طریقه مصرف آویشن برای سقط

میزان مصرف آویشن برای سقط جنین

سلام من دو هفته است حامله ام امشب یه لیوان جوشوندنی آویشن خوردم نمیدونستم آویشن برای جنین خوب نیست آیا واقعا آویشن باعث سقط جنین میشه؟،میزان مصرف آویشن برای سقط جنین چقدره؟، آیا مصرف کم آویشن در بارداری نیز باعث سقط جنین می شود؟

طریقه مصرف آویشن برای سقط جنین

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام نگران نباشید مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید مصرف آویشن بطور مستمر و روزانه و به مقدار خیلی زیاد قاعده آور و خطرناک است اما مصرف آن برای یک بار و در حد یک لیوان نگران کننده نیست.

آويشن، گياهي است از تيره نعناع، که مصرف گونه هاي مختلف آن بر نظم دوران قاعدگي موثر بوده و مقادير زياد آن به خصوص در دوران بارداري نبايد مصرف شود. آویشن گیاهی كوهستانی و معطر است كه تنوع زیادی دارد. این گیاه دارای طبیعتی گرم و خشك است و از آن معمولاً به عنوان ادویه برای طعم ‌دار كردن انواع غذاها و بعضی خوراك‌ها استفاده می‌‌كنند.

مصرف زیاد آویشن یا عصاره آن در دوران بارداری می تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد. بنابراین توصیه شده است که خانمهای حامله بهتر است از مصرف این گیاه خودداری کنند.

طرز تهیه آویشن برای سقط جنین

۱۰ گرم آویشن را در یک لیتر آب بریزید و بجوشانید و آن را بصورت دم کرده در طی روز بنوشید.آویشن  خطر سقط جنین دارد و توصیه میشود که مادران باردار باید از مصرف آن خودداری کنند. اما دم کرده آویشن  برای رفع تنگی نفس، برونشیت، سرفه، نفخ شکم ، سوءهاضمه، آسم ، سیاه‌سرفه، سرگیجه، سردرد و زکام توصیه می‌شود،

مطلب پیشنهادی: مصرف آویشن و گلپر در بارداری | گیاهانی که باعث سقط جنین می شوند!

طرز تهیه آویشن برای سقط جنین

آیا آویشن باعث سقط جنین میشود؟

براساس مقاله ایی منتشر شده در سایت یکی از مراکز دانشگاهی کشور، نتیجه یک آزمایشی که به تاثیر گداری دمنوش آویشن برای سقط جنین انجام شد، گفته فوق را رد کرد. در این دانشگاه ۱۰ موش سفید بزرگ آزمایشگاهی به دو گروه ۵ عددی تقسیم شدند. بصورتی که به یک گروه از موش های باردار در هفته دوم بارداری به جای آب، دمنوش آویش نوشانده شد. در روز بیستم جنین موش ها مورد بررسی قرار گرفتند. وزن،قد ، قطر جنین موش ها مورد بررسی قرار گرفت. و بعد از بررسی های صورت گرفته، این نتیجه بدست آمد که در هر دو گروه جنین ها مشابه یکدیگرند و حتی طول دم جنین موش هایی که از دمنوش آویشن استفاده کرده بودند بلندتر از گروه مقابل بود. اما قطر جفت در گروه مورد آزمایش قرار گرفته از قطر جفت گروهی که آب خورده بودند کوچکتر بود.

پژهشگران این آزمایشگاه در ابنتها در رابطه با مصرف آویشن در بارداری، خانم های باردار را صرفا جهت اطمینان از نوشیدن دمنوش آویشن منع کردند.

مصرف آویشن در دوران شیردهی

در مورد مصرف آویشن در دوران شیردهی، تحقیقات کافی انجام نشده است اما توصیه شده است که در این دوران هم بیش از حد متداول خوراکی، از این گیاه استفاده نشود.

نکات مهم در رابطه با مصرف آویشن

بر اساس تحقیقات، معلوم شده که آویشن می تواند روند انعقاد خون را با تاخیر مواجه کند. بنابراین کسانی که قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرند، از دو هفته قبل از عمل جراحی، نباید آویشن استفاده کنند.

همچنین بعضی افراد ممکن است به آویشن و فرآورده های آن حساسیت داشته باشند، در این صورت نباید از این گیاه به صورت خوراکی یا موضعی (مثل روغنهای پوستی و …) استفاده کنند.

اشتراک‌گذاری
10 نظر
  1. ۶هفته ای هست حامله ام ۳روزهست که مدام اویشن مینوشم شکمم اذیت داره ایا احتمال سقط جنین وجود داره یان

  2. سلام ٣٢ ساله هستم ١٩ فروردين اخرين پريوديم بود امروز ازمايش خون دادم فهميدم حامله هستم من امادگيشو ندارم تو رو خدا كمكم كنيد چكار كنم؟؟؟

  3. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم ازمایش برای کم خونی مشخص میکنه بارداری یا نه

    1. سلام خیر مشخص نمی شود.

  4. سلام مامان من ۵ ماهی حامله است امروز به اندازه نصف لیوان اویشن خورد ایا براش مشکلی پیش میاد

  5. سلام ۱۸روز از وقت پر بودم گذشت .میخواستم سقط ش کنم چکارکنم

  6. من امشب پیتزا خوردم پر از آویشن بود من هفته ی ۸ بارداریم و بارداریم پر خطره میترسم مشکلی برا جنین پیش بیاد من نمیدونستم آویشن خوب نیست تو رو خدا بگید من چیکار کنم

    1. نگران نباشید خیر این مقدار آویشن ضرری ندارد.

  7. مادران بارداری که به آلرژی دچارند و بینی شان بیشتر اوقات گرفته است ، به سختی نفس می کشند و به همین علت غلظت اکسیژن در خون کاهش پیدا می کند و روی رشد مغزی و جسمی جنین اثر نامطلوبی می گذارد.

    این خانم ها برای باز شدن بینی خود بهتر است عرق آویشن را کف دست خود بریزند و در داخل بینی استنشاق کنند تا بینی آنها باز شود. این عرق جایگزین خوبی برای قطره ها و داروهای شیمیایی رفع گرفتگی بینی است.

  8. سلام من هفته پنج بارداری هستم امشب یه لیوان آویشن خوردم وقبلا هم سابقه سقط داشتم آیا احتمال سقط جنینم هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *