یک پنکیک خوشمزه خانگی چگونه تهیه می شود؟

 

پنکیک خانگی برای صبحانه و عصرانه

مواد لازم:

آرد ۱پیمانه

تخم مرغ ۱ عدد

شیر ۱پیمانه سر خالی

شکر ۱ ق غ

کره ۱۵ گرم

بکینگ پودر ۱٫۵ ق چ

وانیل به اندازه کافی

طرز تهیه :

آرد را الک کرده با نمک و شکر و بکینگ پودر مخلوط میکنیم. در ظرفی جدا شیر و تخم مرغ رو خوب هم زده به آرد اضافه میکنیم تا مایه نسبتا غلیظ و یکدستی بدست بیاد.

ماهیتابه تفلون رو با کمی روغن چرب کرده و مقداری از مواد را در ماهیتابه میریزیم. صبر میکنیم تا حبابهایی از پنکیک خارج شود بعد وارونه میکنیم تا طرف دیگر هم خوب برشته شود. برای داشتن پنکیک شکلاتی میتوانید به این صورت عمل کنیدکه دو قاشق از آرد را کم کرده و به جای آن کاکائو اضافه میکنیم. میتوانید با عسل یا شکلات گرم یا پودرقند میل کنید.

نوش جان،امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید.

آشپزی آسان با خانم سهیلا چراغی
کارشناس آشپزی نی نی نما

 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. چقدر آسون و خوشمزه. مخصوصا برای یک روز تعطیل کنار خانواده!

  2. غذا بهترین راه برای برقراری ارتباط با خانواده‌ی خودتان است، تمام آنچه که شما نیاز دارید انجام دهید این است که آن شکم‌های همیشه گرسنه‌ی را با غذاهای مورد علاقه‌شان خوشحال کنید. خوب، البته شما می‌توانید از دیگران انتظار داشته باشید که در تدارک دیدن این جشن و مهمانی به شما کمک کنند و ما مطمئنیم که آنها خیلی تمایل دارند که دست‌های یاری‌گر خود را به سوی شما دراز کنند.
    آشپزخانه اتاقی در خانه‌ی شما است که همه را گرد هم می‌آورد، پس چرا هر کس در آن دست به کار نمی‌شود؟ آشپزی یک فعالیت ارتباطی خیلی خوب برای خانواده‌ها است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *