فنگ شویی اتاق خواب

چگونه اتاق خواب خود را فنگ شویی کنیم؟

روش باستانی چینی فنگ شویی به ما کمک می کند تا خانه هایمان را متعادل کنیم و زندگی شادتر و موفق تری را اتاق به اتاق ایجاد کنیم. ما معمولاً توجه خود را به اتاق خواب، محرابی که در آن می توانیم استراحت کنیم و انرژی دوباره را بدست بیاوریم، جلب می کنیم. داشتن فنگ شویی مناسب در اتاق خواب می تواند به زندگی عاشقانه شما و همچنین به توانایی استراحت و احساس کنترل شما نیز کمک کند. شما باید بدانید که چگونه جریان چی (جریان انرژی) را حفظ کنید، و چگونه انرژی منفی ای را که ممکن است وارد اتاق – و زندگی شما شود را منحرف کنید و بشکنید.

مطالب پیشنهادی: هشت ایده ساده و خلاقانه برای تزیین اتاق خواب دخترانه!

بخش ۱ فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی تخت خواب

۱٫  یک سرتخت خوب داشته باشید

بهترین سر تخته های فنگ شویی، تخته هایی هستند که از نوع جامد (یکپارچه) و از چوب ساخته شده باشند، یا از روکش برخوردار باشند، زیرا آنها دارای ترکیب بسیار خوبی از جامدات هستند، اما همچنین نیز با این حال لطیف و پشتیبانی کننده از انرژی فنگ شویی برای شما و اتاق خواب شما نیز هستند. در حالی که شما به خواب می روید (در حال خوابیدن هستید)، بدن شما در بسیاری از سطوح مشغول به یک کار اضافی برای ترمیم انرژی است. ناخودآگاه، سر شما به پشتی، محافظ و حمایتی خوب دقیقاً همانند پشت شما که به آن وقتی که به مدت طولانی روی صندلی نشسته اید، نیاز دارد، احتیاج دارد. اگر سرتختی ندارید ، با اتصال چند تخته چوب به دیوار پشت تخت خود، فیک آن را بسازید ( آنرا تقلید و جعل کنید).

۲٫ تشک طبی تهیه کنید

تشک های متنوعی در بازار و مارکت موجود است، پس هوشمندانه و عاقلانه  انتخاب کنید و تشکی را بخرید که باعث خواب بهتر و آرامش شما خواهند شد. هرچه قدر شب ها بهتر بخوابید، به همان اندازه سلامت شما در روز بهتر خواهد بود، این واقعاً چیز ساده ای است. در فکر فنگ شویی خوب باشید و تشک های دست دوم را خریداری نکنید – شما هرگز نمی دانید که آنها چه انرژی را از صاحبان قبلی خود جمع کرده اند.

۳٫ اطمینان حاصل کنید که تخت از ارتفاع خوبی برخوردار است

برای ایجاد جریان متعادل انرژی فنگ شویی در زیر تخت، باید تختخواب خود را در ارتفاع مناسبی بالاتر از سطح کف زمین قرار دهید. به طور کلی، تختخوابهایی که در زیر آنها کشوهای ذخیره سازی تعبیه شده است تا به شما در راه حل های ذخیره سازی کمک کنند، تخت خواب های بد فنگ شویی محسوب می شوند. چرا؟ زیرا هنگامی که شما خواب هستید انرژی نیاز به گردش در اطراف بدن شما را دارد که در صورت مسدود شدن فضای زیر تخت این امر امکان پذیر نیست. برای یک تختخواب که پایین و نزدیک به سطح زمین است، از یک پایه بلند شونده (پایه برای تخت) استفاده کنید تا آن را بلند کنید (به ارتفاع مناسب از سطح زمین برسانید). این یک روش ارزان برای افزودن ارتفاع به تختخواب خود است.

فنگ شویی تخت خواب

۴٫ مطمئن شوید که تخت خواب شما تا جای ممکن از در دور قرار گرفته باشد

تخت را در محلی دورتر از درب یا مورب از درب قرار دهید، اما مطابق با درب نه. به عبارت دیگر، شما می خواهید در حالی که در رختخواب هستید بتوانید در را ببینید، اما با در همسو و هم راستا نباشید. چه درب اتاق خواب، درب بالکن، پاسیو، یا درب حمام باشد و یا چه درهای کمد شما باشد، شما نمی خواهید که تختخواب شما مطابق و هم ردیف با هیچ یک از درهای اتاق خواب شما قرار داشته باشد، یا بیش از حد چی (انرژی چی) به سمت تخت روان شود. در حالت ایده آل، تخت را می توان از در به صورت مورب قرار داد و از گوشه مقابل و متضاد آن به بیرون رفت. قرار گرفتن تختخواب شما در نزدیکی درب می تواند شما را به سمت شگفتی ها و سوپرایزهایی که ممکن است پیش روی شما قرار بگیرد هدایت کند. هرچه از در دورتر باشید ، آمادگی بیشتری برای آنچه که پیش خواهد آمد خواهید داشت. همین دلیل دور بودن تختخواب از درب است. با این حال، در حالت ایده آل، هنگامی که از خواب بیدار می شوید، درب باید در دید مستقیم شما باشد یا به آن نزدیک باشد بنابراین اینگونه شما احساس می کنید که بر زندگی خود کنترل دارید.

۵٫ پشت تخت خود یک دیوار نگهدارنده خوب داشته باشید

علاوه بر یک سرتختی مناسب، شما همیشه می خواهید یک دیوار محکم (جامد) در پشت تخت خود داشته باشید. هنگامی که زیر پنجره می خوابید، انرژی شخصی شما به مرور ضعیف می شود، زیرا نه از پشتیبانی مناسب و نه از محافظتی خوب برخوردار است.

۶٫ زمین و انرژی متعادل را در دو طرف تخت قرار دهید

برای ایجاد تعادل در هنگام خواب، دو کمد زمینی در دو طرف تخت قرار دهید. در حالت ایده آل، می توانید لامپ (آباژورهای) یکسانی را روی هر دو کمد زمینی قرار دهید تا نور ملایم به اتاق خواب شما اضافه شود. این تعادل اگر اتاق خواب را با شریک زندگی خود تقسیم میکنید برای حفظ مرکزیت شما و به ویژه برای حفظ برابری در روابط بسیار مهم است. در حالت ایده آل، کمد های زمینی باید به جای مربع برای کاهش انرژی چی که ممکن است به سمت شما هدایت شود گرد باشند، که می تواند به عنوان “تیر های سمی” نیز تصور شود.

یک کمد زمینی کوچک در دو طرف تخت یک روش عالی دیگر برای تعادل انرژی در اتاق شماست.

۷٫ تختخواب خود را به دور از هرگونه تلویزیون، میز تحریر یا هرگونه حواس پرتی دیگر نگه دارید

در حالت ایده آل، شما باید میز و تلویزیون خود را از اتاق خواب خود بیرون ببرید، برای اینکه اتاق خواب شما واقعاً به محلی برای استراحت و آرامش تبدیل شود. با این وجود، ما همه دارای فضایی محدود هستیم، بنابراین اگر تلویزیون یا میز تحریر در اتاق خود دارید، آن را تا جایی که ممکن است از تخت خود دور قرار دهید تا مانع از گرفتن ودور کردن انرژی مثبت تخت شود.

اگر می توانید، یک پارچه یا پتویی سبک روی تلویزیون یا میز کار خود بکشید، یا حتی آن را با کمدهای تاشو ژاپنی بپوشانید تا فضای بیشتری ایجاد کنید. تلویزیون خود را در کابین قرار دهید یا روی آن یک جلد (کاور) هنری بکشید تا به آن کمک کند تا با فضای شما ترکیب شود.

بخش ۲ فنگ شویی اتاق خواب

پرهیز از انرژی منفی

۱٫ از آینه ای که رو به تخت شماست و یا از آینه هایی که در در های کمد ها جاسازی میشوند خودداری کنید

اگر این آینه ها وسایلی هستند که نمی توانید از شر آنها خلاص شوید، مقداری پارچه روی آنها بکشید. اگر در معرض دید قرار بگیرند، اینگونه تصور میشوند که خواب شما را آشفته می کنند. به طور کلی، شما باید از داشتن آینه در اتاق خواب خود جلوگیری و خودداری کنید، به خصوص اگر آن (اتاق) را با شریک عاشقانه زندگیتان به اشتراک می گذارید، زیرا ممکن است فضای خیانت را باز کند. آینه ها نیز برای چنین فضای آرامی بیش از حد و بسیار پر انرژی هستند. اگر دوست دارید در اتاق خود آینه داشته باشید، آن را در داخل در کمد قرار دهید و فقط در صورت نیاز به آن دسترسی پیدا کنید.

۲٫ از قرار دادن تختخواب خود به طور مستقیم در زیر تیرآهن (تیرعمارت) خودداری کنید

یک تیر ممکن است احساس فشاری را ایجاد کند که بتواند خواب شما را مختل کند. اگر گزینه دیگری ندارید، تیر را با پارچه ای بپوشانید. این کمک می کند تا مقداری از انرژی ناخواسته ناشی از بالای تخت مسدود شود. ایده کلی این کار این است که شما نمی خواهید در خواب احساس خطر کنید.

۳٫ فواره ها و حوض های تزیینی آبی (آبنما) را از قلم بیندازید

(از فواره ها و حوض های تزیینی آبی خود را دور نگه دارید). همچنین، تابلو هایی نقاشی شده از آب (عکس های آب) را آویزان نکنید و آکواریومی را در اتاق خود قرار ندهید. این موارد می توانند ضرر یا سرقت احتمالی مالی را به همراه داشته باشد. اگر می خواهید بهترین فنگ شویی اتاق خواب را داشته باشید، آکواریوم یا نقاشی های خود از آب یا رودخانه را خارج از اتاق خواب نگه دارید. اگر از طرفداران آبنما و هنرهای آبی هستید، آنها را به جای اتاق خواب در حمام قرار دهید.

۴٫ گیاهان و گلها را خارج از اتاق خود نگه دارید

تصور می شود که گیاهان دارای یانگ بیش از حد هستند، که انرژی و فعالیت بیش از حد شما را برای به دست آوردن استراحت مورد نیاز شما ایجاد می کنند. اگر مکان دیگری برای قرار دادن گیاهان خود در بیرون ندارید، سعی کنید وقتی روی تخت هستید، آنها را از دیدخود دور نگه دارید.

۵٫ از جمع شدن بی نظمی در اطراف تخت خود یا فشار دادن یک طرف تخت خود به دیوار جلوگیری کنید

چی نمی تواند گردش یابد، که این به معنای اختلالات و بی نظمی های احتمالی در زندگی صمیمی شما است. تختخواب خود را نسبتاً بدون بی نظمی و وسایل زیاد، مانند محدود کردن آن با بالش و پتو نگه دارید.

۶٫برای فنگ شویی اتاق خواب از شر تلویزیون خود خلاص شوید

تلویزیون یک میدان مغناطیسی ناسالمی را ایجاد می کند که ممکن است خواب شما را مختل کند، روابط شما را با شریک زندگیتان متشنج کند یا شخص ثالثی را وارد اتاق خواب کند. اگر مجبورید آن (تی وی) را در اتاق خواب نگه دارید، سعی کنید وقتی از آن استفاده نمی کنید، آن را با روسری (پارچه ای) بپوشانید. اگر واقعاً در این مورد جدی هستید، هنگامی که از تلویزیون استفاده نمی کنید، آن را در کمد پنهان کنید یا آن را بر روی قفسه ای که می تواند قفل شود قرار دهید و تلویزیون را در زمانی که استفاده نمی شود پنهان کنید.

۷٫برای فنگ شویی اتاق خواب کتابهای خود را در جای دیگر قرار دهید

اگر برای این کتاب میخوانید تا خوابتان ببرد می توانید چند کتاب در اتاق خود نگه دارید، اما تعداد زیادی از کتاب ها باعث می شوند که در فضا غرق (در اندیشه) شوید. اتاق خواب شما محلی برای استراحت و آرامش است و اگر در آنجا کتاب زیاد داشته باشید، بسیار شبیه به مکانی برای کار خواهد شد. همچنین تعداد زیادی کتاب در فضای استراحت شما نیز می تواند طاقت فرسا باشد.

فنگ شویی وسایل اتاق خواب

بخش ۳ فنگ شویی اتاق خواب

ایجاد تعادل از طریق رنگ

۱٫ برای اشتیاق و انرژی، رنگ عناصر آتش را وارد کنید و آن ها را شامل شوید

یک عنصر آتش فنگ شویی متعادل در فضای شما در تمام تلاش های شغلی شما انرژی حمایتی به همراه خواهد داشت و به شما کمک می کند تا به رسمیت شناخته شوید. همچنین به شما کمک می کند شور و عشق را به زندگی و اتاق خواب خود دعوت کنید. رنگ عناصر آتش فنگ شویی عبارتند از:

  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • صورتی
  • زرد قوی

۲٫ برای تغذیه (پرورش) و پایداری رنگهایی دارای رنگ زمین را در آن وارد کنید و شامل شوید

یک عنصر زمینی فنگ شویی قوی و هماهنگ در خانه شما به ایجاد ثبات، پرورش (تغذیه) و محافظت از همه ی روابط شما کمک خواهد کرد. رنگ عناصر زمینی فنگ شویی عبارتند از:

  • زرد کمرنگ
  • رنگ بژ

فنگ شویی اتاق خواب چیست

۳٫ برای شفافیت و دقت رنگ های “فلزی” را وارد کنید

عنصر فلزی فنگ شویی کیفیت وضوح، دقت، شفافیت و کارایی را به ارمغان می آورد. حضور متعادل آن به شما کمک می کند که با وضوح و سبکی زندگی کنید. رنگ عناصر فلزی فنگ شویی عبارتند از:

  • خاکستری
  • سفید

۴٫ برای افزودن صلح و آرامش به اتاق خواب خود، از رنگ های پاستلی استفاده کنید

در پایان روز، مهمترین چیز این است که شما می توانید در اتاق خواب خود احساس آرامش کنید و یک خواب شبانه خوب داشته باشید. داشتن رنگ های روشن، ملایم و پاستلی در سراسر اتاق خواب می تواند بر صلح و آرامش مغزی شما بیفزاید. در اینجا چند رنگ وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • آبی کمرنگ (روشن)
  • صورتی کمرنگ (روشن)
  • سبز کمرنگ (روشن)
  • بنفش کمرنگ (روشن)

قسمت ۴ فنگ شویی اتاق خواب

ملاحظات دیگر

۱٫ اتاق خواب خود را مانند واحه ای (کویری) تصور کنید

اتاق خواب شما باید محل محراب و پناهگاه شما باشد. این باید فرار از استرس زندگی روزمره شما باشد، خواه این کار شامل کار شما، فرزندان شما، سلامتی یا دوستی شما باشد . اینجا نباید جایی باشد که تمام چیزهای اضافی را که جایی برای آنها ندارید، در آنجا (اتاق خواب) بریزید. برعکس، باید واحه شما در وسط بیابان باشد، مکانی که می توانید در هنگام استراحت  – یا فقط زمانی که به استراحت نیاز دارید به آنجا بیایید. هرگز چیزها و آیتم های اضافی یا انرژی های منفی را وارد اتاق نکنید و با گذشت و طول زمان احترام بیشتری برای فضا قائل خواهید شد.

۲٫برای فنگ شویی اتاق خواب نور ملایم در اتاق خواب داشته باشید

برای داشتن بهترین فنگ شوی، باید از چراغ های روشن، براق یا چراغ های سقفی خودداری کنید. در عوض، چراغ های میز کار با نور ملایم داشته باشید و سعی کنید تا آنجا که می توانید از پنجره نور طبیعی دریافت کنید و بگیرید. این باعث می شود شما نسبت به نورهای زننده که خیلی روشن هستند، آرامش و آرومی بیشتری داشته باشید. سعی کنید لامپ های کوچک، چراغ های رشته ای و سایر نورهای ملایم را اضافه کنید تا از روشنایی بیشتر در بالای سر جلوگیری کنید.

۳٫برای فنگ شویی اتاق خواب از موقعیت پنجره ها در اتاق خواب آگاه باشید

اگر می توانید، سعی کنید از قرار دادن تختخواب خود بین پنجره و درب خودداری کنید، در غیر این صورت در وسط “طرح” چی بین این دو مکان قرار خواهید گرفت. اگر نمی توانید از آن اجتناب کنید، فقط مطمئن شوید که پرده های زیبا و خوبی دارید تا جلوی انرژی بد را مسدود کنید و بگیرد. اگر می توانید باید از خوابیدن رو به روی پنجره خودداری کنید، در غیر اینصورت خواب شما آرام نخواهد بود. (خواب آرامی نخواهید نداشت).

۴٫برای فنگ شویی اتاق خواب خود هنر الهام بخشی داشته باشید

تصاویری از صحنه های آرامش بخش از طبیعت یا مکان های دیگری را که به شما الهام میدهند را، آویزون کنید. برخی از مناظر خنثی، تصاویری که شما را برای رسیدن به آرزوهایتان ترغیب می کند، یا چیز دیگری که شما را در یک ذهن آرام  قرار می دهد انتخاب کنید. هر چیزی که بیش از حد گرافیکی، دلهره آور یا فقط آزار دهنده باشد جایی در اتاق خواب شما ندارد. الهام بخش ترین تصویر را در وسط خط دید خود در تخت قرار دهید، به طوری که آن اولین چیزی باشد که هنگام بیدار شدن آنرا می بینید. عکس های مکان های مورد علاقه خود یا یک نقل قول الهام بخش را به دیوار اتاق خود آویزان کنید.

فنگ شویی اتاق خواب برای جذب عشق

۵٫هدف برای برابری در اتاق خواب

سعی کنید فضای مساوی ای هم در دو طرف تخت و هم در سایر مبلمان (وسایل) خود داشته باشید به دلیل منطقی، یک شخص باید بتواند به راحتی در یک طرف اتاق همانند دیگران راه برود. مطمئناً، یکی از اثاثیه های خانه ممکن است نابرابری ایجاد کند، اما به طور کلی، باید از رها کردن بیشتر وسایل اتاق خواب به یک طرف جلوگیری کنید، در غیر این صورت در مهمترین بخش از اتاق خود عدم هماهنگی ایجاد می کنید.

۶٫برای فنگ شویی اتاق خواب از شر لباسهایی که دیگر نمی پوشید خلاص شوید

کمد و کشوی خود را چک کرده و تمام لباس هایی را که در طول یک سال گذشته نپوشیده اید از آن خارج کنید. اگر میتوان هنوز از این لباس ها استفاده کرد و پوشید، آنها را اهدا کنید یا آنها را به یکی از دوستان یا اقوام خود بدهید.

۷٫برای فنگ شویی اتاق خواب از داشتن عکسهای بستگان یا دوستان در اتاق خواب خودداری کنید

شما می توانید چند عکس اصلی خانوادگی در اتاق خواب خود داشته باشید، اما از داشتن عکس افراد در همه جای اتاق خودداری کنید، در غیر این صورت احساس می کنید تحت تماشا قرار گرفته اید و بیش از حد تحت فشار قرار خواهید گرفت. برای شخصیت های مذهبی نیز اینگونه است.

فنگ شویی اتاق خواب زن و شوهز

۸٫برای فنگ شویی اتاق خواب اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب شما خیلی شلوغ و بهم ریخته نباشد

اتاق خواب خود را تا حد ممکن آزاد و ساده نگه دارید. اگر مطمئن نیستید و یا اگر واقعاً به آنها نیازی نیست صندلی، چراغ یا عکس اضافی ای را به اتاق خواب خود اضافه نکنید. هرچه چیزهای بیشتری در آنجا داشته باشید، یافتن تعادل دشوارتر است.

۹٫برای فنگ شویی اتاق خواب از شر هرگونه شلوغی اتاق خواب خلاص شوید

برای داشتن فنگ شویی بهینه در اتاق خواب خود، باید از شر هرگونه کاغذ اضافی، سطل زباله، خرده ریزهای قدیمی، عکس های احمقانه، هدایای بی فایده (بلا استفاده)، یا هرچیزی که واقعاً به آن نیاز ندارید خلاص شوید. اگر به بعضی از وسایل علاقه شدید دارید، می توانید آنها را در انبار یا اتاق دیگری قرار دهید، اما روی به حداقل رساندن وسایلی که واقعاً در اتاق خواب خود نیاز دارید کار کنید. داشتن یک اتاق خواب یدک و با نظم منجر به یک زندگی ای با نظم و پراز رضایت در زندگی می شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.