ایا ای یو دی چاق میکند

آیا ای یو دی باعث لاغری میشود؟ | آیا ایودی باعث چاقی میشود؟

تا به حال در مورد آی‌یودی و باورهایی که راجع به آن وجود دارد، زیاد صحبت کرده‌ایم اما باز هم از این سو و آن سو از این روش مناسب برای پیشگیری از بارداری بهانه‌هایی گرفته می‌شود. به عنوان نمونه اینکه آیا ایودی باعث چاقی میشود؟ و آیا آیودی باعث بزرگی شکم شود یا خیر؟ آیا ای یو دی باعث لاغری میشود؟ آیا ورزش بعد از گذاشتن ای یو دی ضرر دارد؟

آیا ای یو دی چاق میکند؟

بعضی از خانم‌ها معتقدند استفاده‌کنندگان از آی‌یودی دچار اضافه وزن شده‌اند. این تلقی اشتباهی است. آی‌یودی یک روش مطمئن و طولانی برای پیشگیری از بارداری است که احتمال بارداری با این روش، کمتر از یک نفر در ۱۰۰ نفر است. امروزه بسیاری از خانواده‌ها باورهای غلطی درباره این روش دارند. خانمی که از این روش استفاده می‌کند باید این اطمینان را داشته باشد که احتمال باردار شدن با این وسیله بسیار کم است. باید گفت آی‌یودی‌هایی که از مس ساخته شده‌اند، تاثیری روی اشتها نداشته‌اند و کاهش و یا افزایش وزن ایجاد نمی‌کنند. تغییرات وزن بیشتر به عوامل ژنتیکی، وضعیت تغذیه و چگونگی فعالیت بدنی فرد بستگی دارد. بهتر است این خانم‌ها در مورد میزان کالری دریافتی و اینکه آیا متناسب با کالری مصرفی‌شان است، تجدیدنظر و بررسی کنند.

مطلب پیشنهادی: معرفی انواع دستگاه داخل رحمی (IUD) و بررسی خطرات، مزایا و معایب هر یک

انواع آیودی

  1. غیرهورمونی: که به آن آیودی مسی نیز می کویند و مس موجود در IUD باعث از بین بردن اسپرم ها قبل از رسیدن به تخمک میشود. این نوع آیودی تا ۱۰ سال می توان استفاده کرد. ایودی غیرهورمونی از زمان کارگذاری عمل می کند.
  2. هورمونی: آیودی هورمونی با ترشح هورمونی باعث غلیظ شدن مخاط دهانه رحم میشود که این عاملی برای جلوگیری از رسیدن اسپرم به تخمک میشود. مدت تاثیرگذاری این نوع از آیودی ۳-۵ سال است. عملکرد ایودی هورمونی ۷ روز پس از زمان کارگزاری آغاز میشود.

مزایای استفاده از آیودی

  • یک روش ایمن برای پیشگیری از بارداری است.
  • صرفه اقتصادی دارد.
  • برای استفاده از دراز مدت خوب است.
  • قابل برگشت است.

معایب استفاده از آیودی

  • سبب بی نظمی در پریودی میشود.
  • شما را در برابر عفونت های واگیردار جنسی محافظت نمی کند.
  • در موارد نادر باعث ایجاد عفونت در لگن میشود.

مطلب پیشنهادی: دستگاه داخل رحمی (IUD) چیست؟ روش عملکرد، میزان تاثیر و هزینه آن

ایا ای یو دی باعث لاغری میشود

ورزش بعد از گذاشتن ای یو دی

شما بعد از کار گذاشتن آیودی به راحتی می توانید بدوید، شنا کنید، و حتی وزنه برداری کنید. ایودی در جایی قرار گرفته است که به راحتی تکان نمیخورد. کار گذاشتن ایودی به هیچ وجه مانع از انجام کارهای روتین روزمره شما نمیشود. تنها موردی که ممکن است برای استفاده کنندگان از ایودی پیش آید این است که پس از کار گذاشتن آیودی دچار گرفتگی عضلات شوند و کمی احساس کمرددرد کنند. این موارد نیز فقط در چند ساعت اولیه پیش می آید و بعد از آن برطرف شود.

گفتنی ها را در رابطه با ورزش کردن بعد از کار گذاشتن آیودی گفتیم و در نهایت توصیه میکنیم که برای احتیاط بیشتر چند روز پس از کار گذاشتن ایودی صبر کنید و استراحت را ترجیح دهید و بعد از آن به روال عادی زندگی خود بپردازید.

خانم‌هایی هم هستند که می‌گویند آی‌یودی می‌تواند سبب به وجود آمدن مشکلات جسمی مانند مشکلات عصبی، سردرد، ضعف و کم‌خونی، ریزش مو، لک صورت و پوکی استخوان شود اما این تصورها غلط است چون آی‌یودی اصولا ماده‌ای ندارد که بخواهد جذب بدن شود و تاثیر نامطلوب روی قسمت‌های مختلف بدن مانند پوست، مو، استخوان، اعصاب و… بگذارد.

تاکید می‌کنم فقط در صورتی امکان بروز مشکلات مرتبط با آی‌یو‌دی هست که مثلا فرد دچار خون‌ریزی شدید شود و برای درمان هم مراجعه نکند، آن وقت ممکن است این خون‌ریزی سبب ایجاد سردرد، ضعف، کم‌خونی و مشکلات دیگری شود.

اشتراک‌گذاری
101 نظر
  1. دو نوع IUD وجود دارد که عبارت هستند از:

    ۱- IUD های مسی

    ۲- IUD های حاوی هورمون پروژسترون

    IUD های مسی را می توان تا ده سال هم، در مهبل باقی گذاشت و از مزایای آن استفاده نمود. این نوع IUD ها امروزه یکی از موثرترین وسایل جلوگیری از بارداری می باشند، به طوری که از هر ۱۰۰ خانمی که از این وسیله استفاده می نماید فقط یک نفر دچار حاملگی ناخواسته می شود.

    IUD های حاوی پروژسترون که به ” پروژستاسرت ” (Progestasert) نیز معروف می باشند را باید هر سال عوض نمود. تاثیر این IUD ها نیز در جلوگیری از بارداری زیاد می باشد به طوری که از هر ۱۰۰ خانمی که از این وسیله استفاده می کنند، فقط حدود ۳ نفر دچار حاملگی ناخواسته می شوند. وجود هورمون پروژسترون در این نوع از IUD ها باعث کاهش خون ریزی و انقباض های رحمی می گردد که در هنگام استفاده از IUD معمولا ایجاد می شود.

    نحوه عملکرد IUD ها
    مکانیزم دقیق عمل IUD ها هنوز به طور کامل مشخص نشده است. IUD باعث یک واکنش التهابی در دیواره رحم می شود که این التهاب با انتقال اسپرم و تخمک ها جلوگیری می نماید. وجود مِس در IUD باعث تشدید این پاسخ التهابی می گردد.

    تحقیقات نشان داده است که این واکنش التهابی به طور مشخصی باعث کاهش میزان لقاح شده و شانس بقای جنین را در صورت بروز لقاح کاهش می دهد. به علاوه خود فلز مِس برای اسپرم ها سمی می باشد و بسیاری از اسپرم ها از بین خواهند رفت. اسپرم های کمی هم که زنده می مانند و خود را به تخمک می رسانند احتمال خیلی کمی دارد که توانایی بارور کردن تخمک را داشته باشند.

    افرادی که می توانند از IUD استفاده کنند
    خانم هایی که هیچ گونه سابقه ابتلا به عفونت یا التهاب لگن را ندارند می توانند از IUD برای جلوگیری از بارداری استفاده نمایند. خانم هایی که تا کنون هیچ گونه حاملگی نداشته اند به خاطرعوارض خون ریزی و انقباض های رحمی که ممکن است بر اثر IUD ایجاد شود به میزان بیشتری از سایر خانم ها ممکن است خواهان عدم استفاده از IUD شوند. همچنین در این خانم ها احتمال افتادن IUD به بیرون بیشتر از خانم هایی است که قبلا سابقه حاملگی داشته اند.

    توصیه می شود که خانم هایی که دارای مشکلات زیر هستند از IUD استفاده نکنند:
    * انقباض های شدید رحمی در هنگام قاعدگی

    * خون ریزی های شدید در هنگام قاعدگی

    * کم خونی و سایرخون ریزی ها

    * وجود ناهنجاری هایی در رحم ، لوله فالوپ و تخمدان ها

    * تست اسمیر غیر طبیعی

    * سابقه حاملگی خارج رحمی

    * وجود بعضی از اختلالات دریچه ی قلب

    * وجود حساسیت یا آلرژی به مِس(در مورد IUD های مسی)

    * سابقه ابتلا به بیماری های عفونی مقاربتی

    * وجود بیماری هایی مثل مرض قند(دیابت)، سرطان خون(لوسمی) و ایدز که می توانند باعث افزایش احتمال بروز عفونت شوند.

  2. این ماه پری خیلی شدیدی داشتم و با وجود این که یه ماه شد هنوزم خونریزی قطع نشده??
    شوهری گفتم برو پیش دکتر ببین مشکل از کجاست؟؟؟!!!
    منم بی خیال با تصور اینکه یه قرص یا آمپول میده برطرف میشه پا شدم رفتم تا موضوعو بهش گفتم برگشته میگه یا بارداری یا اینکه بچه سقط کردی الانم داره دفع میشه?
    منو میگی اصلا کپ کردم اگه مامانم باهام نبود که همونجا پس میفتادم???
    برام آزمایش بارداری نوشت با استرس و کلی گریه رفتم دادم اون یه ساعتی که معطل جواب بودم ۱۰ سال از عمرم کم شد??
    خلاصه جواب اومد و منفی بود☺☺ خدایا شکرت
    یعنی تو این مدت دلم واسه هیرادم کباب شد واقعا نمیتونستم با این قضیه کنار بیام،جوابو به دکتر نشون دادم سونو نوشت فردا باید برم ببینم مشکل چیه اگه چیزی نباشه دارو میده که بند بیاد

  3. من الانً دوسال ايودي گزاشتم تو اين دوسال ده كيلو اضافه وزن پيدا كردم كه اصلا سابقه نداشته تو عمرم اينطوري وزن اضاف كنم كسي ميدونه علتش چيه ؟؟؟به نظرتون برم دربيارم

    1. دوست عزیز اضافه وزن شما ربطی به ای یودی شما ندارد بهتره ورزش کنید و پیاده روی روزانه داشته باشید و رژیم غذایی خود را اصلاح نمایید تا به وزن ایده ال آل خود برسید.

  4. من خیلی دوست دارم چاق بشمـ اگه واقعا ایودی چاق میکنه حتما می‌گزارم ؟؟؟؟؟

  5. جدی مگه ای یو دی چاق کننده است

    1. اتفاقا من وزن کم کردم

  6. من میخوام ایودی بزارم ولی سه بار سزارین شدم میگن نمیشه ممکنه به زخم شکمم بچسبه لطفا راهنماییم کنید

    1. اگر مرکز بهداشت قبول نکرده بهتره از روش دیگری استفاده کنید.

    2. من فورس ال دی میخور م صورتم خراب شده آیا دستگاه ضد برداری بگزارم چاق نمیشم

      1. اگر هور مونی نباشد خیر باعث چاقی نمی شود .

  7. منظور از حساسیت به مس در دستگاه مسی چیه ؟آخه من دستبند مسی انداختم دستم پراز جوش والتهاب شد تورحم هم همین اثر رو داره؟

    کم خونی تو آزمایش نداشتم ولی دکتر گفت ذخیره آهنم کمه

    هشت ماهه زابمان کردم پری نشدم هنوز
    با این اوصاف بزارم یا نه

    1. سلام با توجه به اینکه ذخیره آهن شما کم است بهتر است از روش های دیگری برای جلوگیری از بارداری فعلا استفاده کنید .

  8. الان ده ساله ایو دی گذاشتم تازه میخوام برم بردارم مشکلیم نداشتم جز درد مختصری در قاعدگی ولی رعایتم کردم.میتونم دوباره بزارم.یا بر ندارم.ممنون

    1. سنگی به این دارد که ای یو دی شما چند ساله باشد .

  9. آیا آیودی باغث تنگ شدن واژن میشه؟

    1. خیر ربطی به تنگی واژن ندارد.

  10. سلام من تازه ایودی گذاشتم وخون ریزی دارم ایا این خون ریزی عادیه واینکه از کجا بفهمیمم ک به مس حساسیت داریم

    1. سلام بله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.
      حساسیت به مس نام بیماری است به نام ویلسون است. یکی از انواع علائم عصبی این بیماری انقباضات غیر‌ارادی و غیر‌طبیعی عضلات است که باعث تغییر وضع عضو می‌شود که به آن دیستونی می‌گویند. این انقباضات غیر‌طبیعی به‌ویژه عضلات دهان، حلق، حنجره و صورت را درگیر می‌کنند و باعث اختلال تکلم شدید و اختلال بلع می‌شود.گاهی انقباضات غیر‌طبیعی یا دیستونی در اندام‌ها دیده می‌شود و باعث تغییر شکل اندام‌های فوقانی و تحتانی و اختلال راه رفتن می‌شود.‌ در گروهی از بیماران لرزش شدید در دست‌ها دیده می‌شود که فرد قادر به انجام کار با دست‌ها نیست‌. در گروهی از بیماران نیز کندی شدید حرکات و علائمی شبیه پارکینسون دیده می‌شود.‌

  11. من میخوام ای یو دی بزارم ولی باز نگرانم و میترسم جابجا بشه و متوجه نشم به نظرتون این اتفاق ممکنه بیفته

    1. نگران نباشید بعد از گذاشتن ای یو دی هر ۶ ماه یک بار برای کنترل نخ ای یو دی باید به مراکز بهداشتی ویا پزشک مراجعه نمایید.

  12. من میخوام ای یو دی بزارم ولی باز نگرانم و میترسم جابجا بشه و متوجه نشم به نظرتون این اتفاق ممکنه بیفته

  13. سلام من شش ساله که ای بودی گذاشتم ده ساله است میشه بعدازده سال بازم نگهدارم یادربیارم ضررنداره بعدازده سال بازم نگه دارم لطفا راهنمایم کنید ممنون میشم

    1. سلام خیر نمی توانید بعد از ۱۰ سال ای یو دی را نگه دارید باید در زمان پریودی به مراکز بهداشتی مراجعه کرده تا آن را خارج کنند.

  14. سلام
    من آیودی دارم.میرم باشگاهومیخواستم ببینم باشگاه و وزنه برداری یا حرکت دوو و پروانه یا ویبره روشکم برای من ضرر داره؟؟؟۴ساله آیودی دارم

    1. سلام بهتر است احتیاط کنید .

  15. سلام.بهداشت‌برم‌دستگاه‌بزارم‌چه‌نوع‌آی‌یودی‌میخادبزاره.هندی.هلندی‌یا‌آمریکایی

  16. با سلام من تازه آیودی گذاشتم پریود این ماهم طولانی شد و بعد از اون هم بعد دورروز از اتمام پریودم لکه بینی دارم.خواستم بپرسم ببینم آیا طبیعیه یانه؟ و اینکه از کجا بهفمیم آیودی بهمون نساخته ؟ممنون

    1. سلام این علائم شما طبیعی است وجای نگرانی ندارد بهتر است در زمان خون ریزی از قرص آهن استفاده کنید.

  17. سلام آیا شنا ب صورت حرفه ای روی آی یودی تاثیر داره؟؟ جا ب جا نمیکنه؟؟

    1. سلام خیر تاثیری ندارد هر ۶ ماه باید نخ ای یو دی را کنترل کنید.

  18. سلام .من حدود ۴ماه پیش آی یودی گذاشتم.ولی هنوزهم لکه بینی دارم..چندباری که پیاده روی داشتم لکه بینی بیشتر شده.در حدخونریزی.دوره پریودم هم خونریزیم زیاد شده .قبلا زمان پریودم ۶روز بود ولی حالابیشتر از ۱۰روز پریودم طول میکشه..آیا اینها طبیعی است؟من چه باید بکنم؟

    1. سلام بله طبیعی است یکی از عوارض ای یو دی افزایش خون ریزی پریودی است می توانید در زمان خون ریزی هر ۸ ساعت از قرص مفنامیک اسید استفاده کنید در زمان خون ریزی هر روز قرص آهن مصرف کنید.

  19. سلام من الان چند روزه آی یو دی گذاشتم خداروشکر مشکلی ندارم ولی روش کنترل وزن من حلقه زدنه سریع و رقصه میخواستم ببینم این کاراها باعث جابجایی آی یو دی میشه و بلندکردن چیز سنگین هم مشکل سازه؟؟؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام باید از انجام کارهای سنگین پرهیز کنید.

  20. سلام من چند سال پیش آیودی گذاشتم به علت خونریزی شدید برداشتم حالا دوباره می خوام بزارم کدوم نوعش بهتره استفاده کنم کم کاری تیرویید هم دارم

    1. سلام نوعی که حاوی هورمون پروژسترون است برای شما مناسب است.

  21. سلام من يك طفل دارم و ٥ ماه ميشود كه IUD گذاشتم و بعضي ميگويند در اول باري يا طفل اول گذاشتن Iud خطر داره و باعث ميشه ديگه نتواني باردار شوي ايا اين درسته

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی ندارد ‌.

  22. باسلام من یه بچه ی ۱ ساله ودوماهه دارم وتقریبایه سالی هست قرص ال دی میخورم مشکل خاصی ندارم ولی حس میکنم یکم شکم اوردم وپوستم تیره شده میخاستم بدونم ای یودی بهتره یاقرص ال دی وعوارض کدومش کمتره؟؟

    1. سلام نباید طولانی مدت به صورت پیوسته از قرص ال دی استفاده کنید می توانید از کاندوم استفاده کنید ویا دستگاه ای یو دی بزارید .

  23. سلام حدود۴ماه پیش ای یو دی گذاشتم ولی چند روزی هست که از ناحیه شکم درد دارم دوماه پیش که برای معاینه رفتم دستگاه یه مقدار بالا رفته بود ولی ماما گفت اشکال نداره.خواستم بدونم ایا درد شکمم ربطی به ای یو دی مسی که گذاشتم داره یا نه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. سلام درد شکم شما علت های مختلفی می تواند داشته باشد باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شده وعلت مشکل شما بررسی شود.

  24. من دوماه میشه ای یو دی گذاشتم و وزنم حدود ۴ کیلو بعد از گذاشتن دستگاه بالا رفته ،درصورتی ک برنامه ی غذاییم مثل قبله و ورزشم میکنم ولی وزنم هرماه میره بالا نمیدونم چکار کنم یعنی بردارم بنظرتون؟

    1. بهتر است رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

    2. آیا داشتن دستگاه آ یو دی از تخمک گذاری جلوگیری می کنه ؟؟
      اخه من هفت سال پیش دستکاه گزاشتم الان میخواستم قبل از بر داشتن دستگاه زمان تخمک گذاریم رو بدونم و از کیت تخمک گذاری استفاده کردم اما همش منفی در میاد کیت. نیمدونم چرا خواهش میکنم کمکم کنید.

  25. سلام و خسته نباشید،
    آیا IUD با ورزش بدنسازی اشکالی بهش وارد میشه؟؟

    1. سلام بهتر است ورزش های سنگین روی شکم انجام نشود.

  26. سلام
    من حدود ۱۰ ماهی هست که آیودی گذاشتم دو ماه اول پریود کمی داشتم بعد لکه بینی شد حالا ۶ماهی هست که اصلا خونریزی ندارم حتی لکه بینی هم ندارم , آیا این طبیعی هست یا نه ?

    1. سلام بستگی به نوع آ یو دی شما دارد بعضی از انواع آ یو دی های هورمونی باعث کاهش خون ریزی و حتی قطع پریود می شوند .

  27. سلام من حدود بیست و هفت روز هست ک ایو دی گذاشتم.الان سه روز ک یا لکه بینیه یا خونریزی.به ماما که گفتم گفت طبیعیه.من چند سال پیش ایودی گذاشته بودم ولی بخاطر ماهیانه شدیدی که داشتم دکتر گفت باید درش بیاری.الان با وجود بیست و چند روزی که هست ایودی رو گذاشتم شکمم بزرگ شده و سایز بدنم تغییر کرده.در صورتی که من ورزشم به صورت مرتب هست و تغذیمم کاملا رژیمی.الان پشیمونم.چیکار کنم؟

  28. سلام .من روز سوم پریودیم دستگاه گذاشتم دقیقا ۷ روز پریودیم تموم شد ولی این ماه که دوباره پریود شدم خیلی خونریزی دارم اصلا قطع نمیشه آیا طبیعه ؟ یعنی به خاطر iud هستش یا نه؟ لطفا راهنمایی کنین؟ ممنونم

    1. سلام بله به علت گذاشتن ای یو دی است بهتر است هر ۸ ساعت از قرص مفنامیک اسید استفاده کنید روزی یک عدد قرص آهن نیز مصرف کنید .

  29. سلام،من ۷ ماهه آی یو دی گذاشتم وقبلش بدنسازی کار میکردم الانم ۴ ماهه دوباره شروع کردم خداروشکر مشکل خاصی ندارم،میخواستم بدونم طناب و حلقه میتونم بزنم یا نه

    1. سلام بهتر است طناب و حلقه نزنید .

  30. من بعد از گذاشتن دستگاه بعد مدتی دچار ریزش مو شدید شدم با اینکه اصلا ریزش مو نداشتم خیلی درمان کردم اصلا فایده نداشت نظرتون چیه ؟؟

    1. باید علت ریزش موی شما توسط متخصص پوست و مو بررسی شود ریزش مو ربطی به آی یو دی ندارد البته اگر کم خونی نداشته باشید .

  31. سلام من حدود سه ماه پیش لاپاراسکوپی وهیستروسکوپی و ایودی میرنا گذاشتم .به دلیل میوم رحمی‌.. و دل دردهای شدیدی که داشتم. که بازم دردهای لگنی کم نشد .رفتم معاینه دکترگفت دستگاه ایودی یه کم از حدش اومده پایین.ومشکل خاصی نداره .من هنوز دردهای لگنی وعفونت دارم .ایا از عوارض ایودی هستش؟ حتی اضافه وزن پیدا کردم

    1. سلام عفونت یکی از عوارض دستگاه آی یو دی است باید برای درمان عفونت خود به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شده وبرای شما دارو تجویز شود.

  32. من ۳ماه IUD گذاشتم ایا حرکتهای شکم ضرری نداره یانه؟؟؟

    1. سوال شما واضح نیست اگر منظور شما حرکات ورزشی است باید به مربی ورزشی خود اطلاع دهید تا حرکات سنگین ورزشی به شما تمرین ندهد.

  33. سلام ممنون از صبر و شکیباییتون
    من ۴ ماهه زایمان کردم و تو دوران شیردهی پریود نمیشم
    بچه دوممه و میخوام آیودی بذارم
    اگه دستگاه رو بذارم پریودیم شروع میشه؟
    چون نمیخوام پریود بشم چه روشی برای من مناسبه؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام در دوران شیردهی به علت تغییرات هورمونی این مسئله طبیعی است بهتر است صبر کنید پریود شوید بعد دستگاه ای آی یو دی بزارید.

  34. سلام من پسرم یک سالو دوماهه بود که ای يو دی گذاشتم و هیچ مشکل و دردی نداشتم خیلی خوب بود اما بعد از دوسال برداشتمش، اما باز پشيمون شدم و بعد از شیش ماه باز رفتم ای يو دی گذاشتم و الان درد های خیلی زیادی دارم حدود شیش هفت ماه هم میگذره دردام خیلی طاقت فرساست دلم و زیر شکمم بیشتر کناره های شکمم وحشتناک درد ميگيره همش ميگم بگذره خوب ميشه اما بدتر شدم بهداشت هم رفتم ماما ميگفت نخش سر جاست این از عوارضشه مشکلی نداره، به نظرتون من باید چکار کنم پریودمم منظمه خونریزی هم طبیعی.

    1. سلام این دردها اگر در زمان پیش از قاعدگی در شما به وجود می آید طبیعی است در غیر این صورت باید از نظر عفونت بررسی شوید‌

  35. من دو ماهه ای یو دی گذاشتم اما به دلیل کار سنگین یه سانت دستگاه اومد ه پایین دکتر میگه مشکلی نیست آیا خطر بارداری نداره ؟

    1. اگر سونوگرافی انجام داده اید و پزشک مشکلی ندیده است جای نگرانی وجود ندارد ‌.

  36. سلام ! میخواستم بدونم که بعد از گذاشتن آی یو دی ،می‌شود استخر رفت؟ ویا اینکه بعد از چه مدتی پس از گذاشتن آی یو دی ،میتوان شنا کرد؟

    1. سلام بعد از اتمام پریود و پاک شدن می توانید استخر بروید منعی ندارد.

  37. سلام ! میخواستم بدونم که بعد از گذاشتن آی یو دی ،می‌شود استخر رفت؟ ویا اینکه بعد از چه مدتی پس از گذاشتن آی یو دی ،میتوان شنا کرد؟

  38. سلام ی پسر ۲ سالو نیم دارم میخوام آ یو دی بزارم سن منم ۲۲ میخوام ۱۰ ساله بزارم میتونم

    1. سلام بله می توانید آی یو دی بزارید .

  39. سلام من اصلا زایمان نداشتم میخاستم بدونم میتونم ای یو دی مسی بزارم ؟ البته یه بار سقط جنین داشتم در ۸ هفتگی و خودمم سقطش کردم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام خیر نمی توانید از آی یو دی استفاده کنید.

  40. سلام!
    بدلیل پریودهای سنگین که باعث کم خونیم شده دکتر برام هفته گذشته ایودی هورمونی گذاشته اصلا راحت نیستم میترسم ورزش کنم با اینکه دکتر سونوگرافی کرد و گفت جاش خوبه. خیلی از چاق شدن میترسم آیا چاق کننده است؟ آیابا دویدن جای ایودی تغییر میگنه؟

    1. سلام نگران نباشید با انجام ورزش هایی مانند پیاده روی و داشتن تغذیه مناسب وزن شما زیاد نمی شود.

  41. باسلام من سه ساله ازدواج کردم و تاالان جلوگیریم بصورت طبیعی بوده و بچه هم ندارم. میخام دستگاه جلوگیری بزارم بمدت شیش هفت ماه. آمپول و قرص باتوجه به عوارضی که داره نمیخام انجام بدم.و ازطرفی عفونت هم دارم و قراره بعد از پریودم برم دکتر برام فریز انجام بده. طی یکی دوروز آینده هم پریود میشم میخواستم ببینم اول باید دستگاهو بزارم بعد فریز کنم یا اول فریز کنم بعد دستگاهو بزارم ؟

    1. سلام دستگاه آی یو دی برای کسانی که فرزند دارند و چندین سال قصد بارداری ندارند توصیه می شود برای شما مناسب نیست.

  42. سلام ممنون از وقتی که میگذارید و‌جواب میدهید!من تقریبا ۶ ماه آی یودی مسی گذاشتم و ۳ ماه که مدام لکه بینی داشتم بعد از اینکه لکه بینی خوب شد و پرییودم شدم خون ریزی خیلی شدیدی داشتم و این ماه که پرییود شدم خون ریزی خیلی کم بود و به صورت لکه بود و‌کم رنگ امروز زنگ‌ زدم دکتر گفت بی بی چک بخر استفاده کن بی بی چک خریدن جوابش منفی بود!در ضمن من کیست تخمدان دارم الان حدود ۱۰ ساله و متفورمین میخورم در واقع pco هستم الان میخوام بدونم چرا این ماه خون ریزیم اینطوری شده؟؟؟ممنون میشم سریع جواب بدید

    1. سلام اگر بیماری دیابت ندارید بهتر است قرص متفورمین را قطع کنید زیرا مصرف طولانی مدت آن توصیه نمی شود .

  43. سلام روزتون بخیر..من تیروئید کم کاردارم می‌خوام آی یو دی بذارم اولین بار هست،،باشگاه هم میرم،،میخواستم ببینم مشکلی نداره وکدوم نوع آی یودی رو بذارم ممنون میشم راهنماییم کنید.

  44. باسلام من۶ ماهه ایودی گذاشتم الان میخواستم اقدام به خروج ایودی کنم رفتم پیش ماما نتونست خارج کنه و گفت به رحم چسبیده و در مواقعی که پریود هستید برای خروج اقدام کن الان نگرانم و میترسم مشکل خاصی باشه و در نیا د
    میخواستم راهنماییم کنید ممکنه مشکلی باشه یا در موقع پریودی راحت در میاد؟؟

    1. سلام گذاشتن و خارج کردن ای یو دی فقط در زمان پریود صورت می گیرد بنابراین باید زمان پریود مراجعه نمایید.

  45. مهراد کوچولو پاسخ

    سلام وخسته نباشید خدمت شما٫من الان ۵روز هست آیودی گذاشتم؛قبل از اون ورزش انجام میدادم فیتنس٫اما الان میترسم ورزش کنم چون بدون ورزش هم سریعا چاق میشم نمیدونم چیکار کنم از آیو دی میترسم کلا برای خم و راست شدن وسواس پیدا کردم٫آرایشگر هستم و معمولا سرپا هستم میخواستم ببینم ضرری نداره مشکلی پیش نمیاد با سرپا ایستادن و ورزش مخصوص شکم ؟

    1. سلام سر پا ایستادن خیر مشکلی ندارد اما در رابطه با ورزش نباید فعالیت های سنگین انجام شود .

  46. سلام،خسته نباشید.من شش ماه بعد سزارینم آی یو دی گذاشتم الان پنج سال دارم.شکمم بزرگ مونده هیچ روش لاغری هم اثرنداره.قبل حاملگی هم چاق نبودم بعد سزارینم کمی اضافه وزن داشتم ولی ده کیلو هم چاقتر شدم بخصوص ازوقتی پسرم وازشیر گرفتم?

  47. سلام،خسته نباشید.من شش ماه بعد سزارینم آی یو دی گذاشتم الان پنج سال دارم.شکمم بزرگ مونده هیچ روش لاغری هم اثرنداره.قبل حاملگی هم چاق نبودم بعد سزارینم کمی اضافه وزن داشتم ولی ده کیلو هم چاقتر شدم بخصوص ازوقتی پسرم وازشیر گرفتم

  48. سلام و خسته نباشيد. من حدود يك ساله كه اي يو دي مسي گذاشتم و خونريزي نسبتا شديد دارم. گاهي سر درد و و بي حالي و احساس ضعف شديد دارم و چشمام هم انگار خواب الودند و خسته. ايا مشكل كم خوني دارم؟..

    1. سلام بهتر است از قرص آهن استفاده کنید.

  49. سلام .من دو تا دختر دارم زايمان دومم چهار سال پيش بود
    دو هفته اي هست كه دستگاه گذاشتم دكتر گفت كه هشت ساله اس
    خيلي حالت هاي غير طبيعي نداشتم يه كم درد شكم كه گفتن مفناميك أسيد بخورم و همين طور يه قرص دادن براي جلوگيري از عفونت
    ميخواستم ببينم بعد دوهفته استخر رفتن مشكلي نداره يا پارك ابي

    1. سلام خیر منعی ندارد .

  50. سلام و خسته نباشید
    ۴۲ساله

    ممنون از وقتی که برای پاسخگویی میزارین
    من هشت سال پیش ای یودئ گذاشتم ولی بعد یکسال دراوردم
    بعد ۶ماه دوباره اقدام کردم و هشت سال هست دارم ولی کلا در طول سالها عفونت شدید داشتم
    و گاهی دل درد شدید و کمر درد
    الان بابت کمر دردم تحت نظر دکترم
    تو رو خدا راهنمایی کنید در بیارم بهتره

    1. سلام کمر درد علت های مختلفی می تواند داشته باشد که باید اول علت آن بررسی شود اگر مشکل شما مربوط به آی یو دی بود آن وقت می توانید آن را در بیاورید.

  51. سلام من ۳سال زایمان سزارین انجام دادم ،میخوام ای یودی بزارم ،وزنمم زیاده،همسرم هم نسبت به رابطه نزدبکی حساس وحشریه بنظرتون باوضعیت همسرم بزارم یانه ،واینکه باعث چاقی شکم میشه

  52. سلام و خسته نباشید من۳۲ سالمه و دو تا سزارین داشتن حدود ۲ سال قبل ای یو دی هورمونی گذاشتم، بعد چهار پنج ماه پریودیم کلا قطع شد ، الان دچار چاقی شکم و باسن شدم و ۷ ، کیلو چاق شدم ، چن وقت هست به عصب سیاتیکم فشار آمده و حسابی کمر درد هستم و دو سه روزی میشه حجامت کردم و بهتر شدم ، بهم گفتم دچار غلظت خون شدی ، خواستم بدونم اگه از داروهای طب اسلامی یا سنتی برای آوردن پریود استفاده کنم ،در عملکرد ای یو دی دچار اختلال نمیشم، تحت نظر دکتر هستم مرتب سونو و چک ای یو دی انجام میدم ولی میخوام که پریود بشم
    ممنون از وقتی که میزارین

    1. سلام باید با به پزشک متخصص طب سنتی در مورد داروهای طب اسلامی مشورت داشته باشید .

  53. سلام من دوسال پیش آی یو دی گذاشتم و شش ماه برای معاینه میرم پیش ماما.اما اینبار که رفتم گفت نخ آی یو دی رو نمیبینم نخ رفته داخل رحم اما لمسش میکنم گفت مشکلی نداره دستگاه سر جاشه .مترسم نخ نباشه دستگاه اومده پایین لمسش میکنه .نمیدونم چکار کنم .راهنمایی م کنین

    1. سلام در این مورد بدون معاینه نمی توان نظر داد شخصی می تواند نظر دهد که معاینه کرده باشد و به شما بعد از معاینه گفته شده که دستگاه سر جاش هست .

  54. سلام خسته نباشید من شش سال ازدواج کردم ی دختردارم چن هفته پیش ای یودی مس گذاشتم سونودادم گفتن اومده پایین دوباره گذاشتم ده روز پیش فقط هرازگاهی دردخفیف زیر شکم سمت چپ دارم خفیف دوسدارم ای یودی سرجاش باشه خسته شدم ازقرص دیگه?

  55. من هفت سال پیش دستگاه آ یو دی گزاشتم الان میخواستم قبل از بر داشتن دستگاه زمان تخمک گذاریم رو بدونم و از کیت تخمک گذاری استفاده کردم اما همش منفی در میاد جواب تست. خواستم بپرسم آیا دستکاه ا یو دی از تخمک گذاری جلوگیری می کنه یا نه؟؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدین

  56. سلام من الان۸ ماهه که آیودی گذاشتم اولش خونریزی های زیادی داشتم رفتم دکتر و سنوگرافی گفت کیست دارم دارو داد یه مدت خوب شده بودم باز دوباره پریودکه شدم خیلی طولانی وحدود۲۵ روز خونریز داشتم بعد یه هفته پاک بودم دوباره خونریزی الان باز۲۰ روزه من خونریزی دارم چکار کنم اصلا دوستندارم ایودی رابردارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *