8 نکته برای راحت پوشیدن کفش پاشنه بلند

۸ نکته برای راحت پوشیدن کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند، نمی توان با آنها زندگی کرد، نمی توان بدون آنها هم زندگی کرد. از طرف دیگر درد ناشی از پوشیدن کفش پاشنه بلند را چه کنیم؟ قطعاً می توان بدون این کفش ها هم زندگی کرد.

وجود کفش پاشنه دار در اکثر کمدها ضروری است، اما هیچ چیز بدتر آن نیست که یک لباس فوق العاده را فقط بتوانید برای یک ساعت با این کفش بپوشید، تنها به این خاطر که پایتان شروع به درد گرفتن کرده است.

چگونه می توانم کفش پاشنه بلند بپوشم بدون اینکه دچار پا درد بشوم؟

این سوال همیشگی زنان است که در همه مقاطع مطرح می شود: چگونه می توانم کفش پاشنه بلند بپوشم بدون اینکه دچار درد پا بشوم؟ این کار ممکن است؟ پوشیدن یک جفت کفش پاشنه بلند بدون اینکه پاها درد بگیرند چیزی نیست که تنها در ذهن خود تجسم کنید.

ما با دکتر کاترین مویر، متخصص بیماری ها پا صحبت کردیم که او هشت راهنمایی درباره چگونگی پوشیدن این کفش های شیک بدون احساس درد به ما داد.

۱٫ حتماً کفشی با سایز مناسب بپوشید

چگونه می توانم کفش پاشنه بلند بپوشم بدون اینکه دچار درد پا بشوم؟

اولین اشتباهی که احتمالاً خانم ها انجام می دهند این است که کفشی متناسب با سایز پای خود انتخاب نمی کنند. اندازه پا می تواند در طول سال ها تغییر کند، حتی ممکن است است پا یک سایز کامل بزرگتر شود، به خصوص بعد از بچه دار شدن. سالی یکبار اندازه پای خود را مشخص کنید. وقتی که قصد خریدن کفش دارید، سایز پای خود را داشته باشید که شامل طول و عرض آن می شود. بسیاری از مردم فکر می کنند پای آنها بزرگتر یا کوچکتر از چیزی است که واقعاً وجود دارد ولی اینطور نیست، پس قبل از خرید حتماً اندازه صحیح را پیدا کنید.

۲٫ درباره نوع پای خود آگاهی پیدا کنید

نوع پای خود را بدانید. به نظر من، پزشک متخصص بیماری های پا بهترین روش برای شناخت نوع پا و وضعیتی است که در انتظار پای شماست. اگر شرایط مراجعه به متخصص بیماری های پا را ندارید، راه های دیگری نیز وجود دارد که ببینید آیا کف پای شما صاف یا قوس دار است. پای خود را خیس کنید و روی یک کاغذ رنگی قدم بگذارید. وقتی رد پای شما روی کاغذ افتاد، به شما نشان می دهد که کف پای شما چقدر صاف یا قوس دار است. می توانید بسته به نوع پا، ویژگی های آن را بیابید و علت دردهای آن را پیدا کنید.

۳٫ هر چقدر پاشنه قطورتر باشد، راحت تر است

هر چقدر پاشنه قطورتر باشد، راحت تر است

از پاشنه های خیلی باریک خودداری کنید. این پاشنه ها می تواند باعث پیچ خوردن پای شما بشود. گاهی اوقات، لباس برای موقعیت های خاص است و تنها با کفش هایی که پاشنه باریک دارند، هماهنگ می شود. اگر شما هر روز از کفش هایی با پاشنه باریک استفاده می کنید، ممکن است بخواهید پوشیدن کفش هایی با پاشنه های کمی قطورتر را نیز در نظر بگیرید و کمی کفش های خود را تغییر بدهید.

۴٫ از کفش هایی که کفی خیلی نازکی دارند اجتناب کنید، آنهایی را انتخاب کنید که کمی ضخیم تر هستند

کفش هایی با کفی خیلی نازک، باعث ایجاد درد در کف پای شما می شود. اگر کفشی انتخاب کنید که کفی آن کمی ضخیم تر باشد، می تواند مقداری از فشار وارد شده به پا را خنثی کند. کفی لاستیکی ضخیم آن فشار را جذب می کند.

۵٫ به پای خود استراحت بدهید

به پای خود استراحت بدهید

در طول روز کفش های خود را دربیاورید و انگشتان و مچ پای خود را دراز کنید.

۶٫ بعد از اینکه کفش های خود را درآوردید، پای خود را کشش دهید

کشش هایی که می خواهید انجام دهید، کشش هایی است که قسمت جلوی پا و مچ پا را درگیر می کند، مثل اینکه انگشتان پا را به سمت پایین بکشید و یا انگشتان خود را با استفاده از نوار به سمت تاندون آشیل و ماهیچه های ساق پایتان، به سمت بالا بکشید. پا را به طرفین حرکت دهید تا قست داخلی و خارجی پا حرکت کند.

۷٫ کفشی با پوشش رویی بیشتر را انتخاب کنید

کفشی با پوشش رویی بیشتر را انتخاب کنید

هر چه پوشش روی پای شما بیشتر باشد، بهتر است. گاهی اوقات کفش های بوت پاشنه بلند چیزی است که واقعاً می توانید در تمام طول روز بپوشید بدون اینکه ناراحتی زیادی برای شما ایجاد کنند. در تابستان، می توانید کفش هایی را امتحان کنید که روی مچ پا بند دارند یا یک بند عریض روی پا تعبیه شده است. اگر مستعد دچار شدن به تاول و ساییدگی پا هستید، ممکن است بخواهید سبکی را امتحان کنید که دارای قسمتی است که بالای پای شما را در بر می گیرد.

۸٫ کفی های طبی می تواند واقعاً کمک کند

یکی از چیزهایی که می توانید آن را از فروشگاه ها تهیه کنید و برای کفش های پاشنه دار خود امتحان کنید این کفی های طبی هستند. این کفی ها معمولاً از جنس ژل سیلیکونی ساخته می شود . به شکل های پدهای بیضی شکلی هستند که زیر سینه پا قرار می گیرند. این پدها می تواند از بروز درد پا جلوگیری کند. به خصوص اگر از جنس سیلیکون باشد، پای شما را درون کفش ثابت نگه می دارد، در نتیجه پا به جلو سر نمی خورد و از ساییدگی و تاول انگشتان شما محافظت می شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *