید است به نظر شما بهتر است روروئک از چند ماهگی برای کودک تهیه شود؟، آیا استفاده از روروئک برای ستون مهره های کودک ضرر دارد؟! و استفاده از روروئک از چند ماهگی توصیه می شود؟ برای پاسخ دادن به این سوالات تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روروک برای چند ماهگی نوزاد است؟

پاسخ مشاور:

به هیچ وجه در هیچ زمانی از زندگی استفاده از روروک برای بچه توصیه نمیشود. ولی اگر مجبور هستید توصیه می کنیم از ۷ ماهگی کودکتان را روی روروئک قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: بچه ها از چه سنی راه می روند؟ | آیا روروئک می‌تواند به راه رفتن کودک‌تان کمک کند؟!

تاثیر روروک بر ستون فقرات

بطور كلی در تكامل طبیعی كودك بجز در موارد بیماری نباید دخالت كرد یعنی كودك زمانی باید بایستد كه ستون مهره هایش تكامل لازم را پیدا كرده و زمان تكامل كودك خودش خواهد ایستاد. ایستاده نگه داشتن كودك در زمان قبل از تكامل ستون مهره ها با روروك سبب كمر دردهای زودرس میانسالی میشود. این قضیه در مورد نشسته نگه داشتن زودتر از موعد هم صدق می كند.

همچنین این وسیله عامل ایجاد سانحه برای کودک است و هم تکامل کودک برای راه رفتن را به تعویق می‌اندازد چرا که کودک هنگام راه رفتن به پاهایش نگاه می‌کند و اگر نتواند راه رفتنش را ببیند این امر به تأخیر می‌افتد.

نکات مهم در استفاده از روروئک

* اگر روروك را قبل از اينكه كودك فرآيند چهاردست و پا را كامل كند در اختيارش بگذاريد و او در هر روز براي مدتي از اين وسيله استفاده كند در واقع در يكي از مراحل رشد او و سازمانبندي عصبي او دخالت كرده ايد و آنرا سرعت بخشيده ايد. اين سرعت كه نقش جهش را دارد در دوران مدرسه ۸ – ۷ سالگي مشكلاتي برايش فراهم خواهد كرد.

* همه ی متخصصان کودک روروک را تایید نمیکند چون ممکن است باعث خطرات احتمالي مثل پرت شدن يا سقوط از بلندي ‌يا گير كردن به فرش و افتادن رورو‌ك و رفتن شيرخوار به فضاهاي پرخطر مثل آشپزخانه شود و موجب میشود که شیرخوار به آن وابسته شده و از کارایی خود استفاده نکند.

* اين وسيله بيشتر باعث افزايش قدرت در ساق پاها شده ولي روي توان حركتي ران‌ها و لگن تاثيري ندارد و باعث مي‌شود شيرخوار براي ايستادن به تنهايي تلاش نكند. روروک یکی از وسایلی است که نقش عمده ای در بسیاری از حوادث مرتبط با کودکان داشته است.

* ممکن است کودک از روروک بیفتد یا از جایی مثل پله ها با روروک سقوط کند. تحقیقاتی در کانادا بیشترین صدمات ناشی از روروک در اثر افتادن از پله ها بوده است.

* روروک به کودک اجازه می دهد که سریع تر از میزان طبیعی در همین سن حرکت کرده و خودش را به وسایل و مکان های خطرناک مثل اتاق های دیگر، بخاری، شومینه، پریز برق، آشپزخانه، اجاق های خوراک پزی و همچنین به محوطه های باز مانند استخر برساند و چون شیرخوار ۶ تا ۱۵ ماهه از خطرات آگاهی ندارد به وسیله روروک در معرض خطر قرار می گیرد.

* کودک با روروک به آشپزخانه، بخاری، شومینه راحت دسترسی پیدا میکند و باعث سوختگی در کودک می شود.

* ممکن است کودک با روروک دسترسی سریع به مواد شوینده و خطرناک مانند حشره کش ها، سموم گیاهی و… (که باید توجه داشت که در دسترس کودکان نباشد) مسموم شوند.

* کودکانی که از روروک استفاده می کنند کمتر از سایر کودکان می توانند به طور طبیعی روی زمین تجسس کنند و قوه و میدان بینایی شان گسترش کمتری پیدا می کند.

* ممکن است استفاده از روروک موجب بعضی اختلالات در تکامل حرکتی کودک شود به همین علت امروزه تمایل استفاده از روروک کمتر شده است.

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.