ضد عفونی کردن کاپ قاعدگی چگونه است؟!

روش شستشوی کاپ قاعدگی برای استفاده مجدد چگونه است؟

بعد از ۴ تا ۱۲ساعت استفاده (بسته به مقدار خونریزی) کاپ با گرفتن دنباله و انتهای آن خارج میشود. تنها پایین کشیدن دنباله ی کاپ توصیه نمیشود چراکه ممکن است ایجاد خلا و مکش کند. برای خارج کردن کاپ ابتدا قسمت پایین آن را فشار داده تا از دیواره ها جدا شود سپس آن را خارج کنید.

بعد از خالی کردن کاپ باید شسته و یا تمیز شده و سپس دوباره استفاده شود. کاپ را میتوان با صابون ملایم شسته و یا با قرار دادن آن در آب جوش برای چند دقیقه آن را استرلیزه کرد. روش های دیگر استرلیزه کردن (که معمولا برای شیشه شیر نوزاد و شیردوش استفاده میشود) ممکن است باعث آب رفتن و کوچک شدن کاپ شود. دستورالعمل های تمیزکردن هر برند با دیگری متفاوت است.

ضد عفونی کردن کاپ قاعدگی

لیوان ضدعفونی مایکروویو 
با لیوان های سیلیکونی مخصوص ضد عفونی کاپ قاعدگی می تونید با خیال راحت کاپ قاعدگی رو تو مایکروویو ضد عفونی کنید، می دونید که مایکروویو با امواج مغناطیسی کار می کنه پس روش بسیار مطمئنی برای ضد عفونی کاپ قاعدگی هست.
اول کاپ قاعدگی رو با آب سرد بشورید حالا کافیه کاپ قاعدگی رو به صورتی که دهنه کاپ قاعدگی به سمت بالا باشه تو لیوان بزارید و تا حدود یک سانت بالاتر از کاپ قاعدگی توی لیوان آب بریزید دقت کنید که آب داخل کاپ قاعدگی هم رفته باشه، در لیوان رو به حالت نیمه باز روی لیوان قرار بدید که وقتی آب می جوشه بیرون نریزه حالا میکروویو رو حالت ۳ تا ۵ دقیقه تنظیم کنید و START رو بزنید.
بعد از تموم شدن کار مایکروویو اجازه بدید آب به آرامی خنک بشه بعد کاپ رو بردارید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *