مصرف آویشن و گلپر در بارداری/ گیاهانی که باعث سقط جنین می شوند!

یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است.

یکی از اصول طبیعت درمانگران در پیشنهادهای گیاهی که برای بیماری‌های مختلف به بیماران می‌دهند این است که همه داروهای گیاهی کاملاً بی‌خطر نیستند و برای استفاده بیشتر و بهره از گیاهان باید ابتدا برخی از اطلاعات اساسی را درباره آن‌ها کسب کنیم. به عبارت دیگر اگرچه به خاطر این که ترکیبات مۆثر داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی رقیق‌تر و در نتیجه اثرات جانبی آن‌ها کمتر است اما همچنان باید در استفاده از داروهای گیاهی با احتیاط عمل کرد.

یکی از نخستین دستورات احتیاطی در این زمینه توجه به این مسئله است که تا وقتی کاملاً مطمئن نشده‌اید که گیاهی برایتان مناسب است آن را مصرف نکنید و در این باره هیچ‌کس مثل یک متخصص این حوزه نمی‌تواند کمک‌کننده باشد. در این میان گاهی عوارض استفاده سرخود از برخی از داروهای گیاهی می‌تواند نتایج بسیار بدی به همراه داشته باشد. یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است. مهم‌ترین دلیل این موضوع این است که برخی از گیاهان باعث سقط جنین می‌شوند.

زنان آبستن در خوردن مواد زیر باید احتیاط کرده و حتی‌المقدور به مقدار کم مصرف نماید:
* از نگاه برخی از متخصصان طبیعت درمانگر، زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.

* از جمله ممنوعیت‌های گیاهی زنان باردار همچنین استفاده از کافئین است چرا که از نظر علمی ارتباط مستقیم بین مصرف کافئین در دوران بارداری و سقط جنین ثابت شده است. خوردن ۱۶۳ میلی گرم کافئین در روز معادل یک یا دو فنجان قهوه، خطر سقط جنین را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

* زنان باردار بایستی از خوردن گیاه بولاغ اوتی خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.

* برای زن آبستن افراط در کلیه خوراکی‌ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد. تنوع بهترین روشی است که زن آبستن بکار بسته و از تمام خوراکی‌ها استفاده نماید.

* زعفران، جعفری، غوره، آب‌غوره، مارچوبه، زیره، سیاه دانه، دارچین، مسهل.

* غذاهای مانده مخصوصاً غذاهای گوشتی برای زن آبستن بدترین سم‌هاست. خوردن موادی مثل کالباس، سوسیس، ژامبون و ساردین و سایر کنسروها و ماهی مانده به کلی ممنوع است.

* بانوان حامله چنانچه کرفس میل نمایند، ممکن است نوزادشان دچار ناراحتی‌های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع گردد.

* بانوان باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.

* خوردن جعفری برای زن آبستن جایز نیست.

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد زنان باردار به هیچ وجه نباید در غذاهای خود از زعفران استفاده کند. زرشک و زعفران برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکشان را به دنبال دارد. به گزارش گوگل هلث، در طی آزمایشاتی که روی ۱۵۰ زن انجام شد دانشمندان دریافته‌اند کسانی که در سه ماهه اول بارداری زرشک و زعفران مصرف می‌کنند جان کودکشان در خطر می‌افتد و دچار زایمان زودرس نیز می‌شوند.

نتایج تحقیقات پژوهشگران حاکی است که این دارو سبب انقباض عضله‌ها می‌شود و حتی مصرف آن تنفس مادران را نیز با مشکل دچار می‌کند.

در ۳ ماهه اول بارداری گلپر نخورید

گلپر یکی از معروف‌ترین گیاهان در طب سنتی برای درمان بیماری‌های گوارشی به خصوص نفخ محسوب می‌شود. گلپر، هضم‌کننده غذا و تقویت‌کننده معده است. برای بهره بردن از خواص ضدنفخ گلپر، بهتر است یک گرم از پودر دانه‌های این گیاه را همراه رازیانه بعد از غذا و با آخرین لقمه به اندازه نصف قاشق غذاخوری بخورید.

از آنجا که گلپر طبیعت گرم و خشکی دارد، افراد گرم مزاج باید دانه‌های این گیاه را یک شب در سرکه بخوابانند و بعد از ۲۴ ساعت و خشک شدن دانه‌ها، آن را در روز، پودر و استفاده کنند. غیر از خواص درمانی از دیگر کاربردهای گلپر در طب سنتی، تلطیف گوشت‌ها به خصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه می‌شود به عنوان ادویه در پخت ماهی از گلپر استفاده کنید.

 مصرف بیش از ۲ گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص ۳ ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می‌شود.

گاهی مصرف گلپر در افراد گرم مزاج باعث سردرد می‌شود، در این صورت می‌توانند گلاب بو کنند تا سردردشان رفع شود.

يك متخصص تغذيه گفت: مصرف آويشن در زنان باردار باعث سقط كننده جنين مي‌شود و مادران باردار بايد از مصرف آن خودداري كنند.

مرتضي صفوي افزود: آويشن گياهي كوهستاني و معطر است كه تنوع زيادي دارد. اين گياه داراي طبيعتي گرم و خشك است و از آن معمولاً به عنوان ادويه براي طعم ‌دار كردن انواع غذاها و بعضي خوراك‌ها استفاده مي‌‌كنند.

وي گفت: اين گياه در كشور ما معمولاً به صورت خشك شده و پودر مورد استفاده قرار مي‌‌گيرد ولي در كشورهاي ديگر علاوه بر پودر آن، نوع تازه‌اش را نيز در غذا مصرف مي‌كنند زيرا آويشن تازه عطر و بوي بيشتري نسبت به نوع خشك آن دارد.

اين متخصص تغذيه افزود:

آويشن براي تقويت اعصاب، درمان افسردگي، خستگي و بي‌خوابي مفيد است و باعث كاهش فشارخون و چربي خون مي‌شود. آويشن خاصيت ضد ميكروبي، ضد قارچي، ضد انگلي، ضد التهاب، ضد احتقان، ضد زخم‌هاي داخلي، ضد آلزايمر و قابض دارد.

صفوي گفت: مصرف آويشن به صورت جوشانده براي رفع تنگي نفس، برونشيت، سرفه، نفخ شكم ، سوءهاضمه، آسم ، سياه‌سرفه، سرگيجه، سردرد و زكام توصيه مي‌شود، براي اين منظور ۱۰ گرم آويشن را در يك ليتر آب ريخته و جوشانده آن در طول روز مصرف شود.

وي گفت: آويشن سقط كننده جنين در مادران باردار محسوب مي‌شود بنابراين زنان باردار بايد از مصرف آن خودداري كنند.

اشتراک‌گذاری
87 نظر
  1. مقدار آویشنی که در غذا به عنوان طعم دهنده و ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرد مضر نیست. چنانچه شما آویشن را به‌صورت دم کرده بنوشید ممکن است ایجاد خطر کند. این مسئله در مورد تمام گیاهان دارویی دیگر نیز به همین شکل است؛ چون هنوز مطالعه جامعی از اثر آن‌ها بر بارداری انجام نشده پس بهتر است دم کرده، جوشانده و اشکال دیگر آن‌ها را مصرف نکنید.
    غذاهایی که بارداران نباید بخورند را بشناسید.

  2. من از کجا بفهمم باردارم یا ن ماه پیش پریود شدم ایم ماه هنوز مونده ب زمان پریودیم احساس سنگی میکنم تو شکمم وباد کرده

    1. باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید میتوانید از تست بیبی چک استفاده کنید.

    2. سلام‌ من باردارم هفته۵بارداری هست میخوام سقطتش کنم بادارومحلی ولی نمیدونم چجوری لطفاکمکم کنید

  3. سلام خسته نباشید ببخشینمنمدتیه ک احساس دلدردوسردردوتهوع دارم ینی یک هفته.ممکنه باردارباشم؟واینک اگر باشم چجوری سقط کنم؟ممنون

    1. سلام نیازی به انجام سقط نیست.

  4. با سلام من در روزهای اخر بارداری هستم
    برای رفع نفخ جوشانده غلیظ اویشن خوردم
    الان کمی میترسم
    چه کار کنم

    1. سلام نگران نباشید یک بار ایرادی ندارد بهتر است برای درمان نفخ معده از قرص نعناء و یا عرق نعناء استفاده کنید.

  5. سلام من ۱۱ این ماه باید مریض میشدم اما نشدم بجاش لکه بینی داشتم
    از بیبی چک هم ۲ بار استفاده کردم منفی بود
    ایا احتمال بارداری هست

    1. سلام اگر داروی خاصی مصرف نکرده اید و اولین بار است که دچار این مشکل شده اید باید صبر کنید اگر به خون ریزی نیافتادید آن وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  6. برای سقط در دوهفتگی بااویشن چ مقدار مصرف شود من نمیخ‌وام از روش شیمیایی استفاده کنم میخوام اول با گیاهی اگه نشد امپول و اینا دستور مصرف رو میگید مجوز سقط دارم ولی از راه گیاهی میخوام اقدام کنم دوهفتمه من نباید باردار میشدم ناخواسته شد والان باید بره

  7. سلام ..یه جنین ۴ماهه دارم میخوام سقط کنم چیکاربایدکنم؟

    1. منم چهارماهه م میخام سقط کنم

  8. به تجربه میگم نه زعفران نه گلپر و…تاثیری نداره هر روز چند گرم زعفرون غلیظ خوردم ،تاثیری نداشت

  9. من حدود ۵ روز از زمانی که باید پریود میشدم گذشته و بشدت استرس دارم که حامله باشم هرچی عرق رازیانه و دم کرده گل ختمی میخورم تاثیری نداشته یعنی اتفاقی نیافته من چکار کنم مطمئن نیستم که حامله باشم ولی میترسم

    1. از تست بیبی چک استفاده کنید .

  10. سلام من ۶هفتس باردارم دکتر گفت بچه تشکیل نشده .چون بچه ین ساله دارم نمیخوام دوباره بچه دار شم.چیکار کنم سقط شه؟؟..

  11. سلام دنبال ی دکتر خوبم

  12. سلام.یک ماه قبل رابطه محافظت نشده داشتم چهار تا ال دی و ١٢ساعت بعد چهارتا ال دی دیگه خوردم .از اون شب تا چهار روز قرص مصرف کردم شبی یکی وقتی دیگه نخوردم حدود چهارده روز خونریزی داشتم اما خونریزی کم بود ولی دقیق هفت روز خونریزی داشتم بعد از هفت روز بی بی چک استفاده کردم منفی بود.ولی الان سه روزه اول صب و اخر شب ک میخوام بخوابم حالت تهوع شدید دارم ایا احتمال بارداری هست ؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  13. سلام من دوازده روز از پریودم عقب افتاده و نشدم امروز بی بی چک زدم مثبت بود چیکار کنم سقط بشه؟؟بخدا ناخاسته بوده

  14. سلام،من یه رابطه محافظت نشده داشتم بعداز ۲۴ساعت قرص اورژانسی خوردم لوونورژسترل۱/۵میلی گرم
    ولی بعد ۷روز هنوز پریود نشدم.
    آیا احتمال بارداری هست؟؟؟

    1. سلام تا ۳ هفته زمان دارید تا پریود شوید.

  15. سلام یه رابطه مشکوک داشتم که بعد تقریبا یک روزونیم قرص اورژانسی خوردم احتمال بارداری هست چون بیست روز گذشته ولی پریود نشدم

    1. سلام احتمال بارداری خیلی ضعیف میباشد.

  16. سلام من بعد از پريود رابطه مشكوك داشتم و فرداي آنروز لونژيل ١.٥ خوردم.الان ٤ اين ماه هنوز پريود نشدم و بيبي چك عصر ديروز مثلت نشان داده شد،
    چه كنم ؟
    الان اصلا شرايط ندارم.
    با داروي گياهي سقط ميشود؟

  17. سلام يه عطاري گفت براي دركان ترش كردن و ماندن غذا سر دل و … قبل و بعد غذا پودر آويشن رو با نمك مخلوط كنم بخورم من ماهه دومم هستم ميخواستم بپرسم باعثه سقط ميشه؟

    1. سلام باید از آویشن به مقدار کم مصرف کنید

  18. سلام من طبیعی جلوگیری میکنم هفت روز پیش رابطه مشکوک داشتم قرص خوردم ولی الان پریود نشدم از زمان پریودیمم گذشته آیا احتمال بارداری هست؟؟؟

  19. سلام من طبیعی جلوگیری میکنم هفت روز پیش رابطه مشکوک داشتم قرص خوردم ولی الان پریود نشدم از زمان پریودیمم گذشته آیا احتمال بارداری هست؟؟؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  20. سلام با جلوگیری طبیعی هم امکان بارداری وجود داره ؟ من طبیعی جلوگیری میکنم وباید بیستم پریود میشدم ولی نشدم ؟؟؟؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  21. سلام در جلوگیری طبیعی چند درصد احتمال بارداری ناخواسته وجود داره اخه من ماه پیش قرص ضد بارداری خوردم ولی این ماه طبیعی جلوگیری میکنم الان پنج روز از زمان پریودیم گذشته هنوز نشدم ایا احتمال این که من باردار باشم هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام احتمال بارداری خیلی ضعیف است.

  22. سلام خسته نباشید من یه سفر زیارتی در پیش دارم تقریبا دو هفته ی دیگه زمان پریودیمم همون موقعست راهی هست که زودتر پریود بشم

    1. سلام می توانید ۷ روز قبل از تاریخ پریودی خود از قرص ال دی استفاده کنید.

  23. سلام خسته نباشید من دوهفته پیش رابطه داشتم ۲۵ماه پیش باید پریود میشدم الان ۱۴ولی نشدم چیکارباید بکنم

    1. سلام از تست بی بی چک استفاده کنید .

  24. سلام من ۵هفته باردارم میخوام سقطتش کنم بادارومحلی ولی نمیدونم چجوری لطفاکمکم کنید

  25. سلام خسته نباشیدمن ۵هفته باردارم میخوام سقطتش کنم نمیدونم چجوری لطفاکمکم کنید

  26. سلام خسته نباشید من پریود نا منظم دارم یعنی دوماه قبل ششم یا هفتم شدم و ماه قبل سوم جلو میافته
    ماه قبل برای قطع خونریزی پریودیم از قرص متیل ارگونوین استفاده کردم به مبدار زیاد
    ی رابطه محافظت نشده داشتم یعنی تمام آب منی داخل ریخته شد بعد قرص اورژانسی خوردم این ماه هنوز پریود نشدم از تست استفاده کردم ی بار مشکوک بود یعنی خطTیه زرد کمرنگ بود ولی امروز صبح ک تست کردم منفی بود بنظرتون باردارم؟؟؟؟؟

    1. سلام بعد از مصرف قرص اورژانسی تا ۳ هفته زمان دارید تا پریود شوید اگر تاخیر در پریودی داشتید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  27. سلام چند روز بعد از قطع قرص ال دی خونریزی شروع میشه

    1. سلام ۳ تا ۱۰ روز بعد از قطع قرص پریود می شوید .

  28. سلام من ۱۰ روز بعد از اتمام دوره قاعدگی لکه بینی داشتم ، معمولا به جای چای دم کرده کاکوتی و بابونه و چای کوهی رو میخورم. بعد از مصرف دم کرده و دوروز بعد از لکه بینی خونریزی پیدا کردم، الان دو روزه خون ریزی دارم امکان بارداری و سقط جنین بوده؟

    1. سلام خیر احتمال آن وجود ندارد .

  29. من باردارم ندانسته نصف استکان آویشن مصرف کردم حالا استرس دارم چکار کنم

    1. نگران نباشید مشکلی ندارد .

  30. من باردارم ندانسته نصف استکان آویشن مصرف کردم حالا استرس دارم چکار کنم

  31. سلام,ببخشید من مقدار زیادی آویشن مصرف کردم,اگر بخام از بی بی چک استفاده کنم,رو جوابش تاثیر میزاره؟

    1. سلام خیر تاثیری ندارد.

  32. سلام من دو هفته است حامله ام امشب یه لیوان جوشوندنی آویشن خوردم نمیدونستم آویشن برای جنین خوب نیست آیا احتمال سقط هست چیکار کنم

    1. سلام نگران نباشید مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید مصرف آویشن هر روز و به مقدار خیلی زیاد قاعده آور است .

  33. سلام من ۴ هفته باردار هستم.ماه پیش با تشخسص pcoگفتن باردار نمیشی.وکلی امپول دگزا و سولفاسالازین استفاده کردم چون نمی دونستم باردار هستم و روماتیسم دارم.الان از این می تریم که رو بچه اثر کنه می خوام ردش کنم ولی نمی دونم چه جوری لطفا راهنماییم کنید.در ضمن الان دو روز گلپر و تخم جعفری و کرفس استفاده میکنم ولی جوابی نگرفتم..از زیر زبانی هم به علت سوراخ شدن رحم می ترسم…راهنماییم کنین

    1. سلام نگران نباشید نیازی به انجام سقط نیست بین هفته ۱۱ تا ۱۳ بارداری آزمایش وسونوگرافی غربالگری جنین را انجام دهید.

  34. سلام من جهارده روز بعد شروع پریودیم اقدام به بارداری کردم امروز دوهفته گذشته اگه از تست بی بی چک استفاده کنم جواب درست میده یا باید بیشتر صبر کنم

    1. سلام اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  35. ماه قبل اقدام به بارداری کردم ولی نشد چقدر احتمال داره این ماه باردار بشم

  36. سلام وقتتون بخیر.ببخشیدمن حدود دوهفته پیش رابطه داشتن وقرص HD دوتا و ۱۲ ساعت بعدش هم ۲ تا خوردم.هفته پیش هم باز اینجوری شد و باز هم قرص رو خوردم.سه روز پیش دل درد داشتم ولک دیدم وبعدش خبری نشد.امروز باید پریودمیشدم نشدم تست دادم و مثبت نشون میداد.چطور با خوردن قرص امکان داره؟
    میشه کمکم بدین.واجبه.ممنون

    1. سلام قرص های جلوگیری به روش اورژانس ضریب شکست دارند و مطمئن نیستند .

  37. سلام.طبق سونو که دادم الان باید تو هفته ششم باشم.هرچند اون زمان که هفته چهارم بودم سونو فقط ساک حاملگی رو تشخیص داد.علائم بارداری مثل تهوع و سرگیجه ودل درد خفیف که داشتم دیگه نیست.ممکنه سقط شده باشه؟ یا اصلا حاملگی پوچ بوده؟ درضمن مصرف یکبار آویشن تو غذا خطرناکه؟
    ممنونم ازشما

    1. سلام خیر زیرا اگر جنین سقط شده بود قطعا دچار خون ریزی می شدید باید ۱۰ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  38. سلام من ونامزدم باهم رابطه داشتیم ولی از مقعد ولی خب ترشحات قبل منی بنظرم وارد مقعدم شدم ولی مطمئن نیستم چیزی وارد واژن شده باشه من باکره هستم ایا احتمال بارداری هست؟اگه زود جواب بدین ممنون میشم

    1. سلام خیر احتمال بارداری ضعیف است.

  39. سلام خسته نباشید امکانش هست که حامله باشم ولی پریودم بشم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام در صورت داشتن لکه بینی ویا خون ریزی خفیف وسبک امکان آن وجود دارد .

  40. سلام من دو ماهه باردارم ولی نمیدونستم حاملم تو هفته ی پنجم دو تا قرص ژلوفن خوردم ایا روی بچه اثر میگذاره

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  41. سلام تاریخ اخرین روز پریود من ۴۱روز پیش هست .
    حدود ۲۷روز پیش رابطه محافظت نشده داشتم و صبح روز بعد قرص اورژانسی استفاده کردم.
    اما الان طبق تاریخ پریودم حدود۱۷روز تاخیر توی پریودم دارم.
    ایا امکان داره بعد از مصرف قرص اورژانسی هم بارداری صورت بگیره؟
    من عفونت کلیه داشتم و یک دوره قرص سیپروفلوکساسین مصرف کردم و دفع پروتئین هم داشتم.
    بیبی چک هم انجام دادم یک خط پررنگ و یکی خیلی کمرنگ شد اما توی سایت خوندم بخاطر دفع پروتئین امکان داره بیبی چک جواب درست نده.
    لطفا راهنماییم کنید لازمه ازمایش بتا بدم بعد از مصرف قرص اورژانسی؟امکان داره باردار باشم؟لطفا جوابمو بدین خیلی استرس دارم

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید .

  42. سلام آیا سرفه کردن در دوران بارداری خطرناک است

    1. سلام بستگی دارد اگر سرفه های شما شدید است وبه شکم شما فشار وارد می شود باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  43. با سلام. من دو هفته س که باردارم. اویشن تر و تازه با پونه تازه خوردم. نمیدانستم باعث سقط جنین میشه. آیا ممکنه جنینم سقط بشه و در صورت سقط نشدن ممکنه ناقص بشه و دچار نقص عضو بشه. خیلی نگرانم. تو رو خدا زودتر جوابمو بدین. از بس استرس دارم حالم بده. ممنون

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی به وجود نمی آید.

  44. سلام خسته نباشید ببخشید من نه ماه عروسی کردم و با روش طبیعی جلوگیری کردم این ماه از ۱۴ برای بارداری اقدام کردم ۵روز به پریودم مونده همون علایمی که قبل پریود داشتم این ماه هم دارم ایا امکانش هس که باردار نباشم

    1. سلام به علت تغییرات هورمونی علائم پیش از قاعدگی وبارداری شبیه به هم هستند بنابراین نمی توان گفت چون علائم پیش از قاعدگی دارید باردار نیستید باید صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  45. سلام من نزدیک ۴ هفته حامله هستم چیکار باید کنم تا سقطش کنم لطفا راهنمایم کنید.

  46. سلام
    خسته نباشید
    من اقدام به بارداری کردم از چند هفته ی پیش
    ولی هر روز هم برای معده یک استکان اویشن دم کرده میخورم
    ایا امکان این هست که تاثیر بزاره روی باردار شدن؟

    1. سلام خیر آویشن مانع از بارداری نمی شود.

  47. سلام من ۷روز از تاریخ پریودم میگذره البته الان ۳ماه هست تاریخ پریودام کاملا بهم ریخته احتمالا برای استفاده از قرص های اورژانسی هست
    تمام علائم بارداری و دارم
    ولی تمام بی بی چک ها که استفاده کردم منفی بود جز یکیش(۵تا روزی ۱عدد )
    احتمال بارداری هست ؟
    اگه نیست تا چند روز دیگه باید پریودشم ؟

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  48. سلام من ماه قبل یک هفته عقب انداختم این ماه هم یازده روز شده عقب انداختم چیکار کنم دوتا بچه دارم جلوگیری هم طبیعیه لطفا راهنمایی کنید چند روز عقب انداختن طبیعیه مشکلی ندارد

    1. سلام تاخیر پریود بیشتر از ۱۰ روز غیر طبیعی است وباید علت آن بررسی شود .

  49. سلام من ۹ روز مونده به پریودیم با نامزدم رابطه داشتم وربع ساعت بعدش یه قرص ۱.۵اورژانسی خوردم.آیا احتمال بارداری وجود داره؟؟؟
    آیا پریودیم ممڪنه عقب بیافته خون ریزی نکنم من خیلی استرس دارم
    تروخدا جوابمو بدین

  50. سلام من سه ماهه باردارم و دولیوان چای آویشن خوردم آیا ممکنه باعث سقط جنین بشه خیلی میترسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *