کاپ قاعدگی برای دوشیزگان

کاپ قاعدگی برای دوشیزگان | آیا به پرده بکارت آسیب می زند؟!

من می خوام از کاپ قاعدگی استفاده کنم. چون نوار بهداشتی خیلی برام محدودیت ایجاد می کنه. نه می تونم ورزش کنم و نه استخر برم و نه طولانی مدت بیرون باشم. دختر مجرد ۲۱ ساله هستم. آیا کاپ قاعدگی برای مجردها قابل استفاده است؟

کاپ قاعدگی برای مجردها

پاسخ مشاور:

کاپ قاعدگی برای دوشیزگان مناسب نیست. چون باعث پارگی پرده بکارت می شود، زیرا کاپ قاعدگی کاملاً باید داخل واژن قرار بگیرد.

استفاده از کاپ قاعدگی میتواند پرده ی بکارت را کشیده و یا پاره کند. از آنجایی که برخی از فرهنگ ها حفظ پرده ی بکارت را نشانه ی باکرگی میدانند، میتواند دوشیزگان را در استفاده از کاپ های قاعدگی منع کند.

برخی از دختران مجردی که رابطه جنسی ندارند اما برایشان داشتن پرده بکارت اهمیتی ندارد؛ می توانند از کاپ قاعدگی استفاده کنند. اما برای اکثریت دختران ایرانی حفظ پرده بکارت اهمیت زیادی دارد.

مزایای استفاده از کاپ قاعدگی

 

۱- مقرون به صرفه بودن در بلند بودن

۲- خون بیشتری نسبت به تاپون ها جمع می کند.

۳- استفاده راحت تر

۴- سازگاری با محیط زیست

معایب استفاده از کاپ قاعدگی

۱- احتمال بروز حساسیت

۲- ایجاد ناراحتی و یا تحریک واژن در صورت استفاده نادرست

۳- سندرم شوک سمی (TSS)

اگر هرکدام از شرایط زیر را دارید در مصرف کاپ قاعدگی احتیاط کنید:

  1. پرولاپس یا افتادگی رحم
  2. حساسیت به لاستیک یا لاتکس
  3. استفاده از لوازم پیشگیری درون‌رحمی مانند IUD
  4. در صورت سابقه ابتلا به سندرم شوک سمی یا TSS
  5. اگر مکررا دجار عفونت واژن میشوید
  6. مهبل‌گرفتگی یا واژینیسموس
  7. فیبروئیدهای رحمی
  8. اِندومِتریوز
  9. اگر به تازگی زایمان کرده اید و یا سقط جنین داشته اید.
اشتراک‌گذاری
4 نظر
  1. به جای این که تفکرات مزخرفی که راجع به پرده ی بکارت در بین مردم و خصوصا خود دختران هست رو تغییر بدید…محکم ترش می کنید!!اطلاعاتتون کاملا بر اساس پوچیات و سنت هایی هست که باید امروزه با نگاهی باز تر بهشون نظر کنیم.این سایت مثلا علمی هست …باید این رو هم بگید که نبود پرده ی بکارت نشانه ی باکره نبودن نیست و خیلی ها بدون این پرده به دنیا میان..و خیلی های دیگه پرده ی بکارتشون به شکل های مختلفی پاره هست…شما که کارتون اطلاع رسانی هست باید اضافه کنید چه ضرر هایی دارن این پد ها برای واژن …و محیط زیست
    این طرز نوشتن اصلا صحیح نیست.کاپ پریودی باعث پاره شدن پرده ی بکارت نمیشه…و اگر هم بشه در مواقعی هیچ اشکالی نداره ..بدن خودمونه دوست داریم با شیوه ی خودمون پریودیمون رو بگذرونیم و این موضوع ربطی به تفکرات محدود کننده ی جامعه هم نداره..فقط و فقط به خود طرف ربط داره شما هم باید اطلاعات کامل رو بدید به جای ترسوندن تا طرف خودش با آگاهی خودش تصمیم بگییره.

    1. بشدت موافقم باهات، توو قرن ۲۱ هنوزم این تفکرات مسخره رو راجب بکارت دارن

  2. خیلیا فکر می کنن اگه پردشون پاره بشه مثل بدنه که زخم میشه و یه تیکه ازش قطع میشه. ببینید، این پرده یه چیز جزئیه همون طور که خانم آیلار هم گفته خیلیا بدون این پرده به دنیا میان و بودن یا نبودنش اصلا مشکلی برای هیچ کجای بدن ایجاد نمی کنه، این تنها فرهنگ و چیز های مزخرف همراهشه که به صورت باور توی ذهن مردم حک شده
    از لحاظ پزشکی کاملا ثابت شده که استفاده از این کاپ بی خطره و در خیلی موارد هم حتی آسیبی به پرده نزده.
    امیدوارم یه روزی برسه همه بتونن بدون نگرانی و فکر کردن به اینکه مادربزرگ هاشون چی در مورد این قضیه فکر می کردن از این کاپ ها استفاده کنن

  3. به پرده بکارت صدمه میزنه و موجب پارگی میشه؟؟!!
    چه مضخرف!!
    این چرندیات از کجا میاد?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *