ورژن مجلسی “نان، پنیر و گردو” چگونه تهیه می شود؟!

 

نان پنیر و گردو

 مواد لازم :

آرد تقریبا ۳ لیوان

خمیر مایه ۳ ق چ

تخم مرغ ۱ عدد

شیر یا آب ۱ لیوان

روغن ۶ ق غ

نمک ۱ ق چ

شکر ۴ ق چ

طرز تهیه :

خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و ۱ قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید. سپس ۵ – 10 دقیقه کنار قرار بگذارید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).

تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.

پس از مخلوط کردن، مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید، خمیر را ۱۰ دقیقه ورز دهید داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی ۱ ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر ۲ برابر شود.

پس از آماده شدن، پف خمیر را با فشار دست بگیرید. با وردنه باز کنید و قالب گرد و یا شکل گل بزنید (من طرح گل زدم) بعد میان هر کدام کمی پنیر و گردو خرد شده بریزید و تا کنید به صورت نیم دایره که در امد گوشه ها را بچسبانید و در قالب چرب شده و یا قالبی که کاغذ روغنی چرب شده گذاشته اید بچینید. (البته می توانید به جای گردو و پنیر، شکلات هم بریزید و نان شکلاتی درست کنید) 

در اخر روی ان را با زرده تخم مرغ ویک ق غ شیر مخلوط کرده و رومال کنید فر ۱۹۰گرم شده به مدت ۳۰دقیقه بگذارید البته مدت ان بستگی به فر شما دارد.

نوش جان

آشپزی آسان با خانم سهیلا چراغی
کارشناس آشپزی نی نی نما

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. چه جالب برای زنگ تفریح مدرسه بچه ها ایده ی خوبیه. ممنون از خانم سهیلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *